Jumaat, 20 Jun 2014

Sumpah Laknat Pembetulan


Alangkah Beraninya Mereka Mencabar Hak-Hak Allah.




Sumpah Laknat Pembetulan.

Perbezaan Sumpah Mubahalah Dan Sumpah Laknat ( sepertimana dinyatakan dalam Al-Quran).

Kita Permudahkan Dengan Bahasa Yang Mudah.

1  1.    Mubahalah adalah sumpah laknat antara kaum atau agama yang melibatkan lebih daripada satu individu dan kumpulan untuk membuktikan  siapakah yang paling lurus jalannya dan diredai serta menurut petunjuk Allah.  Contoh: Penganut agama islam dengan agama lain seperti hindu,buddah, kristien dan lain-lain, Atau Islam PAS dengan Islam UMNO ( jadilah yang saling melengkapi bukan bersaing dan jangan sampai bercerai berai, kecuali jika memang nyata ingkarnya wajiblah mufarakah atau meninggalkan mereka, kerana ISLAM itu tetap SATU  berpandukan Al-Quran dan Sunnah, bukan kitab-kitab selainnya atau ISLAM bercop lain). Mana yang lebih mentauhidkan Al-Quran perjuangan mereka itulah yang lebih wajib disokong dan didukung.

2   .    Sumpah laknat, adalah sumpah yang melibatkan dakwaan atau tuduhan perbuatan keji zina dan liwat  tanpa mempunyai empat saksi antara individu dengan  individu yang lain. Tuduhan liwat atau zina tanpa empat saksi pada pandangan Allah mereka itulah pendusta dan deralah mereka 80 kali sebatan. ( kerana bukti  selain daripada itu adalah zalim, manusia memang kreatif mencipta pelbagai bukti, pembohongan  dan fitnah sedangkan Allahlah yang lebih maha mengetahui,  Allah memberi ruang agar manusia keji  kembali kejalan yang benar dan bertaubat. Taubat yang tidak diterima Allah ialah taubatnya orang yang sudah berilmu tetapi tetap mengulangi perbuatan keji , orang yang hampir  mati dan orang yang telah mati lalu anak cucunya mengerjakan taubat untuknya.)

Ada pelbagai versi dalam kaedah untuk memahaminya tergantung pada hati,minda dan Iman manusia itu sendiri, serta cara bagaimana mereka menikmati Ayat-Ayat Allah. Setiap turunnya ayat ada asbabnya sendiri, asbab ayat ini diturunkan boleh dibaca melalui mana-mana  laman web atau blogger lain. Memang sifat mansia fasik  itu suka mencipta dosa dan selalu ingkar dengan apa yang telah diaturkan dan ditetapkan  oleh Allah dan sentiasa mencari penyelewengan di dalamnya.

Setiap peristiwa dan asbab akan sentiasa berulang-ulang sehingga ke Akhir Zaman mengikut caramana manusia itu mencipta sejarah penghianatan serta penyelewingannya dan Ayat-ayat Allah akan sentiasa menyelongkar rahsia kefasikan mereka agar manusia sentiasa diberi peringatan.  Selagi manusia itu menyembah dunia, mempunyai kepentingan nafsu, Berbangga dengan maksiat yang dilakukan, Tamakan Kuasa, Hasad Dengki, Iri Hati, Memprtahankan pelbagai ideology batil yang disandangnya, berbangga apabila orang banyak dapat menyaksikan perbuatan keji mereka, jakunkan glamour,  gilakan hartabenda, wang, pangkat, nama, gelaran dan sebagainya. Maka selagi itulah manusia perbuat sesukanya bertuhankan nafsu.

 Bezanya orang terdahulu walaupun mempunyai pelbagai kefahaman dan anutan agama,  apabila perkara ini berlaku mereka lebih tunduk dan takutkan laknat Allah dan azabnya. Tapi ummat akhir zaman ini Malaysia Khususnya terlalu berani, sombong  dan angkuh mengalahkan Azazil/Iblis  itu sendiri.Konon untuk membuktikan Sumpah dan fahaman manakah yang lebih benar.

Sekiranya setiap manusia beriman, patuh, tunduk, taat, dan menjadikan Al-Quran dan Sunnah Rasul  sebagai penyuluh dan cahaya hidupnya dengan cara bersungguh-sungguh, tentunya ISLAM MALAYSIA tidak sejijik ini. Tentu anutan serta fahaman agama yang lain dapat bernaung dengan aman lagi tenteram dibawahnya, dan pasti mereka akan menjadikan islam sebagai idola teragung yang tiada tandingannnya. Malang beribu kali malang sayangnya ramai penganut islam yang sukakan ideologi sampah sarap lagi longkang, fitnah, adu domba, bergossip, maksiat, fatwa yang menyeleweng  dan seangkatan dengannya.

 Apabila mereka diperingatkan dengan Ayat-ayat Allah yang hak, mereka segera berpaling lalu berdalil dengan akal dan pelbagai cerita dan kisah , contoh, bukti, video  dan sebagainya dengan pelbagai aksi, bercampur aduk antara yang hak dengan yang batil, yang Nampak hebat dan indah pada pandangan dan akal  manusia tetapi belum tentu hebat dan indah dalam pandangan Allah. Rupanya berfahaman yang  telah tersesat jauh, ( berasa takut dengan amalam tertolak dan sentiasa berhati-hat  dalam setiap tindakan dan hujah yang selain Al-Quran dan Sunnah Rasul, itu lebih baik daripada menyangka-nyangka dan berangan-angan, lalu berdalil dengan akal yang amalan telah diredahi Allah, mana mungkin apabila Al-Quran telah dibentangkan dan dinyatakan  di mahsyar kelak manusia dapat berpaling dari kebenaran dan beralasan yang mereka cuai dari memahami ayat-ayat Allah pada waktu itu).

Cara-cara sumpah laknat ( tidak termasuk sumpah muhabalah, boleh juga kalau nak, meriah  sikit ) agar ianya segera berkesan begini. ( berzina selepas berkahwin atau meliwat hukuman bagi kedua-duanya adalah mati ) Cari dalilnya dalam Al-Quran kalau tak jumpa saya tunjukan mana ayatnya atau baca Al-Quran berulang-ulang kali sehingga Allah member kefahaman.

1.    Orang yang selalu berbuat perkara keji ( zina,liwat dan sebagainya ), terutamanya mereka yang sudah tahu akan dosa dan akibatnya serta sudah berilmu dengannya juga sudah kerap kali bertaubat tapi masih gagal mengawal dirinya, hanya dirinya sendirilah yang tahu siapa dirinya sebenar.Maka Dirinya wajib bertanggungjawab atas perbuatannya sendiri  sebelum ianya menjangkiti dan merosakan orang lain.

2.    Tandakan mana-mana menara pencawang TNB yang tertinggi dan masih aktif voltannya.
3.    Buat pengumuman beserta tarikh pada media masa dan orang ramai, tv, radio atau pakar youtube, bahawa pada hari itu akan berlansungnya majlis sumpah laknat .

4.    Pastikan anda telah meyakinkan kepada pihak bomba,polis, TNB, petahanan awam dan seangkatan dengannya agar anda tidak ditahan, kerana angkat sumpah atau sumpah laknat perlu diadakan di tempat yang tinggi agar lebih jelas dan berkesan.

5.    Ketika berada di kemuncak kejayaan anda iaitu di menara tertinggi TNB, pastikan cable elektrik bervoltan tinggi betul-betul berada di sebelah anda.

6.     Sambil anda melaung-laungkan sumpah laknat  yang anda hafal melalui corong speaker , anda kena pastikan yang semua biji mata sedang tertumpu kearah anda.

7.    Bila anda telah pasti dan sohih,yakin  lagi jelas yang anda sudah cukup glamour pada waktu itu jangan lengahlan masa tunjukkanlah kehebatan anda, terpa dan dakaplah cable elektrik dengan bergayanya. ( Selamat mencuba dan selamat bersara/padam  agar sumpah laknat anda tampak hebat lagi menggerunkan dan menjadi ikutan  bagi golongan yang lalai dan rendah akal agar Nampak bergaya dan padam pun bergaya seperti anda juga. )

Peringatan Allah pada orang yang berhati  yahudi “ Bunuhlah dirimu” atau “ Keluar dan asingkanlah dirimu” agar ideologi sesat yang sedang dianutinya  tidak menjangkiti  dan menyesatkan orang lain termasuklah, gossip, fitnah, mengadu domba, prono, mengubah suai gambar setiap pemimpin, atau orang yang kita benci dengan pelbagai bentuk rupa yang jelik-jelik dan sebagainya atau yang  sama waktu dengannya, sedangkan kita mungkin lebih jelik dari apa yang kita telah perbuat.

Ikutilah cara sumpah muhabalah dan sumpah laknat sepertimana yang telah diajarkan oleh Allah kepada manusia. Kerana kesannya lebih jelas dan ketara. Jangan samakan sumpah muhabalah antara kaum/agama dengan sumpah laknat atas pertuduhan dan perbuatan keji seperti zina dan liwat diantara individu dan musuh-musuh mereka.

Biar semulajadi berotak lembap lagi lembam orang mungkin tak marah. Tapi Jangan Nampak hebat, canggih, pemikiran tingkat tinggi lagi super  sampai terkeluar kotak lagi, kalau berhujah kusss… semanggat, sampai dipandang dan menjadi ikutan ramai rupa-rupanya berotak lembab lagi sembam dan putarrr…  Alam lagi menyesatkan.
Sumpah Muhabalah boleh diucapkan sekali atau berulang-ulang kali dengan laknat akan ditimpakan keatas kaum yang pendusta atau boleh juga bersumpah laknat sepertimana di bawah.

Sumpah laknat diucapkan lima  kali dengan disaksikan oleh  orang banyak, dengan masing-masing ( orang yang menuduh dan kena tuduh / suami&isteri  )

1.    Orang yang menuduh bersumpah :  “ Dengan nama Allah bahawa  saya, sesungguhnya  termasuk orang yang berkata benar ( 4 x), untuk sumpah yang kelima “Bahawa laknat Allah akan menimpa saya jika saya termasuk orang yang berdusta (1 x ).

2.    Orang yang kena tuduh bersumpah : “ Dengan nama Allah bahawa dia (suaminya /orang yang menuduh) benar-benar termasuk orang-orang yang berdusta ( 4x)”. Seterusnya “Bahawa kemurkaan Allah akan menimpa saya (isteri/dirinya) jika dia(suaminya/orang yang menuduh) termasuk orang yang  berkata benar ’’( 1x). Dengan ini isteri / orang kena tuduh terlepas dari hukuman.

 Keseluruhan ucapan sumpah yang dilafasnya  sebanyak  10 x ( 5 x  yang menuduh dan 5 x  yang kena tuduh). Sumpah yang selain dari apa yang diajarkan Allah itu adalah termasuk sumpahnya orang-orang yang fasik. ( Faham tak ni, kalau tak faham ulangi ayat-ayat di atas / video berulang-ulang kali, jangan sampai sesat barat, payah tu.)

Jangan ikut cakap enggang makan buah belolok, Ikut cakap orang (yang banyak pakai  dalil Akal) mati terjun lubuk.

Kalau hangpa nak ikut selain Al-Quran terpulanglah, Karang di neraka takda pulak lawan yang nak diajak beretengkar kan.  Atau ketika sedang sebuk bertengkar di bumi tiba-tiba azab datang mendadak… haaaa baru class.

Sedangkan amalan kita yang sedia ada pun belum tentu menjamin syurga dan Redha Allah, inikan pula kalau berpaling atau ambil sekerat-sekerat dan sambil lewa dari Al-Quran lalu berangan memikul dosanya sendiri dan dosa  orang lain bersama,  kemudian ambil rengan dalam setiap jawapan dalam  kemuskilan agama. Agak-agak la brader & sister  kalau nak tunjuk terer pun… yu cop kitab sendiri ye… atau yu ada share  waktu Al-Quran diturunkan dahulu ?   ha… baguslah tu…hai  labu-labu… dan  labi-labi….

RAMAI GURU-GURU YANG TINGGI ILMUNYA MANA PERGINYA MEREKA, TAKAN ASIK NAK GUNA USATZ DAN USTAZAH CAP BAKUL SAMPAH NI JE. MANA YANG BERANI MENYATAKAN YANG HAK, AWAK TENDANG BOLA MACAM TU JER YA. MANA YANG PANDAI KIPAS TU LAH USTAZ BERKEBOLEHAN YE….. JANJI IKUT SKRIP.. emmm hancus-hancuss…..

Jika bginilah caranya bagaimana bangasa ini mampu berfikiran tingkat tinggi, ikhlas, jujur, tidak khianat, tidak pendusta, amanah, bertanggungjawab pada agama dan apa yang dipertanggungjawabkan, tahu bersyukur, tahu bersabar, kreatif dan berbakti semata-mata bertakwa kepada Allah, bangsanya, umatnya, dunia sekelilingnya dan sebagainya serta mampu mengolah khazanah dunia dengan Berjaya tanpa menjahanamkan bangsanya sendiri, manusia dan mahluk lain di bumi..

( maaf sebab gunakan bahasa atas longkang, kalau bahasa bawah longkang huh cakap pun tak guna…  ).

Sekiranya Allah telah menyembunyikan aib dan maksiat yang telah kita perbuat dahulu, maka janganlah berbangga2 membuka pekung sendiri, kecuali jika dibuka orang atau muslihat menjadikannya sebagai sempadan/pengajaran buat  orang terkemudian. Bukan mengajar dan kurang ajar..Ingat  tu..  sekadar beri peringatan.

Oh ya hampir lupa, setiap diri diwajibkan berdakwah, maka berdakwalah semampu yang boleh jangan pedulikan apa yang orang kurang akal perkatakan. Jangan dah tersandung dan tengadah baru nak mencari agama semuanya sudah terlambat.
Sejarah lampau  bukanlah penanda aras anda kini. Esok akan menjadi lebih baik dari hari ini. Jangan pedulikan apa orang kata tapi WAJIB ambil peduli apa yang Allah dan Rasulnya kata.

Salamun… Salam…



0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis