Khamis, 15 Mei 2014

Hukum Bercerai Berai


Hukum Bercerai Berai Dan Musnahnya Syurga Aden.

Syurga Aden adalah syurga yang disediakan oleh Allah untuk hamba-hambanya, Ramai dari ummat nabi terdahulu dan ramai dari ummat terkemudian iaini ummat, Nabi Muhammad. Penghuninya adalah dari keturunan nenek moyang terdahulu yang muslim, pasangan suami isteri, anak-anak dan kaum kerabat.

Dewasa ini Ramai warga tua yg tidak meredhai anak-anaknya, Suami pada isteri-isterinya. Jiran tetangga dengan tetangganya. Masyarakat dengan kepimpinan dan sesamanya.




Allah telah meletakkan Islam sebagai agama terunggul di Alam semesta ini, Malangnya penganut agama islam tidak mengambil peluang dan menjaganya dengan benar malah mengambil kesempatan darinya atas jalan perdagangan yang haram. Jika hendak di huraikan serta dijelaskan ianya terlalu panjang.


Kita Ringkaskan Bergini:

Allah meminta kita memasukki ISLAM  SECARA KESELURUHAN DAN SEPENUHNYA.

Setiap orang ISLAM wajib BERIMAN wajib BERTAKWA wajib BERAMAL wajib BERKEBAJIKAN / EHSAN dan SABAR, barulah mereka digelar MUKMIN atau MUSLIM. Barulah golongan ini dijamin keampunan oleh Allah dan diterima amalannya. Jika kita mengabaikan salah satu daripadanya maka sia-sialah amalan kita.

Orang kafir yang banyak membuat kebajikan dan bersedekah tetapi tidak beriman diumpamakan oleh Allah seperti orang yang menceduk air dengan jari-jemarinya terkembang, jadi pekerjannya hanya sia-sia.

Sekarang ramai orang yang bercerai berai bukan kerana agama tetapi kerana hawa nafsu dan cintakan dunia, dosokong pula dengan perundangan sesat, Maka Allah mengilhamkan golongan ini agar nampak indah perbuatannya. Akhirnya manusia dijadikan bahan ujikaji dengan pelbagai sistem yang semangkin menghancurkan ummat.

Bukan sekadar kerajaan kecil sahaja yang tunggang langgang serta menghianati perjanjian sesama manusia, Allah dan Rasul ! Malah ianya sedang pesat berlaku dalam setiap kerajaan besar di dunia ini MEREKA MENJADI HAMBA DUNIA. Maka lihatlah kemusnahan yang sedang menari-nari di depan mata kita KINI. 

Maka seharusnya apabila mereka telah diberi peringatan, dan peringatan hanya dipandang sepi maka Wajiblah Sunahtullahnya berlaku. Setiap diri dan negara orang fasik Allah akan turunkan azab kecil dua kali dalam setahun sebagai pengajaran, agar manusia beringat dan kembali kepada Allah, Sekiranya terus ingkar dan terus tenggelam dalam kefasikan dan kebatilan, Azab yang keras akan menimpa dan tidak mengenal siapa mangsanya. 

Benarlah Janji Allah.








0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis