Ahad, 30 Mac 2014

sumpahan manusia kera ha ha ha...


UMNO DAN SESIAPA JUGA BAKAL PEMIMPIN KEMBALIKAN MALAYSIA KELANDASAN YANG BENAR.

Hayati surah Al-Bakarah, Mengapa ketika Allah perintahkan orang-orang kafir ( peranggai dan budaya kekafiran) keluar dari Baitul Atiq ( Makkah ). Masyarakat muslim pada ketika itu gusar dan bimbang mereka akan ditimpa kemiskinan dan kemelaratan. Akhirnya bumi Makkah dilimpahi kemewahan , keberkatan dan kerahmatan setelah orang-orang kafir keluar dari sana. Janji Allah adalah benar.


Kepada yang bukan islam atau yang belum islam, berbahagialah anda, kerana anda mempunyai hak pembelaan samarata sepertimana orang-orang islam tanpa pilih kasih, Kerana Islam membawa kerahmatan,keamanan,kesalamatan,kebajikan, kasih sayang,kelembutan dan lain-lain yang tiada taranya untuk seisi Alam ( melainkan individu yang rosak penghayatan Islamnya sahaja yang menempah kebinasaan ), selagi anda (yang belum islam ) tidak memerangi ISLAM.


Benarlah Janji-Janji Allah.





Jumaat, 28 Mac 2014

Dewan Parlimen Kaldai


Bagus Perangai mereka untuk dijadi contoh dan tauladan terbaik buat anak cucu mereka.  " MACAM KETAM " !!!.

SEDANGKAN JIKA SEMUA INGINKAN KEBAIKAN PASTI ALLAH  MEMBERI MEREKA JALAN KELUAR TERBAIK UNTUK RAKYAT, DIRI MEREKA SENDIRI  DAN  NEGARA INI. MELALUI ILHAM YANG HEBAT DARINYA. ALLAH.


Rabu, 26 Mac 2014

MH 370 Wah mufti gila berfatwa perasan wali... rupanya kuali ?


MAKHLUK BERNYAWA YANG DI BENCI ALLAH




PUTRAJAYA 25 Mac - Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan berpendirian penumpang dan anak kapal pesawat MH370 beragama Islam bergelar syahid akhirat.
Pengerusi Jawatankuasa Fatwa, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata keputusan itu dibuat selepas Muzakarah Khas yang diadakan di sini hari ini.



  1. Ketika masyarakat dunia masih kalut mencari kebenaran tiba-tiba golongan mereka yang kurang akal ini sebuk berfatwa. 
  2. Apakah nas dan dalil yang menyokong dakwaan mereka itu ?
    Kitab mana ? selain Al-Quran dan sunnah Rasul yang menjadi pedoman mereka ?

  3. Apakah gelaran dunia yang mereka dapat itu menjamin yang mereka dimuliakan Allah ?
  4. Apakah mereka mampu memberi syafaat untuk diri mereka sendiri dan ummat di mahsyar kelak ?
  5. Mengapa orang-orang yang rendah akal ini dibenarkan memimpin ummat yang akhirnya melahirkan jenerasi ISLAM SAMPAH DI MALAYSIA ?
  6. Apakah kamu mampu untuk menangkis dan bertanggungjawapan kepada mereka di Hadapan Allah kelak ?
  7. Kenapa gelaran dunia dan hartabenda menyebabkan mereka begitu jahil dan terencat akal sekali ?
  8. Sedangkan doa mereka selama ini bukan bukan mengurangkan, malah menambahkal lagi bala bencana.
  9. Tidak malukah mereka dengan adanya golongan bodoh seperti mereka ini menyebabkan sesuatu bangsa mulia menjadi hina dina ?
  10. Mereka sengaja menempah bala dan azab yang akan menimpa seluruh ummat.
  11. Awak tolong cata sendiri tentang kesan dari kebodohan yang awak ciptkannya. : .................................

Natijah dari Fatwa Bodoh:
  • Umat islam akan keliru dari memahami Islam Sebenar.
  • Mereka akan hanya di gelar Islam A,Raad ( keliru ) Atau islam kulit sahaja. Dimana merekaTidak beriman, tidak beramal, tidak bertakwa dan berusaha menjadi mukmin sejati.
  • Akhirnya Bangsa dan islam bertambah hina dan dipinggirkan.
  • Melahirkan masyarakat kurang waras dan hanya jadi pak turut berkiblatkan timur dan barat tanpa ada jati diri dan mentel blog.
  • Melahirkan ummat pemalas dan mereka dijauhi dari menerima ilham bermunafaat dari Allah.
Banyak lagi, perhatikan sekeliling dan anda carilah jawapannya sendiri. Tetapi sekiranya memang hati sudah dibutakan dan sudah dimatikan sehinggga tidak memahami Ferman Allah, baik anda mematikan diri sendiri seperti perintah Allah kepada rahib dan golongan yahudi sebelum fatwa anda menyesatkan diri sendiri lagi menyesatkan orang lain. 

Memang tidak dinafikan ada diantara mereka yang syahid dengan syarat mereka memenuhi kateria asas ini :

  1. Beriman dan beramal solleh  sepenuh-penuhnya dengan ayat-ayat Allah dan sunnah Rasulnya tanpa meninggalkan walau satu ayat pun. 
  2. Tuntutan kerja tapi berlandaskan syariat wajib, bukan mengikut syarat kerja wajib yang diberikan oleh bos-bos mereka yang bahlol itu . Bukan melancong, berseronok, besukaria dan sebagainya. 
  3. Fisabilillah kerana mencari nafkah dan menuntut ilmu yang bermunafaat.
  4. Nawaitu pergerakan wajib semata-mata kerana Allah.
Untuk lebih mendalam tentang mati syahid anda boleh ekses laman-laman blog/web yang berkaitan.

Mari kita lihat dalil ringkas mati syahid dari mufti-mufti yang jahil lagi bodoh ini .kalau rabun sila pakai teropong kalau tesembul biji mata tanggung sendiri.

  1. Mereka menghalakna arak.
  2. Mereka menghalalkan pendedahan aurat.
  3. Anda saksikanlah sendiri.
Malu apabila semunya menurut fatwa Akal.

Kejahilan dalam perasan bijak.



Dari Blogger Lain saya copy & past, hakikat iq down mereka.
OLEH YISWAREE PALANSAMY
JANUARY 20, 2014
Bekas Sultanah Johor, Tuanku Zanariah Tunku Ahmad (gambar) hari ini gagal untuk mengenepikan arahan mahkamah yang mengatakan beliau diceraikan oleh bekas suami, Almarhum Sultan Iskandar Sultan Ismail.
Hakim Muhammad Khaldun Mohd Sharif berkata Mahkamah Syariah Johor terikat dengan fatwa mengenai perkara itu.
Tuanku Zanariah memfailkan tuntutan untuk mengenepikan arahan mahkamah tersebut di Mahkamah Syariah pada 1 Januari.
Ketika sidang mahkamah hari ini, tiada satu pun wakil daripada Sultan Iskandar yang hadir.
Selepas keputusan diumumkan, anak bongsu Tuanku Zanariah, Tunku Masera Sultan Iskandar serta adik beradik mula menangis teresak-esak.
"Anda akan dihukum oleh Tuhan atas semua perbuatan anda... Allahuakbar," katanya kepada wakil Majlis Fatwa Negeri yang turut hadir di sidang mahkamah.
Pagi ini, peguam bekas Sultanah tersebut memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah bahawa ucapan yang dilafazkan Almarhum Sultan itu tidak sah dari segi undang-undang Islam.
Peguam Afshah Arifin mendakwa bahawa Majlis Fatwa Negeri telah menyalahguna kuasa mereka dengan mencerobohi kuasa penghakiman Mahkamah Syariah Johor.
"Daripada fakta yang diberikan, kita tidak tahu siapa yang mendakwa dalam fail penceraian tersebut.
"Mustahil Almarhum (Sultan Iskandar) kembali lapan bulan selepas kemangkatannya untuk memfailkan kes ini," katanya.
Afshah turut mempersoalkan talak dua yang dipercayai telah dilafazkan oleh Almarhum Sultan Iskandar di Wad Diraja Hospital Pakar Puteri pada 23 Januari, 2009 seperti yang tertulis dalam afidavitnya.
"Apabila Almarhum (Sultan Iskandar Sultan Ismail) melafazkan talak tersebut, adakah beliau dalam keadaan waras? Adakah perubatan yang diambil menjejas pemikiran beliau?
"Saksi talak juga tidak memberikan sebarang kenyataan tentang pengumuman talak tersebut," katanya.
Afshah turut mempersoalkan kuasa bekas Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman yang menarik balik pangkat Diraja bekas Sultanah Johor itu.
Pada 1 Januari lalu, Tuanku Zanariah mengenepikan arahan mahkamah yang mengatakan Sultan Iskandar Sultan Ismail telah menceraikan beliau dengan talak dua pada 23 Januari, 2009.
Ekoran itu, permohonan rujuk oleh Tuanku Zanariah adalah tidak sah.
Dalam afidavitnya, Tuanku Zanariah mendakwa beliau dan Sultan Iskandar difitnah dengan menggunakan nama kerajaan negeri, terutama sekali penguatkuasa agama.
Tambahnya, kedua mereka hidup bahagia sebagai suami isteri yang sah sehingga beliau mangkat pada 22 Januari, 2010 dan Almarhum juga tidak memfailkan sebarang dakwaan untuk penceraian tersebut.
Sultan Iskandar merupakan plaintif manakala Tuanku Zanariah merupakan defendan, bermaksud Almarhum memfailkan tuntutan mahkamah terhadap isteri beliau.
Penceraian tersebut dipercayai berlaku pada tahun 2009.
Tuanku Zanariah berkata beliau hanya mendapat tahu penceraian tersebut melalui surat yang ditulis Mufti Johor Datuk Mohd Tahrir Syamsuddin pada 30 September lalu. – 20 Januari, 2014.

Selasa, 25 Mac 2014

MH 370 VS KEHAKIMAN BODOH MENCIPTA KEHANCURAN



MARI KITA IMBAS ATAS KEJAYAAN YANG BERJAYA KITA CIPTA DAN BANGGAKAN.

Kalau Mantel Blog Atau Kurang Akal Tak Usah Baca Buang Karen

Sebelum kita sama-sama membantai diri kita melalui senarai di bawah dan senarai yang akan tuan-tuan senaraikan sendiri, mari kita flasback secara ringkas dengan kisah yang cukup popular waktu kita di zaman kanak-kanak dahulu. Mari kita ringkaskan.

Kisah Satu:
Kisah seorang budak gembala dengan serigala yang menjaga ternakan penduduk kampung.

           Oleh kerana ingin cepat popular dan merasakan dirinya cukup hebat untuk meraih galmour, budak pengembala telah berlari kekampung-kampun sambil menjerit-jerit." Tolong.. Serigala makan kambing kita, tolong.. Serigala makan kambing kita..!!!.". Sebaik sahaja mendengar jeritan budak ini penduduk kampung  yang rendah mentel (tidak menyiasat) dan sentiasa berpersangka baik bingkas memberikan bantuan. Akhirnya  budak ini telah mentertawakan gelagat penduduk kampung yang berjaya diperbodoh-bodohkan.Lalu penduduk kampung pulang dengan hampa setelah sedar diri mereka dipergunakan dan diperbodoh2 kan.

          Pada suatu hari Tanpa diduga, Kambing penduduk kampung yang dijaga oleh budak pengembala benar-benar diserang dan di makan serigala, maka bingunglah dia, lalu berlari-lari kekampung sambil menjerit,  "Tolong sekumpulan serigala membaham kambing kita......" berulang2 kali.  Penduduk kampung yang kapok dan serik dengan pembohongannya hanya mentoyakan wajah buat dek. Akhirnya habis kambing-kambing yang mereka ternak dimakan serigala. Maka terloponglah penduduk kampung terbuntang mata.

Kisah Dua :
  Kejadian berlaku di sebuah sekolah berasrama di melaka.

            Penghuni asrama ( budak-budak sekolah ) ghairah mencipta minggu orientasi yang pada malam sebelumnya mengintai ustazah dan ustaz mereka beromen telah mengumpulkan meja dan bangku2 terpakai kedalam bangunan asrama, lalu mereka membakarnya. Kemudian mereka berpakat  menlefon Bomba. Setelah bomba tiba dan bertungkus lumus memadamkan kebakaran, Pelajar-pelajar dajal kita menyanyikan lagu " Rumah terbakar panggil bomba, Bomba datang berlomba2, Wooooooooooooooo OOOOOOOOOO.. Kah,kah,kah Boooooooo.... "

Rumusan : Akibat Sistem pendidikan dicipta oleh kaki  temberang Akhirnya Mereka Melahirkan Jenerasi KePemimpin dan mantel rakyat Temberang.      OOOhhhh MALAYSIAKU.


Iktibar Kisah Para Ambiak, ringkasan:

            Satu ketika Nabi Allah Musa telah menghimpunkan pengikutnya di tengah padang untuk mendirikan solat memohon hujan, Akibat negeri mereka dilanda kemarau yang berlanjutan.
           Setelah berulang-ulang kali memohon hujan. Hujan tidak juga turun-turun, Maka peninglah baginda, sedangkan baginda pemegang gelaran "Kalammullah" mustahil doanya tidak mustajab. Lalu malaikat membisikan di telinga beginda atas perintah Allah, menyatakan doa baginda tidak akan terangkat segali golongan maksiat berada dalam lingkungan mereka.
          Atas pendedahan rahsia ini, Maka nabi Allah musa telah meminta Ahli maksiat meninggalkan kumpulan mereka berulang kali, tetapi tiada seorang pun yang keluar. Tidak lama kemudian awan mula melitupi langgit, akhirnya hujan turun. Nabi Allah Musa tercengang dan merasa hairan ? Akhirnya malaikat memberi jawapan, kaki maksiat telah bertaubat dan doanya tealh termakbul.

Rumusannya : Jadilah kaki maksiat yang sentiasa bertaubat di hadapan Allah dengan rahsia. Bukan kaki maksiat yang menunjuk-nunjuk taubatnya dikhalayak umum atau supaya masyarakat umum memandangnya.:
                    
                        Perhatian : Taubat yang diterima Allah ialah taubatnya mereka yang jahil ilmu, Kemudain setelah mereka mengenali ilmu mereka bertaubat nasuhah dengan terus meninggalkan perbuatan maksiat. 

                                        : Taubat yang paling dibenci oleh Allah ialah taubatnya orang-orang yang telah berilmu dan mereka yang sentiasa mengulangi maksiat walaupun rajin bertaubat.
     
DOA KEHANCURAN 
  1. BERJAYA MELAHIRKAN BERJUTA-JUTA PAKAR  SPIKULASI DENGAN BERTAN-TAN KEBODOHAN.
  2. BERJAYA MELAHIRKAN BERJUTA-JUTA AHLIL NUJUM, TUKANG RENUNG DAN TUKANG TELEK.
  3. BERJAYA MELAHIRKAN BERJUTA-JUTA TUKANG RAMAL, TUKANG GENDANG, TUKANG CANANG DAN AHLI MAJLIS TINGKAP.
  4. BERJAYA MELAHIRKAN BERIBU-RIBU TOKOH BOMOH.
  5. BERJAYA MENJADIKAN MALAYSIA NEGARA KEBEJATAN, PEMBOHONGAN PALING POPULAR DI MATA DUNIA.
  6. BERJAYA MELAHIRKAN MASYARAKAT YANG KURANG AKAL DAN MENTEL DOWN DALAM PANDANGAN DUNIA.
  7. BERJAYA MENELANJANGI KEBODOHAN DIRI SENDIRI DI MATA DUNIA.
  8. BERJAYA MENONJOLKAN SISTEM PENDIDIKAN YANG BAHALOL DAN MINDA BAHLOL RAKYATNYA.
  9. BERJAYA MELAHIRKAN BERJUTA-JUTA KAKI TEMBERANG, KAKI AMPU, KAKI KIPAS DAN SEBAGAINYA.
  10. KALAU NAK DISENARAIKAN SEMUA KARANG ADA YANG MEROYAN DAN GILA ISIM PULA.
  11. BERJAYA MENCIPTA KEMUSNAHAN DAN BALAK BENCANA YANG TIDAK AKAN ADA HENTI-HENTINYA.
  12. BERJAYA MENCIPTA KEHANCURAN PEMIKIRAN.
HA TUAN-TUAN SENARAIKANLAH SENDIRI KAN TUAN-TUAN SEMUA BIJAK SANA TAK LARAT.....
  1. ..
  2. ..
  3. ..
  4. ..
  5. ..
  6. .
  7. ..
  8. ..
  9. ..
  10. ..
  11. ..

.


Sabtu, 22 Mac 2014

Digoda Nenek Bergetah, Al-Arqam lanjutan siri 5

Nenek bergetah kontang. Al-Arqam lanjutan.. siri  5 


Malam ini aku Chek in di hotel bajet murah, aku nak berehat dan tidur puas2. esok pagi aku akan meneruskan perjalanan menuju ke pekan pelancungan kuantan... Ermmm apa agaknya Nenek bergetah sedang lakukan malam ni ek...takkan menyertai kereta rosak di sepanjang pantai telok cempedak....entahlah....akupu da rindukan si bakar si penguatkuasa agama yang kerap bertelagah dengan polis... hai pantai teluk cempedak nantikan kehadiran ku.... (dari siri 4 http://lambaiansilam.blogspot.com/2013/04/digoda-nenek-bergetah-al-alqam-siri-4.html )

"Allah melarang kita menghampiri zina".
Walau serban setinggi ilmunya belum tentu kita 
terlepas dari perbutan zina kecuali dengan pertolongan Allah.
Jadi mukadimah zina hendaklah dijauhi jika tidak 
buruklah akibatnya,



lagu kenangan
 ketika memandu ketika itu




Selepas solat isya aku segera menghenyakkan tubuhku keatas tilam empuk, kelesuan masih lagi terasa sementara otakku pula berserabut macam sabut kelapa yang dikirai. remot tv aku capai lalu aku tekan-tekan punatnya, saluran di tv silih berganti tetapi tiada satu siaran pun yang dapat memikat hatiku.Mata yang endah tak endah mula bosan menatap skrin tv,lalu aku alihkan biji mataku keluar jendela memerhatikan kerlipan bintang yang melekap di dada langgit, suasana langit yang cerah dihimpun pula bintang-bintang yang berkemilau membuatkan hatiku menjadi damai dan tenang, cengkaman yang mengusut dalam tempurung kepalaku mulai terlerai perlahan-lahan.



Dari luar jendela aku mengalihkan pula pandanganku ke dada langit-langit yang memutih di dalam kamar yang aku sewa. Suhu dingin dari penghawa dingin mulai meresap ketubuhku, menyentap setiap sendi merengek minta dikasihi, lalu aku tarik kain cadar dari hujung kaki sampai kehujung kepala sambil membalikkan tubuhku dari dalam cadar, sehingga cadar membungkus  tubuh ku macam pocong.Dalam dakapan cadar mindaku dan tubuhku mula terasa ringan dan mula menerawang tidak bertepi.



Kring-kring-kring…. Tiba-tiba hendpone yang aku letakan di sisi bantal berdering. Nada deringnya memang sengaja aku setkan sedemikian, lagipun pada waktu tu nada deringnya tidaklah secanggih seperti sekarang, hanya ada beberapa tonasi sahaja. Sekarang mak oii… macam-macam bunyi ada, nada orang mengerang dalam pelbagai versi canggih pun ada, cheh…!  



Dalam keadaan mamai aku biarkan sahaja deringannya berlalu... Kring…kringg… hendpon ku kembali melalak  minta di beri perhatian segera, lalu aku capai, tekan tombol dan lekapkan ke telingga. “ Sayanggg.. kenapa lambat angkat fun..  sayang buat apa tu….”  Aku tergamam seketika berderau dan menyirap darah sampai ke umbun-umbun, kulit muka pun dah rasa kebas dan panas berbahang aje, kalau aku tatap cermin pada ketika itu mau aku terpencak silat katak sebab terkejut,mungkin wajah aku dah berubah jadi warna lain. Agaknyalah aku pun tk tengok cermin jadi manalah aku tau! Tumbuh tanduk gamaknya.. ek..eleh….



Ngeri benar nada suara manjannya .Seumur hidup aku nilah pertama kali aku dengar suara renggekan seseram itu. Al- maklum kala itu aku kan teruna idaman suci lagi bersih ( perasan ) jadi janggal dan ngeri benar bila baru pertama kali menghadapi setuasi seperti ini.



Telefun aku renggangkan dari telinga, aku tatap skrinnya, tertera nama puan ****, hum pelanggan aku rupanya dari jalan beserah kuantan atau aku gelarkan nenek bergetah, yang dah bertahun kematian suami dan baru beberap bulan aku mengenalinya atas urusan perniagaan. Setelah debaran mereda dan darah kembali normal, kulit muka pun dah tak kebas seperti tadi, aku taupkan semula h/p ke corong telinga…. “ sayang.. dengar tak ni…senyap je.” “ rrrr ada-ada tengah mandi tadi tu yg tak jawab fun” jawabku berhelah.   “ tak yang I tanya tadi camna boleh tak”. Aku terpinga-pinga apa pulak yang bolehnya dan apa yang ditanyanya tadi.

 “ u Tanya apa ek? I tak berapa jelas la tadi, ada mat rempet superman tengah test jalan kat sebelah i tadi.”  Aku beri alasan sepontan yang langsung tak bernas.  “ jadi tak malam esok, I dah tempah hotel ni. “ perkkkkkkkk……….apa aku nak jawab ne.. gelabah puyuh beb…peluh jantan peluh betina, peluh ketiak, peluh kelengkang, peluh dahi,peluh dingin dan peluh apa-apaajalah dah mula bertujai-tujai cam matair terpancar keluar dari lubang kubur yang baru digali ( ni kubur bawah bukit beb ). “ JADI TAK….?” Rengusnya agak keras.

 Alamak !!! sudah… terkeluar pulak suara singa betinanya. "Ok jer takda hal puan.”  Jawapan test market dalam seram sambil nada suara dibuat2 selamba. “ Camtulah I rindu…..u  tow..” jawabnya,  ntah bila masa pulak aku buat deal dengan dia ne.



“ Sayang I nak….”.. “ mmm.. u nak apa?” jawabku bingung. “ Alah… ngada2 buat tak faham pulak….” Rengekan manja yang sudah berputar 36o darjah, sama dengan putaran dalam tempurung kepala otak aku yang dah start  berpinar-pinar. Ah sudah……. “ I penatlah lagipun I tak tahu apa2” jawabku.. “ Ala yu dengar jer… I ajarkan eee.. kalau tak paymen yu bulan ni I tak bayar..! “ wahh… kena ugutlah.. pulak, bukan sikit bil to bilnya, banyak tu.. tak pasal-pasal aku kena bambo.. dengan bos bulan ni.



“ Baru lepas mandi kan tadi……… wangi………….”dia memancing,  "m…."  jawab ku.   

 “ ayang.. u baring I…  .*$**&**ah..*#****@**ah..*^***+**ermm..**ahh*… ( tak tergamak nak menukilkannya ngeri, lagipun tak baik untuk kesihatan.. minda anda ). kawan-kawan  paham ker dia mencarut apa tu.. ? Kah.kah.kah… aku yang menghaytinya pun tak faham loo… 


Masa ni hati aku terus berzikir dalam gelabag pait, malu, mual, nikmat bercampur baur silih berganti.  Dekat sejam jugak minah ni bergayut  baru selesai, aku letak h/p sebelah bantal aje, tak kuasa nak megang buat lenguh lengan jek.Huh..!!

 Kuyup jugaklah cadar aku dengan peluh dingin ,jantan dan betina, walaupun dalam bilik yang berhawa dingin sampai membeku tulang som-som dibuatnya, peluh tetap keluar mencurah-curah hati pula resah memberat macam dihempap batu bertan2 beratnya maklum maksiat, nilah pengalaman pertama yang paling  menggerunkan dalam aku menjaga  kesucian keterunaan ku. Amboi…



Entah bila masa mata aku terlelap aku pun tak tahu, tau-tau Alam yang aku setkan dalam h/p dah menjerit-jerit meminta aku segera bangkit untuk menunaikan solat subuh…. ( Allah peliharalah diriku dari fitnah zina )

Setelah selesai solat dan pek kan baju kedalam beg pakaian, aku melanggot seketika di birai katil,Mindaku mula menyelurusuri kejadian malam tadi, sambil berharap pengalaman malam tidak akan berulang serta menganggu emosiku dan berharap agar sepanjang perjalanan ke medan pelancungan kuantan pada hari ini berjalan lancar dan dirahmati. Perasaan malu,payau,benci,jijik lucu dan sebagainya silih berganti bila dikenang-kenangkan kembali. 

Sewaktu melangkah keluar dari kamar hotel, tiba-tiba hayunan langkahku terhenti, macam ada sesuatu yang menyentap kalbuku, mataku terpaku seketika di perut katil, tak semena-mena satu lintasan nakal penuh ghairah berlegar-legar dalam benak mindaku, ketika bibir mula mengukir senyuman nakal, aku segera menghelah nafas sedalam-dalamnya sambil menghembus perlahan-lahan lalu bibirku berastafar berkali-kali. emm aku terken hembusan iblis rupanya. Hanya Allah yang mampu menghalang dan menjadi pelindungku.

Dengan bismillah aku keluar meninggalkan kamar, menuruni anak tangga menuju ke kuanter hotel, si manis penjaga kuanter melemparkan senyuman manis penuh ikhlas dan damai kearahku, Oleh kerana mindaku dah rosak 20%, aku balas senyumannya sambil menjeling nakal seolah-olah menelanjangi susuk tubuh mongel si gadis. Kami berbalas senyuman aku lihat si gadis agak sedikit resah, mungkin dia ternampak renungan syaitan melalui renungan ku kod.

Sedang asyik melayan berahi minda tiba-tiba ucapan salam kedengaran dari arah belakang ku. Sepontan aku menoleh sambil menjawab salam, apa yang bermain dikelopak minda lenyap serta merta. Kami berjabat tanggan sambil mengenggam erat, "syeh nak kemana harini" tananya kepadaku. Rupa-rupanya pedagang Al-Arqam menginap dihotel yang sama denganku. 

Naik pangkat jadi syeh la pulak aku ni, sebentar tadi hampir-hampir aku jadi syeh..syehton manusia.. nge,nge,nge. sambil berbalas senyuman aku menjawab  dengan konfiden "anta nak kekuantan". "eh bukan anta tapi ana" katanya. Setekah dijelaskan kedudukan sebenar baru aku faham, rupanya perkataan yang aku gunakan tadi terbaliklah ( hailah labu-labu...). 

Satu kelebihan Al-Alqam ni bila kita menyapa mereka hati seolah-olah menjadi damai dan tenang wajah mereka mempamirkan kesabaran dan ketabahan yang tinggi, mereka tidak pernah mempermosikan diri atau kelebihan dan kebaikan-kebaikan kumpulan mereka kepada orang awam, berbeza dengan jemaah tabliq.  

Setelah urusan selesai aku segera meninggalkan mereka di lobi hotel  menuju ke tempat parking dimana van aku diletakkan. Sambil menunggu enjin warmup, Tanggan ku mencapai fail-fail yang berada di dustbord, aku semak satu-persatu lokasi yang perlu aku singgah dan Jengah sepanjang perjalananku ke kuantan nanti aku tak mahu ada kedai-kedai yang tercicir nanti. Ketika mataku menatap bait-bait ayat nama dan alamat lokasi, tiba-tiba perasaan tadi bertandang semula menyelinap perlahan-lahan semakin lama semakin berkumpul penuh dalam minda ku...aku segera perkukuhkan zikir. Ah... Ah.... sudah.........sudah.....




Gambar tiada kena mengena dengan cerita.




Ok la.. sampai sini dulu, karang kalau ter free masa dan terrajin nk menulis  kita sambung temberang lagi..iye….




 Kalau terputar2 tempurung kepala  sebab tak faham maaf jerlah ye… nasiblah sapa suruh baca.kan.kan. he.he.he….
Perjalanan akan datang…   hampir bertembung dengan lori balak dekat jalan beserah kuantan… dek penangan nenek bergetah..
Maaf mari kita  banyakan berselawat dan salam kepada Rasul Junjungan dan bartasbih kepada Allah sebanyak-banyaknya..
Sampai jumpa lagi salam…


lagu kenangan dalam perjalanan




x

Khamis, 20 Mac 2014

HIKMAH SERTA MUSIBAH YANG KITA TUNGGU DI HARI WANITA ?


Isteri-isteri nabi yang diazab



Kebanyakkan masyarakat terperdaya malah ianya telah meresap dan sebati jauh dalam lubuk hati, pemikiran dan aliran darah daging keturunan manusia sejak berkurun lampau,  Ditambah lagi dengan syarahan-syarahan dari pakar-pakar motivasi la kononnya, ustazah-ustazah ” TV “ kususnya dan ustaz-ustaz amnya ( kecuali para Alim Ulama yang menghayati Al-Quran ), yang keliru dari bekas dan tapak tempat tempat mereka mencerap ilmu. 

Akhirnya mereka menyebarkan kesesatan dalam diri mereka sendiri dan masyarakat .Sehingga kita terbiasa mengeluarkan kata-kata “ Sabar ajelah ada hikmahnya tu” setiap kali kita ditimpa musibah seperti perceraian, kemalangan, penyakit dan lain-lain, semata-mata untuk menutup pekung, pembohongan, kejahilan dan kebodohan yang sekian lama bersarang dalam diri sendiri ,  mengkaburi mata masyarakat lalu mengkhianati  fitrah Alam dan perjalanan syariat, Akhirnya kita hanya mencipta kehancuran yang berulang-ulang dan beterusan dalam masyarakat yang dah sememangnya tunggang langgang ini.

HIKMAH wajib dicari digali, dihayati, diresapi diimani melalui petunjuk Al-Quran dan sunnah Rasul, BUKAN mencari HIKMAH selepas berlakunya sesuatu tragedi. Lalu diamalkan dan dijadikan budaya kehidupan dalam masyarakat. Barulah hikmah akan berjalan beriringan sehingga manusia masuk kelubang kubur. Bukannya menjadikan Al-Quran yang dijilid-jilidkan sebagai dalil untuk manusia berlumba-lumba mengejar hak-hak mereka yang akhirnya mereka tidak saling melengkapi tetapi menjadi budaya masyarakat yang bersaing menuntut atau mencari hak sendiri lalu mencipta kebinasaan.

Bukankah Allah menyatakan “ Kebajikan bukan dicari atau dipandang di barat atau di timur” sehingga ramai dikalangan kita khususnya wanita, ustazah-ustazah mereka, sanggup bersekongkol lalu menyesatkan diri sendiri dengan golongan mereka yang sedia sesat ini lalu menghalalkan undang-undang yang disadur dari kelompok mereka, termasuklah “ Hari Wanita Sedunia”, “ Hari Ibu”. “ Hari Bapa”, Hari Kekasih “ dan pelbagai jenama lagi yang dipelupori oleh yahudi dan barat ini.
Apakah kitab-kitab karangan mereka mampu memberi syafaat selain Al-Quran ?

Apakah Al-Quran hanya dijadikan alat untuk mentakwil tafsirnya dalam perebutan hak, persaingan dalam kehidupan, harta benda, kuasa, darjat dan lain-lain, sehingga menutup dalil-dalil hak yang lain yang ada bersamanyan agar dapat mendidik manusia menuju jalan takwa dan saling lengkap melengkapi antara satu sama lain ? “ Bukankah Setiap ayat yang kita takwilkan semata-mata untuk menghalalkan perbuatan dan kelompok tertentu atau diri  sendiri menyebabkan kita tersesat dalam kekafiran ? dan mukjzat teragung ini akan menjadi penyaksian dan menuntut pertanggungjawaban ke atas  mereka, kenapa dalil mereka disembunyikan dan disorokkan semata-mata untuk kepentingan diri sendiri dan kelompok mereka ?

ORANG-ORANG BERTAKWA MEREKA ITULAH YANG BERILMU KERANA MEREKA SALING BERKEBAJIKAN DAN SALING MELENGKAPI. TETAPI ORANG-ORANG YANG BERILMU ITULAH ORANG-ORANG YANG SESAT KERANA TERPEDAYA DENGAN ILMUNYA LALU BERLUMBA-LUMBA MENGEJAR HAKNYA SENDIRI.

BUATLAH SEBERAPA BANYAK KEBAJIKAN BERPANDUKAN AL-QURAN DAN SUNNAH RASULNYA JANGAN DIBILAH-BILAHKAN AYAT-AYAT ALLAH UNTUK KEPENTINGAN KELOMPOK SENDIRI, KERANA TIAP AYAT YANG DITAKWILKAN AKAN DITUNTUT DAN DIPERTANGGUNJJAWABKAN DIMAHSYAR KELAK DIHADAPAN ALLAH DAN SEKELIAN UMMAT.

PERHATIKAN DENGAN CERMAT AYAT-AYAT MUHKAMAT DAN MUTASYABIHAT, BACA BERULANG-ULANG KALI SEHINGGA ALLAHLAH YANG MELENGKAPKANNYA DALAM DADA MANUSIA, KERANA IANYA SALING MELENGKAPI BERKAIT RAPAT SESAMANYA, SILAP PENGHURAIAN AKAN MEMBAWA BENCANA KEPADA MASYARAKAT LALU MEREKA BERLOMBA-LOMBA DAN BERSAING KEARAH KEBATILAN BUKAN BERSAING UNTUK KEBAJIKAN DAN KETAKWAAN.
Assalammualaikum.w.b.k
Wallahhu’alam.


 Kenapa Allah Mewujudkan Bidadri Hanya Untuk Golongan Lelaki bertakwa ?  Dan bagi wanita bertakwa pula  mereka akan dikurniakan pasangan yang suci dari  kalangan lelaki mukmin ?



Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis