Uploaded with ImageShack.us

Khamis, 12 Mac 2015

Neraka Di Telapak Kaki Ibu Aduhai Apam Satu Malaysia 18sx..ermmm...




NERAKA DI  TELAPAK KAKI IBU ADUHAI APAM SATU MALAYSIA  MENGAPA ENGKAU BEGITU DURJANA 18 sx !!!

50% -70%  MALAH TERUS MENINGKAT  ?  ISTERI-ISTERI SATU MALAYSIA MULA PASANG SPAPART LUAR. APAM PHD, APAM MASTER, KARIPAP IJAZAH, KARIPAP DOKTOR, KARIPAP PENSYARAH, GURU, MENTERI, DATIN, DATOK, KILANG, SURI RUMAH, USTAZAH, APAM SETIAP JABATAN KERAJAAN, SWASTA, KILANG, WARTAWAN, PEGUAMBELA-PEGUAMCARA, IPT-IPTS, SEKOLAH, APAM POLITIK, APAM ARTIS DAN LAIN-LAIN.  ALAHAI APAM SATU MALAYSIA MENGAPAKAH ENGKAU BEGITU PESAT DAN CEPAT BERKEMBANG TIDAK TERKAWAL BAK BOM JANGKA DALAM SENYAP YANG SUDAHPUN MELEDAK SISEGENAP PENJURU DEBU-DEBU TANAH MEMBENIH DAN TUMBUH SUBUR  MENJADI PENGKHIANAT PADA AGAMA, DIRI SENDIRI, SUAMI, ANAK-ANAK, KELUARGA, IBUBAPA DAN KAUM KERABAT, MASYARAKAT SERTA BANGSA DAN KETURUNAN LALU MENGEMBANG BIAKKAN ANAK-ANAK DAJJAL WALAUPUN BERILMU TINGGI DAN INDAH BAHASANYA TAPI TETAP RENDAH AKALNYA SENTIASA MENYELEWENG , MEMBENGKOKKAN  DAN MEROSAKKAN AGAMA SAMBIL MENANTI-NANTI KEDATANGAN PEMIMPIN AGUNG SANJUNGAN MEREKA DAJJAL , YANG MELAKSANAKANNYA  DENGAN CEKAP LAGI BERSENI , BERHEMAH MENYUSUN PELBAGAI  STRATEGI DENGAN HALUS LAGI RAPUH KEKUKUHNYA  DENGAN PELBAGAI KATA KERAMAT BERHEMAH  TERSUSUN INDAH LAGI MEMPERSONAKAN SEHINGGA MERUNTUN JIWA RAGA YANG LALAI LAGI CUAI, SEHINGGA  YANG BATIL MENJADI HAK DAN YANG HAK MENJADI BATIL KEMUDIAN  BERTAPAK DALAM SETIAP JABATAN, PENTADBIRAN, PENDIDIKAN,  PERUNDANGAN DAN SEBAGAINYA.

REALITI SEBENAR DISEBALIK KEBANGKITAN ISLAM KETIKA HUKUM HAKAM BATIL MASIH DIPERTAHANKAN.

JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL : NAK BATANG ABANG….. !!!
GELOJOH : ERMMM……..
JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL : SAYANG TAK TAHAN ABANG, APAM DAH KEMBANG – BASAH , ABANG CEPAT…..
GELOJOH : ERRRRR…..ah…..
JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL : ABG SAYANG NANGIS, SAYANG TAK TAHAN, SAYANG NAK MATI, SAYANG NAK BATANG ABANGGG….!!!
GELOJOH : BATANG HUSBEN  KAN ADA…
JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL: TOLONG SAYANG ABANG….TAK KIRA SAYANG NAK BATANG ABANG….JUGAK.. ABANG JADILAH SUAMI SAYANG YANG KE EMPAT.
GELOJOH : MANA ACI…HUKUM TAK BENARKAN LAGIPUN  APAM.. TU  DAH RASA BANYAK BATANG…. ABANG TANAK APAM RECORN.
JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL: TAK….. BOLEH…..! BATANG ABG UNTUK SAYANG JER…. KALAU TAK SAYANG BUNUH DIRI…
GELOJOH : ???
JANDA/WIFE/MASTER/PHD DLL: WIFE PATUT DIBENARKAN KAWIN LEBIH DARI SATU KAN ABG….APAM SAYANG MEMANG KUAT MAIN, SAYANG MEMANG SUKA KANGKANG…
GELOJOH : DALAM HATI ( PERGGG…..NGERI….IBNI NIKMAT… PEERHH…BOLEH JADI KES POLIS NI KALAU DI TERUSKAN )

Kini sudah sampai masanya anak-anak kena mengambil tahu dan perhatikan tingkah laku ibu-ibu mereka, ( kenapa ibu? Kerana kami lihat mereka lebih ramai menyundal dan berani menyundal berbanding bapa ) Jangan anda menghormati mereka membabi buta, siasat kemana mereka hendak pergi, semak setiap peranti/gajet mereka, jika tidak anda juga tidak lepas dari azabnya, kewajipan anda menasihati dan memperingati mereka dengan baik, sepertimana nabi Ibrahim menasihati bapanya. Wajib anda bermufarakah dari mereka jika jelas kefasikannya, jangan anda mengikuti jejak langkah mereka seperti kaum nabi lut dan anak-anak nabi nuh yang juga tersesat kerana sayangkan ibunya secara membuta tuli, lalu berpaling dari agamanya.Anda tidak wajib mentaati mereka, apatah lagi mereka kafir sesudah beriman.

Hukum islam jika cukup 4 saksi (mereka wajib dikurung dalam rumah sehingga menemui ajalnya, atau direjam sampai mati.) Atau  bersumpah laknat agar laknat itu menimpa mereka sebelum orang lain tertimpa azab( jika pelakuan atau tingkahlakunya mencurigakan anda sedangkan anda tiada saksi ) sebaik-baiknya bertaubat nasuha lalu mempebaiki diri dan jangan diulang lagi .,

”dan Kami wajibkan kepada manusia agar berbuat kebaikan kepada kedua orang tuanya dan jika keduanya memaksamu untuk mempersekutukan aku dengan sesuatu yang engkau tidak mempunyai ilmu tentang itu (PENTADBIRAN, PERUNDANGAN, PENDIDIKAN DAN SEBAGAINYA ),maka janganlah engkau patuhi keduanya, hanya kepadaku tempat kembalimu dan akan aku beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan”Al-ankabuut

   Setiap diri adalah pemimpin dan  lelaki tidak akan terlepas dari azab kecuali setelah mereka bertegas menyampaikan yang hak  dan dosa tertanggung atas pinggulnya, iaitu dosa-dosa keturunannya, Isterinya, Ibunya, Anak-anak lelaki dan perempuan mereka, saudara-saudara perempuan mereka sehinggalah mereka berumahtangga dan ibu-ibu tiri mereka.

Setiap isteri pula adalah pemimpin kepada anak-anak mereka dan setiap kepimpinan masyarakat atau Negara maka semakin besarlah tanggungjawab mereka untuk ditanyai dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.

Apatahlagi sekiranya sesebuah kerajaan dipimpin oleh orang-orang yang sukakan kebutaan setelah yang hak dinyatakan ( kefasikan, kemunafikan, kezaliman, kemusrikkan dan kemurtadan) dan pemuka-pemuka agama kaldai yang sentiasa beralasan dan memutar belitkan ayat-ayat Allah untuk membodek bos-bos mereka demi jakunkan habuan dunia lalu mempertahankan kebatilan sedangkan mereka mengetahuinya (pelakuan atau amalan perundangan dan sistem jahiliyah).

“ ucapan mereka menyebabkan mereka pada hari kiamat memikul dosa-dosanya sendiri secara sampurna dan sebahagian dosa-dosa orang yang mereka sesatkan yang tidak mengetahui sedikitpun bahawa mereka disesatkan, ingatlah alangkah buruknya dosa yang mereka pikul itu” An-nahl 

 MEREKA MEMANG PANTAS MENGUNDANG AZAB BENCANA YANG BESAR PADA BANGSA DAN NEGARANYA.

“dan di antara manusia ada sebahagian yang berkata, kami beriman kepada Allah. Tetapi apabila dia disakiti  kerana dia beriman kepada Allah ( digam atau disingkirkan atau disekat dan dizalimi kerana menyatakan yang hak lalu tersekat rezeki dan lainnya), dia menganggap cobaan manusia itu sebagai seksaan Allah dan jika datang dari pertolongan tuhanmu ( kembali dilapangkan rezeki ) nescaya mereka akan berkata sesungguhnya kami bersama kamu ( kembali membontoti dan menjadi ulama kaldai kepada kepimpinan yang sukakan kebatilan/maksiat iaini hukum-hakam selain ketetapan Allah), bukankah Allah lebih mengetahui apa yang ada di dalam dada semua manusia dan Allah pasti mengetahui orang-orang yang beriman dan dia pasti mengetahui orang-orang yang munafik dan orang-orang yang kafir berkata kepada orang-orang yang beriman ikutilah jalan kami dan kami akan memikul dosa-dosamu, padahal mereka sedikitpun tidak sanggup memikul dosa-dosa mereka sendiri, sesungguhnya mereka benar-benar pendusta dan mereka benar-benar akan memikul dosa-dosa mereka sendiri dan dosa-dosa yang lain bersama dosa-dosa mereka dan pada hari kiamat pasti mereka akan ditanya tentang kebohongan yang selalu mereka ada-adakan . Al-Ankabuut

Seorang suami dayus tidak akan terlepas dari azab dan haram syurga baginya, selagi mereka tidak memukul isterinya yang fasik ( pukul sebagai penyaksian belepas diri dari kefasikannya, bukan pukul macam mafia, lalu katakana padanya, aku berlepas diri dari kefasikanmu, itupun setelah anda memberikan nasihat yang baik kepada mereka ).
Kerana mereka iaini isteri yang fasik akan memberi pelbagai alasan tentangmu di akhirat kelak, sehingga kamu dicampakkan kedalam azabnya. ( melanggar syariat islam seperti tidak: tidak taat, tidak menutup aurat, menghampiri zina atau berzina, berjudi, minum arak, tidak solat, tidak membatasi pandangan mata, bercampur antara lelaki dan perempuan, duduk bersama golongan fasik yang bermain-main dengan syariat islam ayat-ayat Allah dan Sunnah Rasulnya )

Perempuan-perempuan yang kamu kuatirkan akan nyusus hendaklah kamu beri nasihat kepada mereka, tinggalkanlah tempat tidur,pukullah mereka jika perlu.” An-nissa  .

Hari itu adalah hari saling memanggil jadi  apa jua auta dan perkataan untuk saling menyalahkan atau dakwa dan dakwi  akan berlaku kerana setiap diri ingin melepaskan diri masing-masing dari azab. Tapi malang Al-Quran telah ada jawapan untuk semua tipu daya dan helah yang diberikan serta diada-adakan. Orang yang paling banyak songehnya ialah orang yang sekadar beriman tetapi tidak mengikuti jalan ketakwaan.

Malaikat : “Kenapa kamu dihumbankan keneraka menggantikan tempat isterimu sedangkan sewaktu di dunia dahulu kamu seorang yang kuat beramal ?  sudahkah kamu menasihatinya?”

Suami : “ sudah aku sudah menasihatinya dengan ayat-ayat Allah.tetapi dia tetap ingkar malah lebih suka mendengar nasihat dari ahli-ahli bidaah dan ahli-ahli cerita yang mengerat-ngerat ayat-ayat Allah dari rakan-rakan so-sialnya ”

Malaikat : “ sudah kamu memberi amaran kepadanya ?”

Suami : “ ya aku sudah memberi amaran kepadanya.tetapi dia warning aku balik.”

Malaikat : “Sudahkah kamu meninggalkannya sepertimana diajarkan oleh tuhanmu?”

Suami: “ya aku sudah meninggalkan dalam beberapa waktu serta  tempat tidurnya agar dia faham.tetapi dia semakin terer meluahkan isi hatinya lalu menyerahkan nasibnya pada jantn-jantan lain melalui f.book. w.chat. w.up dll.malah memalingkan muka dan tidak taat atas nasihat ku”

Malaikat : “ sudahkah kamu memukulnya ?”

Suami : “ tidak pernah, kerana aku menyayanginya lagipun isteriku berjawatan tinggi, rakannya pula  dari kalangan ustazah dan ustaz-ustaz glamour yang ahli cerita, mahir memutar-mutar kalam Allah dan hadis rasulullah kerana jakunkan dunia. Isteriku  lebih kaya dan berpelajaran tinggi dariku, aku tidak mahu dia meninggalkan aku kerana aku papa kedana, nanti apa yang aku nak makan. Lagipun Aku takut dengan ipar duaiku, rakan-rakan lelakinya yang bodoh, bahlol, tolol lagi biol itu serta pakar-pakar saikologi dan penasihat-penasihat bebal ( ish  batang idung sendiri tu.. huh..!!!)  Serta bapa mertua dan ipar duai isteriku yang garang bak singa tertusuk kuku jembalang bukit, manakala saudara maranya loyer buruk dan pengubal perundangan syarie terkemuka, mana aku nak korek duit untuk membayar mereka lagipun aku tak rela  tidur dalam lokap polis. .”

 Huh..!! kalau inilah jawapan yang anda berikan, maka wajiblah azab itu untuk anda. Itupun sekiranya anda berpegang teguh pada syariat, kalau anda pun jahil,  fasik, syirik, munafik,musyrik,  zalim dan murtad  serupa mereka tak usahlah nak berlagak dan tunjuk terer  sanggat.( Hukum menyediakan makan pakai dan tempat tinggal adalah wajib bagi suami yang tidak mengizinkan atau melarang isterinya berkerja. Harus dan tidak berdosa bagi suami yang mengizinkan isterinya bekerja kerana  Apa jua harta isteri adalah hak milik suami sebagai kurniaan Allah untuk di infak atas keluarga tersebut.Begitu juga dengan kaum kerabat jugak berkewajipan membantu, jangan asyik berbangga dan menayang kereta baru, gelang baru dan apa-apa ajelah yang baru semata-mata untuk menayang dan berlagak sedangkan masih ada kerabat yang memerlukan, kerana anda juga akan dipertanggungjawabkan atas harta benda sesama kerabat di mahsyar kelak. Kerana Bagi mereka yang kikir dan menyuruh serta menjadi batu api dan menghasut orang lain berbuat kikir mereka itulah orang-orang munafik lagi kafir.)

“Iaitu orang yang kikir(kedekut) dan menyuruh orang lain berbuat kikir dan menyembunyikan kurnia yang telah diberikan Allah kepadanya, kami telah menyediakan untuk orang-orang kafir  azab yang menghinakan” An-nisa 


Moral :

 Nabi Noh dan Nabi Lut :

 Akibat tindakkan seorang ibu yang terpesona dengan  kaumnya yang lebih mementingkan keseronokan dan habuan dunia, kemudian  mengkhianati  suaminya masing-masing lalu menjadi ibu sebagai dalang dalam kefasikan kaum dan anaknya, kerana jumlah mereka lebih ramai sehingga tertutup hijab hatinya-buta matahati, tidak dapat membezakan yang mana satu jalan yang hak dan yang mana satu jalan yang batil, Akhirnya kaum ini dibinasakan dan dilenyapkan keseluruhannya dengan banjir besar dan bumi yang dibungkas balikkan.

Satu Malaysia juga sedang menuju kemusnahan, secara beransur-ansur atau tiba-tiba tanpa disedari,  kerana semakin  ramai anak keturunan mereka yang lemah Akalnya, yang rosak hatinya, ROSAK AGAMANYA, rosak ahlaknya, rosak kefahamannya. Kerana mereka mempunyai ibu-ibu dan bapa-bapa satu Malaysia yang kurang waras, kurang akal menjadi pengkhianat pada agamanya, khianat pada suaminya-isterinya, khianat pada orang tuanya, anak-anaknya, bangsanya, kaum kerabatnya, khianat pada  bangsa dan keturunannya. Wanita yang dirumah kedudukannya lebih mulia dan lebih tinggi martabat serta darjatnyanya berbanding betina  yang bekerja  diluar lalu berebut jawatan hak sama rata dengan lelaki, bila mereka diberi peluang yang luas berkerjaya dan berjawatan mereka menjadi kikir, tamak, bakhil,kedekut dan gemar bersosial dengan alasan tuntutan kerja dan kononnya menyambung silatulrahim ( tapi sebenarnya silatullendir malah sebahagian besar  dari mereka menyundal pula….. BODOH..!!! kecuali wanita-wanita  yang bertakwa dan menjaga kehormatan diri serta berpegang teguh kepada yang hak. )

Maaf bahasa yang digunakan bukan bahasa ilmiah, tetapi bahasa direc dan takda sensor lagi lintang pukang. kerana kebanyakan dari kita tak faham bahasa belapik dan bahasa kiasan… apatah lagi kata-kata pujangga.  (  Bahasa Al-Quran tentunya jauh sekali, Dah masuk kubur nanti baru faham agaknya )

SETIAP PERKARA BATIL YANG MELIBATKAN HUKUM-HUKUM  DAN HAK-HAK ALLAH YANG SENGAJA DIPERTAHANKAN  LALU ULAMA-ULAMA KALDAI BERHUJAH DENGAN AYAT-AYATNYA UNTUK MEMUTARBALIKAN KEBENARAN  SEDANGKAN MEREKA MENGETAHUINYA LALU DI IKUTI PULA OLEH MEREKA YANG CUAI DAN LALAI  SECARA MEMBUTA TULI TANPA MERUJUK KEMBALI KEPADA AL-QURAN DAN SUNNAH RASUL. MEREKA ITULAH YANG AKAN MEMIKUL DOSANYA SENDIRI DAN DOSA ORANG-ORANG YANG TERPESONG DENGAN SYARAHANNYA SECARA SAMPURNA SEHINGGA HARI KIAMAT .

MEREKA HANYA MENGUNDANG AZAB IAINI DIRI,  KETURUNAN DAN NEGARA  AKAN DIBINASAKAN SECARA BERANSUR-ANSUR BERUPA PENYAKIT, RENDAH AKAL, DIRI DAN KETURUNAN YANG BUAS, GANAS  DAN SUKAR DIKAWAL, BERILMU TETAPI TIDAK BERMUNAFAAT DAN TIDAK MEMPUNYAI ROH HANYA SEKADAR MENJADI HIBURAN, LAWAK JENAKA, PERMAINAN , PERTANDINGAN DAN LAIN-LAIN., KEMELARATAN, MERASA KEZALIMAN DAN KEKERASAN SESAMA SENDIRI, BERTAMBAH ORANG BODOH DAN LEMAH AKAL YANG  MENGUASAI SETIAP JABATAN DAN PENTADBIRAN, AGAMA DITADBIR OLEH GOLONGAN YANG KURANG AKAL LAGI BODOH, HASIL BUMI MEWAH TAPI NEGARA TERGADAI,DITIMPA AZAB DARI TEMPAT KEDIAMAN, AZAB DALAM PERJALANAN, AZAB DARI PERUT BUMI, AZAB DARI LANGIT DAN PELBAGAI AZAB YANG TIDAK TERDUGA DARI SEGENAP PENJURU ALAM SEHINGGA NEGARA KAYA RAYA MENJADI PAPA KEDANA DAN MENGAKIBATKAN JUMLAH KEBINASAAN  YANG BESAR.

Catatan ini mungkin berjela-jela panjangnya, jika anda rasa ianya bermunafaat bacalah sehingga penamat. Terutama kepada isteri-isteri yang gian nak menjanda, hukum bermesra dengan isteri orang, hukum bermesra dengan isteri orang bercerai  dalam edah, mereka yang ingin berumahtangga, bakal-bakal suami ataupun teruna yang ingin mengambil janda-janda yang bercerai fasah atau bercerai hidup sebagai isteri, rukun-rukun nikah menurut Al-Quran, Rukun peceraian secara fasak, Rukun peceraian, rukun rujuk, wanita dan lelaki yang haram dinikahi dan lain-lain. Sistem yang ada kini semakin terpesong jauh dari landasan ISLAM. Sebab itu bangsa ini semakin bercelaru dan semakin rosak keturunannya. ( akan dijelaskan pada catatan yang lain )

Sebelum itu kami memohon ribuan ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki kepada para suami yang isteri-isteri mereka menjadi bahan ujikaji kami..maaf kami tidak berselera dengan mereka dan lender mereka menjijikan, kami mengharamkan diri kami dari berjumpa mereka apatah lagi menyentuhnya termasuklah mereka yang berkahwin cerai-kawin-cerai. Hanya untuk mencari bukti adakah benar pengalaman mereka yang sudah melaluinya melalui bloger-bloger  lain begitu juga dengan pengalaman gigolo profisional lain termasuklah mat Afrika dan betina sekutunya yang mewah hidupnya hasil memintal lender apam 1 MALAYSIA yang kami temuai. terimakasih kerana berkongsi ilmu hanyir lagi busuk, beserta tips-tips berguna ini dengan kami. kami tidak mahu menjadi ahlil cerita yang mengada-adakan cerita sebelum kami sendiri terjun dan menikmatinya ermmm… nikmatnyaaa…. Auomm.. dah bangang le tu !!!.  Hum…. Patutlah warga afrika menjadi jutawan hasil memintal lender apam satu Malaysia ni.

Kami memohon maaf juga kepada mana-mana wanita mulia yang kini memulakan perjalanan baru, hidup baru dengan lembaran baru, teruskan perjuangan anda dan jangan berpaling lagi, kembalilah mentaati suami anda masing-masing. maaf kerana kami tidak dapat menemani anda sepanjang perjalanan ini, bohong kalau kami tidak mengatakan yang kami tidak sayang, tidak kasih, tidak rindu malah perasaan sayang dan cinta mula menguntum di kalbu, kenangan menyulam kasih, menyemai rindu walaupun tidak pernah bersua dan jalan bersama sepanjang perhubungan ini tetap menjadi kenangan terindah….

khusus kepada mereka yang sudah menjanda, yang berkerisis untuk menjanda, yang berbangga untuk menjanda, yang menggatal untuk menikmati batang-batang lain walaupun anda masih bersuami, kerana anda tersalah mengikut rasa dan tersalah menurut nasihat pakar motibasi basi daripada kami mahupun di luar sana..  (Huh…GATAL..jantan ni sama jer semuanya wayang jer lebih..!!! ) Tapi lebih indah apabila Allah sediri yang menyentuh kalbumu (atas usahamu sendiri untuk mencari kebenaran) sehingga anda tersedar dari lamunan mimpi seindah fantasy di syurga Firdausi yang tidak bertepi dan menyedari siapa kami ( tahniah kerana anda celik mata hati dan hanya Allah sahajalah pembimbing sejati untuk anda dan mudah-mudahan untuk kami jua ).

CONTOHI ISTERI BIDADARI

Setiap insan itu dibatasi oleh hatinya, jagalah hati sebaik mungkin, isilah ia dengan kerohanian, kerana ia adalah sebaik-baik sahabat dan guru. Jangan sekali-kali menjadikan insan lain sebagai sandaran penyuluh jalan, kerana ramai jantan-jantan sememangnya jahanam…… ermm temasuklah kami kod…( oh tidak ), kami terpaksa kembali kepada nawaitu asal kami dan kami terpaksa menamatkan apabila masanya sudah sampai. Jika tidak kami pasti akan ternoda, kerana nafsu itu tidak boleh dicabar dan tidak boleh dicuba atau di uji.

Berapa ramai ustaz dan ustazah serta ulama dunia yang tergadai dan terpedaya dengan belaian nafsu kerana angkuh dan sombong dengan ilmunya lalu mencabar-cabar ketahanan nafsunya akhirnya tewas juga, lalu memutar balikkan ayat-ayat Allah dan sunnah rasulullah, kemudian menggunapakai ungkapan-ungkapan ulama / ustazah yang tertipu dengan ilmunya sendiri untuk menghalalkan cara, sedangkan orang yang berilmu lalu berzina atau masih bergelumang dan bersekutu dalam perkara-perkara atau hukum hakam batil,  taubatnya dibenci Allah,  kecuali nafsu yang mendapat rahmat dari Allah sahaja yang akan terselamat iaini  nafsu yang kembali dan berusaha serta berjuang  bersungguh-sungguh dengan Al-Quran dan sunnah rasul.

Lagipun kami mengharapkan janji Allah iaitu bidadari-bidadari yang diciptakan secara langsung,yang penuh cinta, pandangan matanya terpelihara hanya untuk suaminya sahaja, tidak pernah disentuh oleh mana-mana jin dan manusia serta pasangan-pasangan yang suci dari kalangan manusia yang sabar menjaga kerhormatan dirinya dalam beragama….hummm….. amin…. Insyallah…. ( maafkan abang sayang kerana tidak dapat bersama, mana mungkin abg dapat memenuhi impian ratusan malah ribuan orang untuk dijadikan isteri  biarlah kita sendiri-sendiri sahaja ya.  ramai kaum anda yang mempertikaikan Allah kenapa mereka tidak dibenarkan  bersuami empat….akhirnya mereka curi2 makan..  Alahai apam master, apam phd…, apam cikgu.., apam ustazah.. apam satu Malaysia hanya azab dan neraka yang layak bagi pasangan khianat, yang tidak menjaga kesucian dirinya dan agamanya, kerana budaya ini akan mengakibatkan orang yang tidak berdosa pun terpalit sama azabnya. Jadi tiada istilah “kubur masing-masing” .

APA YANG NO 1 DALAM MALAYSIA ?
·         PESUNDALAN.
·         ANAK LUAR NIKAH.
·         PERCERAIAN.
·         HIV DAN LAIN-LAIN PENYAKIT.
·         RASUAH.
·         MEREMPIT.
·         HARUAN MAKAN ANAK.
·         PERMUSUHAN WALAU KELIHATAN BERSATU.
·         HUTANG.
·         RIBA.
·         JUDI.
·         MENIRU BUDAYA DAN AGAMA ORANG LAIN.
·         ISLAM MENDUGA-DUGA DAN ISLAM ANGAN-ANGAN.
·         ISLAM KETURUNAN YANG MENGADA-NGADA, MENTEL  DAN MENJENGKELKAN.
·         BERANGAN-ANGAN DENGAN AMALAN SENDIRI.
·         MENGULANGKAJI KITAB KARANGAN SENDIRI DAN YAHUDI SELAIN AL-QURAN.
·         RENDAH AKAL.  AKAL MUNDUR. AKAL KEBELAKANG DAN LEMAH AKAL.
·         JAKUNKAN PANGKAT DAN JAWATAN.
·         JAKUN HARTA BENDA.
·         BEREBUT-REBUT MENGEJAR SIJIL BODOH MASTER, PHD DAN SEBAGAINYA UNTUK DIBANGGAKAN SEDANGKAN IQ TETAP DOWN dengan tesis yang dikopi past dari orang lain. DAN BANYAK LAGILAH  ANDA TAMBAHLAH SENDIRI. SEBAB TU DI MALAYSIA NI BUKAN ORANG GILA JER ADA SIJIL, ORANG BODOH PUN ADA BANYAK SIJIL.
APAKAH BANGSANYA PULAK… emmm tentulah MELAYU sebab tu terpaksa import ceo dari Negara luar termasuklah penjenamaan budaya… huh… takda jati diri langsung… memalukan..


 DAYUS DAN NYUSUS

JANGAN JADI SUAMI DAYUS YANG MEMBIARKAN ISTERI BERSEMBANG DENGAN JANTAN-JANTAN JALANG LAIN DI FB, TWITTER, WHTSSUP, WECHAT, CHAT ROOM DAN SEBAGAINYA.  KERANA SAYANGKAN RUMAHTANGGA DAN KONON BIAR HIDUP AMAN SENTOSA LALU ANDA MEMBIARKANNYA PERBUAT NYUSUS. NERAKA DAN AZAB ITU HALAL BAGI ANDA. KALAU SEMEMANGNTYA ISTERI-ISTERI ANDA TERMASUK ORANG-ORANG YANG KERAS HATI DAN KERAS KEPALA, SUKA BERHUJAH DAN TINGGI PULA PENGETAHUAN AGAMANYA, BERLEBIH-LEBIH PULA DALAM BERDALIL DAN BERALASAN  LALU MEMPERTAHANKAN APA YANG MEREKA PERBUAT.

 MEREKA ITU ADALAH SEBENAR-BENAR PENDUSTA DAN PENGKHIANAT , MEREKA TELAH MENEMPAH KEFASIKAN, KEMUSYRIKAN, KEZALIMAN, KEMUNAFIKAN DAN KEKAFIRAN WALAUPUN MEREKA AHLI SOLAT DAN BERAGAMA KERANA MEREKA TELAH MENGHALALKAN APA YANG DIHARAMKAN OLEH ALLAH DAN MENGHALALKAN APA YANG DIHARAMKANNYA DI BELAKANG SUAMI-SUAMI MEREKA DAN DIBELAKANG ISTERI-ISTERI MEREKA. KERANA SANGKING RAMAINYA PAKAR-PAKAR MOTIVASI YANG MENGHIMPIT MEREKA DARI KALANGAN MEREKA ,  KONONNYA BERSIMPATI PADA ISTERI-ISTERI ANDA TAPI AKHIRNYA MEREKA MENJADI MANGSA JANTAN-JANTAN JALANG SIAL LALU MENYUNDAL DENGAN ISTERI-ISTERI ANDA. MEREKA INI TIDAK HALAL BAGI ANDA DAN ANDA TIDAK HALAL UNTUK MEREKA, KERANA MEREKA TELAH KAFIR SESUDAH BERIMAN.

KATA-KATA DUSTA  KERAMAT YANG SELALU DILAUNGKAN OLEH GOLONGAN WANITA.

·         BILA DAH TIADA BARU NAK RASA KEHILANGAN ( tu tanda wife anda dah ada batang lain ).
·         APA YANG DIPERKATAKAN WANITA  ITULAH APA YANG ADA DIDALAM HATINYA. ( tu tandanya anda akan diputar bagai washingmesyen dan tanda mereka putar alam dalam pembohongan.)


HIJAB MATA HATI ( MAKRIFAT ) AKAN TERBUKA DALAM 8 CARA POPULAR DAN ORANG YANG MENGAKU-NGAKU MEREKA AHLI  HAFIS ATAU ADA TAITEL HAFIS ITULAH SEBENARNYA ORANG-ORANG  MUNAFIK KERANA MEREKA BUKAN RASUL ATAU NABI.

  1.  Marifat Allah ( Hak ) dikhaskan kepada hamba Allah yang selalu berzikir kepadanya, khususnya kepada para nabi, para rasul dan kepada hamba-hambanya yang  solleh melalui wasilah ilmu Al-Quran yang di warisi  dari para  nabi dan nabi Allah Khidir Alai’salam. Mereka tidak akan membukakan rahsianya kepada orang lain atau ahli-ahli  syariat  melainkan kepada ahlinya ( tarikat/sufi ) agar terus berpegang teguh atas  jalan takwa dimana wajah batin setiap diri manusia dan diri mereka sendiri  yang mereka pandang adalah berbeza dari wajah zahir bergantung pada dosa dan maksiat yang mereka lakukan. Kerana setiap diri yang dibangkitkan di padang mahsyar kelak juga berbeza dari wajah asal mereka sewaktu di dunia, menurut amalan masing-masing ( seperti babi, monyet, anjing dan sebagainya. maka beruntunglah mereka yang dibangkitkan dalam rupa asal mereka sewaktu di dunia.) Mereka dapat melihat perbezaan antara golongan islam, islam ar’raad (belum beriman hanya sekadar islam),  mukmin/muslim, musrik, fasik, zalim,  munafik, kafir dan murtad dengan jelas.( boleh buat rujukkan daripada mana2 blog yang berkaitan ) . Kalau tak jump sila baca Al-quran dan hayati maksud ayat…selama tiga hingga lima tahun berturut2 tanpa jemu, tanpa henti dan bukan untuk dijadikan bahan berdebatan kemudian amalkan setiap hari tanpa henti…walaupun kita  bukan seorang tahfis, atau berotak jenius, atau ber IQ tinggi, atau samsing, atau pelacur dan sebagainya pasti kita  akan dapat membezakan mana yang hak mana yang batil, dapat pula membezakan mana satu jalan yang bengkok dan jalan yang lurus Insyallah, itupun sekiranya hati kita tidak dipalingkan serta dibutakan, dipekakkan, diblock dan dibisukan oleh Allah kerana kesombongan dan keingkaran serta nawaitu atau niat kita : (surah al-a’la 87)
  2.  kalau kita mengharapkan ketakwaan dan keredaan kita akan ditunjukkan jalan takwa dan keredaan dan mendapat nikmat yang maha mulia iaini menatap Wajah Allah di syurga, kalau kita hanya ingin mencari dalil kita  akan hanya ditunjukkan jalan berdalil dan berdalih sampai keliang lahad yang menyesatkan dirinya dan orang lain, kalau kita hanya ingin berilmu kita akan hanya  ditunjukkan jalan ilmu yang akhirnya mereka tertipu dengan ilmunya sendiri lalu tidak bermunafaat untuk dirinya dan bangsanya, kalau kita hanya ingin menjadi ahli debad kita akan ditunjukkan jalan berdebatan sehingga berdebatan itu hanya akan merosakan dirinya dan bangsanya sendiri, kalau kita hanya mencari kepentingan dunia kita hanya akan dianugerahkan jalan di dunia tetapi tersesat di akhirat, jika kita hanya mengharapkan pahala dan imbuhan di dunia kita hanya akan ditunjukkan jalan pahala di dunia beserta anugerah kemewahan dan kebesaran tetapi mereka tidak akan dapat phala akhirat dan kenikmatannya. Sebaik-baik insan ialah “ Bawalah bekal, sebaik-baik bekalan ialah takwa.”al-bakarah.
  3. Makrifat awam. Ianya hanya dibuka sekali sekala kepada orang kebanyakan atau orang awam tidak kira bangsa dan agamanya sebagai tanda betapa dekatnya Allah kepada diri kita daripada nyawa kita sendiri. Agar kita segera kembali mentaati perintah dan kembali kepadanya. Tapi malangnya apabila kita  mendapat kurniaan yang sifatnya sekali sekala ini, kita   mula perasan dan membanggakan diri,  konon  kita  dimuliakan Allah dan mendapat karomah, dirahmati dan diberkati ( kerana kaya, popular, berjenama, mendapat apa yang dihajati dan banyak anak ) atau dikurniakan keajaiban, pandang tembus dan terbuka hijab.  Lalu diceritakan kepada orang lain ..agar orang menjadi hairan dan memuliakan dirinya..   Chewaah ..!!! Dah bangang dan bangsat sanggat…..le tu.
  4. Makrifat khusus, biasanya dikurniakan kepada kita  yang rajin bersolat malam dan solat istikharah yang di khususkan kepada perkara tertentu  atau orang-orang tertentu yang ingin kita lihat atau sesuatu yang ingin  kita  kerjakan agar mendapat petunjuk dan ilham. Mimpi yang ditunjukan ini perlu ditafsirkan dengan cermat, biasanya jika kita berada dalam keadaan fasik dan bersatu dalam golongan fasik kemudian solat pula ketika fikiran block fasik maka prnafsiran yang dibuat hanya akan menipu dirinya sendiri. Solat ini perlu diulang berkali2 sehingga petunjuk yang di wujudkan menimbulkan perasaan tenteram di hati dan memahaminya secara automatic tanpa perlu penafsiran. Kerana manusia itu sememangnya terpesona dengan nafsunya dan nafsunya sentiasa mendorong kearah kebatilan, kecuali mereka yang menjaga syariat dan bertakwa kepada Allah. Tips mudah: Jika elok mohon pada Allah dimimpikan cahaya yang cerah jika sebaliknya minta ditunjukkan cahaya yang gelap, perlu dibuat berulang-ulang kali kemudian campurkan antaranya mana yang lebih banyak petunjuknya antara yang cerah dan yang gelap. Kerana setiap diri manusia itu sentiasa berada dalam keadaan fasik kecuali mereka yang bertakwa dan sentiasa bertaubat lalu memelihara taubatnya.
  5. Makrifat ilmu, dimana makrifat ini boleh dituntut dan di pelajari dari golongan ahli ilmu, yang mengamalkannya untuk tujuan perubatan, seperti perubatan islam ( Hak melalui ayat2 Alah ), berpawang atau berbomoh ( mata jin ). Mereka yang alim atau warak akan menyimpan rahsia kita  walaupun sebenarnya mereka tahu kita  yang datang berubat dengan mereka adalah kaki penzina, anak zina, mengandungkan anak zina, memakan harta haram, kaki maksiat, banyak melakukan dosa  dan sebagainya.
  6. Makrifat si penakut, selalunya hijab mata hati bagi golongan yang penakut akan terbuka apabila kita  mengalami ketakutan yang melampauai batas. Selalunya berlaku pada orang perempuan, kanak-kanak dan orang-orang yang lemah jiwanya atau jiwa kosong.
  7. Makrifat saka keturunan jin, atau mereka yang mengamalkan ayat-ayat tertentu melalui mimpi, atau guru ghaip, atau  guru fasik, atau  pawang, atau bomoh atau ustaz fasik yang mengurniakan amalan  berlainan ayatnya dari al-quran. yang ni toksah cerita, paling ramai peminatnya di Malaysia, walaupun kita  yang takda saka, dek kerana taksub untuk menonjolkan kehebatan diri untuk mentafsir dan pandang tembus untuk diri orang lain  akhirnya kita  mewarisi saka tanpa disedari… huh… bo’dooo….
  8. Makrifat mata zahir, hummm….munafik..  Yang ni kita kenalah jadi doktor atau pakar forensix… polis. Kena selak apam atau lakukan ujian DNA baru tahu mereka berzina kaki zina, anak zina  atau tidak. Paling mudah kita hantar mangsa kepada mereka, kemudian tunggu jerlah report yang akan dikeluarkan oleh mereka.
  9. MAKRIFAT MATA SYAITON   haa……  yang nilah yang sedang kami alami dan nak kami ceritakan..Huh..!!! …Boloooo…bolobolooo…  walaupun ianya hanya berlaku dalam beberapa bulan.. tapi kesannya teramatlah dahsyat… biasa diamalkan oleh anak2 bilis, fun girl, bohsia, pelacur, isteri sundal, sundal bolong, jantan jalang, lesbian, gay,  gigolo, si gelojoh….dan kebanyakan mereka yang kuning serta birat lagi biru  otaknya… Pemilik makrifat ini Paling ramai jumlahnya, walaupun syaiton dah meninggalkan mereka tetapi mata hati dan mata zahir mereka tetap mengenali mereka-mereka yang sememangnya syaiton manusia  yang bersekutu dan sewaktu dengan mereka. Walaupun topeng dan wayang yang  mereka lakunkan  tampak hebat dan bersih, maklum hanya jauhari sahaja yang mengenal manikam, sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya…. Apatah lagi syaiton manusia tentulah mereka mengenali syaiton-syaiton seangkatan mereka juga...  alahai lender satu Malaysia…. Makrifat jenis ni kadangkala miss jugak perlu banyak latihan, salah pancing anda yang parah.( tak perlulah buat latihan hanyir seperti ini hanya menempah azab dan merugikan diri sendiri dan bangsa. )

Apatah lagi kalau anda gabungkan kesemua ilmu di atas ianya lebih mantop 99% anda dapat melihatnya dengan jelas….mahu runtuh bumi Malaysia ditimpa bala bencana.dek terlalu hebatnya lender-lendir  haram yang sedang di pintal  di Malaysia ini...dari mereka yang mengawal jabatan agama, menteri, sehinggalah mereka budak2 hinggusan walaupun umur mereka masih pentil.  Masya Allah aduhai malangnya negaraku apakah lagi azab yang sedang ditunggu2 dan dicabar2 oleh mereka-mereka yang rendah akal ini , apo nak di kato  sijil pendidikan bodoh mereka sememangnya berlapis-lapis tingginya.


JAWAPAN DAN SINDIRAN PEGAWAI AGAMA.

Ramai dikalangan dan golongan anda yang bengang dengan jawapan sepontan dan jelingan sinis  sambil bibir mencebik lalu tersenyuman penuh makna, yang dilontarkan kepada anda oleh pegawai2 agama senior ( pegawai agama yang muda2 ni haprak jer  lebih )  yang anda temuai, lalu anda mengatakan mereka gatal dan miang bukan ? Sebenarnya bukan mereka yang gatal dan miang tapi andalah yang sebenar-benarnya miang dan gatal. Bagi mana-mana pegawai agama yang kerap berhadapan dengan kes-kes seperti ini peceraian, sebenarnya mereka dah muak, loya, meluat dan mual dengan gelagat anda. Jadi anda tepuklah apam anda sendiri tengok macammana, kalau apam anda mengernyam dan berdenyut2 gatal, tentulah batang-batang yang melintas atau yang berhadapan dengan anda terasa-rasa bahang kegatalannya. Jadi salahkan diri anda sendiri sebelum menyalahkan orang lain.

Satu lagi kenapa kes yang anda failkan dalam pejabat agama tidak sama dengan reality sebenar apa  yang anda hadapi dan alami, kenapa anda sanggup menjadi saksi palsu untuk diri sendiri ?, anda berani ya menjadi munafik semata-mata untuk menghalalkan peceraian, berani ya menentang azab neraka dalam tingkatan paling bawah..? kemudian anda berkahwin semula… becerai lagi dan berkahwin lain dalam pernikahan haram..? Hukum yang manakah yang anda gunapakai, hukum kepala hotak anda sendiri atau hukum di setiap jabatan agama yang sentiasa bercanggah dengan Al-Quran itu dan bercanggah dari setiap jabatan, negeri, daerah dan negara. Apakah setiap negeri dan Negara itu mempunyai Al-Quran berlainan sehingga hukum yang mereka gunapakai pun turut berbeza-beza ???  Huh….Bang’ngang…

MANUSIA BERDOSA AKAN MEMIKUL DOSANYA SENDIRI DAN ORANG LAIN SECARA SAMPURNA.




“Ucapan mereka (termasuk  penyembahan, perundangan, pentadbiran, pendidikan, pendirian, pegangan, politik lalu membilah-bilah ayat-ayat Allah  yang di ada-adakan agar hukum hakam agama tidak terlaksana dan diperlekehkan  selain ketetapan  Al-Quran) menyebabkan mereka pada hari kiamat memikul dosa-dosanya sendiri secara sampurna dan sebahagian dosa-dosa orang yang mereka sesatkan yang tidak mengetahui sedikit pun bahawa mereka disesatkan, ingatlah alangkah buruknya dosa yang mereka pikul itu” An-Nahl

“Dan mereka benar-benar akan memikul dosanya sendiri dan dosa-dosa yang lain bersama dosa mereka dan pada hari kiamat mereka pasti akan ditanya tentang kebohongan yang selalu mereka ada-adakan” Al-ankabuut.

Tahukah anda setiap kes yang anda failkan akan digunapakai oleh pegawai agama sewaktu mereka membuat pembentangan dalam  ceramah-ceramah penerangan, lalu ianya didengar oleh sekelian hadirin yang mengikuti ceramah berkenaan kemudian mereka menyebarkan pula kepada orang lain, sedangkan apa yang dibaca oleh pegawai agama itu adalah hasil nukilan pembohongan anda untuk dijadikan iktibar la kononnya. Maka anda telah memikul dosa kebohongan anda dan mereka secara penuh, pegawai agama berkenaan dan para hadirin yang menyambung cerita berkenaan kepada orang lain. Sekiranya cerita ini digunapakai oleh anak cucu keturunan mereka sehingga hari kiamat agak-agak larat ke nak memikul dosa mereka semua. Wah kalau larat anda memang seorang jagoan terhandal. ( bab kebohongan yang dimaksudkan tadi akan dnyatakan dalam perenggan yang lain atau dalam penulisan yang lain, terutama talak taklik  dan cerai fasak ramai mereka yang keliru dan tergelincir  tentang rukun-rukunnya malah telah rosak tapak/asasnya  semenjak datuk nenek moyang mereka sepanjang Negara ini ditadbir oleh mereka. Termasuklah mereka yang memegang jawatan dan jabatan  agama dan loya-loya buruk dan hakim syrie mereka. Termasuk ustaz-ustaz dan usyazah-ustazah upahan mereka yang memutar belitkan fatwa daripada jalan takwa. )

Contoh :  seorang wanita yang sudah diberi ilmu dan di tegur berkali-kali agar menutup aurat sepertimana yang telah di syariatkan dalam islam dan ahli  kitab ( setiap kitab, taurat, zabur, injil dan al-quran, sememangnya mewajibkan penganutnya menutup aurat, sebab itu kita lihat sister kristien dan rahib-rahib yahudi yang perempuan berjilbab dan menutup aurat. Ini perintah Allah  ianya bukan perkataan Syadina Ali tetapi memang telah dtetapkan syariatnya sejak di loh mahfus lagi. ) lalu mereka ingkar dan enggan malah bersikap keras kepala dan sombong lalu menunjuk-nunjuk dikhalayak ramai betapa degil dan kerasnya hati dan betapa kerasnya kepala mereka ( selalunya mereka akan diberi penangguhan sammada bertaubat atau terus disesatkan dengan angan2 ), Mereka ini akan memikul dosanya sendiri dan dosa orang yang memandangnya secara sampurna, apatahlagi kalau perbuatan mereka menjadi trend dan ikutan orang lain. Bayangkan brapa banyak saham yang mereka dapat sekiranya diikuti  oleh setiap anak manusia turun temurun  sampai hari kiamat.

Apakah alasan  “ kami sudah tidak bernafsu, sudah berumur, sudah tua  dan kami tidak wajib menutup aurat” akan diterima pakai di mahsyar kelak..sedangkan perbuatan jijik mereka itu diikuti oleh orang lain..? Tidakah anda perhatikan semakin ramai nenek2 tua yang bernafsu dengan pucuk muda dan begitu juga sebaliknya. Hummmm kami pun kalau terpandang kak ros’mah ( contoh )  berselera… sanggat… Menitis2 air mazi dibuatnya.huh..!

Para isteri dan wanita2 yang gila dan gatal mengernyam  berselfie(ego) lalu dimuat naik dalam laman soo sial… kononya  mereka keluarga misali, keluarga harmoni dan sebagainya sedangkan aurat mereka terbuka, apakah anda menyangka dan berbangga yang anda tidak memikul dosa setiap mata yang memandangnya, bayangkan kalau satu dunia yang memandangnya hummmm AKU KAYA…. AKU KAYA…DOSA...dengan memikul  dosa setiap ummat yang memandangnya dan memikul dosanya sendiri secara sampurna.

KARIPAP BUDAK SEKOLAH DAN IPT/IPTS

Karipap : Abang… Abanggg……...rinduuuu..nyeeeeee…….
Gelojoh : Abg pun rindu gak. Sayang kat ner ….
Karipap : Kat hostel.. arini takda kuliah… mate takda…
Gelojoh : Pakai baju pe tu sayang….
Karipap : Bogel abg…. Berdenyut-denyut dah ne…
Gelojoh : Sugar Dady syg mne….
Karipap : Dah main ngn dia mlm tadi… lembek tak best… nk btg abg jgk
Gelojoh : siapa sugar Dady syg tu eh…
Karipap : Dato xxxxxx…
Gelojoh : dalam hati ( oooooo…. Enam jahanam rupanya.. patut ler.. ) tentu lebat kan syg…
Karipap : Takat nk melancung ngan abg kt NY any time.. Abg nk ker…
Gelojoh : nanti dato marah..( salah satu dari ribuan alasan )
Karipap : Menyampah… Abg ne lembik…  org bagi pussy free siap belanja pun tanak.
Gelojoh : takut laknat Allah ( menduga )
Karipap : Sudahlahhh………ingat syg jahil sanggat ke, syg hina sanggat ker..
Gelojoh: mmm..
Karipap : Stupit men…Basstard…..
Gelojoh : ( senyap beberapa ketika )
Karipap : Abanggggg…………
Gelojoh : ( membisu )
Karipap : mana abg ne…. jgn tinggal syg abg….
Gelojoh : X abg Cuma nak tnglkn dunia syg jer….
Karipap : Abg dah tak syg  ***i* ke…. Syg nangis abg…. Syg rindu abg…
Gelojih :Bersambung…………………………..
Gelojoh : Pada episode TV akan datang………….. ( cerita di atas rekaan semata-mata wekkkkkkkkkkkkkkk………sory abg pinjam pekataan ni. L )

Beberapa tahun dahulu ketika kami bergerak diseluruh tanah air gejala seperti ini sudah ada tapi pekembangan kini sungguh mengerikan. Mungkin sens of adam dalam kalbu kami belum cukup kuat kod untuk  mengesannya pada masa tu.. Lagipun kami masih jahil lagi tentang  hukum hakam agama, nak gak test power jadi gigolo, mana tahu menjadi,  tapi tak pandai akhirnya semua melepas ( terselamatlah dari zina ), walaubagaimanapun ada beberapa peristiwa menarik pada masa tu.. hummm kita cerita pada penulisan yang akan datang nanti ye.

Araikan,  empat- lima tahun lepas kami diziarahi seseorang hamba Allah yang berkepala botak, taklah hensem mana, tubuh pun tidaklah berketak-ketak. Mulutnya ramah, setiap bait  perkataan tersusun murni ( bukan susu murni ye..)  bak air terjun gunung ledang, tersanggatlah meyakinkan lagi tersusun indah, kami mendengarkannya penuh minat sambil kepala kami terhangguk2 macam tapir ( kami kalau hangguk tetap hensem…wekkkk… )  tetapi kalbun/hati kami  sudah mula mengesan sesuatu. Tretttt….trettt…. hpnya berbunyi, kami pasang telinga, croott…crottt…berbunyi lagi hp nya yang lain, korekk…korekk…berdering lagi hp yang lain silih berganti, prappp…pap…cipap….berbunyi lagi hp nya yang lain.. fuh sebuk sungguh tentu bisnes hebat si botak ni.

Selesai menjawap hp, si botak menjeling kearah kami sambil menyringai megah, “ bang saya minta diri dululah ada misi khas “ “ penembak tepat ke” kami memancing, si botak senyum sambil mengangkat2 keningnya tanda sukses…. “ campaklah satu dua nak try gak ni” kami mintak simpati. “ abang ada ni “ sambil  si botak mengeluarkan satu bungukusan berbalut kain kuning dan kain hitam lalu disuakan kearah kami. Tanpa diminta dia membuka bungkusan “ kalau takda benda ni abang jangan bermimpi di siang hari la.. “ lanjut si botak.

 Amboi berlagak dahlah tak hensem “ apa bendanya tu “ Tanya kami buat-buat minat. “ nilah minyak dagu dara bang, power ni bang takyah calit seru nama je pasti datang merayu-rayu. Kalau abang nak, ambik lah.. rm 5000 je, dengan orang lain tak jual ne” . kata si botak. ( ceh.. nak pedajal kami le tu ).  Kami tergaru-garu kepala yang tak berkutu sambil menjengah-jengah wajah pada cermin tintet  kereta, mana tahu tiba-tiba  wajah kami dah bertukar jadi apam berjalur lurah nikmat merentasi hidung sampai ke dahi ( kalau perempuan ditanda batang bejuntai di wajahnya terutama kepada mereka yang pernah berzina  nak melihatnya mesti dengan ilmu ). Huh ngeri tuu..  kalau sudah bercop bukan senang nak padam. Kalau takat bertaubat buat syarat dan sambil lewa.. sampai putus nyawa ler benda tu tetap melekat di situ “ takpa abang  belum kemaruk apam lagi “ jawab kami.

Sebelum si botak berlalu pergi sempat juga dia bercerita siapa yang menghubungi dia tadi.. hummm , kerja memintal lender apam rupanya, patutlah ada xxxxxxx pada wajahnya, itulah kali pertama kami dapat melihat dengan jelas wajah di sebalik wajah dan makna di sebalik rahsia. Hum kalau takda minyak tu tak dapatlah kami jadi gelojoh .. Takpa tentu ada cara lain nanti.

Kami meninggalkannya ( angan2 nak jadi jigolo ) beberapa  tahun selepas itu sehingga pandangan kami menjadi biasa ( rimas weh kalau asik terpandang xxxxx end  xxxxxxx pada wajah orang.. buat apa pun tak boleh, asyik tertelan air liur jer.. huh. Bukan senang nak tutup mulut n menyimpan rahsia, kalau mulut tempayan boleh le ditutupnye..)  

Kemudian berkenalan pula dengan beberapa orang ( Jigolo ) secara kebetulan, smart, bergaya, wangi, berkereta mewah, gaya bercakap terkadang mengalahkan ustaz. Kami hanya senyum. Kerana kami faham, orang sekarang sememangnya mempunyai ilmu yang tinggi, tetapi ilmunya tidak dapat menjamin dan menjadi pendinding diri padanya ermm termasuklah kami kod…( wakafa’billahhi’alima-ilma’na. Wakafa’billah’hi’wakillah.) kerana roh ilmu sudah lama meninggalkan bekasnya. Yang ada hanya ilmu  agama ikut-ikutan, agama politik,  agama budaya, agama wayang, agama pertandingan, agama badut, agama saudagar, agama kerjaya dan agama  punpair.

“Boleh bagi beberapa tips” kami memancing.  “ tips apa tu saya kurang jelas.” Aduss si mamat ni buat-buat tak faham le pulak. “ hidup mewah bergayalah”. kami menjolok.   “ ermmm… bisnes” jawabnya acuh tak acuh.. kami diam mencari akal untuk mengakal.. akhirnya kami dapat memperdayakannya, sambil berbisik dia mengatakan “ apam Malaysia ni murah abang, petik jari jer jadi duit, asal petik jari jer jadi duit. Sttt…  pandai makan pandai simpan taw, sebab tu mat afrika jutawan dah”.

Berbulan-bulan kami memikirkan samada untuk meneruskan projek gelojoh ini atau tidak, Al-maklumlah iman  kami hanya senipis kulit bawang, kalau tersilap pecaturan kami pula yang berenang-renang dalam lautan lendir  huh tak rela…. ( Cukuplah Allah Bagi Kami ) Apapun punca utama keruntuhan minda melayu yang sememangnya  mentel/gatal ini perlu diterokai.

Setelah mengumpul kekuatan dan hijab semakin terbuka jelas dan yakin pasti Allah membatasi, kami mula menyelusuri setiap laman soo - sial. dari fb, twitter, whatsup, wechat, chat room dan lain-lain, setiap wajah kami renung satu persatu, setiap ayat yang di catat di wall kami selidikki, kesemuanya adalah  pelajar ipt/ipts dan pelajar sekolah, ibu tunggal, ibu-ibu, nenek-nenek, isteri-isteri, anak tak berdara dall..  Huh!!!  merimaskan si haruan makan anak tanpak ketara bermunculan, wajah-wajah jantan  lahap walaupun mereka menggunakan status dan gambar palsu cukup menggeramkan, ada diantara mereka yang menyamar sebagai perempuan untuk memerangkap mangsa, golongan gay pula sedang rancak memancing pasangan huh!!!  kaum nabi lut ni tak pernah serik-serik.

 Kami tidak boleh mengambil secara rambang atau tangkap muat kerana pengisian kerohanian mereka terlalu lemah, walaupun wajah mereka mempunyai tanda, tapi kebanyakannya hanya berfikiran nakal, maklumlah jiwa remaja.. humeee ramai gak yg dah barai.. huh.

Akhirnya kami memilih beberapa pelajar university untuk melengkapkan tesis kami, setelah berbicara beberapa ketika akhirnya kami faham kebanyakan mereka hanya bekerja part time menjual apam untuk menampung yuran pengajian.. hum bayangkan apa akan jadi di masa hadapan jika negara ini dikuasai dan ditadbir oleh lendir. sekarang ini pun ramai diantara mereka yang mengetuai dan mentadbir di setiap  jabatan  sudahpun menyundal.. huh….


APAM JANDA/MASTER/PHD/IJAZAH

Dari apam pelajar kami beralih ke apam janda, tanda-tanda mereka walaupun tanpa menggunakan pandang tembus ( wajib menyimpan rahsia walaupun kita  mengetahuinya, mudah-mudahan mereka bertaubat dan perbaiki diri, kecuali jika ada 4 saksi. perbuatan baik atau buruk walau sebesar zarah tetap ada pembalasannya , hari itu adalah hari pembersihan dan penyucian, tiada satu pun yang akan terlepas apabila bicara hati disingkapkan, atau apa yang ada di dalam dada akan dizahirkan, maksiat nyata atau tersembunyi tetap ada balasannya walaupun sekecil zarah.) sanggat mudah untuk dikenal pasti, termasuk tahap kemarau kontang keringnya apam  yang teramat...sanggat, Merindu, dahaga belaian dan membelai  batang tampak ketara.

Mereka ini dapat dikenali melalui penulisan, walaupun apa yang mereka paparkan merupakan kata-kata hikmah dan mutiara kata atau kata-kata nasehat, cara mereka berselfie, raut wajah mereka, cara mereka melirik, cara mereka duduk, cara mereka berjalan, cara mereka tidur, cara mereka bertudung dan berpakaian, cara mereka bersolek dan banyak lagi ( tanda-tanda wife anda ada spapart ( kekasih gelap) luar atau akan mencari spapart luar dan gemar makan luar atau nak mencuba makan luar  juga boleh dilihat dari bahasa tubuh  mereka, jumlah jenis ini tidak terhitung ramai dan semakin meningkat jumlahnya. Jadi berhati-hatilah dengan mereka.). Ilmu ini tidak boleh kami paparkan secara terperinci  di sini kerana kebanyakan anda memang tidak boleh dipercayai…. Gatal lagi mengernyam…..huh..!!! karang anda pula yang berlebih-lebih  nak mengetisnya ye.

Apam :  abg… abg… abgggg….
Apam:   abg buat apa tu…
Apam: abg dah makan..
Gelojoh:  tak buat pe duduk jer..
Apam:  abg pakai baju pe tu
Gelojoh : belenging ( tak pakai baju ) dengan kain pelikat jer… npe..
Apam :  syg sejuk, nak masuk dalam kain abg  sejuk…
Apam : nak renung btg abg lama2 geram..
Gelojoh : eh anak2 kan der kat rumah tu, nanti diaorg dengar erangan nikmat  *** camner…
Apam : diaorang dah balik asrama abg… npe..
Gelojoh: anak-anak blajar kt ner
Apam: **********, ***********, ************
Gelojoh : oh…dok***, P*****b****, si xxxxxxx… dia minat aliran agama ye.
Apam : tak ayang yang daftarkan..untuk akhirat..
Gelojoh : dulu ayang amik phd kt ner..
Apam: ******************* nape abg..
Gelojoh: ermmm….. abg takut azab neraka kita ni asik fun sex jer kan.
**/Apam : kan boleh bertaubat dan mohon ampun  abg…. Allah kan maha penyayang dan maha pengampun.
Gelojoh:  oo…   nape ceraikan suami
Apam: bekas hb tak bertanggungjawab abg, tak beri nafkah n malas kerja..
Gelojoh: takan tak pernah kerja
Apam: dulu ceo di *************** kemudian syarikat tutup.
Apam : kemudian asik bertukar-tukar kerja pastu menganggur terus.
Gelojoh: cerai fasah ye…
Apam: syg gi pejabat agama mohon fasah.
Gelojoh: berapa mahar ( maskahwin/wang hantaran ) yang  syg  bayar balik kat hb.
Apam: mana ada bayar apa2 kat dia abg.
Gelojoh: Setiap peceraian secara fasakh membayar balik mahar pada suami  rukunnya  wajib taw.  Begitu juga isteri yang diceraikan suami kemudian di rujuk semula dalam waktu edah lalu  tidak dipersetujui isteri juga secara automatik  menjadi peceraian fasakh, jangan main-main dan setiap penikahan dengan suami yang lain atau suami baru haram hukumnya selagi tidak memulangkan balik mahar kepada bekas suami terdahulu. Sebab itu isteri diharamkan keluar dari rumah dalam tempoh 3 bulan  setelah talak berlaku kerana suami masih ada hak atasnya kecuali selepas tiga bulan atau 3 kali suci yang tidak dirujuk atau didatangi suami baru peceraian secara mutlak berlaku, bukan main ikut seperti perundangan sekarang yang memandai-mandai buat pengasingan sebelum tamat edah, mereka itu telah tersesat jauh.
Apam: His…. Abg ni memandai-mandai jer pejabat agama tak kata apa pun.
Gelojoh : ermm…. ( sepatutnya sewaktu krsus kahwin perkara ni di jelaskan dengan terang dan patut ditampal di dinding rumah mereka )
Apam: abg kata nk pakai duit ayang nak bank in ne. apa no acc abg.
Gelojoh: eh betul ke ni nanti ada duit abg bayar balik ye.
Apam: takpa abg pakai jer ayang bagi ikhlas.
Gelojoh: banyak jumlahnya tu
Apam: takpa ayang ikhlkas ni nak tolong abg
Gelojoh: abg belum buat buku bank lgi ne.
Apam: tulah syg nk jumpa abg tapi abg banyak sanggat alasan
Apam: abg cakap jerk at mana, nanti ayang jemput abg ya..
Apam: apam ayang ni pun dah tak sabar nak rasa batang abg tu, berdenyut2 jer dari tadi.
Apam: abg napa diam
Apam: abg cakap jer nak jumpa kat ner, ayang jemput abg, pas tu kita gi bank amik duit iye.
Gelojoh: (senyap)( dengan suami berkira tapi dengan kami  yang baru beberapa minggu bekenalan jadi pemurahlah pulak)
Apam: abgggggggggggggggggggggggggggggg….
Gelojoh: ( kah,kah,kah,kah anda kena temberang lagi….. wekkkkkkkkkk L )

Nak cari mereka..? dan pasti apam akan sampai kedalam bilik anda atau dimana jua anda berada  dengan percuma malah anda akan dibayar untuknya.  jumlah mereka terlalu ramai dan sedang bergayutan dan mempamirkan diri dalam laman soo-sial. Mudah-mudahan anda yang bercita2 dan nak mencuba akan ditimpa azab dalam perjalanan dan tempat tinggal. huh..! Biar bersih Malaysia ini dari lender hanyir lagi haram.

TAUBAT YANG SEBENAR

***Note : Apam : kan boleh bertaubat dan mohon ampun  abg…. Allah kan maha penyayang dan maha pengampun yang sentiasa menerima taubat hambanya. (kebanyakkan dari kita suka menyangka-nyangka, berangan-angan dan suka menduga-duga )

“ Kemudian Allah menerima taubat mereka agar mereka tetap dalam taubatnya (iaini sentiasa menjaga taubatnya serta tidak mengulangi perbuatan kejinya) ,sesungguhnya Allah maha penerima taubat maha penyayang.” At-taubah
kemudian sesungguhnya tuhanmu mengampuni orang yang mengerjakan kesalahan kerana kebodohannya kemudian mereka bertaubat setelah itu dan memperbaiki dirinya, sungguh tuhan mu setelah itu maha pengampun maha penyayang.”An-nahl.  

“Sungguh orang-orang yang kafir sesudah beriman kemudian bertambah kekafirannya tidak akan diterima taubatnya dan mereka itulah orang-orang yang sesat,”Ali-Imran   

( ramai yang terkeliru dengan ayat-ayat, makiah, madaniah, ayat mansuh, ayat-ayat perintah atas hukum wajib-harus-sunat-haram-makroh, ayat2 muhkamat, ayat-mtasyabihat, lalu tidak cermat atau buat-buat lupa  waktu membezakan ayat-ayat terkemudian(baru)  yang dipertegaskan hukum melengkapi ayat yang terdahulu, sebab itu ramai dikalangan kita ambil mudah, malah mereka tersesat jauh.. atau ayat-ayat yang Allah lenyapkan dalam hati dan digantikan dengan ayat-ayat yang lebi baik ( yang menjadi kekeliruan golongan syiah) kerananya.. tulah bahayanya kalau hanya dapat MASTER atau PHD copy end past lalu menjadikan agama untuk cari makan, menjadi kaki bodik ,kipas, ampu,  menjadi  pula ulama dan ustazah kaldai yang memikul kitab yang tebal-tebal lalu menyesatkan dirinya lagi menyesatkan orang lain,  itupun bangga bukan kemain.. ada pulak yang berbangga konon PHD  ILMU WAHYU.. dan menulis banyak kitab.. wahyu APA ? Wahyu SETAN ibni  IBLIS>>>BODOO...

“ ayat yang kami batalkan atau kami hilangkan dari ingatan pasti kami ganti dengan yang lebih baik atau yang sebanding dengannya, tidakkah kamu tahu bahawa Allah maha berkuasa atas segala sesuatu, tidakkah kamu tahu bahawa Allah yang mempunyai kerajaan langit dan bumi dan tidak ada bagimu pelindung dan penolong selain Allah, ataukah kamu hendak meminta kepada rasulmu ( Muhammad ) seperti halnya musa pernah di minta bani Israel dahulu. Barang siapa mengantikan iman dengan kekafiran maka sungguh dia telah tersesat dari jalan yang lurus”.  Banyak ( ramai yang berminda binatang ) di antara ahli kitab menginginkan sekiranya mereka dapat mengembalikan kamu setelah kamu beriman menjadi kafir kembali kerana rasa dengki dalam diri mereka, setelah kebenaran jelas bagi mereka, maka maafkan dan berlapang dadalah, sampai Allah memberikan perintahnya (  Azabnya ), Sungguh Allah maha kuasa atas segala sesuatu”Al-bakarah 

“Maka apabila engkau (Muhammad) hendak membaca( Al-Quran) mohonlah kepada Allah dari syaiton yang terkutuk. Sungguh Syaiton itu tidak akan berpengaruh terhadap orang yang beriman dan bertawakal kepada tuhan, pengaruhnya hanyalah terhadap orang-orang yang menjadikannya pemimpin dan terhadap orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah (termasuk orang yang mempertahankan dan bersekutu dengan sistem, cara hidup, budaya dan perundangan batil ) dan apabila kami mengganti suatu ayat dengan ayat yang lain dan Allah lebih mengetahui dengan apa yang diturunkannya, mereka berkata sesungguhnya engkau (Muhammad) hanya mengada-ada sahaja, sebenarnya merekalah yang tidak mengetahui.”An-Nahl   .

Begitu jugak ramai dikalangan kita yang keliru dengan hadis-hadis mansuh atau hadis-hadis yang telah diperjelaskan dengan ayat-ayat Allah atas perubahan sesuatu hukum. Sebab tu ustaz-ustaz atau ustazah-ustazah ni kadangkala kurang cermat, menjengkelkan lagi merimaskan ketika berfatwa, mengakibatkan jalan yang dituju  terus bengkang bengkok. Tolong jangan jadi ustaz atau ustazah sampah macam kami yang sememangnya sampah ni ye.. 


Mereka berhati yahudi yang hanya menduga-duga

“ Dan apabila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman mereka berkata kami telah beriman, tetapi apabila kembali sesamanya. Mereka bertanya apakah kamu akan ceritakan kepada mereka apa yang telah diterangkan Allah kepada mu, sehingga mereka dapat  menyanggah kamu di hadapan tuhanmu. Tidakkah kamu mengerti dan tidakkah mereka tahu  bahawa Allah tahu apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka nyatakan dan diantara mereka ada yang buta huruf tidak memahami  kitab kecuali  hanya berangan-angan dan mereka hanya menduga-duga. “ Maka celakalah orang-orang yang menulis kitab dengan tanggan mereka sendiri kemudian berkata ini dari Allah dengan maksud untuk menjualnya dengan harga murah.” Maka celakalah mereka kerana tulisan tangan mereka dan celakalah mereka kerana apa yang mereka perbuat, dan mereka berkata neraka tidak akan menyentuh kami, kecuali beberapa hari sahaja. Katakanlah sudahkah kamu menerima janji dari Allah, sehingga Allah tidak mengingkari janjinya. Atau kamu mengatakan tentang Allah sesuatu  yang kamu tidak ketahui “ Al-Bakarah.

HIKMAH PERLU DICARI DAHULU SEBELUM BENCANA, BUKAN MENCARI HIKMAH SELEPAS BENCANA. BEGITU JUGA DENGAN TAKDIR.
Ungkapan bodoh yang selalu kita ungkapkan tidak kiralah dari mulut siapa ianya keluar  ialah apabila berlaku sesuatu musibah menimpa diri kita atau seseorang, maka  mereka akan  mengucapkan  “ SABAR  ADA HIKMAH DISEBALIKNYA TU” atau “ ADA HIKMAH DISEBALIK UJIAN ITU” atau “ ADA HIKMAH DISEBALIK PERCERAIAN ITU” atau “ ADA HIKMAH DISEBALIK PELANGGARAN ITU”  atau “ ADA HIKMAH DISEBALIK BANJIR LUMPUR ITU” atau “ ADA HIKMAH DISEBALIK RUNTUHAN BANGGUNAN ITU” atau “ADA HIKMAH DISEBALIK KEBAKARAN ITU” dan pelbagai-bagai lagi.

Bagi orang bodoh yang pemikirannya  ke belakang mereka berbangga dengan ucapan dan ungkapan sedemikian, sedangkan  setiap perkara musibah yang terjadi adalah atas perbuatan dan amalan serta kesalahan mereka sendiri. Setiap musibah yang berlaku itu dipanggil azab atau amaran, atau peringatan dari Allah agar kita kembali kepada jalannya jadi ucapan atau ungkapan yang paling baik bagi mereka ialah “ Inalillah…” agar mereka bermuhasabah diri atas kelalaian dan kecuaian mereka. Jangan semua musibah kita langgar dengan ucapan yang sama, nanti manusia jadi terus bodoh dan pemikiran semakin kebelakang. Jadi macammana kita nak meneroka angkasaraya jika pemikiran terus kebelakang.

Sepatutnya hikmah dicari dahulu berpandukan Al-Quran dan As Sunnah serta meneliti setiap perkara dengan mendalam dan terperinci  melalui anugerah akal ,apakah kesannya, apakah natijahnya, apakah baik atau buruk setiap pekerjaan  sebelum belaku sesuatu azab atau bencana. Bila sudah dicari, digali dan berilmu lalu beramal dengannya kemudian dilaksanakan dengan cermat dan berhati-hati dan bertawakal kepada Allah . Sekiranya terjadi juga  perkara yang tidak diingini atau apa yang direncanakan menjadi sebaliknya,  itu barulah dipanggil ujian, untuk menguji kesabaran dan redha atas iman.

Contoh :
Kes peceraian : maklum kita juara antara juara terunggul  dalam kes ini.
 Kenapa ia terjadi ?
Kerana setiap pasangan yang berkahwin lalai dan cuai dalam mencari hikmah berpandukan Al-Quran dan Assunah agar menjadi insan bertakwa. Apatah lagi hukum-hakam syariah yang terbena dan diamalkan  di dalam perundangan syariah  kini jauh terpesong dan tersesat jauh dari ajaran dan perundangan Islam sebenar ( sebab itu apabila semakin kuat mempertahankan perkara batil maka semakin banyaklah kerosakan, kehancuran dan kemusnahan  yang kita bena. Menteliti menjadi  loos power, sebab itu kita semakin mundur dan semakin terkebelakang, ball pen pun terpaksa import dari luar tu belum pampes lady lagi tu. Huh..!!  tak ke bodoh namanya . Lalu mereka memikul dosanya sendiri dan dosa orang yang disesatkan secara sampurna sehingga hari kiamat. Apabila mereka saling menyalahkan antara satu sama lain ketika azab dibentangkan di hadapan mata dan diri tersedar dari kesesatan, mereka akan ditempelak oleh para malkaikat “ Tidakkah ada seorang lelaki ( para nabi ) telah di utuskan kepada kamu dan kitab sebagai penjelasan. Maka kamu kasing-masing temasuk orang yang tidak diberi pengampunan dan azab , alasan  tidak mendapat petunjuk tidak berguna lagi.” Sebab itu setiap diri wajib menghayati Al-Quran.

“tidakkah kamu memperhatikan bagaimana Allah telah membuat perumpamaan kalimah yang baik seperti pohon yang baik, akarnya kuat dan cabangnya menjulang kelanggit, pohon itu menghasilakn buahnya pada setiap waktu dengan  seizin tuhannya dan Allah membuat perumpamaan itu untuk manusia agar mereka selalu ingat.” Ibrahim

Akhirnya pasangan yang bercerai berai semakin meningkat saban hari. Sebahagian besar dari mereka pula mula menyundal. Takkan pesundalan mereka ini nak diucapkan  “ ADA HIKMAH DI SEBALIK PECERAIAN DAN PESUNDALAN TU, DAH TAKDIR…”  atau  “ SABARLAH UJIAN LAGIPUN TAKDIR ALLAH TU” dah  “BENGAP” sanggat ke apa ?  ITU DIPANGGIL AZAB ATAU MUSIBAH ATAU KIFARAH DOSA ATAS KEBODOHAN DIRI SENDIRI DAN PAKAR-PAKAR MOTIBASI MEREKA YANG BAHALOL ITU , Kalau dah tahu batang dengan apam tidak boleh bersendirian tapi nak bercerai-berai jugak kan banggang namanya tu. Secara tak lansung azab semakin terkumpul untuk dihumbankan kepada bangsanya.. tu belum lagi keturunan yang lemah akal dan mengimport pelbagai penyakit dikemudian hari…keturunan yang rosak hatinya lalu berlaku zalim dan tindas menindas sesama sendiri.  lama-lama pemimpin pun terpaksa di import dari luar (… huh…. Bodoh berganda…. L )

“ Sebenarnya kami melimparkan yang hak kebenaran, kepada yang batil tidak benar, lalu yang hak itu menghancurkannya, maka seketika itu yang batil lenyap dan celaka kamu, kerana kamu menyifati Allah dengan sifat-sifat yang tidak pantas baginya.” Al-anbiya 

Lalu kita menjadi saksi atas pelbagai  kehancuran yang sedang kita bena sendiri.

TANAH RUNTUH, BANGUNAN RUNTUH, KEBAKARAN, KAPAL MELETUP, PEMBERONTAKKAN DLL. Takkan apabila Berlaku semua kejadian tu kita nak sebut “ SABAR….. ADA HIKMAHNYA DI SEBALIK TU SEMUA”. “ ITU SEMUA UJIAN ALLAH SABAR.. DAH TAKDIR..” Hai tak tau nak kata apa lagi dah… berbuih-buih mulut ustaz silih berganti  bagi ceramah tapi takok tu juga mindanya.. tu ler banyak sanggat tengok blue atau 18sx, memang wajiblah bebal. Ada otak pun Cuma diperam macam tapai. Sebab itu otak yang dikurniakan akal ini perlu digunakan sebaik mungkin, kajian mendalam sesuatu pekerjaan yang hendak dilaksanakan perlu dibuat pertimbangan dengan cara yang paling terperinci mengikut petunjuk dari kitab Allah ,apabila sudah yakin selamat dan bermunafaat untuk ummat  barulah bertawakal pada Allah, bukan main tangkap muat dan hantam sajalah labu. FAHAM…!!!.

KUBUR MASING-MASING.

“ Setiap negeri/diri orang fasik akan diazab dua kali agar mereka kembali kejalan yang lurus”.
Setiap bencana atau musibah yang melanda diri atau Negara sedangkan nyata agama dijadikan barang  permainan  itu dipanggil  “AZAB” dapat..!!  sebab suka mencabar hukum hakam yang telah di syariatkan oleh Allah dan bermain-main dengan Syariatnya.

“UJIAN” pula adalah bagi setiap hamba yang telah berusaha bersungguh-sungguh  mengerjakan amalan takwa tetapi terlibat juga dalam musibah azab  akibat  kebodohan dan ketololan  orang-orang fasik yang cintakan maksiat. Kerana apabila azab menimpa ia sudah tidak mengenal mangsanya sama ada ianya  orang alim atau orang fasik. Sebab itu orang fasik perlu diberi amaran dan diancam dengan hukuman berat, kerana sebelum masuk kubur pun mereka sudah mencipta azab bencana dan menyusahkan orang lain..


IMAM-IMAM FASIK LAGI MUNAFIK

Yang ni nak marah….ni,  Orang jadi imam mereka pun berebut2  nak jadi imam, Orang nak jadi ulama mereka pun nak jadi ulama, nak kata bodoh tapi macam pandai, banyak surah dihafalnya… bercerita bab agama puffff… bergegar masjid…. Jadi pakar motivasi dan lembaga penasihat tingkap konon, Tapi dalam hp , banyak gambar blue lagi sundal…  tak kiralah apapun alasan.  Yang bangsatnya setiap kali  mengimamkan solat benda alah tu dibawa sekali bersama.. dah kenapa ? Ni yang dinamakan bodoh tak boleh diajar pandai tapi menyusahkan……….. Bangang……. Mengukur nikmat dan rahmat atas kurniaan zahir ( pangkat, jenama, hartabenda dan lain-lain, konon dah diberkati padahal itu semua ujian ) terpesona, hairan dan takjub dengan diri sendiri.. lalu membanggakan diri….  ujian dengan nikmat pun tak tahu nak membezakan….. Bodoooo….



KENDURI TAHLIL YANG BIDAAH:
 MAYAT ORANG BERDOSA UPAH ORANG BERDOSA UNTUK KIRIM PAHALA :






“iaitu bahawa seseorang  berdosa tidak akan memikul dosa orang lain dan bahawa manusia hanya memperolih apa yang telah diusahakannya  ” an-najam .

“ Jika kamu kafir  ketahuilah maka sesungguhnya Allah tidak memerlukanmu dan dia tidak meredai kekafiran hamba-hambanya, jika kamu bersyukur dia meredahi kesyukuran mu itu, seseorang yang berdosa tidak memikul dosa orang lain, kemudian kepada tuhanmulah kembali mu,  lalu dia beritakan kepadamu apa yang kamu kerjakan sungguh dia maha mengetahui apa yang tersimpan dalam dadamu”. Az-Zumar

"Jika seseorang yang berat dosanya memanggil (orang lain) untuk memikul dosa itu, tiadalah akan dipikulkan untuknya sedikitpun." (Fathiir: 18)

Ramai ibubapa kini yang menghantar anak-anak mereka kesekolah agam arab, atau keluar Negara untuk mendalami agama dengan harapan bila mereka mati esok dapatlah anak-anak kirimkan pahala buat mereka, atau mereka dapat mewarisi pahala dari anak-anak  solleh yang berkekalan sampai hari kiamat, sedangkan amalan kehidupan mereka sentiasa  bergelumang dengan  dosa dan maksiat, amalan yang bercampur aduk antara yang hak dengan yang batil.Pendapatan yang bercampur baur dengan yang subaha dan haram hanya akan membatalkan amalan, malah amalan menjadi sia-sia.

“tidak berguna lagi iman seseorang yang belum beriman sebelum itu atau belum berusaha perbuat kebajikan dengan imannya itu”Al-an’aam.  

Apakah kita menyangka-nyangka dan berangan-angan apabila jasad telah disemadikan dan apabila talkin sudah dibacakan oleh anak-anak, sanak saudara, rakan taulan, sahabat handai jiran tetangga, lalu mereka bertahlil atau  beryasin berhari-hari lamanya termasuk tahlil perdana,  sedangkan diri mereka sendiri pun menanggung dosa sendiri lalu diharapkan dapat memikul dosa orang lain yang sudah mati melalui pengiriman pahala, Kalau macam ni punya senang dan  pahala  boleh dikirim-kirim dan diwakilkan, lebih baik semasa hidup kumpulkan aje harta benda  sebanyak mungkin, tak perlu fikir halal haram, membujur lalu melintang patah apa yang lalu depan mata sapu dan langgar aje semuanya, jangan fikir pasal hak orang lain, rasuah, judi, melacur, mencuri dan sebagainya janji boleh kumpul harta biar bertimbun-timbun setinggi gunung everest.

Apabila sampai waktunya dan dah terasa-rasa diri  nak kojol, bolehlah buat wasiat, amik calculator buat kiraan berapa tan pahala yang perlu dikirimkan, kemudian senaraikan berapa ramai orang yang diperlukan untuk mengirim pahala, senaraikan juga berapa tan beras dan makanan yang perlu di infakkan atau disedekahkan atau dibuat penebusan untuk membayar solat yang ditinggalkan, puasa yang ditinggalkan, haji yang ditinggalkan dan sebagainya.

Senaraikan jugak majlis-majlis tahlil perdana yang wajib dibuat sepanjang tahun agar pahala yang dikirim masuk mencurah-curah ke alam barzah, kalau takut anak-anak pecah amanah, lantik aje peguam Negara atau lantik dana harta atau baitul mal menguruskannya, kalau tak yakin jugak suruh aje Lembaga tabung haji uruskan, nanti diaorang  boleh upah orang mengerjakan haji sekali,  jadi kita yang dalam kubur dapat pahala haji yang tak putus-putus, pahala solat pun kita  dapat, pahala umrah pun kita  dapat tak putus2 jugak.

Kemudian jemput pak-pak arab turut serta dalam kenduri tahlil perdana dalam masjidil haram, wow tentu besar berganda pahala yang kita dapat nanti. Malaikat azab dan malaikat zabaniah tentu pengsan berkali-kali akibat kekaguman yang terammat senggat tak sempat mereka nak kira, sebab masa tu pahala yang dikirim mencurah-curah masuk bertali arus tanpa henti, timbangan mizan dengan titian sirat takpayah ceritalah, pahala tu dah menutup segala ruang, sehingga anda meluncur laju  masuk kesyurga tanpa sebarang halangan..zussss... Wow bestnya kalau begitu. Tapi apakan daya itu semua angan-angan kosong yang takda maknanya.

PFRINGATAN

TERTOLAKLAH AMALAN SELEPAS KEMATIAN SELAGI TIDAK BERAMAL ATAS IMAN 

·         DOA ANAK-ANAK YANG SOLLEH.
·         ILMU YANG DIMUNAFAATKAN
·         SEDEKAH JARIAH ATAU HARTA YANG DI INFAKKAN.


 “yang mereka nanti-nantikan hanyalah kedatangan malaikat kepada mereka, atau kedatangan tuhanmu, atau sebahagian tanda-tanda dari tuhanmu, pada hari datangnya sebahagian tanda-tanda tuhanmu tidak berguna lagi iman seseorang yang belum beriman sebelum itu atau belum berusaha perbuat kebajikan dengan imannya itu, katakanlah tunggulah kamipun menunggu”
Al-An’aam

Oleh itu marilah kita berusaha memenuhi tuntutan agama dengan bersungguh2, kerana tiada maknanya kalau kita bersolat, berpuasa, berzakat,  berhaji, bersedekah dan lain-lain amalan kebaikan dan kebajikan tetapi kita masih melanggar kebajikan dalam beragama dan bersyariatnya, kita masih lagi mendedahkan aurat, kita masih lagi berzina, kita masih lagi bercerai berai, kita masih lagi mempercayai orang bukan islam atau orang fasik mengubal perundngan islam dan sebagainya. Akhirnya semua amalan kita tertolak dan tidak dapat mewarisi 3 amalan yang tersebut di atas.

 SEMBILAN NAFSU

Mereka kaum hawa  mempunyai Sembilan nafsu dan satu akal, walaupun dalil melalui Al-Quran dan Hadis tiada, tetapi rahsia ini disingkap oleh golongan mereka juga, melalui ucapan Rabiah’Adawiyah seorang hamba Allah terpilih yang warak lagi alim. begitu juga dengan ungkapan lelaki mempunyai Sembilan akal dan satu nafsu adalah ungkapan dari lisannya juga.

Apakah maknanya ? maknanya kaum hawa ini adalah kaum yang tidak tahu bersyukur serta redha dah kebanyakan mereka adalah permutar belit ayat-ayat Allah, kaki kelentong, kaki temberang, pandai bermuka-muka, pembohong, ahli cerita dan pandai mereka-reka cerita, bijak mengambil kesempatan  dan sanggat pandai menggoda dan sebagainya sebab itu ramai teruna dan suami orang tersungkur dalam ribaan mereka. kecuali nafsu yang dirahmati iaitu mereka yang sabar dan sentiasa bertakwa kepada Allah dalam waktu senang ataupun susah  .

Sebab itu dalam Al-Quran dan dan Hadis Rasulullah banyak amaran yang diberi peringatan agar sentiasa berhati-hati,  betapa bahayanya kaum mereka ini. Isteri-isteri Rasulullah sendiri pun tidak terlepas dan diberi amaran keras oleh Allah secara lansung melalui ayat-ayatnya.

MEMUJA KEMALUAN

Dari mereka ini banyak ilmu apam yang dapat kami gali, membuatkan kami tersentap dan terkezut baboon dibuatnya. ( eleh.. konon..! sebenarnya teruja ler tu….. mianggg… huh..!  ) Tak sama sepertimana anda membaca atau dapati daripada mana-mana ilmu yang tercatat dalam blogger atau buku rujukan sex, termasuklah buku kama sutera) sehinggakan kalau kami pindahkan atau pinjam ilmunya untuk  dipindahkan kepada apam-apam yang masih suci pasti banjir. Temasuk mereka yang mengadu tidak pernah puas dengan suami masing2  walaupun anak-anak dah berderet ramainya, sedangkan mereka sendiri naïf  tentang ilmu apam dan kenikmatan yang mereka sendiri menjaganya. Itu baru fun sex belum lagi batang menerjah dalam apam. ( huh… najis jer cerita ni ) kalau anda rajin godamlah server dalam bank data, google, f.book, w.up, we chat, chat room, server digi, maxis, celcom, u mobail dan sebagainya… banyak ayat dan ilmu2 lendir dalam tu yang akan dibentangkan di mahsyar kelak…untuk anda pelajari dan  untuk manusia berlomba-lomba terjun  kedalam azab neraka jahanam. Dan kami berlepas diri dari anda DENGAN APA YANG ANDA PILIH.

APAM INDUSTERI, AWAM DAN APAM JABATAN

Sebahagian besar perempuan apabila mereka sudah memulakan sesuatu mereka tidak akan berhenti malah menjadi satu ketagihan, mereka akan meneruskan perjuangan sehingga titik akhir dan mempertahankan apa jua ideologi yang mereka sangkakan benar selagi kelompok yang menyertai mereka itu berjumlah besar, tanpa memikirkan akibat buruk perbuatan mereka. Janji mereka menang, tidak kiralah apa jua acara pasti mereka menjadi kelompok pendesak terbesar. Mereka juga adalah kelompok yang paling rapuh mantelnya.

Sebab itu dalam islam mereka dilarang menjadi imam, menjadi pemimpin, menjadi hakim dan menjadi ketua di setiap jabatan. Sebahagian besar mereka merupakan kelompok yang paling keras kepalanya, keras hatinya, besar kesombongan dan keangkuhannya, paling tinggi keegoannya, paling kuat kemahuannya walaupun mereka tahu apa yang mereka perbuat itu salah dan menyimpang dari jalan yang hak. Mereka mempunyai pengaruh yang besar dalam menjahanamkan dunia dan keturunan.

 Golongan ini sentiasa cenderung untuk membengkok dari jalan yang lurus walaupun kelihatannya hebat dalam agama , golongan yang paling banyak sifat kepura-puraan dan paling banyak mengkhianati kaumnya sendiri walaupun kelihatan mereka bersatu. Kalau tak percaya sila cabar ustazah-ustazah popular anda yang sememangnya berkemampuan dan berpendapatan tinggi,  katakana pada mereka, diluar sana ramai wanita2 yang sedang kegersangan mereka terlalu kepingin untuk bersuami sedangkan mereka tidak mempunyai sebarang pekerjaan dan pendapatan apatahlagi berteman, bolehkah ustazah-ustazah popular kesayangan anda  ini dengan tabah hati  mendatangi mereka lalu meminangkan mereka-mereka ini untuk suami masing-masing lalu berkongsi rezeki yang telah Allah kurniakan kepada mereka untuk dijamah bersama.

 Kalau wajah mereka berubah warna  bermakna ketakwaan mereka hanya di hujung bibir. Tetapi jika sebaliknya tentu mereka akan menjadi model dan ikutan ramai kerana berkebajikan berkongsi rezeki dan suami untuk menuju jalan ketakwaan lalu dapat  menzahirkan kesyukuran dengan anugerah menguasai rezeki yang dikurniakan  Allah kepada mereka bersama.( macam bekas isteri-isteri Al-Arqam tu, mereka siap berkimpin lagi. Tapi kita senyap membisu malah menjadi penentang lalu menjadi pengkhianat dan menzalimi kaumnya sendiri. )

“Dan jangan sekali-kali orang-orang yang kikir dengan apa yang diberikan Allah kepada mereka dari kurnianya, mengira bahawa kikir/kedekut itu baik bagi mereka, padahal kikir/kedekut itu buruk bagi mereka, apa harta yang mereka kikirkan itu akan dikalungkan di lehernya pada hari kiamat , milik Allahlah  warisan apa  yang ada di langgit dan di bumi. Allah maha teliti terhadap apa yang kamu kerjakan” Ali-Imran.


Sebab itu ramai wanita-wanita yang diluar sini akhirnya menyundal kerana tersalah pilih suami konon, atau enggan berkongsi rezeki yang Allah kurniakan kepada mereka terhadap suami-suami mereka sendiri dan wanita-wanita lain yang masih papa kedana diluar sana.  lalu berpeket dalam persatuan dan bersuara lantang lalu menjerumuskan diri dalam womens day / kesatuan wanita sedunia  dan berpidato sepanjang hayat mempertikaikan dan menuntut  hak-hak wanita bersama golongan fasik , mempertikaikan  tanggungjawab-tanggungjawab suami sendiri  sehingga masuk  kelubang kubur yang akhirnya meranapkan institusi kekeluargaan. Tetapi boleh pula berkongsi rezeki kepada jantan-jantan jalang tanpa sebarang pertikaian. Huh…. Bodoo….!!


JANTAN BAHLOL IBNI BODOO……

Nak Kawin Ikut Sunnah Nabi Konon… Cerita pasal agama fuh dahsyat boleh pecah spiker… tepekik telolong macam kaldai macam lotong .  konon pembela nasib janda.  Tapi bila nak tambah bini  pandai pulak memilih janda berharta.. Dasar munafik,  kenapa tak pilih dari kalangan mereka yang menjanda akibat kematian suami yang papa kedana….. Bebal ler tuuuu,  dasar mata duitan, jakun berbangga , jakun  menunjuk2  dan jakun  bermegah-megah…….hee  geli geleman pulak, kalau anak dara barulah class.. barulah standard…  masa main takdalah tebayang2 x hbnya yang dulu lagi-lagi kalau cerai hidup…… wekkkkkkkkkk…. Loya….   Ada pulak jantan bengap ni  yang usha dan usung  bini orang kehulu kehilir..  sanggup bertenggek ngalahkan KETIK, KERA, LOTONG… tak sabar-sabar nak  tunggu apam seconhendnya  menuntut cerai fasakh..maklum berharta…   Kalau yapun Malaysia ni tempat berlonggoknya barang seconhend dan resaikel   takkanlah apam-apam resaikel dan sekenhend berlonggok dan bersepah2  jugak kat sini….     Ingat cerdik rupanya ..   Bodoooo…..

PENTING:

(  Jangan kaitan apa yang di atas dengan Rasulullah, Rasulullah berada atas jalan yang lurus dan Hak, perkahwinan baginda atas jalan takwa bukan perkahwinan fasik dan keduniaan atau saling berbangga seperti anda. Baginda membela janda yang kematian suami atas jalan fisabilillah kecuali zainab, itupun atas perintah Allah untuk melengkapi hukum syariat menghalalkan perkahwinan dengan anak angkat. Andai  Anda yang ingin mengahwini mereka yang diceraikan taklik  atau cerah fasah wajib meneliti dengan cermat ramai dikalangan mereka yang terkeliru rukun wajib dalam pernikahan, rukun wajib dalam cerai taklik, rukun wajib dalam cerai fasakh, rukun rujuk dalam edah, perkara-perkara yang dilarang sewaktu dalam edah dan sebagainya. Kami  dapati kebanyakan jabatan agama di setiap negeri  menyongsang dari ajaran Al-Quran.

Fahami hukum-hakam melalui Al-Quran dengan jelas, Kami dapati ramai diluar sana yang  berlaku pernikahan fasik yang membelakangi hak-hak Allah. Mereka bernikah tapi sebenarnya mereka berzina. Belajarlah dari apa yang Allah ajarkan dari Rasulullah kenapa beliau hanya menikahi janda yang kematian suami ( kerana peceraian dan tempoh edahnya jelas dan tiada unsur subaha ), Zainab pula dinikahi kerana jelas Statusnya dan jelas kedudukannya yang tidak membatali hukum syarak dan berlaku dihadapan nabi dengan baginda yang menyaksikan sendiri.

Tetapi kini peceraian berlaku kerana kefasikan dan kemunafikan atas jalan pembohongan, pesundalan loyer syrie dan pembohongan dokumen yang direka-reka untuk menghalalkan perceraian dan  bukan kita yang menjadi saksinya. Hanya terpengaruh dengan rayuan mereka lansung kita bernikah, bersimpati konon. ) kebanyakan minda melayu kini telah dirosakkan dengan budaya barat, kora, eropah, jepun, Hindustan dan sebagainya sehingga tiada jati diri melalui slot-slot drama dan filem yang ditayangkan.


TERCABAR

Cipap : hai cik abg mana pemandu yg biasa tu..
Gelojoh: anta bini dia bersalin..
Cipap: sebelum ni tak pernah Nampak pun bawak ven.
Gelojoh: ada jadi pemandu ganti jer..
Cipap: dah kawin ke…
Gelojoh: kawin banyak kali, nikah jer sekali ( ayat  memancing )
Cipap: he, he, he….. terkowar-kawir ( berbuai-buai ) jelah ya batang tu celup sana celup sini.
Gelojoh: dalam hati ( amboi aku ingat kalau orang jantan bersembang pasal sex kat kedai kopi paling power, rupanya makcik-makcik kilang ni kalau bergurau pasar sex  lagi kasar rupanya yer )
Cipap: batang tu dah power ker celup cipap sana, celup cipap sini.
Gelojoh: mestilah power nak test ker ( menduga )
Cipap: geli….. dah cuci ker batang tu eeee….. main dengan bangla lagi best, next.next je.
Gelojoh: next-next apa…
Cipap: kangkang, lepas tu batang masuk bergilir-gilir la, kesian kat diaorang bini jauh lama tak dapat cipap.lagipun duit diaorang tak lokek, boleh rekmen lagi kat kawan-kawan diaorang.
Gelojoh: hum…… ( kesian suami di rumah yang setia menanti, tapi isteri sedap-sedap menyundal dengan bangle, viatnam, napel dll )
Gelojoh: ada saingan ke dengan orang lain .
Cipap: ada jugak  tengoklah sapa yang pandai menggoda, ramai jugak yang bersaing dan berbangga kalau dapat main dengan bangle ne. lepaslah duit  api  dan duit  air.
Gelojoh: ( terdiam tanpa kata-kata, oh tanah airku tempat tumpahnya darah ku )

Hanya imiginasi penulis dan rekaan semata-mata. Huh…! Kena temberang lagi… keh,keh,keh…L

   
MORAL

Setiap wanita biasanya cenderung dan berubah-ubah mengikuti idologi dan keadaan semasa. Mereka sensitive dan peka dengan keadaan sekeliling, mereka merasa tercabar sekiranya ada wanita lain lebih hebat daripadanya, sebab itu  tanpa mereka pasti dunia ini tiada perdagangan dan kemaksiatan kecuali yang berpegang teguh  kepada Al-Quran dan sunnah rasul.

Mereka sering  berubah trend  mengikut musim. Jika tahun ini ramai yang memakai jubah, mereka juga akan turut berjubah, jika tahun ini ramai yang bertudung mereka jugak akan bertudung, jika tahun ini ramai yang memakai barangan kemas mereka jugak akan memakai barangan kemas, jika tahun ini ramai yang bertelanjang mereka juga akan turut bertelanjang, jika tahun ini ramai yang bercerai berai mereka jugak akan berlumba-lumba menuntut fasakh untuk bercerai, jika tahun ini ramai yang menyimpan kekasih gelap mereka juga akan terjun berlumba-lumba dan bersaing siapa yang paling ramai kekasih gelapnya, Apatah lagi sekiranya yang mencabar itu lelaki pasti mereka akan lebih berlebih-lebihan dan keterlaluan dalam membuat sebarang keputusan. Anda senaraikanlah sendiri kawan dah loteh.

ADUHAI AKAL  SATU MALAYSIA, MENGAPA BEGITU MUNDURNYA IQ PEMIKIRAN MU.



RAHSIA TERUNGGUL MENCAPAI NIKMAT

Kalau ada yang nak belajar memintal lender boleh hubungi kami, dengan syarat  anda sudah berumahtangga ( lelaki sahaja ) bolehlah kami bagi tips-tipsnya. Tak usah perabis duit jumpa bomoh, dukun dan tukang urut,  membeli pelbagai jenis ubatan bagai.  Anda pun  tak perlu risau sekiranya  batang anda tak panjang atau batang pendek, atau batang kecik dan seumpamanya.   Dapat jer ilmu ni pasti andalah orang yang paling  gagah perkasa di jagat raya ini. ( pengerasnya untuk setiap sesi RM 1 juta. Ha.ha.ha.ha. No money no talk. Huh…! J ).
Menghayati makna Al-Quran lebih besar munafaatnya dari mempelajari ilmu mengarut ini…! padan muka…J


PUNCA ROSAK KETURUNAN DAN RENDAH AKAL.

·         Bersetubuh bukan kerana Allah.
·         Bersetubuh tanpa bermohon agar syaiton dijauhkan.
·         Tidak berdoa sebelum bersetubuh.
·         Tidak berwuduk sebelum bersetubuh.
·         Makanan yang bercampur gaul dengan punca haram.
·         Pendapatan yang subaha.
·         Saksi atau wali fasik dan munafik.
·         Pernikahan Haram atas sumpah palsu dan identi diri.
·         Belajar  dengan Guru yang menyampai ilmu ketika berada dalam keadaan fasik.
·         Hati yang menentang ayat-ayat Allah.
·         Gembira bercampur gaul dengan orang fasik tetapi benci dengan orang alim.
·         Menyokong pentadbiran yang mempartahankan perkara batil.
·         Mahar atau mas kahwin yang berlebih-lebihan dan menunjuk-nunjuk.
·         Persandingan yang meniru budaya musrik.
·         Pengaruh sosial luaran yang tidak terkawal.
·         Pengaruh serta bergaul dengan  rakan-rakan yang rosak ahlaknya.
·         Berlebih-lebihan dalam pengurusan perkahwinan.
·         Bersetubuh dengan isteri yang belum dibayar maharnya.
·         Hiburan yang berlebihan.
·         Agama jadi bahan senda gurau.
·         Bersetubuh dengan pasangan ketika berada dalam keadaan fasik.
·         Bernikah dengan janda yang bercerai fasakh yang belum menjelaskan bayaran mahar pada bekas suami. ( pernikahan haram )
·         Bernikah dengan janda yang pernah dirujuk bekas suaminya waktu dalam edah.( pernikahan haram.
·         Pernikahan munafik, iaini pembohongan sewaktu pernikahan dilansungkan bekenaan status dirinya.
·         Pernikahan dengan jalan paksa.
·         Bersetubuh dalam keadaan tidak suci haid atau nifas.
·         Bersetubuh sebelum berwudu.
·         Bersetubuh berulang kali sebelum bersuci dalam satu masa.
·         Gemar berbicara perkara-perkara batil sewaktu atau sebelum bersetubuh.
·         Membayangkan orang lain ketika bersetubuh.
·         Menonton video lucah atau gambar lucah sebelum persetubuhan.
·         Bersetubuh sambil mendengar muzik yang sia-sia.
·         Bersetubuh dalam keadaan, riak, sombong dan angkuh.
·         Bersetubuh dalam keadaan marah dan benci.
·         Bersetubuh ketika berada dalam keadaan munafik dan fasik.
·         Bercerai berai dalam setiap perkahwinan.
·         Tidak bertasbih sepanjang persetubuhan.
·         Ibu sewaktu mengandung gemar berlucah.
·         Ibu sewaktu mengandung tidak menjaga pandangan matanya.
·         Ibu sewaktu mengandung tidak menjaga tutur katanya.
·         Ibu sewaktu mengandung gemar bergossip.
·         Ibu sewaktu mengandung yang lalai dari membaca Al-Quran.
·         Ibu sewaktu mengandung gemar bersosial dan berparti.
·         Ibu sewaktu mengandung gemar mengeluh.
·         Ibu sewaktu mengandung yang kufur nikmat.
·         Ibu sewaktu mengandung tidak membasahi hati dan lidahnya dengan berzikir.
·         Ibu sewaktu mengandung yang melalaikan doanya.
·         Ibu sewaktu mengandung tidak bersyukur.
·         Ibu sewaktu mengandung yang menyesali kandungannya.
·         Ibu dan bapa yang tidak sentiasa bertaubat sewaktu bayi dalam kandungan.
·         Bayi yang dilahirkan tidak di azan dan di ikomahkan.
·         Nazar yang tidak dilunaskan.
·         Perbanyakanlah bertaubat, baik ibu, ayah dan anak-anak,  mudah-mudahan Allah menerima taubat kita.


TANDA-TANDA PERNIKAHAN ITU FASIK ATAU MUNAFIK

Tandanya cukup banyak, yang paling popular ialah naluri sanggat dan sentiasa cenderung untuk berzina dan sentiasa mencari-cari jalan untuk merialisasikan kemahuannya dan berani melakukannya bila peluang sudah terbuka, mereka sanggup melakukannya walau dimana sahaja, dalam kereta, bawah jambatan, hotel lima bintang, dalam tandas, kebun, air terjun, dalam rumah ketika pasangannya tiada dan sebagainya. Jadi tanyalah diri kita dan revers kebelakang dimana kesilapan dan kefasikan yang telah kita lakukan sebelum dan sepanjang pernikahan. 

JAWAPANNYA  Kerana Bila asas atau  tapaknya rosak yang dibena kerajaan kini , maka rosaklah batang, dahan, ranting, daun, buah  dan sebagainya, seperti bangunan bertingkat yang dibena di atas  tapak yang rosak akhirnya roboh menyembah bumi. Mana mungkin tapak yang rosak ini boleh disembuhkan atau dipulihkan  dengan hanya berceramah di pelbagai ceruk rantau, sehingga berbuih-buih hijau mulut mereka.

Ciri kedua  yang cukup popular ialah salah seorang pasangan cenderung untuk bercerai berai akibat penghianatan antara pasangan,  kerana jiwa yang  hak dengan jiwa yang batil sentiasa bertentangan seperti minyak dengan api, kecuali sekiranya kedua duanya memang mengamalkan perkara fasik dan berjiwa fasik begitu juga yang hak tetap dengan yang hak.

Sebab itu Allah melarang perkahwinan antara orang-orang mukmin dengan orang-orang fasik dan penzina.  Orang mukmin wajib bernikah dengan pasangan yang mukmin juga. Manakala orang-orang fasik dan penzina hendaklah berkahwin dengan pasangannya atau golongan mereka juga juga lalu bertaubat bersama. Pernikah yang ada unsur penipuan dipanggil pernikahan fasik atau munafik. Kecuali kepada mereka yang dirogol atau dipaksa berzina. (masyarakat kini lebih ramai yang merelakannya)

“ Penzina perempuan dan penzina laki-laki deralah masing-masing dari keduanya seratus kali dan janganlah rasa belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk menjalankan agama, hukum Allah, jika kamu beriman kepada Allah dan hari kemudian dan hendaklah perlaksanan hukuman mereka disaksikan oleh sebahagian orang-orang yang beriman”  An-Nuur

“ Penzina laki-laki tidak boleh bernikah kecuali dengan penzinah perempuan atau dengan perempuan musrik dan penzina perempuan tidak boleh bernikah kecuali dengan penzina lelaki-laki atau dengan laki-laki musrik dan yang demikian itu diharamkan bagi orang-orang mukmin.” An-Nuur

Apakah maksud Taubat Nasuhah :
Iaitu mereka yang berzina lalu bertaubat dengan bersungguh-sungguh dan tidak mengulanginya akan lebih rela menjalani hukuman sebat dan lainnya sepertimana disebutkan dalam ayat di atas, sewaktu di dunia ini lagi berbanding akhirat. Kerana walaupun mereka terlepas daripada hukuman ini dan enggan menjalani hukuman ini sewaktu di dunia,  di Akhirat kelak mereka tetap  akan dihukum azab berlipat kali ganda. Kerana Negara Akhirat adalah Negara penyucian, pembrsihan dan tempat perlaksanaan hukuman walau sebesar zarah baik atau buruk ada balasannya.


APAM 1 MALAYSIA PEROSAK BANGSA , KETURUNAN DAN KEHANCURAN NEGARA.

MEMPERTAHANKAN PERKARA, CARA HIDUP, PENTADBIRAN, PERUNDANGAN, POLITIK DAN LAIN-LAIN, YANG  BATIL HANYA MENGUNDANG AZAB.


MAHLUK YANG PALING DIBENCI OLAH ALLAH IALAH MEREKA YANG KEMBALI KAFIR SESUDAH BERIMAN, BERTAUBAT TETAPI TETAP MENGULANGI MAKSIAT DAN MENJADIKAN HUKUM HAKAM YANG HAK SEBAGAI SATU PERMAINAN DAN PERDAGANGAN.

AYAT-AYAT MUHKAMAT MERUPAKAN HUKUM HAKAM SYARIAT YANG JELAS MAKSUDNYA, BUDAK PRA SEKOLAH PUN BOLEH FAHAM DENGAN MUDAH. IA MERUPAKAN TAPAK DAN POKOK KEHIDUPAN, APABILA DIROSAKKAN MAKA ROSAKLAH KESELURUHAN BENAAN DAN ROSAKLAH KESELURUHAN POKOKNYA, DAHANNYA, RANTINGNYA, DAUNNYA, BUNGANYA, BUAHNYA SEHINGGA TIDAK DAPAT DIAMBIL MUNAFAATPUN DARIPADANYA. MAKA MUSNAHLAH AGAMANYA DAN ROSAKLAH KETURUNANNYA. AHLAKNYA, PEMIKIRANNYA, KESATUANNYA DAN SIFAT MINANNASNYA SEHINGGA NAK MEMBENA SEBATANG PEN PUN
TERPAKSA PANDANG KEBARAT DAN KETIMUR, KEJEPUN DAN KEKOREA. ALANGKAH TUMPUL DAN MUNDUR KEBELAKANG LAGI TIDAK BERGUNANYA MINDA MELAYU ISLAM MALAYSIA INI.

“ Dan perumpamaan kalimat yang buruk seperti pohon yang buruk yang telah dicabut akar-akarnya dari permukaan bumi tidak dapat tetap tegak sedikitpun, Allah meneguhkan iman orang-orang yang beriman dengan ucapan yang teguh dalam kehidupan di dunia dan di akhirat dan Allah menyesatkan orang-orang yang zalim dan Allah perbuat apa yang dia kehendaki, tidakkah kamu memerhatikan orang-orang yang telah menukar nikmat Allah ( Al-Quran dan Sunnah Rasul )  dengan ingkar kepada Allah dan menjatuhkan kaumnya kelembah kebinasaan ( mengambil jalan selain atau sebahagian atau sekerat-sekerat  dari Al-quran mencampur adukan antara yang hak dan batil ) , iaitu neraka jahanam mereka masuk kedalamnya dan itulah seburuk-buruk tempat kediaman. Katakanlah Muhammad, kepada hamba-hamba ku yang telah beriman, hendaklah mereka melaksanakan solat, meinginfakkan sebahagian rezeki yang kami berikan, secara sembunyi atau terang-terangan sebelum datang hari ketika tidak ada lagi jualbeli dan persahabatan. ”Surah Ibrahim

SELOGAN YANG MELAUNGKAN ISLAM DALAM NEGARA ATAU DUNIA  MODEN ATAU CABARAN ISLAM DALAM DUNIA MODEN  HANYA MEMBUKTIKAN BETAPA DANGKALNYA, RENDAHNYA, ROSAKNYA MINDA DAN PEMIKIRAN MELAYU ISLAM KINI.

SEDANGKAN TIADA SATU UMMATPUN DI DUNIA INI YANG MAMPU MENGEJAR TEMADUN KEMODENAN ISLAM. BUKAN MENGEJAR MEMBENANYA PUN MASIH BELUM MAMPU. KEMODENAN SAMPAH LAGI JAHILIYAH INIKAH YANG NAK DIBANGGAKAN, ROSAK LAGI MEMBINASAKAN.

“ MEMBENA KEMODENAN DALAM DUNIA ISLAM” ATAU “ MEMBANGUNKAN KEMODENAN TEKNOLOGI DALAM DUNIA ISLAM “ ATAU “ MENGEJAR KEMODENAN DALAM DUNIA ISLAM “  ATAU “ MEMBENA KEMODENAN ISLAM “ ATAU “ DUNIA MODEN ISLAM” ITU YANG LEBIH TEPAT, BIAR DALAM APA JUA BIDANG, KEBUDAYAAN, SAINS DAN TEKNOLOGI BIAR  MEREKA DAPAT MENCONTOHI KITA, BUKAN KITA YANG TERPAKSA MENCONTOHI MEREKA……KERANA TIADA KEMODENAN DUNIA TANPA ISLAM.   APA DA.. SEKOLAH JER TINGGI TAPI BEBAL .

BIASAKAN MASARAKAT BEKERJA BERPASUKAN, BUKAN BERLUMBA DALAM SATU PASUKAN, BUKAN MENCARI JUARA DALAM JUARA YANG MENGAKIBATKAN MEREKA TERPISAH-PISAH DAN AKHIRNYA MEREKA PERBUAT APA SAHAJA DAN MENGHALALKAN APA JUA CARA JANJI INDIVIDU ITU MENANG…. AKHIRNYA MEREKA MENJADI PEDENDAM DAN IRIHATI SESAMA SENDIRI. INILAH AKIBATNYA KALAU BUDAYA ISLAM SAMPAH DITERAPKAN. JIKA BEGINI SAMPAI BILA PUN BANGSA INI TAKKAN MENIKMATI ILHAM YANG BERKREATIVITI TINGGI.. MALAHAN MINDA MEREKA LEBIH TERUK DARI TONG SAMPAH.

BUDAYA MALAYSIA YANG BERBILANG KAUM PERLU BERDIRI PADA LANDASANNYA SENDIRI KERANA BUMI INILAH TEMPAT TERTUMPAHNYA DARAH MEREKA, TEMPAT HIDUP DAN MATINYA MEREKA. BUMI YANG PENUH DENGAN PELBAGAI KHAZANAH KEKAYAAN BERMUNAFAAT DARI KURNIAAN RAJA YANG MAHA RAJA, YANG SEPATUTNYA DIMUNAFAAT DAN DIBANGUNKAN OLEH BANGSANYA SENDIRI, BUKAN DI EKSPORT KEMUDIAN MENGIMPORTNYA KEMBALI. SEPATUTNYA SEJAK DAHULU LAGI KITA TELAH MENGEKSPORT PEMIKIRAN / IDEOLOGI / TEKNOLOGI / SAINS / PERUBATAN DAN SEBAGAINYA KEPADA MEREKA.

BUKAN BUDAYA IKUT-IKUT ATAU KOPI END PAST ATAU KE HULU KE HILIR TAK TENTU HALA TUJU,  SEPERTI ORANG TIADA PEGANGAN LALU MENGIMPORT APA SAJA DARI LUAR UNTUK DIBUDAYAKAN DI SINI. BINALAH ACUAN BUDAYA TERSENDIRI SEHINGGA DUNIA LUAR MENGAGUMI MALAH MENGIKUTI BANGSA INI. APATAHLAGI BUMI INI TELAH TERBENA DENGAN CAHAYA ISLAM SEJAK ZAMAN PARAMISWARA LAGI YANG DIWARISI SEHINGGA KINI. TAPI MALANGNYA KINI DI SETIAP KEPIMPINAN, PENDIDIKAN, BUDAYA, IDEOLOGI DAN SEBAGAINYA TERBENA DARI SAMPAH SARAP DAN ISLAM SAMPAH SEHINGGA SETIAP PEMIKIRAN SAMPAH TELAH TERBUDAYA DAN TERBINA SEJAK  BAYI  DILAHIRKAN.  BELAJAR DARI BELIAU ( SULTAN MUZAFFAR ) BAGAIMANA BELIAU MEMBANGUNKAN BANGSANYA SEHINGGA NEGERINYA TERSOHOR KEMERATA DUNIA DALAM MASA YANG SINGKAT SEHINGGA KINI.  UNTUK MEMPENGARUHI, MENJAJAH  DAN MENYELEWENGKAN MINDA BANGSANYA PUN TERPAKSA DI TAWAN DALAM BEBERAPA SIRI  PERTEMPURAN . BUKAN MACAM SEKARANG TIDAK PERLU BERTEMPUR PUN MINDANYA DAH  ROSAK, SEMBAB, LEMBAB, TAK KREATIF DAN TAK CERDIK. CERDIK DALAM BUDAYA MENIPU, TEMBERANG, PUTAR ALAM, PUTAR BELIT, COPY END PAST, BERPIDATO, BERBAHAS, BERPOLITIK DAN LAIN-LAIN  MEMANG RAMAI N RIMAS LAGI MENJENGKELKAN.

RAMAI ANAK-ANAK MUDA DILUAR SINI WALAUPUN MEREKA TIDAK BERPENDIDIKAN TINGGI, TETAPI MEREKA MEMPUNYAI DAYA DAN DIANUGERAHKAN IDEA   BERKREATIVITI TINGGI YANG HEBAT-HEBAT,  TAPI  AKHIRNYA MENAGIH DADAH DAN MENUKAR BIDANG KREATIF DENGAN MENCURI DEK KERANA IDEA MEREKA TIDAK DAPAT DIRERJEMAHKAN LANTARAN KERANA KEBODOHAN KEPIMPINAN DAN KEPIMPINAN DI SETIAP BADAN PERLAKSANA. AKHIRNYA IDEA DAN KREATIVITI MEREKA TERKUBUR BEGITU SAHAJA.  

MELAYU ITU MUDAH ASALKAN SETIAP PEMIKIRAN KEPIMPINANNYA DAN SISTEM PENDIDIKAN YANG ADA KINI   BUKAN TERBENA DARI MEREKA YANG BERIDEA SAMPAH, BODOH DAN MUNDUR KEBELAKANG, MEMBENA DISPLIN DAN MENJADIKAN BANGSA INI BERKREATIVITI TINGGI JUGA MUDAH LALU SALING BERINOVASI JUGA MUDAH ASALKAN SETIAP KEPIMPINAN SEHINGGA SEGALA SISTEM PENDIDIKAN DAN PELAKSANA BODOH SEBODOH OTAK MEREKA YANG MENGOLAH DAPAT DILENYAPKAN DAN DIKUBURKAN DENGAN SEGERA LALU DITANAM KEPALA HOTAKNYA DENGAN  DAYA PEMIKIRAN AL-QURAN. ( penulisan terdahulu telah dinyatakan bagaimana mudahnya untuk membangunkan bangsa ini, tetapi malangnya minda sampah dah melekat padat dalam setiap pemikiran dek kerana kerakusannya beserta system pendidikannya yang bebal,  tidak dapat ditembusi cahaya kebenaran dan pemikiran tingkat tinggi.)

KEGAGALAN PALING TEBESAR DALAM MEMBENA TEMADUN  DUNIA ISLAM IALAH SIKAP NAFSI-NAFSI DAN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.

DI DALAM MUKJIZAT TERAGGUNG INI  JIKA DIZAHIRKAN DI DALAM PENGELIBATAN SETIAP INSAN/MINNAS, BUKAN SAHAJA MEREKA MENDAPAT BRIM 1 MALAYSIA  SETAHUN SEKALI MALAH MEREKA BOLEH MENDAPATNYA SETIAP BULAN, SERTA BEBAS BEKERJA.  MAT REMPIT, KUTU RAYAU,GELANDANGAN, MAT GIAN, BANDUAN, PELACUR, IBU DAN BAPA TUNGGAL, PEMINTA SEDEKAH, YANG PAPA KEDANA, OKU MALAH SEMUA BANGSA AKAN DAPAT MENIKMATINYA. ITU BARU SATU SURAH, BAYANGKAN KALAU DIZAHIRKAN SETIAP SURAH. ( jadi tolong  jangan jadikan ustazah songsang khususnya dan ustaz amnya sebagai penaung atau penasihat pada sekolah tahfis kerana mereka itu Rosak lagi menyesatkan.)

“ KEADAAN MEREKA SERUPA DENGAN KEADAAN PENGIKUT FAIRUN DAN ORANG-ORANG YANG SEBELUM MEREKA, MEREKA MENGINGKARI AYAT-AYAT ALLAH, MAKA ALLAH MENYEKSA MEREKA, DISEBABKAN DOSA-DOSANYA, SUNGGUH ALLAH MAHA KUAT LAGI SANGGAT KERAS SIKSANYA, YANG DEMIKIAN ITU KERANA SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH SESUATU NIKMAT YANG TELAH DIBERIKANNYA PADA SUATU KAUM HINGGA KAUM ITU MENGUBAH APA YANG ADA PADA DIRI MEREKA SENDIRI.” Al-anfaal.

KEAJAIBAN INI MUSTAHIL DAPAT DICAPAI SEKIRANYA CUMA ADA SATU INDIVIDU ATAU SEGELINTIR INDIVIDU  YANG CELIK MATA HATINYA, MEREKA AKAN DITENGGELAMKAN OLEH BANGSANYA SENDIRI YANG BUTA MATA HATINYA.  SEPERTIMANA FAIRUN DAN PENGIKUTNYA YANG MENENTANG MALAH MEMPERMAINKAN SERTA MEMPERBODOH-BODOHKAN  NABI MUSA DAN HARUN YANG SEDIKIT JUMLAH PENGIKUTNYA . AKHIRNYA FAIRUN DAN PENGIKUTNYA DIBINASAKAN DAN KERAJAANNYA DILENYAPKAN.

 BEGITU JUGA DENGAN PENGIKUT NABI MUSA DARI KAUM YAHUDI YANG MENGINGKARI DAN BERBANTAH-BANTAH NIKMAT MAKANAN YANG MULIA YANG DITURUNKAN OLEH ALLAH BERUPA MAN DAN SALWA LALU MEREKA MENGGANTIKAN DENGAN MAKANAN YANG DIHARAMKAN KEPADA KAUMNYA, AKHIRNYA MEREKA TERHINA DAN TERLAKNAT.

BEGITU JUGA KETIKA KAUM YANG BUTA MATA HATINYA INI APABILA DIPERINTAHKAN BERPERANG UNTUK MEMASUKI PALESTIN, MEREKA ENGGAN DAN INGKAR MENURUT PERINTAH ALLAH DAN RASULNYA YANG MENGAKIBATKAN KAUM INI DIHINAKAN SELAMA 40 TAHUN BERKELANA DI PADANG PASIR, NABI YANG MULIA TERPAKSA MENGHARUNGI AZAB ITU BERSAMA KAUMNYA,  DISEBABKAN KAUMNYA YANG BODOH. ( TOLONG JANGAN JADI BANGSA MALAYSIA YANG BODOH LAGI BUTA MATA HATINYA. )

JIKA KAUM ITU ROSAK MAKA ROSAKLAH SETIAP DIRI  INDIVIDU TERSEBUT, AGAMANYA, BANGSANYA DAN NEGARANYA MALAH MEROSAKKAN JUGA INDIVIDU YANG CELIK MATA HATINYA.

  
Psttt : kami hanya sampah halus ditimbuni himpunan sampah-sampah besar yang hanyir berlendir  lagi  jijik , menunggu datangnya azab (mudah-mudahan terhindar ) yang telah diberi tanda  dari langgit atau dari segenap penjuru alam atas perbuatan tangan manusia sendiri.

 Slot skrip drama di atas tiada kena mengena samada yang hidup atau yang mati, rekaan semata-mata, jika ada sebarang persamaan tepuklah dada sampai padam ye..

Marilah kita sama-sama menghayati Al-Quran dan maknya, Didalamnya terkandung hukum hakam dan syariat yang wajib dilaksanakan, darinya juga mengandungi pelbagai hikmah yang wajib kita pelajari dan fahami, jika kita  mengikuti semua aturannya tiada apa yang susah dalam dunia ini. Kerana ilmu hikmahnya telah disediakan. Carilah dan galilah hikmah didalamnya bukan mencari hikmah selepas berlakunya kifarah, malah petaka, bercerai berai/pemutusan silatulrahim  dan azab. ( itu maknanya kita cuai).

Ingat ketika setiap anak adam dibangkitkan, apa yang disembunyikan dalam kalbu disingkapkan, catatan amal dibentangkan, saksi-saksi dari para malaikat didatangkan, penyaksian dari tubuh diri sendiri yang dapat berbicara, kemudian para rasul akan didatangkan untuk menjadi penyaksian keatas diri  kita dan kita akan menjadi penyaksian pula untuk ummat yang dihadapan kita lalu  Al-Quran akan dibentangkan .

Ketika azab yang mengerikan disingkap dihadapan mata, dan hukuman telah dijatuhkan lalu kita berbantah-bantahan dan beralasan, mengatakan kita tidak berilmu dengannya dan tiada orang yang member peringatan tentangnya yang menyebabkan kita  melanggar segala hukum syariat dan aturan hidup  yang telah ditetapkan. Maka alasan-alasan manusia pada hari itu hanyalah sia-sia. 

Al-Quran ini telah dipermudahkan oleh Allah dalam pelbagai kaedah dan cara agar manusia tidak mengatakan aku lengah terhadapnya ( aku cuai menghayatinya ). Walaupun pada  ketika itu para rasul, para malaikat dan orang-orang yang dikurniakan syafaat terlalu ingin mengurniakan syafaat itu kepada kita, tetapi atas kecuaian kita menghayat Al-Quran dan mengikut segala aturan hidup yang telah ditetapkan, syafaat itu terhalang dan tidak berguna lagi. kerana pemberian syafaat pada hari itu milik Allah dan dikurniakan kepada hambanya yang hanya  mengikuti aturan Al-Quran dan sunnah rasul.

Setiap manusia wajib menghayatinya selagi kita berakal waras, tidak berkecuali walau apapun kedudukan kita, samada raja, menteri, hulubalang, ahli agama, pelacur, pencuri dan sebagainya. Amat memalukan sekiranya kita dianugerahkan dengan pelbagai bintang, pelbagai pingat, pelbagai kebesaran, pelbagai pendidikan,pelbagai sijil dan sebagainya tetapi kita masih  berada dalam kejahilan dan kesesatan.

Terimakasih kerana membaca, maaf sebab menyebabkan minda serta jiwaraga anda berfantasi, mendidih dan mengeleggak.. kalau dah berwudu dan bersolat…  masih berbahang lagi bawak2 lah berendam dalam air batu, kalau dingin gi berendam dalam kolam air panas yea… kalau tak berkesan jugak zasss.. kita gi Israel iya.. J

Allah Maha Kaya tidak memerlukan dan mengambil sedikit pun munafaat dari apa yang diciptakannya, Semua amalan dan aturan hidup yang telah dititapkan akan dikembalikan semula faedahnya  kepada manusia itu sendiri di akhirat kelak. Amalan syurga akan dibalas syurga, amalan neraka akan dibalas neraka.


MUTIARA TAK TERKATA

Perempuan itu mempunyai Sembilan nafsu dan satu akal, manakala lelaki itu mempunyai Sembilan akal dan satu nafsu ( Menurut Rabiah Al-Adawiyah ).

Ini bererti perempuan itu sememangnya kurang akal/bodoh tetapi memilikki Sembilan kecerdikan dalam mengakal, menipu, memperdaya, pendusta dan 999……9.% merupakan mahluk yang paling tidak boleh dipercayai dan pengkhianat.

Lelaki pula hanya perasan bagus, perasan cerdik, perasan bijak  , perasan gagah perkasa, perasan pembela  dan perasan pandai. Tetapi yang sebenar-benarnya merekalah mahluk no satu paling bodoh di dunia sama bodoh dengan satu nafsunya. Memiliki Sembilan akal pula hanya memilikki Sembilan akal yang sindrom down dan 999….9% rela ditipu, mudah ditipu, rela diperdaya, rela jadi pak sanggup, rela menjadi lembu dicucuk hidung, rela diperkuda-kudakakan/kambing hitam,rela diperkotak katikan, jakun menghirup lender hanyir lagi busuk dan lain-lain. ( dalam 100 000 hanya seorang sahaja yang benar-benar berakal sihat )

Tak percaya ? tepuklah dada sendiri sampai mampus….

Kecuali mereka yang sentiasa berusaha menjadikan ayat-ayat Allah dan Sunnah Rasul sebagai cara hidup untuk menjadi insan beriman yang  bertakwa, bukan barwa atau baboon dalam berfatwa.

HUKUMAN PEREMPUAN BERKAHWIN YANG BERZINA:

Bila kaum adam melakukan kesalahan walaupun kecil,  kaum betina sundal dan jantan-jantan sundal ini terkinja-kinja sambil terpekik terlolong macam lotong dan  anjing gila, menyalak-nyalak dalam pelbagai volume dan versi  bagaikan kerasukan Pontianak terencat akal, habis semuanya ditelanjangkan walaupun tiada kena mengena dengan diri  mereka. Kononnya pembela dan hero sanggat  la tu…..pigggiiiii daaaa….. baik masak maggi dengan telur lagi baik.

 Abis semua perundangan dalam pelbagai versi di wujudkan , abis semua pekung kaum adam dijaja melalui pelbagai media dan ngo-ngo sundal mereka. Lalu wujudlah pelbagai ngo-ngo yang ngok lagi goblok bagaikan najis babi yang berselerakkan yang diusung dengan pelbagai sepanduk di atas batu jembala masing-masing. Hak kebebasan dan hak asasi kemanusiaan la konon.

Padahal Si Bahalol-Bahalol inilah menjadi punca segala kemusnahan dan menjahanamkan keturunan lalu melebar luaslah empayer kerajaan DAJJAL mereka.

DALAM DUNIA INI TIADA SATUPUN HAK-HAK MANUSIA. KESEMUANYA MILIK DAN HAK ALLAH.
BILA SEGALA HAK-HAK ALLAH INI NAK DILAKSANAKAN ???  NAK TUNGGU DAH TUA GANYUT ATAU DAH PADAM IBNI KOJOL  BARU NAK BUAT KE ? ATAU NAK TUNGGU ISLAM MELAYU KHUSUSNYA  BERTAMBAH ROSAK AHLAK DAN KETURUNANNYA KE ? ATAU PERUNDANGAN  DAN SEGALA SISTEM DI SETIAP JABATAN TERMASUK JABATAN AGAMA KINI TELAH DIKUASI KETURUNAN DAJJAL SEHINGGA MEREKA BEGITU BEBAL UNTUK MENGERTI AYAT-AYAT ALLAH.

SEDANGKAN MEREKA TELAH MENYAKSIKAN SENDIRI, SETIAP HUKUMAN BATIL YANG DIPERTAHANKAN AKAN HANYA MENGUNDANG PENGKHIANATAN DAN AZAB YANG BERPANJANGAN.

BIAR PENGIKTIRAFAN, ANUGERAH, PANGKAT,  SIJIL ,GELARAN, DARJAT   DAN  PENDIDIKAN ANDA BERTINGKAT-TINGKAT TINGGI  KEBODOHANNYA JANGAN OTAK IKUT SAMA BODOH… FAHAM..!!!

HUKUM PEREMPUAN BERKAHWIN BERZINA DAN HUKUMLAH KEDUANYA-DIPENJARA SEUMUR HIDUP ATAU DIREJAM DAN TAUBAT YANG TIDAK DITERIMA.




·         Hukuman orang yang telah atau pernah  berumahtangga janda, duda atau kahwin cerai - kawin cerai kemudian berzina  hendaklah mereka itu dipenjarakan sehingga sampai ajalnya,  termasuk mereka yang bujang yang mengetahui pasangannya sudah dimilik atau pernah dimilikki . Khususnya kepada mereka yang bermain-main dengan taubatnya sedangkan mereka sudah berilmu dengannya maka wajib dikurung sampai mati.

·         “Atau sehingga Allah member jalan keluar yang lain”. Iaini direjam sampai mati mengikut Sunnah Rasulullah.

·         Wajib hukuman dijatuhkan dihadapan orang ramai yang turut sama merejam sebagai penyaksian untuk pengajaran dan  seksaan dari Allah dan penebus dosa baginya ( kerana seksaan di neraka itu azabnya tidak tertanggung ngerinya kekal dan  tiada tempat kembali ).

·         Kerana setiap Hukuman Allah itu ada jaminan dalam kehidupan iaini keturunan dan nasab yang sah.Menjadikan kehidupan kekeluargaan dan masyarakatnya  lebih aman, tenteram, tenang dan terjamin tanpa perlu ada perasaan prajudis, penghinaan, keaiban ,kezaliman, pengkhianatan dan lainnya. Menjamin hubungan berpanjangan antara pasangan dan masyarakat serta nasabnya.



Sahih al-Bukhari dan Sahih Muslim daripada hadith Ibnu Abbas r.a. bahawa Umar bin al-Khattab r.a. telah berkata:

فَكَانَ مِمَّا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةُ الرَّجْمِ قَرَأْنَاهَا وَوَعَيْنَاهَا وَعَقَلْنَاهَا

فَرَجَمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَرَجَمْنَا بَعْدَهُ

فَأَخْشَى إِنْ طَالَ بِالنَّاسِ زَمَانٌ أَنْ يَقُولَ قَائِلٌ مَا نَجِدُ الرَّجْمَ فِي كِتَابِ اللَّهِ

فَيَضِلُّوا بِتَرْكِ فَرِيضَةٍ أَنْزَلَهَا اللَّهُ وَإِنَّ الرَّجْمَ فِي كِتَابِ اللَّهِ حَقٌّ عَلَى مَنْ زَنَى

إِذَا أَحْصَنَ مِنْ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ إِذَا قَامَتْ الْبَيِّنَةُ أَوْ كَانَ الْحَبَلُ أَوْ الاِعْتِرَافُ.[6]

Maksudnya: “Di antara ayat yang diturunkan ialah ayat rejam. Kami telah membacanya, memahaminya dan menghafalnya. Rasulullah telah merejam dan kami telah merejam selepas Baginda wafat. Aku khuatir kelak apabila masa berpanjangan bagi manusia, akan timbul orang yang berkata, “Demi Allah kami tidak mendapati hukum rejam dalam kitab Allah.” Dengan itu mereka akan sesat kerana meninggalkan satu fardhu yang diturunkan oleh Allah. Sesungguhnya dalam kitab Allah rejam adalah benar/hak ke atas orang yang berzina sesudah berkahwin baik lelaki mahupun perempuan apabila wujud bukti, atau bunting atau pengakuan.”

Hikmat naskh lafaz tanpa hukum ialah sebagai satu ujian terhadap umat ini di dalam beramal dengan sesuatu yang tidak mereka dapati lafaznya dalam al-Quran dan penekanan iman mereka terhadap apa yang Allah turunkan. Ini bercanggahan dengan keadaan Yahudi yang cuba menyembunyikan nas rejam dalam Taurat.

Oleh kerana sifatnya manusia itu pembohong dan putar alam, maka dunia hari ini telah dilengkapi pelbagai gajet yang boleh merakam perbuatan dayus mereka atas kurniaan Allah. Kerana mereka telah menipu Allah jadi Allah lah sebaik-baik menjalankan tipudaya. Bagi mereka pemutar alam, haram bagi anda mencari-cari kesalahan orang lain kecuali nyata perbuatan mereka yang mengulangi perbuatan keji mereka itu dengan selamba. Jadi gunakanlah gajet ini pada tempatnya yang betul.

Penciptaan dengan pelbagai perundangan batil hanya membuang masa dan menghabiskan wang rakyat, malah azabnya terus berkembang dan berterusan. Peruntukkan yang ada boleh dialirkan kepada projek pembangunan lain yang lebih penting untuk munafaat ekonomi rakyatnya yang lain.

Maaf…  semua di atas bukan bahasa ilmiah, kami bimbang kalau kami lontarkan bahasa puitis  tersusun nan  indah bersulam gurindam  bertahtah syair  seloka, ada yang terlentuk terlena dibuai asmara… Nanti apam basah….. macam mana  !  kan azab tu L

Ya Alla’hu ya robbahu an’ni masyanias’ syaiton binussbin’waazab.
Wa hif zom’minkullisyaiton,nimmarrid…
Salammunsalam..




0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis