Sabtu, 19 Julai 2014

Halal Yang Diazab MH17 / Mas Vs Air Asia

HALAL  YANG DIAZAB MH17 MAS, AIR ASIA

Saat-saat akhir sebelum MH17 terhempas kebumi.



4 azab yang Allah Janjikan


Orang yang mengharamkan apa yang telah Allah Halalkan dan Menghalalkan apa yang telah Allah haramkan. Akan menerima empat azab sebelum azab neraka.

1.     Bumi dibenamkan bersama mereka.( gempa bumi, tanah runtuh, volcano, bumi jerlus, gunung berapi, bah lumpur  dan sebagainya )

2.      Menerima azab dari arah yang tidak diketahui. ( tertutup dari lintasan hati dan akal )

3.      Menerima azab sewaktu dalam perjalanan sehingga tidak dapat menghindarinya.( atas tangan manusia , teknikal dan sebagainya yang tidak terjangka )

4.      Menerima azab secara beransur-ansur ( Negaranya  atau buminya dimusnahkan sedikit demi sedikit. Atau dirinya atau bangsanya  dihinggapi dengan pelbagai jenis penyakit yang menyebabkannya melarat hingga ajal. Spt, HIV, BARAH, BUAH PINGGANG, DARAH TINGGI dan sebagainya. Penyakit hati seperti, HIRI HATI, DENDAM, DENGKI, AMARAH, PERMUSUHAN  dan sebagainy ( Boleh saksikan dalam Negara Orang-Orang Fasik di sepanjang laluan azabnya kerana azabnya tidak mengenal siapa samada orang zalim ataupun orang salleh. )

Menyaksikan  bahawa MH370 hilang dan manusia terperangkap dan tertipu dengan teknologinya, Terhempasnya MH17. MAS manusia masih terperangkap dalam mencari kebenaran , Akhirnya masing-masing tertipu dan Nampak jelas nyata MANUSIA MEMANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB LALU MENGHIANATI SESAMANYA. Bila manusia ini disuruh kembali kepada Agama, mereka lantas mencantas ini adalah isu global dan kemanusian tapi dalam masa yang sama masih mnuding jari antara satu sama lain. Akhirnya Allah menipu dirinya dan dirinya terasa indah dengan ideologinya lalu tersesat jauh bersama mereka yang telah disesatkan.)

Setiap kali berlaku sesuatu bencana,  azab,  bala, kifarah ,  dan sebagainya  kita pantas memuncungkan mulut, melontarkan pandangan penuh dendam dan benci, khianat, curiga, provokasi, sabotaj, melobi , menganalisis yang bersifat akal yang mengakal yang jauh dari jalan asbab manusia itu dijadikan sendiri, apa tujuan mereka diciptakan dan kemana akan pergi selepas ini, dan sebagainya lalu kita  menuding jari, menuduh  kepada sesiapa jua yang kita kehendaki, samada individu, kelompok, kaum, kumpulan, mazhab, fahaman, agama dan sebagainya tapi dalam masa yang sama kita lupakan  diri kita yang maksiat ,  malah  mengabaikan perintah dan mengingkari peraturan yang telah  Allah tetapkan.


Allah yang maha pengasih  sudahpun memberi ruang masa yang terlalu lama dan lebih dari mencukupi, tanda-tanda atau isyarat kecilnya pun sudah ditunjukkan sejak awal lagi dari  beberapa bulan  yang  lalu, manusia yang berbicara tentangnya pun sudah cukup ramai , samada melalui bicara  hati atau lisan yang dizahirkan begitu juga melalui penulisan yang dipaparkan sebelumnya… ( samada yang  disengajakan atau tidak..) sebab itu setiap bicara zahir mahupun batin dari setiap diri manusia atau orang sekelilingnya, hendaklah diperhatikan kerana didalamnya ada isyarat dari Allah yang akan terzahir.  Sebenarnya setiap  jawapan ada dalam diri anda  selagi anda perihatin dan menginsafi diri.

 Tapi malangnya  kebanyakan manusia hari ini masih  terus alpa,  kerana kebanyakan  mantelnya  rosak akibat terlalu banyak berteori, membaca karangan dari ahli-ahli cerita, berdalil  serta berteori dengan akal siapa yang lebih power akalnya untuk berhujah dan berbahas,  terlalu banyak membaca bahan-bahan prono, pelbagai provokasi   yang tidak sepatutnya dari orang-orang  yang  sememangnya dangkal akalnya, bekas ini sememangnya  sudah rosak dan  diasak dengan pelbagai benda dan cerita, zat yang diresap dalam minda melalui  pandangan mata , udara yang dihirup saban saat , makanan haram dan subaha  yang dijamah  menjadi darah daging,  pendapatan dari  hasil  yang haram dan  subaha  akhirnya menyebabkan  mansia itu bingung sendiri dalam mencari apa yang Allah kehendaki. Tapi masih khayal dan syok sendiri  dalam membena pelbagai ideologi dan ketetapan selain ketetapan Allah  yang akhirnya  berlomba-lomba bersaing  sesamanya untuk menyesatkan diri sendiri.

 Sehingga isyarat yang Allah telah tanda dan benamkan dalam setiap  kalbu mereka sirna dan lenyap. Kerana terlalu mengharapkan perhatian manusia dari perhatian Allah sendiri. Kerana lebih takutkan peraturan manusia dari takutkan ketetapan dan peraturan Allah.

Mereka tidak memandang dari pandangan Allah yang murka kepadanya, tapi mereka lebih takutkan  pandangan khianat  manusia yang murka.

Lantaran kerana  terlalu banyak  beralasan dalam sistem global perdagangan ciptaan yahudi, kononnya atas perjuangan kemanusiaan sehingga melanggar hak-hak Allah lalu  mempertahankanya. Katanya  inilah strategi pemasaran dan perdagangan dan sebagainya.  Akhirnya mereka  menghalalkan apa yang telah Allah haramkan dan menghalalkan apa yang Allah haramkan,  takut rugi dan bangkrup kononnya.  Lalu  sistem yang mereka pertahankan dan warisi  sejak berdekat lalu,kini membangkrupkan mereka  juga.


Menjadi laluan kapal lain
Bukankah lain-lain kapal juga melalui laluan itu sebelumnya dan selepasnya,  tetapi mengapa kita yang kena ?  Bukankah Allah yang mempunyai tipudaya yang maha hebat telah menipu pandangan mata dan hati mereka yang khianat dan tidak habis-habisnya menipu dan pengkhianat pada Allah sendiri, sehingga misel mereka tidak mengenal mangsanya.  ( takpalh mari kita terus bermain dan tenggelam terus dalam kejahilan sendiri, lalu turut serta bergelumang dengan teori sendiri dari orang-orang yang telah dimurkai Allah. )
Bukankah Allah hendak memberi peringatan dan isyarat  kepada kita bahawa dia sedang murka , Bukalah minda dan pandangan mata hati seluas-luasnya. Kembalilah Kepada Tuntutan Agama. Kembalilah kepada apa yang Allah kehendaki  bukannya apa yang manusia kehendaki.

Kasihani Mereka  Pekerja Mas / Air Asia,  Paramugari / Paramugara dan penumpang itu sendiri. Kewajipan sebagai BOSS jaga  kebajikan  pekerja ISLAM dan bukan islam mereka.


Segelintir dari mereka mahukan kesucian islam dijaga, Mereka ingin menjaga kesucian diri mereka menurut islam. Mereka inginkan apa yang Allah haramkan dalam bidang pekerjaan mereka dapat dihindari . Mereka inginkan pekerjaan yang diredhai Allah dan sememangnya mereka minat dalam bidang ini.Cuma mereka tidak berani bersuara,kalau bersuara pun mereka tidak kemana,terpaksa berhenti dan cari kerja lain malah dipecat pula.

Mereka hanya bekerja dan tidak berkuasa untuk mengubahnya . Jadi sementara anda sebagai BOSS,  masih diberi kesempatan dan peluang terhindar dari azab , eloklah anda rombak sistem jahiliyah yang anda sedang amalkan dalam penerbangan  kini. Kalau anda takut bangkrup kerananya ( merombak amalan haram dalam penerbangan ini dan sistem pentadbiran lainnya. ), sekarang inipun anda sedang menuju kebangkrupan.

 
Iman
Jadi anda sebagai pemimpin kena bertegas atas landasan agama  agar sistem syariat yang lebih menjurus kearah ketakwaan yang lebih power, lebih berkuasa, lebih  manis, lebih unggul, lebih beperistej , lebih bersari, lebih harum dan sebagainya  wajib dilaksanakan segera seperti Negara Berunai.

  • Iman itu ada 60 lebih cabangnya maka laksanakanlah mengikut Hadis Nabi.
  • Manakala Al-Quran wajib diimani dengannya setiap huruf dan ayat.
  • Bertegas dalam beragama termasuk salah satu dari cabang iman. Bertegaslah agar bangsanya tak serupa langau atau bunga lalang.
  • Agama adalah nasihat ianya termasuk dari cabang iman . Maka berilah nasihat.
  • Berkasih sayang dalam agama dan setiap agama selain islam, buddah, hindu, kristien, yahudi, yang belum ada agama  dalam dunia ini  adalah cabang iman, berkasih sayanglah mengikut landasan syariat yang ditetapkan bukan mengikut akal atau free thinking atau freedom.
  • Menjaga kebajikan, orang tua mak, ayah, atuk, orang miskin, orang merempat , orang papa kedana adalah cabang iman maka laksanakanlah.
  • Mencegah kemungkaran dan bertegas agar orang islam mematuhi syariat adalah cabang iman, jadi bertegas dan berkeraslah pada mereka yang suka berbogil, bertelanjang, prono, judi, minum arak, berpesta antara jantan dan betina, menghina agama khususnya orang islam itu sendiri dan sebagainya.
  • Kebersihan, berkata lunak dan lemah lembut ( bukan manja atau ngada-ngada ) adalah sebahagian dari iman. Jadi perelokkanlah bahasa khususnya kepada yang belum islam. Tapi bagi islam yang berminda sampah sarap dan tak faham bahasa, eloklah dibahasakan agar jiwanya berbekas dan tidak merosakan agamanya.
  • Membenci maksiat dan kemungkaran serta mufarakah atau berpaling dari orang-orang yang agamanya dijadikan permainan dan senda gurau adalah cabang iman yang tegas disyariatkan.
  • Mengasingkan antara lelaki dan perempuan sewaktu belajar, bersukan, bersosial dan sebagainya adalah cabang iman, maka laksanakanlah selagi diberi peluang.

Galilah yang lain-lain dari Al-Quran sebelum segala-galanya terlambat.


Kematian /Pakaian Takwa./Arak./ Mas / Air Asia dan Lain-lain Badan.


Sekurang-kurangya walaupun kita bukanlah orang yang teguh iman dan ahli ibadah, apabila berlaku satu-satu  tragedi/bencana, kita  masih ada satu cabang dari satu cabang  iman iaitu pakaian takwa, ianya wajib  dalam syariat, wajib  diamalkan dan dipakai sepanjang masa. ( sehingga walaupun kita ahli sedekah, ahli ibadah, ahli syariat, ahli umno, ahli pas, ahli lembaga pengarah, ahli ngo-ngo, ahli lembaga-lembaga pelik-aneh-jakun-ngeri-lucu-seram-sombong-bangga-bermegah lagi keras kepala, menyangka-nyangka diri sudah beriman  dan  sebagainya  tetapi tidak beriman dengan apa yang telah ditetapkannya  maka amalannya sia-sia walaupun ramai pengikut dan peminatnya.)

Setiap Orang akan luput imannya setiap kali selesai solat kerana disebukkan dengan pekerjaannya  sehingga hati lupa berzikir , tiba-tiba maut datang menjengah sedangkan kita masih mengamalkan dan memakai pakaian jahaliyah pada waktu tu. Agak-agak apa yang kita nak jawab dihadapan Allah kelak.
Arak mengakibatkan malaikat rahmat menghindarinya, dan menyebabkan hasil pendapat keseluruhannya menjadi haram dan subahat. Apatah lagi jika kita sendiri yang menuangkan secara lansung kepada pelanggan, ini sanggat menyedihkan. Hati menjadi keras untuk beriman, bertakwa, beramal, buta dari melihat kebenaran, keras kepala   dan sebagainya.

Berilah peluang kepada  orang yang sayangkan agamanya, agar dapat berkerja dengan tenang dan aman  mengikut lunas-lunas dan peraturan  Agama yang telah ditetapkan.

Islam terbatal syahadahnya melalui salah satu dari tiga cara ini.( Mereka yang menjadikan agamanya sekerat-sekerat atau suku-suku ) . Sehingga Allah melarang doa keampunan keatasnya dan mendirikan solat jenazah di atas kuburnya.
1: Percakapannya          2: Perbuatannya       3: Niatnya

Setiap musibah atau azab tidak akan diturunkan melainkan setelah diberi ilmu dan peringatan.
Setiap diri orang fasik atau Negara fasik akan di azab 2 kali dalam setahun atau lebih agar manusia kembali kepada Allah.

Setiap azab yang turun tidak akan mengenal siapa mangsanya atau statusnya samada orang zalim atau orang salleh.

Azab pantas diturunkan kepada Negara-Negara  Fasik , Selagi mereka tidak memenuhi perintah, perundangan, peraturan dan sebagainya dari Allah Kerana agama inilah yang Allah berkehendak agar hambanya meunggulkan  diatas segala agama.

 Allah paling sayang pada orang fasik yang muhasabah diri dan sentiasa bertaubat lalu memperbaiki diri dengan bersungguh-sungguh dan tidak mengulangi maksiatnya yang lalu.  Dengan taubatnya dapat menghindarkan dirinya, orang sekelilingnya, kaum kerabatnya atau bangsa dan negaranya dari azab dan bencana dari Allah. Ini janji Allah. Jadi bertakwalah ( iaini merasa takut, malu, patuh,  taat dan wajib  mengambil jalan Allah cara sepenuhnya  kerana Allah benci pada hambanya yang suka mengerat-ngerat agamanya ). Kecuali ketetapan yang telah ditetapkan untuk mengetahui siapakah hambanya yang benar-benar beriman.

Semua peristiwa yang berlaku ada jalan asbabnya sendiri, telusurilah jalannya  tapi jangan keterlaluan  , agar manusia mempunyai bukti kehidupan yang nyata dan bukti kematian yang nyata atas asbabnya agar setiap diri dapat muhasabah diri.

Agar setiap kefasikan, kezaliman, kesombongan, ingkar perintah Allah dan sebagainya, yang dilakukan oleh dirinya tidak   akan menimpa orang-orang yang tidak berdosa dan bersalah.

Kembalilah kepada Allah dan Al-Quran dengan bersungguh-sungguh, bila dah faham bukalah kitab  atau apa jua buku yang lain agar fikiran anda tidak terpesong, bercelaru, berselirat  serta lebih mantap dan dapat menepis mantel block dari buku-buku karangan  golongan bijak pandai, rahib, padri, sami, ulama, ustazah dan ustaz mereka.



Orang Tua Bersongkok Hitam  Ganjil Lagi Pelik


Berkasih Sayang Dengan Selain Islam Adalah Cabang Iman


Pelik tengok orang tua berbaju kurung kuning bersongkok hitam, Nampak lebih islamik dari panel atau tetamu jemputan yang lain termasuklah pengacaranya. Apabila salah seorang pengacara mengaitkan tragedi ini dengan agama, pantas orang tua ganjil bersongkok hitam mencantas “ Ini isu global dan kemanusiaan bukan isu Agama “ seolah-olah global dan kemanusiaan itu lebih mulia dan telah muncul sendiri  sebelum  agama dan kitab ?  Brader tua lu ha… kubur kata lai-lai..  mali-mali wa pun tak hinggin sama lu… ,  Lumah kata, haiya olang tua lu blambus dari ini dunia wa tatak hinggin lu jejak atas ini bumi..!

Kalau setiap ahli kitab tidak membaca kitab yang diturunkan kepada mereka atas dasar Agama , bagaimana mereka dapat mengenali erti apa itu  kemanusiaan dan global, beserta adab, peraturan, petunjuk dan sebagainya  ?  Lu tatak baca kitab ka atau lu baca kitab lain ?  atau lu baca kitab U.M.N.O sahaja, ( politik wajib beragama, agama wajib politik ) lu atak tau tk..ini konsep.  lagi satu ha.. lu sulah membazirkan umur lu, lu sulah mempersia-siakan hayat yang diberi pinjam pada lu.. Baca Al-Quran ma kasi faham maknanya, jangan lu baca lu tak faham, tapi pasal politik bukan kemain lagi.

Kalau boloh dalam agama yangan masuk TV ma, Nanti olang tau yu punya kiblat mana ma, sebab olang-olang selupa lu la agama jadi losak, agama jadi bercelaru dan bangsanya  lintang pukang. Kalau lu tak kaitkan kehidupan dan pelbagai kecelaruan yang berlaku  dengan agama, bagaimana lu mau bagi olang sedar ini bumi siapa yang bangunkan dia punya system ? Lu ka.. atau  UMNO ( sebab golongan yu yang jawab hari itu wajib golongan yu yang kena, kalau PAS atau PKR dan lainnya pasti wa banti wa talak kila, yang hak tetap hak yang batil tetap batil) ka, Amereka Ka, Yahudi ka, Russia Ka atau siapa ?  Siapa ? SIAPA..???
Yangan main-main dengan ini agama, Yangan cakap selupa olang talak baca kitap , olang talak  bertamadun loo… mikin malu agama dan lu punya bangsa sendili. Atau loo yangan masuk telus TV maa.. Mikin losak agama.. atak tahu tak ini ???

Lain kali ha kalau meleka kaitkan sesuatu isu dengan agama Lu mesti jawab dengan jelas lagi terang,  lu nyangan takut menyatakan kebenaran. Kalau lu tak tau maw jawab apa, baik lu tiam-tiam maa… atau lu tolak dengan cala yang baik.. Ok blader.

 Lagi satu haa…. Wa paling menci kaki kipas, kaki ampu,  kaki ampow , kaki modek, kaki auta.., kaki mulit.. haa apa cakap ha . itu selupa ular la..  dan musing-musing nyakap…macam ngo.. a sing  ok… Lapat..???

Menjadi seorang  ISLAM lagi muslim perlu berpandangan luas dan jauh serta menangani setiap konfli, ideology, propaganda, provokasi, melobi dan sebagainya dengan cermat dan bertakwa dan bertakwakal kepada Allah. Setiap kebijaksanaan pasti ada yang lebih bijak diatasnya  kerana Al-Quran itulah orang mati boleh berbicara dan gunung ganag berkecai.  


Pstt:
Setiap manusia sentiasa melakukan perkara fasik, bertaubatlah dan  kembali kepada Allah lalu  perbaiki diri dengan sebaik-baiknya dan bersungguh-sungguh sehingga akhir hayat. Dan biarkan mereka yang diamanahkan menyelesaikan kes ini dengan tenang  tanpa sebarang provokasi khianat yang mengeruhkan lagi keadaan. Kebenaran pasti terzahir, Insyallah. Kerana setiap kesalah diri atau dari kaum kerabat atau dari bangsanya  yang khianat dan berdosa pasti azab Allah akan menimpa dirinya, kerabatnya,  bangsanya dan negaranya, walaupun kita mengolah dengan pelbagai spikulasi, teori, andaian dan sebagainya. Setiap azab yang berlaku tetap akan berlaku tanpa dapat dihalang, kembalilah bertaubat kepada Allah dan jangan tonjolkan lagi kebodohan diri sendiri, menjadi pengkhianat pada agamanya, bangsanya,negaranya dan sebagainya.

Nota :
Perangai atau ideologi yang selalu diajarkan dalam bangsa Ini, khususnya melayu, sehingga sebati sampai keanak cucu ini ialah :

Apabila sesuatu bencana, musibah, kifarah, tulah, dan sebagainya yang menimpa keatas diri seseorang atau suatu kumpulan bangsa yang tidak melibatkan dirinya mereka berteriak-teriak berkata “ MUHASABAHLAH DIRI ANDA” atau “ INSAF DAN SABARLAH SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA “ atau, “ CERMINLAH DIRI ANDA SEBELUM MENCERMINKAN ORANG LAIN “  atau “ SEMAK KEMBALI KESALAHAN ANDA YANG LALU “  atau “ PAKU DULANG PAKU SERPIH” atau “ SEMAK DIRI ANDA SENDIRI” atau “ GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK” dan pelbagai lagi kata-kata sakti penuh hikmah yang hebat-hebat.

Tetapi apabila musibah  menimpa keatas diri atau kaumnya lantaran kecuaian dan kesalahan kaum dan dirinya  sendiri, mereka menolak dengan pelbagai helah dan selogan yang hebat-hebat lalu  menuding jari untuk  menyalahkan pihak lain. Semata-mata untuk menutup pekung dan kesalahan  yang selam ini mereka bena dan mereka mainkan  “ KUTUK KEKEJAMAN DAN KEZALIMAN  MEREKA” atau “ PENGKHIANAT BANGSA “ atau “  SESAT “ atau “ TIDAK PERI KEMANUSIAAN “ dan sebagainya, anda dengarkanlah sendiri pelbagai selogan yang meremangkan bulu hidung hasil kreatif mereka.


SUDAH-SUDAHLAH BUAT PERKARA SEBODOH TU

Kembalikan maruah mereka sebagai seorang islam dan muslim sejati.
Kembalikan Negara ini kepada landasan Islam yang benar bukan sekadar islam berceramah atau islam penerangan tetapi wajib dilaksanakan dalam perlaksanaan setiap dasar.

Agama bukan hanya untuk berucap dan berceramah sepanjang hayat tanpa perbuat  sebarang perlaksanaan.
Agama bukan untuk dijadikan toping dan alat untuk meraih undi atau membohongi masyarakat dalam meraih popularity politik dan sebagainya.Tapi agama wajib dilaksanakan.

Semua sistem dari pelbagai badan,pertubuhan,  perundangan, pentadbiran, pekerjaan dan sebagainya wajib dikerah kembali kearah Islam. Agar matinya anak cucu adam ini tidak sia-sia dan menghinakan.

Selepas ini tolong Jangan jadikan kematian mereka atau bangsanya dalam keadaan yang  sia-sia. Ubah semua sistem. Dan jangan jadikan diri kita yang bodoh kemudian  mempertahankan sistem bodoh yang dimurkai Allah ini lalu  memusnahkan dan membinasakan mereka yang tidak bersalah, mereka yang tidak  berdosa dan mereka yang tidak sedar yang diri mereka telah disesatkan.


U. M .N .O  Andalah yang menerajui kerajaan sekarang,  Andalah yang bertanggungjawab atas setiap perkara yang berlaku,  Anda wajib mengubah semua dasar sediaada,  jangan biarkan rakyat islam anda duduk dibawah sistem yang dimurkai Allah lalu menyesatkan mereka. UBAHLAH SEMENTARA ANDA MAMPU DAN SEMENTARA ANDA BERKUASA DAN  KAMI TIDAK AKAN BERGANJAK DARI BELAKANG ANDA UNTUK MENYOKONG ANDA SELAGI ANDA BENAR .Kecuali anda menjadikan AGAMA ISLAM ini sebagai BARANG PERMAINAN, BARANG PERDAGANGAN dan SENDA GURAU, AGAMA YANG DIPEROLOK-OLOKAN, AGAMA YANG DIPERKOTAK-KATIKKAN, AGAMA YANG HANYA DIJADIKAN EJEKAN DAN SEWAKTU SENGANNYA. MAKA KEWAJIPAN KAMI ADALAH MUFARAKAH DAN MEMALINGKAN DIRI DARI ANDA.



Al-Fatihah untuk semua roh yang Bergama Islam dan takziah kepada mangsa dan keluarganya yang lain.

Salaman salam..









0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis