Isnin, 23 Jun 2014

ISIS , ISIL MURTAD WAR


MURTAD WAR 



Untuk mengetahui rahsia perjuangan mereka boleh boleh
lawati mana-mana blog dan web yang berkenaan. Berhati-hati dengan mana-mana batu api yang memburuk-burukan perjuangan mereka atau kelompok mereka.

Allah menyatakan, apabila manusia semakin ramai yang bergelumang dalam perkara yang batil, musrik, fasik, munafik, murtad dan kafir, lalu menyangka-nyangka  yang batil itulah yang hak dan benar kerana sangking terlalu ramainya yang berfahaman begini, sehingga melihat manusia yang hak itulah yang sesat dan batil kerana terlalu sedikitnya golongan ini.  

Maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang tidak menghiraukan celaan dan cercaan yang bersikap lemah lembuat terhadap orang-orang beriman dan bersikap keras terhadap orang-orang kafir. ( hayati ayat diatas berulang-ulang kali)

Peringatan untuk setiap diri. 

1.   Setiapdiri wajib menghayati Al-Quran dan Sunnah Rasul secara berulang-ulang.

2.   Allah mengurniakan setiap diri dengan hati dan akal, kedua-duanya adalah berbeza. Hati adalah tempat untuk setiap diri  memahami ayat-ayatnya, manakala Akal sihat berperanan untuk memikirkannya akan kebesaran Allah agar tidak tersasar dari apa yang sudah difahami dalam tindak tanduk, pemahaman, tingkah laku, perdagangan,pentadbiran, perundangan dan perjuangannya.

3.   Kemudian Perhatikan dalam diri adakah kita benar-benar ISLAM sejati atau berpegang teguh pada Ahli Sunnah / siyah dengan sebenar-benarnya. Ataukah kita hanya menyangka-nyangka hanya mengikut akal atau dari perkataan guru-guru yang tersasar dalam memahami  Al- Quran dan ahli sunnah / siyah sebenar ketika menyampaikannya. 

4.   Berhati-hati dengan setiap guru-guru yang bersikap Batu Api lalu menanamkan rasa kebencian, menabur fitnah, berlebih-lebihan dalam permusuhan, antara puak atau fahaman terutama sunni dan siyah, lalu kita menyertai mereka dalam berlebih-lebihan menjadi batu api dan menghasut orang ramai, dengan menambah-nambah resepi kebencian, dendam, permusuhan dan sebagainya, sedangkan beliau dan kita sendiri tiada dalam setuasi sebenar, hanya mendapat pekabaran atau maklumat, serta video yang disampaikan dari mulut kemulut, tanggan ke tangan dan sebagainya. Sedangkan kita bukanlah orang yang menyaksikannya sendiri.

5.   Jangan membuat sebarang rumusan,menjatuhkan hukum, fatwa, hasutan, gossip dan sebagainya selagi setiap diri belum menghayati Al-Quran dengan sebenar-benarnya. Hanya dengan bersandarkan perkataan ulama yang berpenyakit di dalam hatinya atau menggunakan akal semata-mata. Lalu kita mentaksubi dan mengikuti mereka secara membuta tuli sebelum kita benar-benar kembali kepada Al-Quran. Akhirnya kita bergaduh sesama sendiri tentang apa yang kita sendiri tidak faham ilmunya. 

6.    Jangan hanya kita bergelar ulama atau kita hanya mengayati makna Al-Quran dalam setahun hanya beberapa kali, atau terasa betapa hebatnya akal kita berhujah dengan cara mengakal tanpa ilmu, tanpa petunjuk dari kitab Al-Quran lita sudah menjadi batu api tanpa had yang benar. 

7.   Mahirkanlah Al-Quran, hayatilah setiap hari kemudian berhujahlah dengannya, agar setiap diri tampak jelas, yang mana satu jalan yang lurus dan yang mana satu jalan yang bengkok. 

8.    Apabila Allah telah teghukan tapaknya dengan islam, maka teguhlah pendiriannya maka terzahirlah dengan jelas di hadapannya mana satu yang hak dan mana satu yang batil. Tanpa perlu mendengar hujah dan hasutan dari orang lain. 

9.   Berjuanglah dengan bersungguh-sungguh melalui Al-Quran dan Sunnah Rasul. Jangan diambil selain dari itu nescaya kita akan tersesat jauh sejauh-jauhnya nya.



Salamun…. Salam…






Sabtu, 21 Jun 2014

Rita Rudaiani Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak sayang...

KETIKA LANGIT JELAS BERKABUT (maaf dipermulaan ayat ada  bahasa agak keras)



Rita Rudaini Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak sayang…

Ketika dinihari mencengkam diri,

Ketika suara muazin sayup-sayup bertahrim memuji Ilahi,

Ketika alarm jam berdering menjadi pengganti diri  para malaikat pemberi peringatan,

Ketika mata masih memberat, jasad masih lesu dan hujung  bibir terkemam,

Ketika anak-anak dan suami masih berselimut tebal kedinginan,

Ketika lauk pauk di jerangan berirama memecah sunyi dan sepi,

Ketika senandung Ramadan dari Qari berkumandang damai di corong radio,

Ketika anak-anak dipujuk dan terhangguk-hangguk menikmati sahur,

Ketika wajah anak-anak tampak sayu dan layu kelaparan,

Ketika lembayung merah mula berarak di ufuk barat,

Ketika wajah girang riang menanti pengumuman waktu berbuka dan hariraya,


Kerana.

Maka tampaklah sayu dan segalanya sudah berlalu, Lalu tampaklah jelas apa yang berlaku,

Kerana membiarkan dirinya terpesona dalam kebatilan, perhatian  dan sanjungan,

Kerana membiarkan dirinya dinasihati oleh golongan yang berpenyakit hatinya,

Kerana membiarkan dirinya terpesona dengan hujah dan bayangan akalnya sendiri,

Kerana melupakan jalan kembali lalu menjadikan mahluk tempat sandarannya berserah diri,

Kerana langgit dan bumi pun tidak menangisi mereka dan mereka tidak diberi penangguhan waktu,

Akhirnya  Allah, para malaikat dan orang-orang Salleh berlepas diri darinya.


Kembalilah,

Kembalilah kejalan Ilahi, Kerana yang batil tetap lenyap dan yang hak tetap benar dan menyerahkan diri pada sistem dan orang-orang  yang batil hanya akan menghancurkan iman, amalan dan diri sendiri.

Jadikanlah  ilmu sebagai jalan untuk beramal dengannya bukan jalan bersaing dan berhujah dalam
kefasikan dan perpecahan.

Lalu jadikanlah Asiah isteri fairun, Mutiah, Fatimah dan Khadijah sebagai ganti diri, kerana dalam diri mereka ada rahsia mencairkan hati sang  lelaki, walaupun hati mereka sekeras besi.

Carilah diri dalam diri sendiri melalui petunjuk Al-Quran dan Sunnah Rasul.

Bukan mencari diri sendiri melalui orang-orang yang mereka sendiri pun telah melupakan dirinya sendiri.

Bukankah setiap kebatilan hanya akan memuntahkan, mematahkan, mematikan,menghancurkan hati dan memadamkan kasih sayang, membangkitkan permusuhan,kebencian, dendam, iri hati, hasad dengki dan yang setara dengannya sehingga hujung nyawa.



Salamun… Salam…


Jumaat, 20 Jun 2014

Sumpah Laknat Pembetulan


Alangkah Beraninya Mereka Mencabar Hak-Hak Allah.




Sumpah Laknat Pembetulan.

Perbezaan Sumpah Mubahalah Dan Sumpah Laknat ( sepertimana dinyatakan dalam Al-Quran).

Kita Permudahkan Dengan Bahasa Yang Mudah.

1  1.    Mubahalah adalah sumpah laknat antara kaum atau agama yang melibatkan lebih daripada satu individu dan kumpulan untuk membuktikan  siapakah yang paling lurus jalannya dan diredai serta menurut petunjuk Allah.  Contoh: Penganut agama islam dengan agama lain seperti hindu,buddah, kristien dan lain-lain, Atau Islam PAS dengan Islam UMNO ( jadilah yang saling melengkapi bukan bersaing dan jangan sampai bercerai berai, kecuali jika memang nyata ingkarnya wajiblah mufarakah atau meninggalkan mereka, kerana ISLAM itu tetap SATU  berpandukan Al-Quran dan Sunnah, bukan kitab-kitab selainnya atau ISLAM bercop lain). Mana yang lebih mentauhidkan Al-Quran perjuangan mereka itulah yang lebih wajib disokong dan didukung.

2   .    Sumpah laknat, adalah sumpah yang melibatkan dakwaan atau tuduhan perbuatan keji zina dan liwat  tanpa mempunyai empat saksi antara individu dengan  individu yang lain. Tuduhan liwat atau zina tanpa empat saksi pada pandangan Allah mereka itulah pendusta dan deralah mereka 80 kali sebatan. ( kerana bukti  selain daripada itu adalah zalim, manusia memang kreatif mencipta pelbagai bukti, pembohongan  dan fitnah sedangkan Allahlah yang lebih maha mengetahui,  Allah memberi ruang agar manusia keji  kembali kejalan yang benar dan bertaubat. Taubat yang tidak diterima Allah ialah taubatnya orang yang sudah berilmu tetapi tetap mengulangi perbuatan keji , orang yang hampir  mati dan orang yang telah mati lalu anak cucunya mengerjakan taubat untuknya.)

Ada pelbagai versi dalam kaedah untuk memahaminya tergantung pada hati,minda dan Iman manusia itu sendiri, serta cara bagaimana mereka menikmati Ayat-Ayat Allah. Setiap turunnya ayat ada asbabnya sendiri, asbab ayat ini diturunkan boleh dibaca melalui mana-mana  laman web atau blogger lain. Memang sifat mansia fasik  itu suka mencipta dosa dan selalu ingkar dengan apa yang telah diaturkan dan ditetapkan  oleh Allah dan sentiasa mencari penyelewengan di dalamnya.

Setiap peristiwa dan asbab akan sentiasa berulang-ulang sehingga ke Akhir Zaman mengikut caramana manusia itu mencipta sejarah penghianatan serta penyelewingannya dan Ayat-ayat Allah akan sentiasa menyelongkar rahsia kefasikan mereka agar manusia sentiasa diberi peringatan.  Selagi manusia itu menyembah dunia, mempunyai kepentingan nafsu, Berbangga dengan maksiat yang dilakukan, Tamakan Kuasa, Hasad Dengki, Iri Hati, Memprtahankan pelbagai ideology batil yang disandangnya, berbangga apabila orang banyak dapat menyaksikan perbuatan keji mereka, jakunkan glamour,  gilakan hartabenda, wang, pangkat, nama, gelaran dan sebagainya. Maka selagi itulah manusia perbuat sesukanya bertuhankan nafsu.

 Bezanya orang terdahulu walaupun mempunyai pelbagai kefahaman dan anutan agama,  apabila perkara ini berlaku mereka lebih tunduk dan takutkan laknat Allah dan azabnya. Tapi ummat akhir zaman ini Malaysia Khususnya terlalu berani, sombong  dan angkuh mengalahkan Azazil/Iblis  itu sendiri.Konon untuk membuktikan Sumpah dan fahaman manakah yang lebih benar.

Sekiranya setiap manusia beriman, patuh, tunduk, taat, dan menjadikan Al-Quran dan Sunnah Rasul  sebagai penyuluh dan cahaya hidupnya dengan cara bersungguh-sungguh, tentunya ISLAM MALAYSIA tidak sejijik ini. Tentu anutan serta fahaman agama yang lain dapat bernaung dengan aman lagi tenteram dibawahnya, dan pasti mereka akan menjadikan islam sebagai idola teragung yang tiada tandingannnya. Malang beribu kali malang sayangnya ramai penganut islam yang sukakan ideologi sampah sarap lagi longkang, fitnah, adu domba, bergossip, maksiat, fatwa yang menyeleweng  dan seangkatan dengannya.

 Apabila mereka diperingatkan dengan Ayat-ayat Allah yang hak, mereka segera berpaling lalu berdalil dengan akal dan pelbagai cerita dan kisah , contoh, bukti, video  dan sebagainya dengan pelbagai aksi, bercampur aduk antara yang hak dengan yang batil, yang Nampak hebat dan indah pada pandangan dan akal  manusia tetapi belum tentu hebat dan indah dalam pandangan Allah. Rupanya berfahaman yang  telah tersesat jauh, ( berasa takut dengan amalam tertolak dan sentiasa berhati-hat  dalam setiap tindakan dan hujah yang selain Al-Quran dan Sunnah Rasul, itu lebih baik daripada menyangka-nyangka dan berangan-angan, lalu berdalil dengan akal yang amalan telah diredahi Allah, mana mungkin apabila Al-Quran telah dibentangkan dan dinyatakan  di mahsyar kelak manusia dapat berpaling dari kebenaran dan beralasan yang mereka cuai dari memahami ayat-ayat Allah pada waktu itu).

Cara-cara sumpah laknat ( tidak termasuk sumpah muhabalah, boleh juga kalau nak, meriah  sikit ) agar ianya segera berkesan begini. ( berzina selepas berkahwin atau meliwat hukuman bagi kedua-duanya adalah mati ) Cari dalilnya dalam Al-Quran kalau tak jumpa saya tunjukan mana ayatnya atau baca Al-Quran berulang-ulang kali sehingga Allah member kefahaman.

1.    Orang yang selalu berbuat perkara keji ( zina,liwat dan sebagainya ), terutamanya mereka yang sudah tahu akan dosa dan akibatnya serta sudah berilmu dengannya juga sudah kerap kali bertaubat tapi masih gagal mengawal dirinya, hanya dirinya sendirilah yang tahu siapa dirinya sebenar.Maka Dirinya wajib bertanggungjawab atas perbuatannya sendiri  sebelum ianya menjangkiti dan merosakan orang lain.

2.    Tandakan mana-mana menara pencawang TNB yang tertinggi dan masih aktif voltannya.
3.    Buat pengumuman beserta tarikh pada media masa dan orang ramai, tv, radio atau pakar youtube, bahawa pada hari itu akan berlansungnya majlis sumpah laknat .

4.    Pastikan anda telah meyakinkan kepada pihak bomba,polis, TNB, petahanan awam dan seangkatan dengannya agar anda tidak ditahan, kerana angkat sumpah atau sumpah laknat perlu diadakan di tempat yang tinggi agar lebih jelas dan berkesan.

5.    Ketika berada di kemuncak kejayaan anda iaitu di menara tertinggi TNB, pastikan cable elektrik bervoltan tinggi betul-betul berada di sebelah anda.

6.     Sambil anda melaung-laungkan sumpah laknat  yang anda hafal melalui corong speaker , anda kena pastikan yang semua biji mata sedang tertumpu kearah anda.

7.    Bila anda telah pasti dan sohih,yakin  lagi jelas yang anda sudah cukup glamour pada waktu itu jangan lengahlan masa tunjukkanlah kehebatan anda, terpa dan dakaplah cable elektrik dengan bergayanya. ( Selamat mencuba dan selamat bersara/padam  agar sumpah laknat anda tampak hebat lagi menggerunkan dan menjadi ikutan  bagi golongan yang lalai dan rendah akal agar Nampak bergaya dan padam pun bergaya seperti anda juga. )

Peringatan Allah pada orang yang berhati  yahudi “ Bunuhlah dirimu” atau “ Keluar dan asingkanlah dirimu” agar ideologi sesat yang sedang dianutinya  tidak menjangkiti  dan menyesatkan orang lain termasuklah, gossip, fitnah, mengadu domba, prono, mengubah suai gambar setiap pemimpin, atau orang yang kita benci dengan pelbagai bentuk rupa yang jelik-jelik dan sebagainya atau yang  sama waktu dengannya, sedangkan kita mungkin lebih jelik dari apa yang kita telah perbuat.

Ikutilah cara sumpah muhabalah dan sumpah laknat sepertimana yang telah diajarkan oleh Allah kepada manusia. Kerana kesannya lebih jelas dan ketara. Jangan samakan sumpah muhabalah antara kaum/agama dengan sumpah laknat atas pertuduhan dan perbuatan keji seperti zina dan liwat diantara individu dan musuh-musuh mereka.

Biar semulajadi berotak lembap lagi lembam orang mungkin tak marah. Tapi Jangan Nampak hebat, canggih, pemikiran tingkat tinggi lagi super  sampai terkeluar kotak lagi, kalau berhujah kusss… semanggat, sampai dipandang dan menjadi ikutan ramai rupa-rupanya berotak lembab lagi sembam dan putarrr…  Alam lagi menyesatkan.
Sumpah Muhabalah boleh diucapkan sekali atau berulang-ulang kali dengan laknat akan ditimpakan keatas kaum yang pendusta atau boleh juga bersumpah laknat sepertimana di bawah.

Sumpah laknat diucapkan lima  kali dengan disaksikan oleh  orang banyak, dengan masing-masing ( orang yang menuduh dan kena tuduh / suami&isteri  )

1.    Orang yang menuduh bersumpah :  “ Dengan nama Allah bahawa  saya, sesungguhnya  termasuk orang yang berkata benar ( 4 x), untuk sumpah yang kelima “Bahawa laknat Allah akan menimpa saya jika saya termasuk orang yang berdusta (1 x ).

2.    Orang yang kena tuduh bersumpah : “ Dengan nama Allah bahawa dia (suaminya /orang yang menuduh) benar-benar termasuk orang-orang yang berdusta ( 4x)”. Seterusnya “Bahawa kemurkaan Allah akan menimpa saya (isteri/dirinya) jika dia(suaminya/orang yang menuduh) termasuk orang yang  berkata benar ’’( 1x). Dengan ini isteri / orang kena tuduh terlepas dari hukuman.

 Keseluruhan ucapan sumpah yang dilafasnya  sebanyak  10 x ( 5 x  yang menuduh dan 5 x  yang kena tuduh). Sumpah yang selain dari apa yang diajarkan Allah itu adalah termasuk sumpahnya orang-orang yang fasik. ( Faham tak ni, kalau tak faham ulangi ayat-ayat di atas / video berulang-ulang kali, jangan sampai sesat barat, payah tu.)

Jangan ikut cakap enggang makan buah belolok, Ikut cakap orang (yang banyak pakai  dalil Akal) mati terjun lubuk.

Kalau hangpa nak ikut selain Al-Quran terpulanglah, Karang di neraka takda pulak lawan yang nak diajak beretengkar kan.  Atau ketika sedang sebuk bertengkar di bumi tiba-tiba azab datang mendadak… haaaa baru class.

Sedangkan amalan kita yang sedia ada pun belum tentu menjamin syurga dan Redha Allah, inikan pula kalau berpaling atau ambil sekerat-sekerat dan sambil lewa dari Al-Quran lalu berangan memikul dosanya sendiri dan dosa  orang lain bersama,  kemudian ambil rengan dalam setiap jawapan dalam  kemuskilan agama. Agak-agak la brader & sister  kalau nak tunjuk terer pun… yu cop kitab sendiri ye… atau yu ada share  waktu Al-Quran diturunkan dahulu ?   ha… baguslah tu…hai  labu-labu… dan  labi-labi….

RAMAI GURU-GURU YANG TINGGI ILMUNYA MANA PERGINYA MEREKA, TAKAN ASIK NAK GUNA USATZ DAN USTAZAH CAP BAKUL SAMPAH NI JE. MANA YANG BERANI MENYATAKAN YANG HAK, AWAK TENDANG BOLA MACAM TU JER YA. MANA YANG PANDAI KIPAS TU LAH USTAZ BERKEBOLEHAN YE….. JANJI IKUT SKRIP.. emmm hancus-hancuss…..

Jika bginilah caranya bagaimana bangasa ini mampu berfikiran tingkat tinggi, ikhlas, jujur, tidak khianat, tidak pendusta, amanah, bertanggungjawab pada agama dan apa yang dipertanggungjawabkan, tahu bersyukur, tahu bersabar, kreatif dan berbakti semata-mata bertakwa kepada Allah, bangsanya, umatnya, dunia sekelilingnya dan sebagainya serta mampu mengolah khazanah dunia dengan Berjaya tanpa menjahanamkan bangsanya sendiri, manusia dan mahluk lain di bumi..

( maaf sebab gunakan bahasa atas longkang, kalau bahasa bawah longkang huh cakap pun tak guna…  ).

Sekiranya Allah telah menyembunyikan aib dan maksiat yang telah kita perbuat dahulu, maka janganlah berbangga2 membuka pekung sendiri, kecuali jika dibuka orang atau muslihat menjadikannya sebagai sempadan/pengajaran buat  orang terkemudian. Bukan mengajar dan kurang ajar..Ingat  tu..  sekadar beri peringatan.

Oh ya hampir lupa, setiap diri diwajibkan berdakwah, maka berdakwalah semampu yang boleh jangan pedulikan apa yang orang kurang akal perkatakan. Jangan dah tersandung dan tengadah baru nak mencari agama semuanya sudah terlambat.
Sejarah lampau  bukanlah penanda aras anda kini. Esok akan menjadi lebih baik dari hari ini. Jangan pedulikan apa orang kata tapi WAJIB ambil peduli apa yang Allah dan Rasulnya kata.

Salamun… Salam…



Selasa, 17 Jun 2014

Rujuk Dalam Edah Dan Isteri Haram Bernikah Lain



RUJUK TALAK DALAM EDAH PEMBETULAN.

Kita gunakan bahasa mudah.

Talak yang boleh dirujuk hanya talak satu dan talak kali kedua sahaja. Manakala talak fasah (tebus talak), Isteri yang belum di jimak atau disetubuhi dan talak kali ke tiga tidak boleh dirujuk.

Hukum Rujuk sebelum tempoh edah tamat adalah sah.

Mereka tidak perlu saksi dan persetujuan isteri sepertimana fahaman sesat yang lain.

Persetujuan dari pihak wanita hanya disyariatkan atau diwajibkan sebelum mereka bergelar isteri atau sebelum berlangsungnya sesebuah pernikahan. Kerana haram mewarisi perkahwinan atas jalan paksa.

Merujuk boleh melalui salah satu dari kaedah berikut, dengan perbuatan seperti bercumbu, hubungan kelamin dan sebagainya. Dengan perkataan yang difahami seperti surat, sms dan sebagainya, seperti katanya ‘ Mulai saat ini aku rujuk kamu kembali, Kamu aku rujuk, kita bersama semula dan sebagainya. Beserta niat dan perbuatan.

Allah telah mensyariatkan hukum sepertimana surah di atas, Hayati berulang-ulang kali dan fahaminya.

  • ·         Lafas cerai bukan pemutus mutlak sesebuah perkahwinan selagi tempoh edah tiga kali suci belum berakhir. 

  • ·         Allah memerintahkan agar isteri tetap tinggal di rumah dan diharamkan keluar kecuali atas urusan yang tidak membatalkan syariat.

  • ·         Allah maha mengetahui atas sikap dan tabiat setiap mahluk ciptannya, semuanya mempunyai ukuran dan masa tertentu.

  • ·         Para suami mempunyai hak yang lebi besar keatas isterinya sepanjang tempoh edah dan isteri wajib mentaatinya sepanjang tempoh itu.

  • ·         Pembatalan mutlak lafas cerai dan penceraian mutlak terjadi hanya berlaku selepas tempoh edah tamat.

  • ·         Diharamkan bersolek seperti orang jahiliyah sewaktu edah dan bergaul dengan yang bukan mahram.

  • ·         Di akhir edah saksi wajib dihadirkan samaada untuk rujuk semula atau dilepaskan terus secara baik untuk mengelakkan fitnah dan salah faham. Kerana di akhir edah merupakan  pemutus dan pembatalan nikah/perkahwinan secara total dan mutlak.

  • ·         Setiap lafas cerai perlu didaftarkan untuk rujukan di masa akan datang.

  • ·         Setiap hukuman selain apa yang telah Allah aturkan itu adalah zalim, Batal Syahadahnya dan mereka wajib bertaubat dan kembali kepada Al-Quran dan Sunnah.



·         Ini antara ayat-ayat “ Orang yang berdosa akan memikul dosanya sendiri dan dosa orang lain secara sampurna”.

·         “ Mengharamkan apa yang Allah halalkan dan menghalalkan apa yang Allah Haramkan.
·         “ Berlebih-lebihan dalam beragama”
·         “ Mengubah ferman Allah dari Tempatnya”
·         “ Bermain-main dengan ayat-ayat Allah.”
·         “ Beriman dengan sebahagian dan ingkar dengan sebahagian yang lain”
·         “ Mengada-adakan pendustan terhadap Allah dan ayat-ayatnya.”
·         “ Menyembunyikan sebahagian isi kitab.’
·         ‘ Membilah-bilah atau menjilit2 ayat-ayat Allah lalu dijual dengan harga murah”
·         “ Menyamakan perundangan Tagot/Syaiton dengan perundangan Islam.”
·         “ Mereka inilah yang digelar golongan syaiton bukan golongan Allah.”
·         ( Perundangan islam wajib berdiri atas dirinya sendiri bukannya disadur atau diciplak atau ditiru mengikut perundangan syaiton ). Ianya menjijikkan dan memalukan.

Maka mereka inilah Golongan yang digelar Allah, Musrik,Fasik,Zalim “ Mereka itulah orang-orang yang kafir” Atau “ Orang yang tidak berpaling maka mereka termasuklah golongan itu’

Haram dan zalim  menjadikan sesebuah perkahwinan dan penceraian atas jalan penipuan, perdagangan dan diperdagankan dalam satu-satu perundangan, Kerana orang yang berlebihan dalam agam di benci Allah. Perkahwinan adalah pelengkap atas jalan ketakwaan, Perkahwinan bukan satu persaingan atau bersaing untuk perpecahan dan bercerai berai, tetapi saling lengkap melengkapi antara satu sama lain. 

Penceraian hanya berlaku kerana Khianat  Agama atau dengan kata lain salah seorang diantaranya telahpun kafir atau murtad atau salah seorang telah dipaksa melakukan perkara-perkara yang diharamkan syariat,penyakit  dan kerap melakukan perbuatan keji dan  zalim ( Disinilah peranan ehsan atau kebajikan serta sabar akan mengambil peranan )  sekiranya beriman dan sabar Allah akan memberikan ganjaran yang hebat yang ia sendiri  tidak sangka malah tidak standing dengan amalan yang  biasa dibuatnya. Seperti Asyiah isteri firun yang disediakan mahligai di sisi Allah ( Hayati Al-Quraan untuk pencerahan).

Fasak / Tebus Talak.

Sekiranya isteri masih berkeras dan enggan  selepas dirujuk dalam waktu edah mereka boleh memohon fasah/tebus talak dari orang yang berkuasa di kalangan mereka. ( Allah telah memberi aturan yang sampurna sila kembali kepada Al-Quran). Bercerai berai bukan atas landasan agama yang hak dan semata-mata kerana Agama Allah, mereka  tetap akan ditimpa azab atau kifarah seperti penyakit berjangkit, keras hati, tekanan mentel, dikunci hati dari memahami ayat-ayat Allah dan sebagainya serta dilaknat Allah serta seluruh isi langgit dan bumi, kerana mereka termasuk golongan orang-orang  yang kufur nikmat.

Penting :

·         Pemutus mutlak perceraian hanya berlaku setelah tamatnya tempoh edah. Sepanjang tempoh itu mereka masih sah untuk berhubungan dan dipanggil tempoh bertenang karana para suami masih mempunyai hak yang  besar atas mereka dan isteri wajib taat.

·         Ada orang bertanya, Saya telah merujuk isteri waktu dalam edah, tetapi beliau enggan dan kini isteri   telahpun berkahwin lain. Apakah status perkahwinan mereka.

·         Jawab : Isteri yang telah dirujuk dalam waktu edah adalah sah tanpa perlu saksi dan kebenaran isteri, Mereka para isteri yang telah dirujuk  haram dikahwini oleh lelaki lain dan perkahwinan mereka di anggap zina.

·         Persetujuan hanya wajib diambil dari bakal isteri sebelum pernikahan/perkahwinan ia disyariatkan Allah dan wajib hukumnya, manakala rujuk dalam waktu edah adalah hak penuh dan mutlak para suami tanpa perlu persetujuan isteri. ( Rujuk ayat )

Bagi pasangan laki-laki atau perempuan yang mempunyai ideologi  SIS IN ISLAM atau yang selain Al-Quran dan sunnah lalu  menjadikan mereka sebagai tempat rujukkan, wajib bertaubat dan kembali kepada Al-Quran dan Sunnah secara penuh dan jangan dibilah atau dijilit-jilit  ayat-ayatnya (  iaini beriman dengan sebahagian dan menolak sebahagian yang lain ),  atau sekiranya masih terus ingkar berpegang kepada kebatilan dan kesesatan, kefasikan dan kekafiran,  perceraian adalah jalan keluar yang wajib bagi mereka sebelum mereka juga terpengaruh dan tersesat terlalu jauh atas pengaruh mereka. Atau mereka mendapat azab dan laknat Allah di dunia dan Akhirat.

Nota :
Kebanyakan manusia itu musrik,fasik lagi kufur nikmat hantarkanlah mereka ke tempat-tempat  yang aman agar mereka boleh meknikmati dan menghayati  ayat-ayat Allah dengan jelas dan benar. Setiap penguasa wajib membena kem untuk mereka sepertimana kem bena Negara agar mereka jelas Apakah erti Islam Sebenar ( Mereka diperlukan untuk membena Negara bangsa yang disegani lagi dihormati tanpa perlu mengadakan pelbagai perundangan yang memayahkan dan perbelanjaan yang besar lagi membazir semata-mata untuk mencegah penyelewengan dan pecah amanah serta membetulkan perangai dan ideologi manusia).

Oh Ya Sebelum Lupa…:    Apa kabar agaknya  lokap-lokap syrie ( khususnya ) kini, dulu lokap mereka sama kemproh dengan minda pegawai-pegawai agama mereka, menteri mereka, dari semua peringkat , jabatan dan kehakiman, serta loyer buruk syrie mereka. ( Mustahil sebagai seorang islam yang kononnya membela agama membiarkan lokap syrie yang begitu kemperoh, tanpa bilik air, arah kiblat dan azan setiap masuk waktu solat ) Kalau diri dah berminda sampah tolong jangan jadikan banduan-banduan  dari kalangan orang slam juga berminda sampah sarap. Kalau dah ada baguslah, Harap-harap dapatlah banduan islam ini munafaatkannya. Mendidik mereka mengenal erti jalan takwa lebih baik daripada mengenalkan mereka erti perundangan tagot/syaiton,  dendam dan prajudis atas jalan perdagangan syariah yang mengelirukan lagi  Diharamkan menurut Al-Quran dan As-Sunnah.

    Atau lokap-lokap polis sudah adakah arah kiblat, sudah adakah azan yang berkumandang setiap masuknya waktu solat dan sudah adakah kain bersih untuk banduan yang ada tanggungjawab agama pada dirinya untuk bersolat..? ( lokap polis agak baik sedikit sebab ada tandas dan bilik air ), Cuma Kamera CCTV janganlah fokus sanggat sampai ke  lubang tandas segan Kepala Taik nak keluar. Kalau dah ada baguslah.

Kalau belum pada menteri-menteri yang bertanggungjawan kenalah ambil peranan. Kalau mereka diluar sampah, kemudia kita didik mereka secara sampah, sudah tentu bila keluar nanti mereka jadi sampah sarap.

Setiap Fatwa yang bertentangan dengan Al-Quran dan As-sunnah tidak boleh digunapakai dan haram.

Komuniti serangga seperti lebah, semut anai-anai dan sebagainya bergantung pada Ratunya, Semakin Berqualiti Ratunya, maka semakin canggihlah empayer komunitinya.

Jasad manusia tergantung pada hatinya, Semakin Elok hatinya maka semakin eloklah pekerti jasadnya.

Komuniti manusia bergntung pada kepimpinannya, Semakin elok kepimpinannya maka semakin elok dan semakin dihormatilah sesuatu bangsanya.

Setiap kepimpinan di setiap jabatan Wajib berpandukan yang hak dari yang batil ( Al-Quran dan Sunnah ) , barulah komuniti bangsanya berupaya berfikiran tingkat tinggi yang tiada taranya.

Jestru itu... ceh...!!!  Setiap ketua jabatan atau menteri yang suka berak dan kencing di setiap jabatan yang dihinggapinya,  Eloklah letak jawatan sebelum terpalit dan menjangkiti  jenerasi  penerusnya. 





Salammun… Salam..

Rujuk Talak Dalam Edah Pembetulan.


ISTERI YANG DIRUJUK DALAM EDAH HARAM DINIKAHI




RUJUK TALAK DALAM EDAH PEMBETULAN.

Kita gunakan bahasa mudah.

Talak yang boleh dirujuk hanya talak satu dan talak kali kedua sahaja. Manakala talak fasah (tebus talak), Isteri yang belum di jimak atau disetubuhi dan talak kali ke tiga tidak boleh dirujuk.

Hukum Rujuk sebelum tempoh edah tamat adalah sah.

Mereka tidak perlu saksi dan persetujuan isteri sepertimana fahaman sesat yang lain.

Persetujuan dari pihak wanita hanya disyariatkan atau diwajibkan sebelum mereka bergelar isteri atau sebelum berlangsungnya sesebuah pernikahan. Kerana haram mewarisi perkahwinan atas jalan paksa.

Merujuk boleh melalui salah satu dari kaedah berikut, dengan perbuatan seperti bercumbu, hubungan kelamin dan sebagainya. Dengan perkataan yang difahami seperti surat, sms dan sebagainya, seperti katanya ‘ Mulai saat ini aku rujuk kamu kembali, Kamu aku rujuk, kita bersama semula dan sebagainya. Beserta niat dan perbuatan.

Allah telah mensyariatkan hukum sepertimana surah di atas, Hayati berulang-ulang kali dan fahaminya.

  • ·         Lafas cerai bukan pemutus mutlak sesebuah perkahwinan selagi tempoh edah tiga kali suci belum berakhir. 

  • ·         Allah memerintahkan agar isteri tetap tinggal di rumah dan diharamkan keluar kecuali atas urusan yang tidak membatalkan syariat.

  • ·         Allah maha mengetahui atas sikap dan tabiat setiap mahluk ciptannya, semuanya mempunyai ukuran dan masa tertentu.

  • ·         Para suami mempunyai hak yang lebi besar keatas isterinya sepanjang tempoh edah dan isteri wajib mentaatinya sepanjang tempoh itu.

  • ·         Pembatalan mutlak lafas cerai dan penceraian mutlak terjadi hanya berlaku selepas tempoh edah tamat.

  • ·         Diharamkan bersolek seperti orang jahiliyah sewaktu edah dan bergaul dengan yang bukan mahram.

  • ·         Di akhir edah saksi wajib dihadirkan samaada untuk rujuk semula atau dilepaskan terus secara baik untuk mengelakkan fitnah dan salah faham. Kerana di akhir edah merupakan  pemutus dan pembatalan nikah/perkahwinan secara total dan mutlak.

  • ·         Setiap lafas cerai perlu didaftarkan untuk rujukan di masa akan datang.

  • ·         Setiap hukuman selain apa yang telah Allah aturkan itu adalah zalim, Batal Syahadahnya dan mereka wajib bertaubat dan kembali kepada Al-Quran dan Sunnah.


·         Ini antara ayat-ayat “ Orang yang berdosa akan memikul dosanya sendiri dan dosa orang lain secara sampurna”.

·         “ Mengharamkan apa yang Allah halalkan dan menghalalkan apa yang Allah Haramkan.
·         “ Berlebih-lebihan dalam beragama”
·         “ Mengubah ferman Allah dari Tempatnya”
·         “ Bermain-main dengan ayat-ayat Allah.”
·         “ Beriman dengan sebahagian dan ingkar dengan sebahagian yang lain”
·         “ Mengada-adakan pendustan terhadap Allah dan ayat-ayatnya.”
·         “ Menyembunyikan sebahagian isi kitab.’
·         ‘ Membilah-bilah atau menjilit2 ayat-ayat Allah lalu dijual dengan harga murah”
·         “ Menyamakan perundangan Tagot/Syaiton dengan perundangan Islam.”
·         “ Mereka inilah yang digelar golongan syaiton bukan golongan Allah.”
·         ( Perundangan islam wajib berdiri atas dirinya sendiri bukannya disadur atau diciplak atau ditiru mengikut perundangan syaiton ). Ianya menjijikkan dan memalukan.

Maka mereka inilah Golongan yang digelar Allah, Musrik,Fasik,Zalim “ Mereka itulah orang-orang yang kafir” Atau “ Orang yang tidak berpaling maka mereka termasuklah golongan itu’

Haram dan zalim  menjadikan sesebuah perkahwinan dan penceraian atas jalan penipuan, perdagangan dan diperdagankan dalam satu-satu perundangan, Kerana orang yang berlebihan dalam agam di benci Allah. Perkahwinan adalah pelengkap atas jalan ketakwaan, Perkahwinan bukan satu persaingan atau bersaing untuk perpecahan dan bercerai berai, tetapi saling lengkap melengkapi antara satu sama lain. 

Penceraian hanya berlaku kerana Khianat  Agama atau dengan kata lain salah seorang diantaranya telahpun kafir atau murtad atau salah seorang telah dipaksa melakukan perkara-perkara yang diharamkan syariat,penyakit  dan kerap melakukan perbuatan keji dan  zalim ( Disinilah peranan ehsan atau kebajikan serta sabar akan mengambil peranan )  sekiranya beriman dan sabar Allah akan memberikan ganjaran yang hebat yang ia sendiri  tidak sangka malah tidak standing dengan amalan yang  biasa dibuatnya. Seperti Asyiah isteri firun yang disediakan mahligai di sisi Allah ( Hayati Al-Quraan untuk pencerahan).

Fasak / Tebus Talak.

Sekiranya isteri masih berkeras dan enggan  selepas dirujuk dalam waktu edah mereka boleh memohon fasah/tebus talak dari orang yang berkuasa di kalangan mereka. ( Allah telah memberi aturan yang sampurna sila kembali kepada Al-Quran). Bercerai berai bukan atas landasan agama yang hak dan semata-mata kerana Agama Allah, mereka  tetap akan ditimpa azab atau kifarah seperti penyakit berjangkit, keras hati, tekanan mentel, dikunci hati dari memahami ayat-ayat Allah dan sebagainya serta dilaknat Allah serta seluruh isi langgit dan bumi, kerana mereka termasuk golongan orang-orang  yang kufur nikmat.

Penting :

·         Pemutus mutlak perceraian hanya berlaku setelah tamatnya tempoh edah. Sepanjang tempoh itu mereka masih sah untuk berhubungan dan dipanggil tempoh bertenang karana para suami masih mempunyai hak yang  besar atas mereka dan isteri wajib taat.

·         Ada orang bertanya, Saya telah merujuk isteri waktu dalam edah, tetapi beliau enggan dan kini isteri   telahpun berkahwin lain. Apakah status perkahwinan mereka.

·         Jawab : Isteri yang telah dirujuk dalam waktu edah adalah sah tanpa perlu saksi dan kebenaran isteri, Mereka para isteri yang telah dirujuk  haram dikahwini oleh lelaki lain dan perkahwinan mereka di anggap zina.

·         Persetujuan hanya wajib diambil dari bakal isteri sebelum pernikahan/perkahwinan ia disyariatkan Allah dan wajib hukumnya, manakala rujuk dalam waktu edah adalah hak penuh dan mutlak para suami tanpa perlu persetujuan isteri. ( Rujuk ayat )

Bagi pasangan laki-laki atau perempuan yang mempunyai ideologi  SIS IN ISLAM atau yang selain Al-Quran dan sunnah lalu  menjadikan mereka sebagai tempat rujukkan, wajib bertaubat dan kembali kepada Al-Quran dan Sunnah secara penuh dan jangan dibilah atau dijilit-jilit  ayat-ayatnya (  iaini beriman dengan sebahagian dan menolak sebahagian yang lain ),  atau sekiranya masih terus ingkar berpegang kepada kebatilan dan kesesatan, kefasikan dan kekafiran,  perceraian adalah jalan keluar yang wajib bagi mereka sebelum mereka juga terpengaruh dan tersesat terlalu jauh atas pengaruh mereka. Atau mereka mendapat azab dan laknat Allah di dunia dan Akhirat.

Nota :
Kebanyakan manusia itu musrik,fasik lagi kufur nikmat hantarkanlah mereka ke tempat-tempat  yang aman agar mereka boleh meknikmati dan menghayati  ayat-ayat Allah dengan jelas dan benar. Setiap penguasa wajib membena kem untuk mereka sepertimana kem bena Negara agar mereka jelas Apakah erti Islam Sebenar ( Mereka diperlukan untuk membena Negara bangsa yang disegani lagi dihormati tanpa perlu mengadakan pelbagai perundangan yang memayahkan dan perbelanjaan yang besar lagi membazir semata-mata untuk mencegah penyelewengan dan pecah amanah serta membetulkan perangai dan ideologi manusia).

Oh Ya Sebelum Lupa…:    Apa kabar agaknya  lokap-lokap syrie ( khususnya ) kini, dulu lokap mereka sama kemproh dengan minda pegawai-pegawai agama mereka, menteri mereka, dari semua peringkat , jabatan dan kehakiman, serta loyer buruk syrie mereka. ( Mustahil sebagai seorang islam yang kononnya membela agama membiarkan lokap syrie yang begitu kemperoh, tanpa bilik air, arah kiblat dan azan setiap masuk waktu solat ) Kalau diri dah berminda sampah tolong jangan jadikan banduan-banduan  dari kalangan orang slam juga berminda sampah sarap. Kalau dah ada baguslah, Harap-harap dapatlah banduan islam ini munafaatkannya. Mendidik mereka mengenal erti jalan takwa lebih baik daripada mengenalkan mereka erti perundangan tagot/syaiton,  dendam dan prajudis atas jalan perdagangan syariah yang mengelirukan lagi  Diharamkan menurut Al-Quran dan As-Sunnah.

    Atau lokap-lokap polis sudah adakah arah kiblat, sudah adakah azan yang berkumandang setiap masuknya waktu solat dan sudah adakah kain bersih untuk banduan yang ada tanggungjawab agama pada dirinya untuk bersolat..? ( lokap polis agak baik sedikit sebab ada tandas dan bilik air ), Cuma Kamera CCTV janganlah fokus sanggat sampai ke  lubang tandas segan Kepala Taik nak keluar. Kalau dah ada baguslah.

Kalau belum pada menteri-menteri yang bertanggungjawan kenalah ambil peranan. Kalau mereka diluar sampah, kemudia kita didik mereka secara sampah, sudah tentu bila keluar nanti mereka jadi sampah sarap.

Setiap Fatwa yang bertentangan dengan Al-Quran dan As-sunnah tidak boleh digunapakai dan haram.

Komuniti serangga seperti lebah, semut anai-anai dan sebagainya bergantung pada Ratunya, Semakin Berqualiti Ratunya, maka semakin canggihlah empayer komunitinya.

Jasad manusia tergantung pada hatinya, Semakin Elok hatinya maka semakin eloklah pekerti jasadnya.

Komuniti manusia bergntung pada kepimpinannya, Semakin elok kepimpinannya maka semakin elok dan semakin dihormatilah sesuatu bangsanya.

Setiap kepimpinan di setiap jabatan Wajib berpandukan yang hak dari yang batil ( Al-Quran dan Sunnah ) , barulah komuniti bangsanya berupaya berfikiran tingkat tinggi yang tiada taranya.

Jestru itu... ceh...!!!  Setiap ketua jabatan atau menteri yang suka berak dan kencing di setiap jabatan yang dihinggapinya,  Eloklah letak jawatan sebelum terpalit dan menjangkiti  jenerasi  penerusnya. 




Salammun… Salam..

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis