Jumaat, 2 November 2012

ISTERI KEREPOTKU MENYUNDAL

Penzina Melekat.
Kalaulah ilmu ini dikembangkan di malaysia pasti ramai yang melekat sama ramai dengan mereka yang berderet deret dan melekat ditangga mahkamah syarie.



Ku tatap wajah wak dengan renungan simpati, terlihat matanya berkaca,empangan yang hampir retak dikolam matanya berjaya dibendung, dia menundukan kepala sambil menghelah nafas panjang, ditahannya beberapa minit, kemudian dilepaskannya perlahan2, nafas disedut kembali diulang beberapa kali seperti tadi, wajahnya yang keruh mula kembali tenang kini, setenang air ditasik empangan bekuk.

Puntung rokok yang tepadam dinyalakan semula, lalu disedut dalam dan semahu-mahunya sampai kedasar hati, kemudian dihembus kelangit, membawa bersama bertan-tan beban yang bersarang di lubuk hati selama ini, lalu membentuk segumpal awan yang menanggung beban berat lenyap dihembus angin malam menuju distinasi yang entah dimana, mungkin juga menjadi penyebar virus yang akan menghinggapi hati perempuan yang tersedia berpenyakit, mereka umpama diberi betis nak peha, di beri peha mereka nak semuanya lalu bermaharajalela dan besar kepala, maklum mereka mempunyai persatuan yang sentiasa menjadi batu api dibelakang mereka dan loyarburuk syrie serta penasihat jabatan agama yang bangang, yang siap siaga menghirup duit haram daripada mereka. 

 Wak kenal lelaki tu' wak mula menyambung bicara yang terhenti. dia berasal dari lombok dan sudah beristeri, umurnya dalam 50han,duduk menyewa tidak jauh dari rumah wak. kadang-kadang mengambil upah kat kebun wak jugak. Orangnya nampak baik, nampak warak . wak percayakan dia sampai tolong dia carikan rumah dan kejerja -kerja mengupah disekitar kampung.Wak tak sangka macam ni jadinya.

'Wak apa yang wak nampak waktu mereka berbual2 tu' aku bertanya.

Sambil berborak wak lihat lelaki tu asik meraba P***nya, sambil bertepuk tampar dengan isteri wak.Isteri wak pulak bukan kemain lagi melayannya, geram wak tengok, nak menegur wak takut, Wak ni dah tua kalau nak gaduh2 kudrat wak pun dah takda. Ada takda mintak tolong orang kampung halau orang lombok ni.dan beri amaran jangan datang kekampung ni lagi.

 Hum wak kalau aku , aku halau jer kedua-duanya sekarang perempuan pun dah sama rata dengan lelaki dah takda bezanya baik halau kedua2nya sekali. kalau wak simpan pun buat apa buat rosak keturunan je..pintasku membatuapikannya.

Atas penasihat batu api, Isterinya memfailkan kes ini ke mahkamah dengan pelbagai tuntutan yang tidak munasabah, serta aib suami difailkan dengan pelbagai tuduhan dongeng. atas alasan menuntuk Fasak.

Teringat kisah di sebuah kampung  namanya P **** em tak usah sebutlah nanti orang kampung ter aib sama. Seorang suami warga emas yang sedang uzur merasa pelik melihat isterinya juga warga emas kerap berpakaian cantik dan memakai haruman setiap kali turun ke kebun di belakang rumah, alasannya menebas sambil mengutip pucuk paku atau pucuk ubi untuk dibuat ulam. 

Oleh karana merasa curiga dipanggil anak buahnya supaya jadi SPY mengekori kemana dia pergi sebenarnya.Akhirnya tembelang pecah, rupa-rupanya mereka sering bercengkarama dihujung kebun bersama jiran sendiri. Oleh kerana terkantul dan tembelang pecah dan malu, walaupun suami masih sayang dan sedia memaafkan. Janji bertaubat dan tidak mengulanginya lagi.

Atas nasihat barua merangkap batu api ni, si isteri mendapatkan khidmat loyarburuk syrie, Atas alasan menuntut fasak, dengan pelbagai draf karangan beserta alasan dengan pelbagai tuntutan serta cerita aib yang sengaja diada-adakan terhadap suami. Oleh kerana orang lelaki ni penyabar dan malas nak panjang-panjangkan cerita serta menjaja aib keluarga sendiri dia diamkan sahaja. Sehingga mahkamah memutuskan gugur talak.

Sekarang isteri menyesal dan ingin merujuk semula kepada suami, pelbagai kadah termasuk menghantar makanan, hadiah dan menghantar wakil untuk memujuk. Kata suami Aku tidak pernah menjatuhkan talak kepadamu, tetapi talak itu telah dijatuhkan atas keputusan mahkamah. Malang semuanya sudah terlambat. 



0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis