Rabu, 17 Jun 2015

Cerai Fasakh Pembetulan

CERAI FASAKH JABATAN AGAMA MURTAD MANA INI ?

Lalu Allah Bertanya "Apakah kamu mengetahui perlara-perkara yang ghaib sehingga kamu menerima janji darinya, ataukah kamu hanya mengata tentang Allah apa yang kamu tidak mengetahui" ( sehingga kamu boleh memberi janji-janji kosong kepada manusia tentang Allah seolah-oah syafaat milik kamu, sedangkan jelas kamu telah melanggar hukum-hakam dan Hak-Haknya yang telah termaktub di Lohmahfus ).


Celakalah Orang Yang Keras Kepala








Jalan keneraka  dan  kemusnahan agamanya  ,  kemusnahan dirinya,kemusnahan  bangsanya, kemusnahan keturunannya dan kemusnahan  negaranya secara beransur-ansur/terpecah-pecah,  itulah azab ciptaan dirinya sendiri   yang cuai dalam menghayati Ayat-ayat Allah dan suka mengubah ferman Allah dari tempatnya,  umpama  api dalam sekam yang rentung hangus  tidak berguna lagi.


KENAPA MEREKA KAFIR..??? JENAMA ANDA ITU TIDAK SALAH YANG BERSALAH IALAH ANDA YANG MENGAMBIL  AMANAH DAN YANG DIAMANAHKAN YANG MENGHIANATI AMANAH DAN TIDAK AMANAH.SERTA JELAS MENGUBAH HUKUM !!!

Mana yang berjiwa lembut dan berhati halus, yang suara halus, yang lemah lembut bersopan nan ayu..  bukan lambut/lambik taw…yg tu tak..nak…  (  suka yang suara halus kalau berkata-kata selalu berbisik ditelinga ermm mana grangannya anda ni ye…. ( Gatal… !!!)  Terkadang bila menulis ni penulis hilang diri,  tu yang berat nak menulis. kesian pada anda yang sopan terutama pada lelaki atau wanita mulia,  maaf kan saya sebanyak-banyaknya iye…. Kalau terserempak ayat-ayat najis.. cepat-cepat lompat ke perenggan lain taw…. Mana tau ada jodoh ada rezeki kita tersua muka ke…kan..kan..  ( fulammak… ayat, ni nak mengayat ke nak menyentap ) kalau boleh tanak la anda yang mulia ni tetiba GRRRRRWOOFF…AUWWWOOM….perr ..tak tergamak rasa di hati.. Kalau yang jenis sadis-sadis ni biasa dah jumpa, tebal dah pun telinga ni macam gajah.. mereka-mereka ni ler yang ajar ayat-ayat najis ni.. nk buat mcamno dah mereka najis..terpaksalah dinajiskan…. L. Al-Quran adalah kebenaran mana-mana yang terhilaf Anda rujuklah kembali kepada Al-Quran dan betulkanlah saya ( dengan syarat rujuk Al-Quran dengan sebenar-benarnya kalau tidak, kami rejam anda dengan bintang Syi’Raq’ jangan marah key…J. )


CERIA FASAKH ISTERI WAJIB MENGEMBALIKAN MAHAR ( Maskahwin/Hantaran ) KEPADA BEKAS SUAMI

VIDEO



Pembatalan Cerai (Fasakh) Wajib Dibuat Sepertimana Anda Bernikah
Beserta Dengan Rukun-Rukunnya.
  1. Wali.
  2. Juru Nikah.
  3. 2 Orang Saksi Yang Adil, dari pihak lelaki dan wanita.
  4. Suami/Wakil.
  5. Isteri/Wakil.
  6. Ijab Dan Kabul. ( Lafas Pembatalan Perkahwinan )
  7. Pengembalian Mahar/Maskahwin/Hantaran.





Pengembalian Mahar/maskahwin/hantaran Wajib Dilakukan Sepertimana Sewaktu Anda Menikah. Bukan Diputuskan Oleh Hakim-Hakim/Loyer-loyer dan Jabatan Agama Murtad Anda. Wajib menghdairkan Wali / jurunikah yang diberi kuasa ( hayati Al-Quran kalau tak jumpa maksud ayat bermakna anda sudah tidak diperlukan Oleh Allah untuk menjadi Orang-orang Mukmin dan membimbing ummat, Andalah Syaiton Manusia Yang Wujud Dan Warak. Sedangkan kami sudah mencatatnya berulang-ulang ) , Suami/wakil suami , Isteri,  Saksi, Ijab Kabul Pemutusan Pernikahan, Pengembalian Mahar.  Kemudian memandatangani sepertimana sijil nikah bahalol yang telah anda cipta ( kalau yang ini anda nak berhijtihad sejuta kali pun takpa ) untuk membatalkan perjanjian sijil nikah mereka , Kalau anda tak bahalol gunakan satu sijil sahaja dua dalam satu tak usah membazir kertas.. Syaiton-syaiton ni faham tak apa orang cakap ?) . ( majlis ni elok jugak dibuat secara besar-besaran.. boleh salam keruk jadi mana-mana yang hantaran tinggi dulu ada juga duit sumbangan buat cover ) tak payah jadi bahalol macam loya-loya anda tu. Cuma kali ni kena buat kat tempat bakal mantan suami dulu. Tak Susahkan Islam…. Jadi Jangan Jadi Orang Bahalol yang Membaholkan dirinya.

PENTING: AL-QURAN BUKAN UNTUK ORANG-ORANG YANG SUKA MEMBILAH-BILAHKAN AYAT-AYAT ALLAH UNTUK KEPENTINGAN TEMBOLOK YANG BERTUHANKAN HAWA NAFSUNYA, SERTA ORANG-ORANG YANG  HATI BERPENYAKIT ( ORANG MUNAFIK ) YANG SUDAH TIDAK DIPERLUKAN OLEH ALLAH UNTUK MENGHAYATI DAN MEMAHAMINYA. KENAPA KAMU MEMBENARKAN IDEOLOGI SIS OF ISLAM YANG TELAH KAMU HARAMKAN ITU MASIH MENGUSAI PENTADBIRAN  KAMU..!!! SEDANGKAN AL-QURAN SUDAH BERADA DI HADAPAN KAMU…!!! DAN KENAPA KAMU YANG DIAMANAHKAN OLEH KERAJAAN MERELAKAN DIRINYA , KERAJAANNYA  DAN BANGSANYA MENJADI MURTAD. APAKAH TEMBOLIOK KAMU LEBIH PENTING DARI AL-QURAN.. ATAU HANYA MENUNGGU AGAR TEMBOLOK KAMU HANCUR LUMAT SEMASA HAYAT SEBELUM AJAL MENYENTAP, LALU MENGHALALKAN CAIRAN TEMBAGA PANAS DARI API NERAKA MEMENUHI TEMBOLOK MU TANPA ADA KEMATIAN LAGI. MEREKA SIS OF ISLAM DAN SEKUTUNYA SERTA PENGIKUTNYA  INI TELAH MURTAD DAN WAJIB DIPERANGI MALAH WAJIB  DIPANCUNG. MEREKA INI HANYA MENJADI PERUNTUH DALAM KERAJAAN KEKELUARGAAN ISLAM.

BUKANKAH ANDA SUDAH MENYAKAKSIKAN SENDIRI DI LUAR SANA, APABILA NEGARANYA DIMONOPOLI OLEH FATWA-FATWA ULAMA SESAT YANG SUKA MEMILAH-MILAH KITAB ALLAH LALU BERHIJTIHAT MENURUT HAWA NAFSU SENDIRI , LALU  HILANG KEBERKATAN DAN KOCAR KACIR SERTA DITIMPA PELBAGAI AZAB DAN KEMELARATAN. TIDAKKAH ANDA SUDAH DIKURNIAKAN AKAL, MATA , TELINGGA DAN  HATI UNTUK MEMAHAMINYA. UBAH SEGERA SEBELUM SEGALANYA SUDAH TIDAK BERGUNA LAGI. CELAKA KAMU.. KERANA MENURUT TELUNJUK MEREKA.

TOLONG SHARE DAN PAUTKAN KELAMAN ANDA DARI SETIAP DIRI AGAR SETIAP DIRI TIDAK TERJERUMUS KEDALAM  KEMUNAFIKAN,KEMURTADAN DAN KEKAFIRAN TANPA MENYEDARI YANG DIRINYA TELAH TERPESONG DARI JALANNYA YANG LURUS  AL-QURAN. SEBELUM ALLAH MENURUNKAN BALA TENTERANYA YANG PADA HARI ITU KASIHAN BELAS SUDAH TIADA LAGI.( tolong jangan di ubah… bimbang kepala anda akan terputarr… kebelakang… kecuali cerita-cerita yg merapu… )

AGAR  KAUM ADAM DAN HAWA TIDAK TERUS TERJERUMUS  MENJADI PELACUR TERHORMAT  DALAM PERNIKAHAN HARAM  MALAYSIA TANPA MEREKA SEDARI, BAHAWA  DIRI MEREKA TELAH TERSESAT  SEHINGGA NYAWA TERSENTAP DARI JASAD DAN PADA KETIKA ITU PENYESALAN SUDAH TIDAK BERMAKNA.



Untuk penjelasan seperti ini tidak cukup hanya sekadar tatapan di blogger, kewajiban setiap diri ialah kembali kepada Al-Quran dan hayati sungguh-sungguh, agar anda tidak tersesat jalan hasil buah tanggan orang-orang  yang sudah tidak diperlukan oleh Allah untuk berada di jalan yang lurus..hak benar.. Walaupun mereka kelihatan warak dan berilmu. Sedangkan mereka menyangka mereka telah mendapat petunjuk.  Teks ini boleh kami ringkaskan jika mahu, tapi bimbang anda akan lebih jauh tersesat, jadi tekuni dengan sabar serta hayati dalil Al-Quran dengan akal waras, Serta minta agar syaiton dijauhkan dari diri anda ketika membacanya, kerana jika akal dan hati dikuasai syaiton anda akan tersesat lebih jauh ketika memahami maksud ayat sebenar. Jadi Mintalah Perlindungan dari Allah sebanyak-banyaknya. Teruskan membaca sehingga akhir kalam  dengan sabar dan tenang kerana ada bait-bait ayat yang sengaja kami keraskan, zalim, keji, tidak berhati perut dan kejam pastinya akan menyinggung emosi dan perasaan anda . ( ada ungkapan yang di ulang-ulang supaya terbenam terus dalam minda setiap diri)

Lalu Anda Teranya-Tanya Dan Hairan, Apakah Puncanya, Kenapa Negara Hilang Keberkatan ? Kenapa  Kes Peceraian Kini Semakin Genting dan bertali arus. Serta Anak-Anak  Selepas Era P.Ramlee ( Musang Berjanggut / Gelang Suasa / keluarga 69 / kini semakin menjadi-jadi ) Dan Jenerasi X – Y - dan Z kini  semakin sukar dikawal, cepat memberontak, keras hati ,keras kepala, sukar untuk dididik termasuk diri anda sendiri yang lebih  cenderung kepada kebatilan dan kemaksiatan. Lalu puak-puak ini mengambil pelbagai hujjah dan dalil untuk menyalahkan diri anda, untuk menutup ketololan dan kebahlolan diri  mereka sendiri. Padahal mereka inilah ibu  dan punca kepada segala kehancuran di atas tapak yang mereka bena sendiri sejak sekian lama. Kerana Apa ? Kerana mereka  adalah pakar dalam mengubah dan mengubal hukum-hukum  Allah. Ibarat pepat diluar rencong didalam. Umpama Kaldai Yang Memikul Kitab-Kitab Yang Tebal.

VIDEO HATI KERAS

1-     ALLAH MELAKNAT MEREKA YANG MENYEMBUNYIKAN ISI AL-QURAN




2-     ALLAH TIDAK MEMANDANG MEREKA - CIRI-CIRI ORANG BERTAKWA DAN BERKEBAJIKAN





“ Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras sehingga hatimu seperti batu bahkan lebih keras, padahal dari batu-batu itu pasti ada sungai-sungai yang airnya memancar daripadanya, ada pula yang terbelah lalu keluarlah mata air daripadanya dan ada pula yang meluncur jatuh kerana takut kepada Allah dan Allah tidaklah lengah terhadap  apa yang kamu kerjakan. Maka apakah kamu muslimin sanggat mengharapkan mereka akan percaya kepadamu, sedangkan segolongan dari mereka mendengar firman Allah lalu mereka mengubahnya setelah memahaminya, padahal mereka mengetahuinya dan apabila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman mereka berkata kami telah beriman tetapi apabila kembali sesamanya, mereka bertanya “apakah akan kamu ceritakan kepada mereka apa yang telah diterangkan Allah kepadamu, sehingga mereka dapat menyanggah kamu di hadapan tuhanmu, tidakkah kamu mengerti”( mereka menyembunyikan hak-hak Allah dari pengetahuan ummat agar mereka boleh dikelentong melalui penyelewengan perundangan untuk memenuhkan tembolok mereka ), dan tidakkah mereka tahu bahawa Allah mengetahui  apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka nyatakan.”  (Al- Baqarah ) 
002 Al Baqarah 8, HATI BATU KERAS,MENGUBAH FERMAN ALLAH, MENGAKU BERIMAN



KENAPA BERNIKAH DENGAN JANDA YANG BERCERAI SECARA FASAK ITU HARAM… ? KECUALI JIKA MEREKA TELAH MENGEMBALIKAN MAHAR KEPADA BEKAS SUAMI.


Ø  Kerana Memulangkan Balik Mahar Kepada Bekas Suami Adalah Wajib.

Ø  Penguguran cerai fasak terbatal sekiranya para suami tidak merelakannya.

Ø  Mengada-adakan lafas taklik ketika majlis akad nikah adalah haram. ( malah lafas taklik yang diucapkan itu menghalalkan isteri  bercerai secara fasak dimana mereka wajib memulangkan semula mahar ( sedangkan mereka menyangka dapat melepaskan diri dengan tergugurnya talak untuk mereka berlaku sewenang-wenang dan lepas tanggungjawa), Kerana di luar sana orang-orang munafik ini menjadikan lafas taklik terdahulu sebagai hujjah dan bukti sesuatu pernikahan itu telah tertalak, mereka ini telah mengada-adakan pembohongan dan membenarkan hukum yang diharamkan Allah dan memutar balikkan hukum untuk menghalalkan cara.

 ( dicipta oleh seorang tokoh wanita umno munafik  bersama sekutunya untuk melepaskan dirinya dan kaumnya daripada bertanggungjawab untuk mengelak pembayaran balik mahar demi meraih sokongan wanita dan pengaruh politiknya, yang hairankan dunia, yang hairankan hak peribadi dan hak-hak dalam kekeluargaan agar beliau boleh berlaku sewenang-wenangnya mengikut hawa nafsunya sendiri, diantaranya ada yang sudah meninggal dunia dan ramai lagi yang masih terkebil-kebil  biji matanya, dihinggapi pelbagai penyakit jasad, keresahan tanpa ada kedamaian dengan hati yang rusuh dipenuhi ketamakan, hasad dan dengki, tenggelam dalam kebencian , dendam , menggelodak dan hilang arah tanpa mengetahui apa yang dicarinya dialam kemunafikannya menanti-nanti ajal datang menyentap). Mereka ini memikul dosanya dan dosa kaumnya secara sampurna.

Ø  Mengupah hakim atau loyer syrie untuk proses taklik adalah haram.sedangkan ianya tidak disyariatkan pun dalam islam kecuali wali-wali yang dilantik oleh pihak pemerintah dan ahli waris yang telah menyerahkan atau mewakilkan, kehadiran  atau kewujudan mereka lebih banyak membawa bencana kerana kebanyakkan mereka lebih mementingkan tembolok dari kebenaran. “ dan janganlah kamu  makan harta diantara kamu dengan jalan yang batil dan janganlah kamu menyuap dengan harta itu kepada para hakim dengan maksud agar kamu dapat memakan sebahagian harta orang lain itu dengan jalan dosa padahal kamu mengetahui” (Al-Bakarah) ( sehinggakan ramai diantaranya terpaksa bergolok bergadai dan berhutang keliling pinggang kerananya ).

Ø  Hakim atau juru nikah haram mengugurkan talak kecuali dibenarkan oleh walinya dengan pembayaran tebus talak yang dipersetujui suami atau waris suami.

Ø  Mengada-adakan pelbagai istilah seperti lafas taklik, lafas khuluk, lafas kinayah dan sebagainya  yang mengelirukan sehingga anda bingung untuk mentafsirkan dan mereka ini mengambil kesempatan atas kekeliruan anda agar talak terjatuh. Sedangkan setiap lafas talak yang diberikan penangguhan kepada isteri disebabkan sesuatu kemuslihatan lalu si isteri sengaja melanggarnya. Bermakna mereka telah menebus talak atau talak fasah telah berlaku atas dirinya, maka ia wajib mengembalikan mahar dan hilang segala tuntutan dan hak keistemewaan harta benda yang telah anda berikan kepadanya, kerana mereka dengan sengaja melanggarnya dan perbuat ingkar.

Ø  Contoh : jika awak balik ke kampung minggu depan jatuh talak satu. ( sesuatu sebutan lafas yang mengandungi penangguhan waktu dan difahami oleh isterinya malah ia boleh mengelak daripada berlakunya talak dengan menuruti kemahuan suaminya ). Apabila dengan sengaja melanggarnya bermakan ia telah merelakan dirinya untuk bercerai secara  fasah atau tebus talak. Malah tebus talak ini  telah berlaku atas dirinya, maka wajib ia membayar balik mahar kepada suaminya sebagai gantirugi.

Ø  Cerai secara tebus talak atau cerai fasak tidak mengurangi jumlah atau baki talak yang pernah berlaku. 

Ø  Lafas cerai adalah sesuatu yang mutlak yang tiada sebarang pegantungan dan penangguhan waktu untuk diberi pilihan, ia dilafas secara jelas beserta niat dan tidak dapat dielak atau diberi pilihan kepada isterinya. Kerana di dalamnya ada pemberian mutaah yang wajib diberi suami kepada isteri sewaktu melafaskannya. “Wahai nabi katakanlah kepada istri-isterimu jika kamu inginkan kehidupan di dunia dan perhiasannya maka kemarilah akan ku berikan kepadamu mutaah dan aku ceraikan kamu dengan cara yang baik dan jika kamu menginginkan Allah dan rasulnya dan negeri akhirat maka sesungguhnya Allah menyediakan pahala yang besar bagi siapa yang berbuat baik diantara kamu” Al-ahzab.

Ø  Talak yang boleh dirujuk itu dua kali dan setiap talak mempunyai tempoh edah yang telah ditetapkan dan mustahil tempoh edah berlaku dalam waktu yang sama untuk dua waktu. jadi setiap perceraian perlu dilalui satu persatu untuk memenuhi waktu edah yang telah ditentukan. Kecuali talak atau perpisahan  kali yang ketiga ianya tidak boleh dirujuk . Manakala lafas talak yang disebutkan bukan penentu jumlah talak yang jatuh keatas isterinya. Contoh : aku ceraikan engkau talak seribu, atau aku ceraikan engkau talak sepuluh atau aku ceraikan engkau talak tiga, atau aku ceraikan engkau atas nama ibuku, atau atas nama batu ini aku ceraikan engkau ( kerana manusia itu sifatnya gopoh dan Allah mengetahuinya ) maka peceraian atau perpisahan tetap berlaku dalam satu waktu perpisahan atau ringkasnya jatuh hanya satu talak. 

“dan para isteri yang diceraikan wajib menahan diri mereka menunggu tiga kali huruk (suci) tidak boleh bagi mereka menyembunyikan apa yang diciptakan Allah dalam rahim mereka jika mereka beriman kepada Allah dan hari akhir dan para suami mereka lebih berhak kembali kepada mereka dalam masa itu jika mereka menghendaki perbaikan dan mereka para perempuan mempunyai hak seimbang dengan kewajipannya menurut cara yang patut tetapi para suami mempunyai kelebihan keatas mereka,  Allah maha kuasa maha bijaksana.”Al-Bakarah

Ø  Talak kali yang ketiga anda haram merujuk atau bernikah semula kecuali, setelah  bekas isteri anda bernikah dengan suami yang lain, setelah mereka bercerai , anda dan dia yakin dapat menjaga hukum-hukum Allah silalah bernikah lagi.

Ø  Setiap satu talak mempunyai tempoh edah selama tiga kali suci atau tiga bulan   dan pada waktu itu isteri diharamkan keluar dari rumahnya, dan suami berhak merujuk kepada isterinya tanpa perlu persetujuan dari isterinya mereka boleh merujuknya samada dengan lafas atau perbuatan. Kerana dalam tempoh itu suami mempunyai hak yang besar keatas isterinya.  ( sepanjang tempoh edah ini sekiranya tidak didatangi suami atau dirujuk suami maka talaknya telah jatuh secara mutlak, di akhir tempoh edah si suami hendaklah membawa dua orang saksi samada untuk melepaskan isterinya dengan baik atau merujuk semula dengan baik dan kembali semula kepadanya ). 

“ Wahai nabi apabila kamu menceraikan isteri-isterimu maka hendaklah kamu ceraikan mereka, pada waktu mereka dapat menghadapi edahnya yang wajar dan hitunglah waktu edah itu serta bertakwalah kepada Allah tuhanmu janganlah kamu keluarkan mereka dari rumahnya dan janganlah di izinkan keluar kecuali jika mereka melakukan perbuatan keji yang jelas, itulah hukum-hukum Allah dan barang siapa melanggar hokum-hukum Allah maka sungguh dia telah berbuat zalim terhadap dirinya sendiri, kamu tidak mengeahui barangkali setelah itu Allah mengadakan suatu ketentuan yang baru” Ath-Thalaaq.  

Ø  Kezaliman yang berlaku kini ialah apabila berlaku sesuatu peceraian ada penasihat yang bahalol ini segera memisahkan mereka tanpa mempedulikan tempoh edah dan penceraian mutlak yang berlaku ( Anda semua ni gilakan nak makan duit saman kan atau anda yang sepatutnya dibimbing bukan memimbing.  ), kitab mana yang tuan-tuan ikut ini, sedangkan dalam Al-Quran sudah dinyatakan dengan jelas bukan. Kecuali sekiranya anda benar-benar tidak mahu maka anda boleh Bercerai secara FASAK. Atau TEBUS talak.  

Maka apabila mereka telah mendekati akhir edahnya maka rujuklah kembali kepada mereka dengan baik atau lepaskanlah mereka dengan baik dan persaksikanlah dengan dua orang saksi yang adil diantara kamu dan hendaklah kamu tegakkan kesaksian itu kerana Allah demikianlah pengajaran itu diberikan bagi orang yang beriman pada Allah dan hari akhirat, barang siapa bertakwa kepada Allah nescaya dia akan membukakan jalan keluar baginya, dan dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya dan barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya, sesungguhnya Allah melaksanakan urusannya , sungguh Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu” Ath-Thalaaq.  

Ø  Bagi suami yang telah menceraikan isteri  atau isteri yang menebus talak untuk dirinya jangan anda jadikan ayat-ayat Allah sebagai bahan ejekkan untuk menzalimi antara satu sama lain khususnya dalam sistem bahalol sekarang ini dengan mengada-adakan loya-loya dan kehakiman syrie sesat, sedangkan mereka itu lebih hina kedudukannya dari seoranng pelacur pun malah lebih najis dari khinzir ( kecuali mereka yang bertakwa), Mereka gemar menangguk di air yang keruh, mengambil kesempatan atas kesempitan, menghirup kemewahan atas air mata, keringat, keperitan dan sengsara orang lain atas jalan sonsang dan penipuan setiap pasangan. “ dan janganlah kamu  makan harta diantara kamu dengan jalan yang batil dan janganlah kamu menyuap dengan harta itu kepada para hakim dengan maksud agar kamu dapat memakan sebahagian harta orang lain itu dengan jalan dosa padahal kamu mengetahui” (Al-Bakarah)

Ø  dan janganlah kamu jadikan ayat-ayat Allah sebagai bahan ejekkan, ingatlah nikmat Allah  kepada kamu dan apa yang telah diturunkan Allah kepada kamu iaitu kitab Al-Quran  dan hikmah sunnah untuk member pengajaran kepadamu dan bertakwalah kepada Allah dan ketahuilah Bahawa Allah maha mengetahui  segala sesuatu, ”Al-Bakarah  Bagi si suami apabila si isteri sudah nekad untuk menebus dirinya atau tebus talak atas dirinya  atau talak fasah atas dirinya  yang telah dipersetujui oleh walinya atau hakim yang dilantiknya maka si suami tidak boleh menuntut secara berlebih-lebihan dari mahar yang telah diberikan dahulu atau gantirugi yang perlu dibayar oleh isterinya,dengan tujuan untuk menyusahkan mereka. Begitu juga dengan isteri yang apabila anda telah menuntut fasah atau nyusus, bermakna anda telah gugur dari segala hak istimewa dan bekas suami berhak menuntut kembali dari apa yang telah mereka berikan, jangan anda membuat tuntutan sezara zalim dari suami-suami anda melaqlui loyer-loyer bahlol dan sesat anda. Kecuali anda dicerai secara zalim maka suami haram menuntut kembali apa yang telah diberikannya kepada anda malah berkewajipan member nafkah secara patut kadar kemampuan selama setahun. kecuali masing-masing telah saling  merelakan. Itupun dengan syarat salah seorang darinya telah kafir( kuatir tidak dapat menjalankan hukum-hukum Allah ). 

“ Talak yang dapat dirujuk itu dua kali, setelah itu suami dapat menahan dengan baik atau melepaskan dengan baik, tidak halal bagi kamu mengambil kembali sesuatu yang telah kamu berikan kepada mereka kecuali keduanya suami dan isteri hawatir tidak mampu menjalankan hukum-hukum Allah , jika kamu wali hawatir bahawa keduanya tidak mampu menjalankan hukum-hukum Allah maka keduanya tidak berdosa atas bayaran yang harus diberikan oleh isteri untuk menebus dirinya, itulah hukum-hukum Allah maka janganlah kamu melanggarnya, barang siapa melanggar hukum-hukum Allah merekaitulah orang-orang zalim” Al-Bakarah.

Ø  Inilah hukum hakam tapak yang wajib dipatuhi sedangkan dalam Al-Quran dan hikmah sunah rasulnya mengandungi pelbagai hukum hakam yang wajid ditaati ( maksudnya jangan hanya mengambil dari sebahagian panduan dalam ayat-ayat Allah untuk menghalalkan perceraian/membilah-bilah ayat untuk kamu saling menyalahkan , sedangkan di dalamnya masih terlalu banyak hukum hakam dan hikmah sunnah rasulnya yang wajib ditaati dan dipatuhi, sehinggakan apabila anda hayati keseluruhannya ( Al-Quran dan Hikmah Sunnah ) anda akan merasa gerun dan ngeri sekiranya penceraian itu dibuat atas jalan batil seperti kekurangan harta benda, mengejar kemewahan, ingin bebas supaya anda dapat bersosial, ada kekasih gelap, tidak rela suami berkahwin lagi, berpolitik, meninggalkan ketaatan kerana mengejar dunia atau tidak rela dimadukan dan sebagainya kerana menurut hawa nafsu dan akal dan hasutan orang lain yang jauh dari jalan takwa tetapi asyik berfatwa, Sebab itu disebut perceraian hanya berlaku jika salah seorang daripada anda sudah kafir (tidak dapat menjalankan hukum-hukum Allah atau jika bukan asbab kekafiran dan anda inginkan juga peceraian bermakna anda sudah kafir dan kufur nikmat serta tidak tahu bersyukur. Dalam Al-Quran  mempunyai hukum hakam takwa/ehsan/kebajikan yang wajib ditaati, dikerjakan  dan di ikuti.( Sebab itu talak itu harus tapi paling dibenci oleh Allah ) melafaskan atau memintanya mudah tetapi apabila Al-Quran dibentangkan di sana dah hikmah sunnah dinyatakan dan saksi didatangkan anda pasti tidak akan dapat mendatangkan pelbagai alasan untuk menghalalkan perceraian. ) 

RUJUK DALAM EDAH TIDAK PERLU PERSETUJUAN ISTERI





HAKIM ATAU PEJABAT KADI ( MAKAN GAJI BUTA ) HARAM SEWENANG-WENANGNYA MENGUGURKAN TALAK DALAM APA JUA ALASAN, BAGI PASANGAN YANG SUDAH DICAMPURI DAN SUDAH DIBAYARKAN MAHARNYA TANPA SYARAT SEPERTIMANA DI ATAS.




VIDEO



Asy Syuura- APAKAH ANDA MEMPUNYAI TUHAN LAIN YANG MENETAPKAN ATURAN AGAMA YANG TIDAK DI IZINKAN.



Anda lihat sendiri bagaimana jabatan agama dan perundangan syariah syaiton murtad lagi kafir ini telah mengubah hukum-hukum  Al-Quran dari tempatnya. Padahal mereka mengetahui, cerai fasah itu wajib mengembalikan mahar atau maskahwin atau hantaran yang pernah bekas suami mereka bayar. Sedangkan mereka tahu ada diantara mereka bekas suami terpaksa bergolok bergadai, ada pula yang terpaksa mengikat perut untuk mengumpul harta, berhutang keliling pinggang dengan kad kreadit, bank-bank,along-along,rakan-rakan,saudara-mara dan sebagainya, ada pula yang terpaksa mengadaikan kebun pusaka, emas, perak dan sebagainya semata-mata untuk beristeri,  tak kurang juga ada yang terpaksa menjual pelbagai jenis dadah, peras ugut, merompak … err jadi jigolo/anak bilis, putar alam saham maya, mencuri  dam sebagainya ( nak tunjuk sangking terdesaknya mereka sedangkan perbuatan mereka salah )semata-mata untuk mengumpul wang hantaran yang tinggi-tinggi.


MASKAHWIN KE HANTARAN KE MAHAR ?
Setiap perjanjian persetujuan berupa wang hantaran itulah yang dipanggil mahar atau maskahwin yang telah ditentukan oleh wali pasangan bukan ditentukan oleh jabatan agama. Malangnya  ada sesetengah negeri itu mengubahnya lalu mengasingkan antara maskahwin dan hantaran dengan alasan itu adalah budaya masyarakat setempat kononnya merekalah jabatan agama paling berkebajikan dan pemurah. Padahal setiap ketetapan atas perjanjian pernikahan yang telah disebut dan dipersetujui  itulah  mahar/maskahwinnya ( mahar inilah yang wajib bekas isteri memulangkan kepada bekas suami apabila cerai fasak berlaku ). 

jika kamu wali hawatir bahawa keduanya tidak mampu menjalankan hukum-hukum Allah maka keduanya tidak berdosa atas bayaran yang harus diberikan oleh isteri untuk menebus dirinya, itulah hukum-hukum Allah maka janganlah kamu melanggarnya, barang siapa melanggar hukum-hukum Allah merekaitulah orang-orang zalim” Al-Bakarah.  ( Apakah maksud harus maknanya ialah dibolehkan isteri menebus dirinya dengan membuat bayaran untuk membebaskan/menceraikan dirinya . Bukan bermaksud boleh menebus dirinya tanpa membuat pembayaran). Kecuali kedua-duanya saling merelakan kerana takut tidak dapat melaksanakan hukum-hukum Allah.



KEWAJIBAN MENGEMBALIKAN MAHAR ATAU MAS KAHWIN.

“Wahai orang-orang yang beriman apabila perempuan-perempuan mukmin datang berhijrah kepadamu maka hendaklah kamu uji keimanan mereka, Allah lebih mengetahui tentang keimanan mereka jika kamu telah mengetahui bahawa mereka benar-benar beriman, maka janganlah kamu kembalikan mereka kepada orang-orang kafir (suami-suami mereka), mereka tidak halal bagi orang-orang kafir itu dan orang-orang kafir itu tidak halal bagi mereka dan berikanlah kepada suami mereka mahar yang telah mereka berikan dan tidak ada dosa bagi mu menikahi mereka apabila kamu bayarkan kepada mereka maharnya dan janganlah kamu tetap berpegang pada tali pernikahan dengan perempuan-perempuan kafir dan hendaklah kamu minta kembali mahar yang telah kamu berikan dan jika suaminya tetap kafir biarkan mereka meminta kembali mahar yang telah mereka bayarkan kepada mantan isterinya yang telah beriman, demikianlah hukum Allah yang ditetapkannya diantara kamu dan Allah maha mengetahui maha bijaksana dan jika ada sesuatu pengembalian mahar yang belum kamu selesaikan dari isteri-isterimu yang lari kepada orang-orang kafir lalu kamu dapat mengalahkan mereka, maka berikanlah dari harta rampasan kepada orang-orang yang isterinya lari itu sebanyak mahar yang telah mereka berikan dan bertakwalah kamu kepada Allah yang kepadanya kamu beriman,” 060 Al Mumtahanah-



HAKIM ATAU WALI TIADA HAK MENGUGURKAN TALAK WALAUPUN MAHAR BELUM DIBAYAR SELEPAS AKAD NIKAH / PERCERAIAN SEBELUM JIMAK
JURUNIKAH ATAU WALI BOLEH MEMBEBASKAN MAHAR JIKA ISTERI YANG DICERAIKAN BELUM DISETUBUHI, TETAPI TETAP WAJIB MEMBAYARNYA JIKA WALI ATAU JURU NIKAH TIDAK MEMBEBASKAN BAYARAN INI ( AYAT INI BUKAN BERMAKSUD WALI ATAU JURU NIKAH BOLEH  MENGUGRKAN IKATAN PERKAHWINAN SEWENANG-WENANGNYA). CUMA SEKIRANYA ISTERI INGIN MENUNTUT CERAI FASAK TIADA KEWAJIPAN BAGINYA MEMBAYAR BALIK MAHAR KECUALI JIKA MAHARNYA TELAH DIBAYAR OLEH BEKAS SUAMINYA MAKA WAJIB MENGEMBALIKAN MAHAR ITU.

Tidak ada dosa bagimu jika kamu menceraikan isteri-isteri kamu yang belum kamu sentuh / campuri atau belum kamu tentukan Maharnya dan hendaklah kamu beri mereka mutaah bagi yang mampu menurut kemampuannya dan bagi yang tidak mampu menurut kesanggupannya iaitu pemberian dengan cara yang patut yang merupakan kewajipan bagi orang-orang yang berbuat kebaikan”
“Dan jika kamu menceraikan mereka sebelum kamu sentuh campuri padahal kamu telah menentukan maharnya maka bayarlah setengah dari yang telah kamu tentukan, kecuali jika mereka ( wali/isteri )  membebaskan  atau dibebaskan oleh orang yang akad nikah ada di tangannya ( tidak menuntut gantirugi/mahar/pembayaran), pembebasan itu lebih dekat kepada takwa dan janganlah kamu lupa kebaikan antara kamu sungguh Allah maha melihat apa yang kamu kerjakan.” . Al Baqarah



APAKAH ALSAN-ALASAN  SUAMI MENINGGALAKNNYA BERTAHUN-TAHUN / BERDAKWAH /KAWIN LAIN  / LUPUT NAFKAH , KEKAFIRAN DAN SEBAGAINYA MEMBOLEHKAN ANDA MENGHALALKAN CARA ? ( KECUALI NYATA KEMATIANNYA )

Apakah alasan di atas membenarkan anda mengubah suai hukum-hukum Allah mengikut hawa nafsu dan kepala hotak anda sendiri ?  Akibatnya apa yang terjadi sekarang ? MEREKA MELACUR DALAM TERHORMAT FAHAM…!!!  Apakah mereka suami tiada ahli waris atau wali atau kenalan rapat yang ada ? Wali perempuan atau hakim yang dilantik tidak boleh memanggilnya atau berjumpa dengannya sebagai penyaksian penjelasan pembayaran beserta sijil cerai sedangkan saksi dan wali dari kedua-dua belah pihak itu wajib untuk mengesahkannya atas ijab kabulnya  ? Mana mungkin anda yang telah murtad ini boleh menjadi saksi mereka ? Bagaimana anda begini bahalol boleh mengeluarkan sijil cerai tanpa pengesahan dari mereka Khususnya suami-suami mereka ? Sedangkan Dunia Semakin Canggih Dengan Pelbagai Pasarana Untuk Anda unafaatkannya ? Apakah tembolok anda belum puas untuk disental dengan cairan neraka atau anda hanya menunggu usus-usus anda dipintal dan dihancur lumatkan sebelum ajal menyentap ? Rombak Keseluruhan Sistem Murtad lagi Bahalol Anda Ini Kerana Diri Anda Dan Mereka Telah Kafir Setelah Beriman.



KEWAJIPAN MENGEMBALIKAN MAHAR KEPADA BEKAS SUAMI
VIDEO


PENGERTIAN TAUBAT YANG SEBENAR



TIADA SALAHNYA UNTUK MEREKA BERCERAI BERAI SECARA FASAK
 IKUTLAH HUKUM ALLAH , TAKKANLAH PERKARA SELAINNYA SEPERTI NAFKAH, ANDA NAK JADIKAN ALASAN UNTUK MENGHALALKANNYA, BAGAIMANA ANDA INI MEMAHAMI AL-QURAN.. ??.  KEMBALIKANLAH  MAHARNYA PADA SUAMI DENGAN APA YANG TELAH DIA BAYARKAN DULU, TIDAK SAH PERCERAIAN TANPA MAHAR BEGITU JUGA PERKAHWINAN. KERANA MAHAR ADALAH KEWAJIPAN DAN RUKUN SAH NIKAH ATAU PECERAIAN YANG DILAFASKAN OLEH SUAMI ( MUTAAH “yang mampu mengikut kemampuannya yang tidak mampu mengikut kesanggupannya”.). TIDAK KIRA APAPUN JENIS MAHAR/MUTAAH  ITU HATTAH SEBIJI KURMA SEKALIPUN JANJI IA BERMUNAFAAT. Kecuali perempuan yang mengandung dan melahirkan anak kewajipan suami menanggung nafkah selama setahun sekiranya isteri diceraikan, sebaliknya jika isteri yang menceraikan suami agak-agak anda patut ke mereka berlaku zalim dan berlebih-lebihan.

 NI KALAU KAMI TANYAKAN RUKUN NIKAH YANG SEBENAR DALAM AL-QURAN ADA BERAPA ? TENTU ADA YANG MELILAU MENJAWABNYA… TAK PERCAYA CUBA TANYA JURUNIKAH ANDA. KURSUS PERKAHWINAN PUN MACAM BAHALOL SAHAJA.. INGAT NI MAIN KAWIN BUDAK-BUDAK TADIKA KE ?  Kalau bahalol jangan jadi juru nikah, jangan jadi kadi, jangan jadi hakim, jangan jadi pegawai agama dan jangan jadi  loya-loya bahalol seperti anda. Sesat Lagi Menyesatkan… Sebab Itu Hancur Kekeluargaan Islam Ini…. Dari Yang Papa Kedana Sampai Yang Kaya Raya Semua Bercerai Berai Kerana Ke Murtadan Dan Kebahalolan Sistem Yang Anda Bena.


TALAK TIDAK GUGUR TANPA MUTAAH DAN KERANA KEMARAHAN YANG TIDAK TERTAHAN : ( bukan denda kat mahkamah, faham..)

“Dan perempuan-perempuan yang diceraikan hendaklah diberi mutaah, menurut cara yang patut sebagai satu kewajipan bagi orang yang bertakwa” Al-Bakarah. Ini salah satu rukun sah talak, talak bukan hanya sekadar sebutan/perbuatan/niat yang terkandung didalamnya serta jelas kehendaknya malah wajib disertakan dengan bayaran MAHAR, Talak yang tidak mengikut rukunnya adalah batal. ( Anak muda sekarang melapaskan cerai sebab mereka meroyan hilang akal sedangkan mereka tidak bersediapun untuk bercerai. Ada orang hilang akal yang belum sedia bercerai berai anda boleh terima talaknya ?  ia perlu dibuat oleh orang yang berakal waras.)

“Allah tidak menghukummu kerana sumpahmu yang tidak sengaja tetapi dia menghukum mu kerana niat yang terkandung dalam hatimu, Allah maha pengampun maha penyantun. Bagi orang yang mengelak isterinya harus menunggu empat bulan ( wahai orang-orang yang munafik bukan disuruh baca lafas taklik sewaktu akad nikah yang meninggalkan isteri selama tiga bulan lalu nikahnya terbatal.. FAHAM..!!!  anda telah membuat dusta.. ) , kemudian jika dia kembali kepada isterinya maka sungguh Allah maha pengampun maha penyayang dan jika mereka berketetapan hati hendak menceraikan maka sungguh Allah maha mendengar maha mengetahui, ” Al-bakarah.( iaitu masa yang lama dan niat di hati yang sudah lama tertanam  ) Kecuali sekiranya mereka ingin berpisah dengan cara yang baik dan masing-masing saling merelakan dan faham erti perpisahan dipersilakan.

“Wahai nabi katakanlah kepada istri-isterimu jika kamu inginkan kehidupan di dunia dan perhiasannya maka kemarilah akan ku berikan kepadamu mutaah dan aku ceraikan kamu dengan cara yang baik dan jika kamu menginginkan Allah dan rasulnya dan negeri akhirat maka sesungguhnya Allah menyediakan pahala yang besar bagi siapa yang berbuat baik diantara kamu” Al-ahzab.

Tidak ada dosa bagimu jika kamu menceraikan isteri-isteri kamu yang belum kamu sentuh / campuri atau belum kamu tentukan Maharnya dan hendaklah kamu beri mereka mutaah bagi yang mampu menurut kemampuannya dan bagi yang tidak mampu menurut kesanggupannya iaitu pemberian dengan cara yang patut yang merupakan kewajipan bagi orang-orang yang berbuat kebaikan” Al-Bakarah.
“ Itulah hukum-hukum Allah yang diterangkannya kepada orang-orang yang berpengetahuan” Al-Bakarah.


BAGI SUAMI-SUAMI YANG SUDAH BERKETETAPAN UNTUK MENCERAIKAN ISTERI-ISTERINYA ATAU TEBUS TALAK YANG SUDAH DIPERSETUJUI  JANGAN KAMU LAKUKAN INI.


“Dan apabila kamu menceraikan isteri-isteri kamu lalu sampai akhir edahnya maka tahanlah mereka dengan cara yang baik atau ceraikanlah mereka dengan cara yang baik pula dan janganlah kamu tahan mereka dengan maksud jahat untuk menzalimi mereka, Barang siapa melakukan demikian maka dia telah menzalimi dirinya sendiri dan janganlah kamu jadikan ayat ayat Allah sebagai bahan ejekkan ingatlah nikmat Allah kepada kamu dan apa yang telah diturunkan Allah kepada kamu iaitu kitab Al-Quran dan Hikmah Sunnah untuk memberi pengajaran kepadamu dan bertakwalah kepada Allah dan ketahuilah bahawa Allah maha mengetahui segala sesuatu” Al-Bakarah. 

 ( Bukan suruh kamu berjumpa para loyer yang bahalol lagi murtad itu untuk mereka sewenang-wenang memutarbalikkan ayat-ayat Allah sehingga kamu bergolok bergadai untuk membayar mereka ) ( Jika suami enggan melepaskan anda, Hakim yang dilantik wali berhak membatalkan pernikahan itu dengan kewajipan anda memulangkan balik Mahar atau Maskahwin yang mereka beri sewaktu bernikah dengan anda dahulu, termasuklah hartabendanya sekali kerana anda telah terputus segala-galanya, Jika gagal jadilah isterinya yang taat yew…. Sebab itu Allah tidak menyuruh anda meminta wang hantaran yang tinggi-tinggi nanti kan susah jadinya . Ianya rukun wajib jika tidak terbatallah cerai fasak anda. Dan suami jangan berlebih-lebihan lalu  menuntut menara petronas dengan niat menyusahkan mereka  pulak, sedangkan harta yang anda bagi Cuma rantai basikal dan hantaran RM50 je…  Faham…!!!  ). Nanti anda termasuk dalam golongan orang-orang yang zalim. 

“Dan apabila kamu menceraikan isteri-isteri kamu lalu sampai edahnya maka jangan kamu halangi mereka untuk menikah lagi dengan calon suaminya apabila telah terjalin kecocokan diantara mereka dengan cara yang baik itulah yang dinasihatkan kepada orang-orang diantara kamu yang beriman kepada Allah dan hari akhir, itu lebih suci bagimu dan lebih bersih dan Allah lebih mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui” Al-Bakarah.


Apakah Antara Hukuman Paling Popular Untuk Orang-Orang Yang Zalim Di Neraka sedangkan anda Islam:

Mereka akan dibelenggu dengan rantai neraka, dituang air panas atau cairan tembaga dari atas sehingga mengelupas kulit kepala, kemudian mereka diseret dengan Wajah terlangkup kebawah lalu dibenamkan dalam air yang mendidih atau carian tembaga hingga luruh semua kulit-kulit anda lalu anda diberi  minuman dari nanah, air panas dan tembaga cair, sehingga bobos kebawah kemudian diulang-ulang lagi tanpa ada kematian, pernah anda  dengar lembu atau unta minum ketika mereka dalam keadaan dahaga?  Kalau tak pernah dengar silalah anda bawa air yang mendidih isikan dalam tarmus kemudian anda terjun kedalam kawah api atau anda sentuh wayer TNB pasti tekak anda kekeringan dan dahaga tahap gaban, tanpa anda sedar pastinya anda akan terteguk  air tu.. Haa macam tulah bunyinya..  Begitulah keadaan orang zalim di neraka, tu baru kecik ada lagi azab yang tidak pernah terlintaspun di kepala manusia yang paling ganas dan paling mafia dalam menyeksa.


MURTAD

Hari ini kamu telah mengubah hukum dan menjadi kafir setelah beriman siapa yang membenarkan dan mengizinkan  kamu untuk mengugurkan peceraian sedangkan kamu tidak mematuhi ketetapannya.

Bagaimana kamu ini memahami ayat-ayat Allah. Kamu mengharamkan sister of islam tetapi ideologi kesesatan mereka telah jauh terbenam dalam minda anda.Malahan kitab kitab sesat perundangan mereka menjadi rujukan anda pula. ?  Bagaimana Betina-Betina Sundal Bahalol Lagi Tolol Lagi Kafir Itu Dapat Memurtadkan Dan Mengafirkan Anda? Tidakkah Anda Dikurniakan Hati Dan Akal Untuk Menghayati Ayat-Ayat Allah. Kenapa anda masih menuruti jantan jantan bahalol fasik lagi kafir ini yang menyundal dengan Betina-Betina Sundal SIS OF ISLAM bekerjasama DENGAN ANDA..??? Malah mereka memegang jawatan PENTING UNTUK MENGUBAL PERUNDANGAN KAFIR MEREKA  dalam jabatan anda ? Mereka Telah Berjaya Memurtadkan Anda Dan Sebahagian Besar Penganut Islam Malaysia. Kerana mereka ini pakar dalam memutar balikkan ayat-ayat Allah. Celaka kamu…!!! Celaka Kamu…..!!!!  Celaka Kamu….apa yang kamu perbuat.. .
Bagaimana Betina-Betina sundal serta sekutu mereka ini boleh anda lantik  sebagai hakim. Mana-mana Hakim yang Mendalam Ilmunya Anda Singkirkan Lalu Anda Gantikan dengan Hakim-Hakim Murtad lagi kafir yang bahalol ini..? BAGAIMANA ANDA INI…?  KENAPA ANDA MEMBIARKAN MEREKA INI MENGHANCURKAN ISLAM MALAYSIA DALAM SISTEM PERKAHWINAN..? 

KENAPA ANDA MEMBIARKAN JANTAN-JANTAN DAN BETINA-BETINA SUNDAL KHUSUSNYA DARI KALANGAN  UMNGOK  DAN NGOK-NGOK  ( MEREKA BERJAYA MENYELINAP DALAM PERTUBUHAN-PERTUBAHAN INI YANG MENYEBABKAN AHLINYA MURTAD IDEOLOGINYA BEGITU JUGA DALAM SETIAP JABATAN ANDA DAN LAIN-LAIN PETUBUHAN AMAL DAN POLITIK DI NEGARA INI.YANG PALING MENGERIKAN MEREKA INI RAMAI JUMLAHNYA DALAM UMNO, TERMASUKLAH MINDA USTAZAH-USTAZAH YANG MENGELEGAK JIWANYA LALU MENJADI BATU API DAN MENAKUT-NAKUTKAN ANDA,  KECUALI ISTERI-ISTERI JEMAAH  AL-ARQAM MEREKA TAHU RAHSIA DI SEBALIK RAHSIA. SEBENARNYA SIAPA YANG MURTAD ANDA ATAU MEREKA…? ) YANG TELAH TERSESAT LAGI MURTAD MINDANYA ITU  MEMAINKAN PERANAN BESAR DALAM JABATAN ANDA ??? BAGAIMANA ANDA INI MEMAHAMI AGAMA, BAGAIMANA ANDA INI MEMAHAMI AL-QURAN..??  KENAPA BEGITU DAIF LAGI TOLOLNYA MINDA ANDA INI…!!!  MEMBIARKAN DIRINYA DAN BANGSANYA TERBENAM DALAM KEMUNAFIKAN, KMURTADAN DAN KEKAFIRAN..???  WAJIB SEMUA SISTEM BAHLOL MEREKA DIHAPUSKAN DAN KEMBALILAH KEPADA AL-QURAN DENGAN SEBENAR-BENARNYA . (kembali bersungguh-sungguh dengan Al-Quran supaya setiap diri tidak ditimpa azab dan agar segala amalannya tidak menjadi sia-sia, itu lebih baik. )

ROMBAK SEMUA ENAKMEN MENGIKUT PERUNDANGAN ALLAH DAN WAJIB DISERAGAMKAN DI SEMUA NEGERI, KITA MEMPUNYAI AL-QURAN YANG SAMA. BUKANNYA SETIAP NEGERI ADA AL-QURAN YANG SELAIN DARIPADANYA. KAMI DAPATI HANYA ADA SEBAHAGIAN KECIL NEGERI-NEGERI DI MALAYSIA INI YANG HAMPIR LURUS JALANNYA DAN BERSANDARKAN AL-QURAN ITUPUN MEREKA SUDAH MULA MENGUBAH KONSEP.. NEGERI-NEGERI  SELAINNYA HANCUR………. BILA TAPAK ROSAK MAKA ROSAKLAH KESELURUHAN BENAANNYA SEBAB ITU KITA MENGUNGULI KES KAWIN CERAI DAN MINDA UMMAT YANG HANCUR. KEMBALILAH BERJIHAT DENGAN AL-QURAN BERSUNGGUH-SUNGGUH KHUSUSNYA MAKSUD AYAT. JANGAN SAMPAI MEREKA-MEREKA YANG BAHLOL IDEOLOGINYA INI MENYEBABKAN ANDA MENJADI MURTAD TANPA DIKETAHUI.


VIDEO

009 At Taubah 2, MUNAFIK, PERANGI DAN BERSIKAP KERAS KEPADA MEREKA, MEREKA MENJADI KAFIR SETELAH ISLAM





PESUNDALAN PELACUR TERHORMAT LAGI BERGAYA DALAM PERNIKAHAN BATIL.

LIHATLAH KINI… BERDUYUN-DUYUN JANDA-JANDA MALAYSIA  YANG BERCERAI-BARAI DENGAN TALAK FASAH YANG BERKAHWIN SEMULA DENGAN SUAMI BARU KINI  MELACUR SECARA TERHORMAT. HUKUM HAKAM BAHALOL DAN MURTAD MANA YANG KAU ORANG PAKAI INI ? BUKANKAH SARAT WAJIB BERCERAI SECARA FASAH ITU mengembalikan mahar atau tebus gantirugi ?

VIDEO

ALLAH MELAKNAT MEREKA YANG MENYEMBUNYIKAN ISI AL-QURAN


Siapakah Yang Bersalah ?

Jangan salahkan ibubapa mereka dan  jangan salahkan anak-anak anda, tapi salahkan diri anda sendiri sebagai pengubal karajaan, Pentadbiran, Kebudayaan, So-Sialnya, pendidikan dan perundangan bahalol ini. Anda Islam Melayu Bukan. Anda Bukan Sekadar Menjadikan Bangsa Anda Layu Yang Menghianati Diri Sendiri. Tetapi Menjadi Bangsa Pengkhianat Bukan Sahaja Pada Agamanya, Pada Bangsanya, Tetapi Juga Pada Keturunannya dan Tanah Airnya Sendiri. Tidak Perlu Mengada-adakan  Muqasid Syariah Untuk BarMain Wayang Kulit, Ianya Sudah Terang Lagi Sport Light, Bahawa Bangsa Melayu Islam Itu Hanya Membudayakan ISLAM SAMPAH NAN LAYU, Hanya Membazirkan Wang Rakyat. Baik Harta Benda Itu Disalurkan Kepada Perkara Yang Lebih Berfaedah Untuk Kebajikan Bangsanya.

Jantan-Jantan Khususnya Betina-Betina NGO-NGOK- Umno-Umngok-Bonggok Ini ( Kenapa Anda ? Kerana Anda Talah Diberi Peluang Sekian Lama Untuk Mentadbir Bumi Bertuah Lagi Diberkati  Ini ) Sekarang Tengok Sistem Bahalol Mana Yang Anda Ceduk Dan Gunapakai ?  Tidak Adakah Diantara Kalian Yang Celik Mata Hati Yang Hak Dan Tegas Untuk Mengubal Semua Ini. Kalau Diri Dah Bahalol Jangan Menyebukkan Diri Menjadi Penggubal, Jangan Sebuk Nak Menjadi Menteri, Jangan Sebuk Berebut Ketua Jabatan,  Jangan Sebuk Nak Menjadi Hakim, JANGAN SEBUK BEREBUT MENJADI PENTADBIR DAN PENGUBAL AGAMA, Kalau sekadar berbangga memiliki sijil-sijil bodoh yang tingginya berlapis-lapis Dari  Pusat-Pusat Pengajian Bahalol Tinggi  Yang Anda Bangga-Banggakan Itu Baik Berhenti, Bagi Laluan Kepada Mereka-Mereka  Yang Celik Hati, Di Bumi Bertuah Ini Ramai Yang Celik Hati Malah Mereka Tidak Perlukan Sijil-Sijil Sebodoh Anda. Buat Apa Belajar Dan Menuntut Dengan Orang-Orang  Bodoh Dan Dunggu Yang Menambahkan Kebodohan Diri Sendiri. KALAU JUJUR DAN MEMANG  SAYANGKAN BANGSA INI MELEBIHI TEMBOLOK ANDA SENDIRI SILA BELAJAR DARI HANG NADIM, BUDAK HINGUSAN YANG TAK TAHU APA ITU MENARA GADING TETAPI TAHU MEMBENA BENTENG ( Singapura Dilanggar Todak ) ATAU BELAJAR DENGAN PARAMISWARA ATAU TURUTI JEJAK SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH ATAU KEMARI KAMI BAGI ANDA KRUSUS PERCUMA, KERANA KAMI TAK PERLUKAN WANG HARAM ANDA. WAJIB UBAH APA YANG TELAH ANDA BENA KINI.


JIHAT APA ???

Kalau inilah caranya atau inilah sistem pentadbiran  yang anda agung-agungkan dan banggakan serta pertahankan lalu meminta bangsa anda berjihat bersungguh-sungguh  dalam pelbagai bidang  sedangkan tapak utama yang anda bena telahpun rosak dan hancur  seperti rosaknya minda dan diri anda sendiri. Bagaimana bangsa ini mampu berpandangan jauh, tolong  Jangan bermain silap mata dalam dunia reality sebenar siang atau malam Dalam Bumi Bertuah  INi,  yang telah disusun Oleh Allah melalui KALAMNYA.Tak Usah Lagi Bersandiwara Di Depan Kaca TV atau media SO-Sial  untuk menutup kebahlolan dan kemunafikan anda.

Bangsa Anda Ini Sudahpun Hancur Sebelum Sempat Berjihat, Mereka Hanya Sekadar Bermain-main Dengan Ikan Peliharaan Dajjal Pun Sudah Hilang Arah, Apatah Lagi Gula-Gula Dan Dirinya Dajjal pasti bangsa ini terus tetunduk dan tersungkur sujud. Tiada Istilah Jihat Selagi Tapak Bahalol Yang Sebahalol Anda Ini Tidak Diubah Dan Bangsanya Akan Terus Layu Sampai Bila-Bila.

*( Jangan Lantik Orang Bahlol Dan Kaki Putar Alam Untuk Menguruskan Perwaja Still..Dan Lainnya, Khususnya Jabatan Agama. Hasil Khazanah Bumi Yang Pelbagai Dan Yang Kaya Raya Ini Wajib Ditadbir Oleh Orang-Orang Mukmin ( Kalau Anda Sekadar Islam Tetapi Tidak Mukmin.. Please Get OUT ), Ianya Untuk Faedah Dan Kebajikan Bangsa Ini, Bukan Selainnya .)*


VIDEO
ALLAH TIDAK AKAN MEMANDANG MEREKA - CIRI-CIRI ORANG BERTAKWA DAN BERKEBAJIKAN




MAKNA ATAU MAKSUD DALAM  AL-QURAN .
Kami meminta anda mengkaji dan memahami “MAKSUD AYAT” untuk dihuraikan  supaya anda jelas dan faham, serta dapat melaksanakan peraturan agama mengikut acuannya serta menyampurnakan  syariat yang telah ditetapkan Allah dalam cara hidup , bersosial, pentadbiran, pendidikan, perniagaan, pemerintahan dan sebagainya,  malah  setiap maksud ayat yang mengandungi ayat perintah dan hukum-hakam dalam bersyariat itu  jelas maksudnya dan mudah difahami , setiap dari satu surah kepada surah yang lain itu saling lengkap melengkapi dan janggan sekali-kali anda  memilah-milahkan ayat atau surah sehingga kefahaman anda tergantung dan tertahan.  KAMI TIDAK MEMINTA ANDA MENCARI “MAKNA AYAT” NANTI KALAU KAMI MINTA ANDA HURAIKAN MAKNA   “ALIF”  DALAM JASAD  PASTINYA  ANDA GILA ISIM DAN MEROYAN SEBELUM SEMPAT ANDA  MENGHURAIKANNYA. BUKAN BUMI SAHAJA BERSEPAI DIRI ANDA JUGA BOLEH BERSEPAI KERANANYA…  FAHAM……!!!  Al-Quran adalah mukjizat teragung yang kekal, BERANI YA BERMAIN-MAIN DENGANNYA..!!! ( Ni Yang Kami Marah )  Oleh itu sampurnakanlah syariatnya dengan jelas kerana ianya mudah dan tersanggat mudah untuk dilaksanakan dan difahami, yang tiada birokerasipun didalamnya. Urusan disebalik makna setiap huruf ayat dan  mutasyabihat itu adalah urusan Allah, Segala Kehebatan dan Kekuasaan Adalah Mutlak Miliknya, Kita Sebagai Hamba Wajib Tunduk Taat Dan Patuh Tanpa Perlu Banyak Membantah Dan Berdalil serta banyak cekadak untuk menjadi penguasa yang menguasainya, walaupun Allah mengizinkan untuk kita menguasainya kita tetap tidak akan terlepas dari dipertanggungjawabkan dan pastinya tidak akan mampu- BERAT.


WAJAH BIRU MURAM

Ketika cermin diriku  semakin membenci dan murka,
Ketika wajahku  bertambah kusam dan keruh,
Ketika jari-jemariku enggan melangkah,
Ketika diriku  semakin  enggan berkarya,
Ketika bicaraku semangkin jauh tersekat dikerongkongan,
Ketika pundakku dihenyak  dengan bebanan yang teramat berat,
Lalu ku paksa jari-jemari memulakan langkah walaupun hati terasa berat,
Maka kami lantunkan bait-bait ayat ini agar beban berat penulis ( dan Seseorang  dari tanah datar yang meluahkan isi hatinya dengan kami minggu  lalu, menceritakan kisahnya  ditinggalkan isteri  selama berbulan-bulan, beberapa tahun yang lalu tanpa kabar berita . lalu  lafas taklik yag dibacakannya sewaktu pernikahan dahulu dijadikan bukti untuk berhujjah atas gugurnya talak taklik dan beliau kalah dalam kesnya, al maklum sedara mara loyer dan penjawat di jabatan agama,  kini bekas isterinya telahpun berkahwin dengan balak baru… wow…J .. nikmatnyee…  ) agar dapat dipikul bersama anda, Mana yang ingkar kami laknat mereka. Untuk pengetahuan anda, di Johor ni bila nak bernikah, pasangan lelaki dipaksa membaca  ikrar lapas taklik… ermmm bodoh bukan..?  Akhirnya lapas taklik ini dijadikan modal oleh mereka-mereka yang kufur nikmat, murtad lagi munafik untuk mengugurkan talak… Bahalol ibni tolol Bukan.. Menghalalkan cara apa yang diharamkan Allah.


Wali-Wali Allah :  Wali Allah ialah mereka yang menyatakan Hak-Hak Allah dengan Benar dan Jelas bukan mereka yang pandai main silap mata atau mengbah hukum ( Walaupun Dirinya Tak Benar kalaupun sesat hanya dirinya tidak menyesatkan orang lain )..Yang Tidak Gentar Kepada Sesiapapun Termasuk Dirinya  Kecuali Allah. ( maksudnya tidak memutarbalikkan ayat-ayat Allah walaupun terkena batang hidung sendiri dan menyenakkan jantungnya. )


Al-Quran di Johor ini tak sama dengan Al-Quran Mekah… Dunia atau Negeri-Negeri dan Negara Lain..  Ulama dan Pegawai Agama Termasuk Loya-Loya Murtad  di sini,  termasuklah  tempat anda juga telah dianugerahkan “Ilmu Laduni Tingkat Tertinggi’ ( tak payah buka Al-Quran pun mereka dah tahu isinya J )  Taraf Ke Walian Mereka Ini cukup hebat, boleh  berijhtihat walaupun tengah cangkung berak.. hebat… bukan,  tubuh mereka kebal dari azab, malah api neraka pun tesimpul malu-malu alang dengan mereka.. Lagi .. mereka dianugerahkan syafaat yang para nabi pun Pengsan melihatnya... Hebatkan.. … kalau tak takkanlah anda kahususnya betina-betina.. sanggup beratur panjang macam magnet.. di kuanter mereka.. Ambik Barokah la katanya ye… J.  

Rasanya ijtimak johor pun dah meresap dalam negeri-negeri anda jugak kann… dimana juru nikah terpaksa makan hati berulam jantung dek memendam rasa akibat  kawasannya dilanggar.. dan disondol… oleh rakan sejawat ( jurunikah) lain yang sama jabatan….  tentu tebal kocek tu kan… Oh ya johor antara negeri tertinggi  mengiksport perceraian yang cukup membanggakan.

Bersiap sedialah untuk anugerah jijik cemerlang negeri mana yang paling mengungguli dalam kes bercerai-berai ni ya.. J  Tropinya biarlah setinggi menara petronas. Melancung percuma ke Mekah jangan lupa disediakan, sebagai hadiah iringan..  nanti tiada orang bersiul dan bertepuk tanggan pulak kat sana.. sunyi tu.. Emm….  Elok sanggatlah tu biar semua tenggelam dalam kebahalolan. ( akibat nila setitik rosak susu setempayan, akibat seekor kerbau bermain lumpur abis terpalit  seladang, akibat setitik tuba habis ikan se empangan… Penat Tengku Tabur Benih Ikan Tiap-Tiap Tahun.. Percuma Pulak Tu…  biar rakyatnya dapat gi mancing akibat stresss… dengan pemuka-pemuka agama, loyer-loya betina khususnya  dan hakim-hakim  yang bahalol ne.... Anda ada ?.... Setakat ambil kesempatan atas kesempitan semua orang pun tahu buat.).


VIDEO

1 - SEMBAHYANG HANYA DISISI MEREKA ITULAH SEJAHAT-JAHAT KAWAN DAN BERBAHAS TANPA ILMU TANPA KITAB TANPA PETUNJUK



-       2 -  Al-Anfaal-SOLAT MEREKA DIBAITULLAH HANYALAH SIULAN DAN TEPUK TANGGAN





Orang lelaki ni banyak sanggat  menyimpan rahsia mereka tak suka kecoh-kecoh, mulut berat untuk bercerita hal-hal peribadi berbanding perempuan, kalau dibongkarkan kisah mereka  rasa tk muat blog ne.. J… itulah lelaki… Sebab itu orang lelaki ini Allah sediakan bidadari untuknya di syurga tu pun kalau bertakwa la.. kalau murtad cukuplah dengan fantasi je…atau dengan mereka-mereka yang gila sanggat  nak menjanda….berfantasi la puas2 ( Kecuali janda yang bertakwa iaini yang tidak menuntut cerai kerana suami berkawin lain, Bercerai Mati atau diceraikan secara zalim oleh suami atau salah seorangnya telah  kafir. Perceraian  selain tu semuanya auta.) 

“Kalau rasa diri tu bahlol walaupun anda Quari atau Anda Tahfis please get out….. dari mentadbir agama. ”
“ Barang siapa berpaling darinya(Al-Quran) maka sesungguhnya dia akan memikul beban dosa yang berat  pada hari kiamat , mereka kekal berada didalam keadaan itu dan sungguh  buruk beban dosa itu bagi mereka pada hari kiamat . Pada hari kiamat sangkakala  ditiup yang kedua kali dan pada hari itu kami kumpulkan orang-orang yang berdosa dengan wajah biru muram, mereka saling berbisik satu sama lain “kami tinggal di dunia tidak lebih dari sepuluh hari”, kami lebih mengetahui apa yang akan mereka katakana, ketika orang yang paling lurus jalannya  mengatakan “kami tinggal di dunia tidak lebih dari sehari sahaja” Thaahaa    

Hakim dan Loyer-Loyer Syaiton Syariah :
Apatah lagi Mereka-Mereka  Dalam Perundangan Sevel Serta Sekutu Perdagangan Mereka , Tentu Tiada Beza Martabat Maruahnya. ( sebenarnya ada juga hakim / loya yg menderita  kami tahu itu.. ini bukan untuk anda tapi mereka )

Hari ini anda tertawa girang, hari ini tembolok anda dan keturunan anda serta sekutu anda  penuh dan kenyang, hari ini anda tunjuk kuasa , hari ini anda gembira mengambil kesempatan atas kesempitan,  mengambil kesempatan atas keperitan, mengambil kesempatan atas kemelaratan, mengambil kesempatan atas keringat dan air mata orang lain, “Kalau anda gumbira tepuk tanggan... plak-plak-plak... Kalau anda gumbira hentak kaki… prap-prap-prap… Kalau anda gumbira tunjukkan pada mereka… Kalau anda gumbira… kata horey… horeyyyy….. Hari esok giliran mereka pula untuk mentertawakan anda…… Jangan lupa itu. J
Inilah akibatnya  apabila perundangan islam dan perkahwinan diperdagangkan, maka bermuncullan dajal-dajal syariah syaiton munafik   yang rakus dan dahagakan harta dunia  menawarkan diri dengan pelbagai wajah dalam pelbagai rupa, lalu  menjanjikan pelbagai agenda menjadi penghasut dan batu api agar diri anda terlerai-lerai dipancit-pancitkan oleh mereka ini sehinggakan  anda  terpaksa  berhutang  keliling  pinggang untuk membayar KOS PERHIDMATAN mereka, konon untuk membebaskan diri anda dari pelbagai kezaliman,  yang tercipta dari pasangan anda sendiri. SETIAP TAPAK ASAS YANG DISELEWENGKAN DAN DIKHIANATI PASTI BANGUNAN INDAH YANG KELIHATAN KUKUH YANG TERBENA DIATASNYA AKAN ROBOH BERSAMA-SAMA MEREKA DAN KERAJAANNYA KE LEMBAH KEBINASAAN INILAH YANG TERJADI DALAM ISLAM MALAYSIA KINI.

Psst: bahasa dalam abjat besar ini bukan bahasa contoh dan bukan teladan yang baik untuk di ikuti, tapi bagus untuk orang yang suka tenggelam dalam kebodohan dan kelalaian agar mereka segera kembali kepada Al-Quran. Tiada gunanya menjemput ulama serata alam untuk menutup kebodohan diri sendiri dalam menjana AhlisunnahWaljamaah,  konon mereka inilah yang pemegang ahli sunnah tulin,  sedangkan Al-Quran yang tertera lambang dan cop jabatannya sendiri telah diabaika. Bagaimana nanti jika Al-quran dikuasai oleh orang lain lalu mereka menyaman anda yang jelas nyata terpesong dari ajarannya. Pada ketika itu seluar dalam, coli dan pakaian dalam anda pun sudah tidak berharga lagi. Maklum kita berada dalam Negara saman menyaman yang bobrok lagi najis untuk menutup ketololan dirinya sendiri. Atau hanya menjemput datangnya azab Allah dari pelbagai arah  tanpa dapat anda elak.


WARNING Buat Kaum Hawa:    Suami Anda Atau Pasangan Anda  Dari Kalangan Melayu Islam Itu Kezalimannya Mengalahkan  kezaliman FAIRUN, Kelembapan Dan Kemalasannya Mengalahkan Siput Babi. Kedekut dan tahi hidung masinnya mengalahkan KARUN,  Kepapa Kedanaan/Kemiskinan  Mereka Mengalahkan  Para Nabi-Nabi Dan Syadina Ali. Putar Alam Dan Putar Belit  Mereka Lebih Dahsyat Dari Loyer-Loyer Buruk Syarie, Pakar-pakar Motibasi Serta Ustazah-Ustazah  Yang Anda Lantik dan yang lebih anda percayai daripada pasangan anda serta ahli keluarga anda sendiri.  Oleh itu ;  JANGAN PILIH PASANGAN ANDA DARI KALANGAN LELAKI MELAYU ISLAM SEBAGAI SUAMI ANDA.   KERANA KAMI DAH JIJIK DAN MELUAT UNTUK MELIHAT ANDA YANG BERKAHWIN UNTUK BERCERAI-BERAI.  MAJLIS PERKAHWIN DILANSUNGKAN BAGAI NAK RAK, LALU BERLUMBA-LUMBA UNTUK BERMEGAH-MEGAH, TERMASUKLAH PARA  JEMPUTANNYA YANG HADIR.  TAPI BERCERAI BERAI DALAM KANDANG NAJIS  SYARIAH INI TAK SAMPAIPUN BEBERAPA SAAT. SEDANGKAN ANAK-ANAK ANDA TERPAKSA MEMENDAM PERASAAN DEK KETOLOLAN  DIRI ANDA SENDIRI BESERTA  BUAH TANGAN  YANG TERCIPTA DARI PENASIHAT-PENASIHAT BAHALOL ANDA ITU.


APAKAH KAMU MENGIRA AKAN MASUK SYURGA  ?

VIDEO

SEMBAHYANG HANYA DISISI MEREKA ITULAH SEJAHAT-JAHAT KAWAN DAN BERBAHAS TANPA ILMU TANPA KITAB TANPA PETUNJUK



Setiap kali perceraian berlaku dengan mudah mereka-mereka ini menuding jari keserata arah  dan  menyalahkan takdir, untuk menutup ketololan dirinya sendiri yang ingkar, kufur nikmat dan tidak tahu bersyukur.

“ Dan di antara manusia  ada sebahagian yang berkata, kami beriman kepada Allah, tetapi apabila dia disakiti kerana beriman kepada Allah, dia menganggap cobaan manusia itu sebagai seksaan Allah dan jika datang pertolongan dari tuhanmu, nescaya mereka akan berkata sesungguhnya kami bersama kamu ( iaini duduk bersama orang-orang fasik yang memutuskan setelah Allah minta disambungkan ). Bukankah Allah lebih mengetahui  apa yang ada di dalam dada semua manusia dan Allah pasti mengetahui orang-orang yang beriman dan dia pasti mengetahui  orang-orang yang munafik” Al-Ankabuut 


Ataukah kamu mengira bahawa  kamu akan masuk syurga padahal belum datang kepadamu cubaan seperti yang dialami orang-orang terdahulu sebelum kamu, mereka ditimpa kemelaratan  penderitaan  dan digoncang/diuji dengan pelbagai penderitaan, sehingga rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya berkata “bilakah datang pertolongan Allah”. Ingatlah pertolongan Allah itu dekat” Al-Bakarah

USTAZAH-USTAZAH COMEL NAN AYU BERAPA UMUR ANDA ?

USIA SEBENAR DI BUMI
VIDEO


Thaahaa  - Wajah Biru Muram Dan Umur Sebenar Manusia Di Bumi


Perbandingan kehidupan sehari dimukabumi bersamaan seribu tahun disisi Allah, Adakah sehari itu anda terasa lama jika dibandingkan azabnya di kemudian hari ( Akhirat )  malah ada diantara kita  apabila dibangkitkan semula nanti, merasakan kehidupan di dunia ini tidak sampai pun setengah hari malah ada yang merasakan hidup dimukabumi hanya sekedip kerlipan mata.

Dan ingatlah pada hari ketika Allah mengumpulkan mereka, mereka merasa seakan-akan tidak pernah berdiam di dunia kecuali sesaat sahaja pada siang hari pada waktu mereka saling berkenalan, sungguh rugi orang yang mendustakan pertemuan mereka dengan Allah dan mereka tidak mendapat petunjuk dan jika kami perlihatkan kepada mu muhammad sebahagian dari seksaan yang kami janjikan kepada mereka tentulah engkau akan melihatnya atau jika kami wafatkan engkau sebelum itu maka kepada kami jualah mereka kembali dan Allah menjadi saksi atas apa yang mereka kerjakan,”  yunus


Kerana apa ?  Kerana hari yang cukup huruhara dan sanggat  mengerikan itu menyebabkan setiap diri tidak betah hidup tenang dan cukup menggerunkan lagi menginsafkan.  Apatah lagi apabila mizan dan hisab dijalankan serta di hitung satu persatu,  barulah kita sedar kebajikan/ihsan  atas iman yang wajib dilaksanakan oleh setiap diri  sewaktu hidup  di atas mukabumi ini telahpun Diabaikan.  Kerana  kita telah di sebukan  dengan bercerai-berai  dalam menuntuk hak-hak siapa dan saling menyalahkan antara pasangan… sehingga menjerut rasa sampai  maut mengundang.  Sedangkan jika mereka bertakwa, bersabar, ehsan/kebajikan dan sedar  kesemuanya itu adalah hak milik Allah, pastinya setiap pasangan akan saling melengkapi , saling bahu membahu , begitu juga dengan kerabat dan saudara sesama muslim untuk meraih jalan takwa dan berdakwah sesamanya  dan berkebajikan/ihsan bersama pasangan,kerabat, saudara sesama muslim dan waris keturunannya.


JADI UBAH SEGERA APA YANG TELAH  ANDA CIPTA (bukankah tanda-tandanya sudah jelas diperlihatkan kepada anda..)

“Dia Allah berfirman berapa tahunkan lamanya  kamu tinggal di bumi, mereka menjawab kami tinggal di bumi sehari atau setengah hari, maka tanyakanlah kepada mereka yang menghitung, Dia Allah berfirman kamu tinggal di dunia hanya sebentar sahaja jika kamu benar-benar mengerti, maka apakah kamu mengira bahawa kami menciptakan kamu  main-main tanpa ada maksud dan bahawa kamu tidak akan dikembalikan kepada kami,”  Al-mu’minuun   

( jadi silalah anda menghitung umur anda ketika hampir mati kemudian dibahagi dengan seribu = seribu tahun didunia bersamaan sehari di sisi Allah = tidak sampai beberapa saat sahaja kan..?  kemudian fikirkan dan hitung berapa banyakkah nikmat ujian kemelaratan dan lainnya yang anda syukuri sepanjang hayat anda, yang anda Berjaya bersabar mengharunginya , berbanding keluhan, keluh kesah,  bersunggu dan sebagainya yang anda lontarkan melalui ucapan dan hati,  malahan kalau rumah tangga ramai yang musnah dan berantakkan kerananya. Kemudian fikirkan  berapa banyakkah nikmat kelapangan dan harta benda  yang anda milikki kemudian anda sukuri ( bersyukur bukan hanya dengan lafas ) lalu berkongsi nikmat itu sesama kerabat, fakir miskin, anak yatim,  peminta-minta, musaffir , jiran tetangga, berzakat  dan lain-lain.  Atau dengan nikmat itu anda berbangga-banga, bermegah-megah, menunjuk-nunjuk dengan kemewahan yang anda milikki lalu ditayangkan serata Alam dengan membiarkan kerabat dan jiran tetangga anda terkebik-kebil menyaksikan betapa mewahnya anda . sedangkan diri  anda sedang diuji ,malangnya anda perasan yang anda sudah diberkahi dan dirahmati… mesti pulun habis dan wajib ditunjuk-tunjuk.. J )
“dan sesungguhnya sehari disisi tuhanmu adalah seperti seribu tahun menurut perhitunganmu” Al-Hajj

Setelah anda darab dan bahagi pasti anda tahu jawapannya bukan ? berapakah jumlah tempoh masa kesengsaraan yang perlu anda tempohi di dunia ini berbanding tempoh azab yang tidak terperi seksanya di akhirat…! ( sedangkan keinsafan dan kesabaran pada ketika itu sudah tidak bererti lagi )  Kalaulah anda dapat bersabar dan tahu betapa hebatnya  rahsia disebalik sabar, tentu anda dahagakan ujian yang lebih besar daripada ini,  kerana apa ? Kerana orang yang sentiasa bersabar dan tahu bersyukur Allah akan  kurniakan kepadanya anugerah keampunan dah pahala yang lebih  besar yang tidak pernah tergambarkan dalam mindanya termasuklah amalan solat sehariannya serta amalan wajib yang ditekuninya selama ini , pasti ganjarannya tidak dapat mengatasi pahala sabar/takwa/kebajikan atau ehsan.


ANDA DAMBAKAN AZAB ORANG BERTAKWA/SOLLEH  DAMBAKAN UJIAN

Jadi apabila  Allah kurniakan kita ujian kesempitan  itu bermakna anda adalah pilihannya, maka bersyukurlah sebanyak-banyaknya atas ujian itu ( dikurniakan pasangan isteri-suami dan anak-anak yang diuji dengan kesempitan dan sebagainya ), kerana Allah hendak mencuci dosa-dosa anda dengan sebersih-bersihnya, tapi malangnya anda benci pada ujian (kemiskinan, kemelaratan,penyakit dan sebagainya) ini lalu anda mengeluh Kesah dan mengadukan nasib anda kepada orang-orang yang terbenam dalam kebodohan dan kelalaian  akhirnya anda juga terbenam dalam kebodohan dan kufur nikmat sehinggalah berceai berai. Kemudian setelah itu anda dikurniakan oleh Allah dengan pelbagai kemegahan dan kelapangan hidup dunia, sehingga anda berangan-angan, bermegah-megah  dan merasa bangga lalu dicanang  keseluruh alam bahawa hidup anda sudah pun diberkati serta dirahmati kini , lalu anda  berselfe dari meja makan sehinggalah anda mengerjakan umrah dan haji yang menandakan anda sudah sukses untuk mempengaruhi kaum-kaum yang sealiran anda agar mereka JUGA menuruti jejak langkah anda TAHNIAH ANDA SUDAHPUN BERJAYA KINI. J  

( ayat di ulang2 supaya tepasak dalam benak anda )
Sedangkan dalam setiap ibadah yang anda laksanakan anda sendiri  lebih tahu, hanya  berapa persin sahaja yang anda benar-benar jujur, malah  anda lebih mengetahuinya  apabila setiap kali mengerjakan solat kehyusukan itu tidak pernah pun datang bertandang, jadi hiduplah kita dalam kepura-puraan dan diselubungi angan-angan yang kelihatan zahirnya indah tetapi pada hakikatnya kita menipu diri sendiri dan orang lain serta menipu agamanya. sedangkan bekal yang akan dibawa kesana belum tentu bermunafaat. Jadi berusahalah menjadi orang yang sabar dan menjaga ikatan kekeluargaan serta perjanjian pernikahan anda yang telahpun disaksikan dan di ikrarkan.

kerana Allah lebih tahu keadaan anda dan tahu bahawa manusia ini tidak mampu beramal dengan ikhlas dan sejujur-jujurnya,  jadi Allah didatangkan kepadanya ujian yang paling ringan iaitu  pasangan serta anak-anaknya sebagai ujian. Jadi terimalah setiap ujia dengan berlapang dada, sabar, redha dan dengan  kesyukuran yang besar atas jalan takwa, setiap diri yang bertakwa segala amalan baiknya tidak akan dipersia-siakan oleh Allah.

JANGAM SOLAT ATAS KUBURNYA DAN JANGAN MOHONKAN KEAMPUNAN

AT-TAUBAH-JANGAN MOHONKAN KEAMPUNAN DAN BERDOA DI ATAS KUBUR ORANG-ORANG MUNAFIK



Makan Nasi Hanggit

Apakan daya nasi sudahpun hanggit dek kebodohan diri sendiri dalam menghayati ilmu atas jalan takwa. Dan merelakan diri sendiri dinasihati oleh pakar-pakar syrie , loyer-loyer najis syrie dan motibasi longkang dari kalangan rakan-rakan maya yang diri mereka sendiri pun telah tenggelam dalam kebodohan dan kemunafikan termasuklah ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah khasnya  yang terpegun dan hairan diri dengan ilmunya kononnya mereka doktor sampah, master dan pemilik PHD terunggul  (penyakit hasad dengki yang mereka miliki) kononnya merekalah pejuang kaum hawa terunggul abad ini. Malahan tindakan mereka itu mengakibatkan Islam melayu perempuan berada diambang neraka, malah  kerhormatan yang mereka dambakan, mengakibatkan kami jijik memandang mereka kerana mereka terlampau berlebih-lebihan dan mengada-ngada untuk disanjung tinggi dan dimuliakan, Siapa mereka untuk dimuliakan sedangkan mereka sendiri  telah mengkhianati Ayat-ayat Allah dan mengkhianati  diri mereka, waris-waris mereka, agama mereka  serta pasangan mereka  sendiri.
“Tetapi orang-orang yang berusaha menentang ayat-ayat kami  dengan maksud  melemahkan kemahuan untuk beriman, mereka itu adalah penghuni-penghuni neraka jahim” Al-Hajj

Ada dikalangan anda ustazah khususnya jangan jadi betahnya bicara anda dan ilmu yang anda milikki menyebabkan anda terjun bersama golongan mereka ini  untuk menjadi pengkhianat atas dasar simpati konon, yang mengakibatkan  kami meluat dan jijik memandang anda , kerana anda berlebih-lebihan dalam penyampaian ilmu dan memutarkan lidah menyebabkan kaum anda tidak mentaati pasangannya. Kelihatan bahlol motibasi anda itu yang mengakibatkan kaum anda bukan semakin dipandang tinggi tapi digeruni malah  menjengkelkan begitu juga dengan diri anda sendiri…apa yang ada di dalam diri anda  tidak dapat disembunyikan dari apa yang terzahir dari sifat kepura-puraan anda. Kecuali mereka yang bertakwa dan menjaga kebajikan dalam kekeluargaan. 
Dahulu memandang wajah mereka yang bertakwa ini  pun hati menjadi tenteram dan nyaman,  walau wajah mereka tidak seayu mana, Berbeza kini semakin ayu mereka, semakin tingginya ilmu mereka  maka semakin sesak nafas bila memandangnya benci dan menjijikan.


Pstt : Ustazah Meh Lah Sini Masuk Meminang Hamba

kerana apa ? kerana mereka mengada-ngada dan tidak menjaga batasan takwa dan berlebihan dalam berfisyen ketika berceramah dan berfatwa.  “ Maaf ya buat ustazah-ustazah yang comel.. errr…. Kuota banyak lagi ni…. Ke dah benci  kat kami.. opss bukan kami…  tapi kat penulis,  ek elah… kami tidak membenci rupa paras anda sekeliannya,  begitu juga dengan penulis.. kerana ia ciptaan terindah Allah yang teramat mengagumkan, tapi yang kami benci ialah sifat talam bermuka2 dan berpura-pura… err kalau sudi mai la datang sini ya.. hantar  pinangan taw,  penulis setia  menunggu sambil berilusi… Wekkkk… huweeeekkk… wah.. dah muntah yew… alahai…!!!  Tapi kalau datang..  nak berdebat atau berhujjah dengan penulis…   kami lariii…..  J” Apapun marilah kita berjihad dan berusaha  bersungguh-sungguh dengan Al-Quran kerana setiap diri pasti akan dikembalikan kepada penciptanya dan mudah-mudahan penulis dan anda semua yang amat dikasihi, dihormati, disenangi  lagi  disayangi,  termasuk dalam golongan  orang-orang yang mendapat petunjuk serta  rahmat dari disiinya di akhirat kelak…. Kerana di atas dunia ini tiada satu kayu pengukur pun untuk kita mendabik dada bahawa kita telah dimuliakan, dirahmati serta diredhainya.. Amin3.. Insaa’Allah..)

“Dan orang-orang yang melanggar janji Allah setelah di ikrarkannya dan memutuskan apa yang diperintahkan Allah agar disambungkan dan membuat kerosakan di bumi, mereka itu memperoleh kutukan dan tempat kediaman yang buruk ( jahanam ), Allah melapangkan rezeki bagi siapa yang dia kehendaki dan membatasi bagi siapa yang dia kehendaki, mereka bergembira dengan kehidupan dunia, padahal kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang sedikit dibandingkan dengan Akhirat”.  Ar-Ra’d.      

NATIJAH APABILA PERKAHWINAN DAN PERUNDANGA HARAM/BATIL  ISLAM DIPERDAGANGKAN.

JANGAN BERKATA BURUK KECUALI DIZALIMI-ORANG KAFIR YANG SEBENAR.
INILAH PUNCA UTAMA KEHANCURAN  AGAMA  DAN  RUMAHTANGGA   APABILA AGAMA DITADBIR OLEH GOLONGAN  BODOH, BAHALOL, BEBAL,  FASIK, ZALIM,  MUNAFIK DAN  KAFIR.  SESAT LAGI MENYESATKAN YANG SEWENANG-WENANG MENGUBAH ATURAN AGAMA DENGAN MENGADA-ADAKAN  PELBAGAI IJHTIHAT, TAKZIR, FATWA, KIAS DAN SEBAGAINYA, YANG LEBIH SAYANGKAN TEMBOLOKNYA DAN BERMAIN-MAIN DENGAN AYAT-AYAT ALLAH, SEDANGKAN  DALAM AL-QURAN TELAH NYATA DAN  JELAS HUKUM HAKAMNYA,  BUDAK TABIKA PUN BOLEH FAHAM MAKSUD AYAT. BLADER OR SISTER…  LU.. HA..  YANG SULAH ALA  YANGGUT ATAS BAWAH  DAN YANG TAKADA JANGGUT ATAS TAPI MENUH YANGGUT BAWAH  MUSTAHIL LU TAK BOLEH FAHAM MAKSUD AYAT.  BRADER LU HA…  TAKAN HUKUM HAKAM YANG JELAS NYATA  DALAM AYAT-AYAT MUHKAMAT  LU UBAH  JADIKAN AYAT-AYAT  MUTASABIHAT DAN  YANG MUTASABIHAT LU OLANG UBAH SUAI JADI AYAT-AYAT MUHKAMAT.. LU SULAH TERSESAT LAGI KAFIR BRADER OR SISTER…. LU PERGI GANTUNG DILI ATAU LU SALIBKAN DILI LU SENDILI  LAGI BAGOT MA.. , AGAR ORANG LAIN TIDAK KAFIR DAN TERSESAT SELUPA LU….

LU OLANG HA MEMANG GILA BERFATWA DAN WA PUN NAK BAGI FATWA “ ITU WANG ZAKAT HALAM DIGUNAPAKAI UNTUK BAYAR LOYER..!!  ATAK… FAHAM.. KA..  KHUSUSNYA UNTUK BERCERAI BERAI. KERANA.. ITU… HA…  LOYER SYARIAH AMAT BUSUK WOO… DIA PUNYA BAU LEBIH PAHIT DARI BANGKAI… BEGITU JUGA DENGAN PENTADBIR AGAMA YANG TERASA DIRINYA CUKUP MULIA DAN BAGUS SEHINGGA SEGALA FATWANYA WAJIB DITURUTI.  ITU WANG ZAKAT LEBIH BAIK LU KASIH ATAU BIMBING  OLANG PAPA KEDANA ..  BERNIAGA..  SUPAYA MEREKA TIDAK BERCERAI BERAI ITU LAGI BAIK.. DARI YU BIKIN MAHKAMAH BERTINGKAT-TINGKAT TINGGINYA YANG SELUPA LU PUNYA BODOH JUGAK BERTINGKAT TINGGI  BUKAN...  ATAK FAHAM KA… TAK TAHU LA KALAU  LU OLANG MEMANG DATANG  DARI KETURUNAN BAHALOL.. WA CAKAP APA PUN TALAK GUNA MAA…. LU OLANG TETAP TAK BOLEH FAHAM PUNYA BUKAN !!!…  BAIK WA CAKAP SAMA ITU TAPIR…  KALDAI.. BABOON .. ATAU KHINZIR…. SEKURANG-KURANGNYA MEREKA TAHU BERTASBIH DAN BERDOA WALAUPUN  WA… TAK TAHU APA TASBIH DAN DOA MEREKA-MEREKA INI…  

ATAU LU OLANG YANG SUKA BERCERAI BERAI SULAH RASA DIRI CUKUP MULIA DARI ITU MAHLOK KA….. CUBA BACA APA LU PUNYA TASBIH DAN APA LU PUNYA DOA… ??? ATAU ITU BINATANG SEBENARNYA LEBIH MULIA DARI LU OLANG…??? HAIYA SUDAH KASI OTAK , SULAH DIBAGI HATI, SULAH DIBERI PENDENGARAN, SULAH DIBRI MATA DAN SULAH DIBAGI PETUNJUK PUN TETAP BOLOH….. BOLOH PUNYA OLANG TAKDA AKAI… HALAP WAJAH CANTIK, HALAP JUBAH PANJANG, HALAP PELAJALAN TINGGI, HALAP ADA MASTER, HALAPKAN ADA PHD, HALAPKAN ALA GELARAN TAPI BOLOHNYA BERTINGKAT-TINGKAT  TINGGI APA GUNA…MA…  BAIK LU.. JADI BINATANG TERNAK.. BOLEH BUAT DAGING SALAI…. BAGI HALIMAU ATAU BUAYA MAKAN LAGI BAIK…MA…… WA GURANTEE…  ITU BABI YANG LU PANDANG JIJIK  PUN TALAK SUDI JAMAH LU PUNYA LAGING . CUMA LU OLANG SUKA SAMA ITU BABI TAPI ITU BABI HA…. BENCI, JIJIK DAN MELUAT TENGOK SAMA LU TERUTAMA KAWIN CERAI DAN PERUNDANGAN YANG DISADUR DAN DICETAK ROMPAK  DARI PERUNDANGAN SEWEL. LU HA JANGAN SUKA AMBIL KESEMPATAN ATAS KESEMPITAN…NANTI LU PUNYA HALTA DAN KEKAYAAN BIKIN BAKAR DAN HANGUSKAN LU PUNYA JASAD DAN LU PUNYA KETURUNAN.. ATAU LU PUNYA KEPALA AKAN DIPUTAR KEBELAKANG..  WOKEY...!!! ( ayat ngeri yang tidak membawa apa-apa sumpahan dari kami, mudah-mudahan setiap diri dari kita sentiasa bertaubat dan segera membetulkan dengan segera apa yang telah kita anggap betul selama ini, dan mudah-mudahan kita tertahan daripada tertimpa  azab .

“Wahai orang-orang yang telah diberi kitab berimanlah kamu kepada apa yang telah kami turunkan ( Al-Quran ) yang membenarkan kitab yang ada pada kamu, sebelum kami mengubah wajah-wajahmu  lalu kami putar kebelakang  atau kami laknat mereka, sebagaimana kami melaknat orang-orang yang berbuat maksiat pada hari sabat/sabtu dan ketetapan Allah pasti berlaku” An-Nissa’

“ Demikianlah dan barang siapa yang membalas seimbang dengan kezaliman penginayaan yang pernah dia derita kemudian dia dizalimi lagi pasti Allah akan menolongnya, sungguh Allah maha pemaaf maha pengampun” Al-Hajj


“ Allah tidak akan menyeksamu jika kamu bersyukur dan beriman dan Allah maha mensyukuri maha mengetahui,  Allah  tidak menyukai perkataan buruk yang diucapkan secara terus terang kecuali oleh  orang yang dizalimi dan Allah maha mendenggar maha mengetahui, Jika kamu menyatakan sesuatu kebajikan (hak-hak Allah dalam beragama dan lainnya) menyembunyikannya (bagi orang awan tetapi  tidak termasuk mereka sebagai penguasa yang memikul amanah dan diamanahkan dalam urusan ummat mereka pasti akan dipertanggungjawabkan) atau memaafkan sesuatu kesalahan orang lain, maka sungguh Allah maha pemaaf maha kuasa.” ( inilah sebahagian dari jalan takwa iaitu sentiasa menjadi pemaaf dan ihsan/kebajikan ) An-Nissa’

“Sesungguhnya orang-orang  yang ingkar kepada Allah dan rasul-rasulnya  dan bermaksud membeza-bezakan antara keimanan kepada Allah dan Rasul-rasulnya dengan mengatakan , kami beriman kepada sebahagian dan kami  mengingkari sebahagian yang lain serta bermaksud mengambil jalan tengah iman atau kafir. Merekalah orang-orang kafir yang sebenarnya dan kami sediakan untuk orang-orang kafir itu azab yang menghinakan” An-Nissa’

“Dan mereka memohon diberi kemenangan dan binasalah semua orang yang berlaku sewenang-wenang lagi keras kepala”  Ibrahim

OH YA…  KITA HA.. HIDUP ATAS MUKABUMI YANG SEGALA-GALANYA DIPINJAMKAN TIADA SATU PUN HAK MILIK KITA, MAKA  WAJIBLAH SALING LENGKAP MEKLENGKAPI DARI SETIAP DIRI, BUKAN MENJADI DALANG DAN PENGHASUT UNTUK  SALING PUTUS MEMUTUSKAN DAN BERCERAI BERAI…. HAIYA WA SUDAH  BOSANLAH DAN LETIH LAH BERCELOTEH SAMA OLANG-OLANG BAHALOL SELUPA LU OLANG INI. SEMAKIN DIBERIKAN PERINGATAN OLEH  USTAZ-USTAZ  DAN USTAZAH DALAM PELBAGAI VERSI DAN PROGRAM…. TAPI HA… LU OLANG TETAP BERBANGGA IBNI SOMBONG IBNI MENUNJUK-NUNJUK KEBOLOHAN DILI SENDILI UNTUK BERCERAI BERAI…. LANTAKLAH SAMA LU OLANG.. WAH SULAH JIJIK IBNI MELUAT.. PASTIKAN LU PUNYA CELITA NYANGAN MASUK PAPER ATAU TV HA… WAA… NK MUNTAH…  
LAGI HAA… KALAU LU TAKAT KAWIN YANDA YANG  BERCERAI-BERAI  SECARA  FASAK.. ATAU CELAI ILUP  KERANA HALETA.. ATAU KELANA CALI CINTHA BALU…ATAU KEKASIH  BALUUU...  LALU LU BERBANGGA-BANGGA DAN BERMEGAH-MEGAH… BUKA  CELITA DAN CANANG SANA PUKUL CANANG SINI… LU USUNG SANA.. LU USUNG SINI… MENUNJUK-NUNJUK  KAT KEDAI KOPI HAA….. 
WEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK…..!!!!! ….. HUWEKKKKK…..WEKKKK………….   HAIYA SULAH MUNTAH MAAA…. 
LU MAU BERAPA LAMAI BINI ITU LU PUNYA PASALLAH…. TAPI AKU HA LAGI LESPEK KALAU LU KAWIN SAMA YANDA CELAI MATI ATAU ANAK DALA SWEET2… MA… ITU LU PUNYA BINI CELAI FASAK SULAH BAYAR UTANG BULUM… HAIYA… PEGI CEK MUTUT-MUTUT YANGAN MAIN CIN-CAI…MAA…. BALANG HALAM MUSTI SELAP… PUNYA…. HAIYA ITU PUN LU TATAK TAWU..KA… TAK PAYAH CEK-CEK MAAA…. SALUNG SAJA….. SLURPPP……….
HAYA…. LAGI-LAGI MAU MUNTAH INI….. UWEKKKKKKKKKKKKKKKK…… INI KALILAH…..INIKALILAHHH…..HU… WEKKKKKKKKKKKKKKKKKK…………..KING-KING-KING..WEKKK…..


28-AL QASAHASH.. JABATAN…

video


TAKWA, KEBAJIKAN/EHSAN/  PERSATUAN JANDA-JANDA DAN MENJANDAKAN ORANG LAIN.

“Dan orang-orang yang melanggar janji Allah setelah di ikrarkannya dan memutuskan apa yang diperintahkan Allah agar disambungkan dan membuat kerosakan di bumi, mereka itu memperoleh kutukan dan tempat kediaman yang buruk ( jahanam ), Allah melapangkan rezeki bagi siapa yang dia kehendaki dan membatasi bagi siapa yang dia kehendaki, mereka bergembira dengan kehidupan dunia, padahal kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang sedikit dibandingkan dengan Akhirat”.  Ar-Ra’d.     


Memperingati mereka dengan berlemh lembut,  dengan berhikmah, dengan ketegasan, dengan kekerasan, dengan tindakan, samada dengan rela atau terpaksa  demi menjaga maruah agama agar ummat tidak tergelincir dari aturan dan hak-hak Allah, dengan menegur secara berterus terang dan terangan-terangan,  kepada setiap dirinya  yang sengaja melalui  tindakan dan tingkah laku serta fatwa nya yang  nyata sesat lagi  menyesatkan,  mengakibatkan orang-orang beriman yang lain turut tersesat dengan dakyahnya  lalu terhapus segala amalan-amalan mereka dan dirinya,  sedangkan mereka tidak mengetahui  yang diri mereka telahpun  disesatkan dan tersesat jauh.  

Malah menyangka-nyangka pula hidup dirinya  telahpun mendapat petunjuk, diberkahi, dirahmati serta diredai  tanpa merasa takut, sedih  dan bimbang  kalau-kalau tenggang  waktu / umur panjang / kemewahan / keselesaan hidup  yang dikurniakan hanya menambah  duga-dugaan  dan memanjangkan angan-angan mereka yang  terus tenggelam dalam kesesatan, kebatilan malah  mereka semakin jauh tersesat dari kebenaran lalu memikul beban dosa dirinya dan dosa orang lain yang dipengaruhinya  secara sampurna  ). itulah kebajikan yang lebih utama yang telah dipertanggungjawabkan dan  akan dituntut kepada setiap diri  setelah dirinya mengakui  islam serta  beriman,  wajib  menjaga aturan agama yang  telah ditetapkan agar tidak diselewengkan  dari lain-lain kebajikan yang selain darinya.
Kerana setiap diri manusia itu wajib berdakwah dan member peringatan  agar setiap diri saudara islamnya yang belum beriman  juga turut bertakwa ( untuk menuju jalan takwa,  Allah telah menyediakan pelbagai hukum hakam  dan aturan agama yang wajib diikuti, dipatuhi dan ditaati  oleh setiap diri  hambanya yang mengaku islam dan beriman, sehingga apabila dihayati sepenuhnya ayat-ayat Allah ini   tiada satupun jalan pemutusan untuk menghalalkan  peceraian kecuali setiap diri islam itu telah kembali kafir. Maka setiap peceraian yang  bukan atas jalan yang  hak/takwa/kebajikan/ehsan dalam menjaga   agama  mereka itulah orang-orang kafir yang kufur nikmat yang sebenar-benarnya.
Tidakkah anda ketahui  orang-orang yang belum islam sebelum ini, amat terpesona dan cemburu  dengan keindahan keluarga islam ,sehingga mereka  tertarik untuk mendekati islam  sebelumnya, kini mereka sedar islam melayu itu  hanya indah kabar dari rupa. Tiada kedamaian dan keindahan  yang akan mereka perolehi  jika menjadikan mereka teman rapat pun apatahlagi pernikahan dengan mereka. KERANA APA ?  Kerana islam melayu itu mengungguli kebobrokan dan kehancuran dalam kekeluargaan yang cukup popular abat ini. Malah menjadi peneraju utama  kahwin cerai-kawin cerai-kahwin cerai terunggul di atas muka bumi ini. ISLAM MELAYU ITU SUNGGUH MENJIJIKKAN DAN BERBANGGA LAGI SOMBONG  ATAS KEJELIKAN YANG DICIPTANYA SENDIRI ). Sehingga tidak dapat dijadikan contoh terbaik dalam sistem kekeluargaan yang dapat mereka AGAMA LAIN contohi dan ikuti…

Orang dahulu walaupun miskin ilmu, miskin harta benda, miskin keterampilan, papa kedana dalam berso-sial, papa kedana dalam berselfie ( saling berbangga untuk menunjuk-nunjuk, sombong, ujup  dan ego ), papa kedana dalam perbahasan, berhujjah dan berdalil  tetapi kebanyakan dari mereka kaya dengan, kepatuhan,  ketaatan, ketakwaan , kebajikan , beramal dah tahu bersyukur . Tetapi Orang sekarang kebanyakan mereka  kaya harta, kaya ilmu pengetahuan, hebat keterampilan serta berfesyen, kaya  berhujjah  dan  berdalil  iaini  pakar dalam mencipta hujjjah dan dalil  menuntuk hak-hak  dalam  menyatakan yang batil yang suka berfatwa tetapi jauhlah dari jalan takwa, sehingga yang mendengarnya berfantasi dalam kebatilan dan dibuai angan-angan dalam beramal dan bertaubat sehingga maksiatnya dalam mentaati  aturan agama  dijadikan sebagai percaturn  dan senda gurau tanpa rasa gentar, malu  dan takut  kalau-kalau  amalan dan taubatnya tidak diterima Allah, kaya berselfie ( berlumba-lumba saling menunjuk-nunjuk konon hidup diberkati dan dirahmati  atau ujup/ego )  dari meja makan sampai ketandas, dari bilik tidur sampai kehalaman rumah dan bilik hotel, dari  sembahyang, berpuasa, besedekah, mengerjakan umrah dan haji sehinggalah masuk kelubang kubur habis diselfienya  tapi malangnya ramai di antara kita yang kufur nikmat, tidak tahu bersyukur jauh dari jalan takwa dan kebajikan/ehsan atas imannya setelah mereka beriman         ( Semua orang mukmin itu adalah islam dan kebanyakan orang  islam mereka bukanlah orang-orang mukmin ) .

Orang dahulu apabila dikatakan Bersolatlah, puasa, zakat, haji, bersedekah, bertakwah dan berkebajikan/ehsan, taatlah kepada Allah dan Rasulnya serta suaminya, adukan seberapa banyak pun apa yang ingin  dan pohonkan  kepada Allah pasti mereka akan melaksanakan tanpa banyak bantah membantah, walaupun sering tertumpah airmatanya mengenang nasib diri  sehingga akhir hayat, mereka tetap bersyukur walaupun hajat tidak kesampaian.

Tetapi kita hari setelah memiliki pelbagai  ilmu,  lebih suka mengadu domba hal dirinya dan rahsia kerajaannya  dengan pelbagai spisis manusia yang dirinya sendiri pun tenggelam dalam kebatilan, kebutaan, kejahilan hanya mengikut nafsu dan mengikut hukum dengan dugaan  akal semata-mata,  akhirnya mereka menerima nasihat yang salah dan tergelincir dari jalan takwa.

Malah ada dikalangan mereka yang menjanda ini menjadi ketua-ketua dalam ngo-ngo janda yang berbangga menceritakan kerahmatan yang mereka miliki lalu bercerita ibadah ibadah umrah dan hajinya untuk menarik perhatian sang janda-janda dan bakal-bakal janda untuk merasa hairan dan betapa hebat dirinya dalam kerahmatan Allah, lalu diikuti oleh mereka-mereka kerana hairan dengan apa yang telah Allah kurniakan padanya lalu menceritakan pekung bekas suaminya yang mati dalam keadaan mengaibkan sedangkan cerai fasah yang mereka tuntut itu  tidak mengikut aturan agama sepertimana yang telah ditetapkan.. Allah.  Apakah harta benda yang dikurniakan kepada anda itu bererti bahawa anda telah dirahmati. Bagaimana syariat yang telah anda langgar itu… takut-takut nanti amalan anda tidak kemana malah bekas suami anda pula yang dirahmati disana sebagai galang ganti daripada amalan-amalan anda, kerana ketika hidup bersamanya anda telah mengabaikan jalan kebajikan sesama kaum kerabat.

“ Dan katakanlah ya Tuhanku aku berlindung kepada engkau dari bisikan-bisikan syaiton dan aku  berlindung pula  kepada engkau  ya tuhanku  agar mereka tidak mendekati aku, demikianlah keadaan orang-orang kafir itu, hingga apabila datang kematian kepada seseorang dari mereka, dia berkata  ya tuhanku kembalikanlah aku ke dunia, agar aku dapat berbuat kebajikan yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak  sungguh itu adalah dalih yang diucapkan sahaja dan di hadapan mereka  ada barzah sampai pada hari mereka dibangkitkan” Al-Mu’minuun   023 Al Mu'minuun, DOA MINTA DIKEMBALIKAN KE DUNIA, MENTERTAWAKAN ORANG MUKMIN, LAMANYA HIDUP DI DUNIA,

“ Kemudian kami jadikan engkau ( Muhammad ) mengikuti syariat peraturan dari agama itu(islam) , maka ikutilah syariat itu  dan janganlah engkau mengikuti keinginan orang-orang  yang tidak mengetahui, sungguh mereka tidak akan dapat menghindar engkau sedikit pun dari azab Allah dan sungguh orang-orang yang zalim itu sebahagian menjadi pelindung  atas sebahagian yang lain,  Sedang Allah pelindung bagi orang-orang yang bertakwa, Al-Quran ini adalah pedoman bagi manusia, petunjuk  dan rahmat bagi kaum yang meyakini. Apakah orang-orang yang melakukan kejahatan itu mengira bahawa kami akan memperlakukan mereka  seperti orang-orang yang beriman dan yang mengerjakan kebajikan iaitu sama dalam kehidupan dan kematian mereka,  alangkah buruknya penilian mereka itu.” Al-jaatsiyah.

“ Maka pernahkah kamu melihat orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai  tuhannya  dan Allah membiarkannya sesat  dengan sepengetahuannya  dan Allah telah mengunci pendengaran dan hatinya  serta meletakkan tutup atas  pengelihatannya, maka siapakah yang mampu  memberinya petunjuk setelah Allah  membiarkannya sesat , mengapa kamu tidak mengambil pelajaranAl-jaatsiyah.

Malah  ramai  di kalangan mereka  kini yang berbangga apabila digelar wanita besi, wnita berkepala batu, wanita berhati batu, wanita berhati waja, wanita berlumba-lumba menjanda, wanita sekeras  batu, wanita tembaga, wanita emas, wanita berkerjaya, wanita jabatan, wanita boss syaiton , wanita perebut jawatan,  wanita loya syaiton syrie, wanita hakim syaiton, wanita yang berlomba-lomba untuk kawin cerai , kawin cerai dan mempamirkan pasangan haram silih bergantinya, wanita  deva, wanita glamour, wanita  anggun jelita dengan memperagakan pelbagai fesyen jubah  sehingga terserlah kelembutan pada zahirnya yang tidak  melambangkan apa yang ada dalam hati dan keperibadiannya dll.

Dari mereka inilah  lahirnya generasi  lelaki, perempuan dan hunsa/maknyah yang keras kepala dan keras hatinya lagi berkepala batu sehingga ilmu yang dimiliki tidak menambah ketakwaan hati tapi sebaliknya menjadi pakar berfatwa yang jauh dari jalan takwa,   tidak tahu bersyukur dan kufur nikmat sehingga sukar untuk di bentuk, dilentur  dan dikawal. Jenerasi ini telahpun memenuhi dan menguasai di setiap jabatan dari kerani cabuk , pendidikan sehinggalah pentadbiran agama dan kerajaan.  Maka Lahirlah jenerasi  Islam munafik, fasyk, zalim  dan  Kafir Malaysia tanpa disedari.  ( Kembalilah kejalan yang hak dan berusaha serta berjuanglah bersungguh-sungguh dengan Al-Quran kerana banyak kitab-kitab karangan ulama terdahulu dan terkini  telahpun diselewengkan oleh golongan ini yang hatinya berpenyakit kefasikan. Sebelum segala-galanya terlambat ) Inilah bencana dan azab terbesar untuk negara dan umatnya yang telahpun dimusnahkan secar beransur-ansur tanpa disedari.

042 Asy Syuura-(039)ORANG ZALIM AKAN TERTUNDUK DINERAKA KERANA MERASA HINA DAN KEKAL DIDALAMNYA- ORANG MUKMIN BERKATA ORANG YANG RUGI IALAH ORANG YANG MERUGIKAN DIRI SENDIRI DAN KELUARGANYA

033 Al Ahzab 2, MUTAAH PADA ISTERI NABI YANG INGINKAN DUNIA, TETAPLAH DI RYMAH,JANGAN BERKELAKUAN ORANG JAHILIYAH, LELAKI YANG MUKMIN DAN PEREMPUAN YANG MUKMIN

004 An Nisaa'-DIAJARKAN AL-QURAN DAN HIKMAH SUNNAH DAN ILMU YANG BELUM BIKETAHUI, PERBICARAAN RAHSIA UNTUK KEDAMAIAN AKAN DIBERI GANJARAN PAHALA YANG BESAR-YANG MENGINGKARI JALAN ORANG MUKMIN AKAN DIAZAB

060 Al Mumtahanah 5, UJILAH PEREMPUAN MUKMIN YG MENGAKU BERIMAN, JANGAN JADIKAN ORG YG DIMURKAI ALLAH SEBAGAI PENOLONG

040 Al Mu'min 5, BERBANTAH DALAM NERAKA DAN JAWAPAN MALAIKAT PENJAGA NERAKA, RASUL DAN MUKMIN DITOLONG, HARI PERMINTAAN MAAF TIDAK DITERIMA.

033 Al Ahzab 3, ISTERI-ISTERI NABI YG  DIBERI AMARAN CERAI, AYAT-AYAT ALLAH DAN HIKMAH SUNNAH RASUL, CIRI-CIRI MUSLIM DAN MUKMIN LAKI-LAKI DAN PEREMPUAN.

( Rujuklahlah Keseluruhannya Melalui Kalam-kalam Allah Dan Jangan Biarkan Diri Anda Tenggelam Bersama Orang-Orang Yang Tengelam Dalam Kejahilan/Kebodohan, Zalim, Musyik, Fasyik, Munafik, Murtad Dan Kafir. Yang Hati Mereka Telah Tertutup Dari Memahami ayat-ayat Allah, yang telah Allah biarkan dirinya tersesat sambil berangan-angan bahawa mereka telah mendapat petunjuk.

PEMBANTAH

Nota : Seolah-olah kami berat sebelah dan membela kaum Adam dan menghina kaum hawa, tidak. Kaum adam ini berbeza dengan kaum Hawa, Anda di Malaysia cukup beruntung, Didalamnya banyak persatuan, petubuhan dan ngok-ngok yang ambil berat untuk membela nasib anda, kerana kaum anda/perempuan  adalah dari spisis yang sememangnya kuat meroyan dan berbantah-bantahan dan tidak tahu bersyukur. Kaum anda jugalah antara kaum yang paling ramai mengubah maksud Ayat,Kaum anda adalah antara kaum yang tidak pernah cukup, mereka mengungguli dalam kemaksiatan, mereka mengunguli dalam penipuan, mereka mengunguli dan paling ramai jumlahnya di Atas Mukabumi ini, Kaum anda adalah kaum yang meungguli dan  paling ramai menghuni neraka, Kaum anda adalah kaum yang mengungguli dalam penghianatan, . Apabila kaum anda berebut jawatan dalam setiap jabatan, kaum Adam tetap membisu dan tetap member laluan kepada Anda walaupun mereka sedar tanggung jawab dan peluang mereka semakin menipis dan terhakis terhadap keluarga.

Dahulu ketika persatuan wanita NGO-NGOK, UMNOK, IBU TUNGGAL ( gelaran terhormat ini hanya layak untuk mereka yang kematian suami  sahaja atau yang diceraikan oleh suaminya secara zalim  sedangkan mereka wanita yang taat dan mulia, tidak termasuk mereka yang mohon cerai kerana suami kawin lebih ), IBU PENGGAL DAN IBU CANTAS MENCANTAS , IBU PROPAGANDA, IBU TALAM BERMUKA-MUKA, IBU TERPEKIK TERLOLONG, IBU SUNDAL YANG MENUNJUK-NUNJUK DIRINYA RAMAI PEMINAT BERBANDING SUAMI DAN SEBAGAINYA,  meroyan lalu berbantah-bantahan dengan mengadakan pelbagai provokasi dan penipuan yang sememangnya anda pakar dalam hal ini gossip dan fitnah, tentang kejelikan dan taik hidung masing pasangannya yang konon tidak bertanggungjawab, tidak jujur, kedekut dan sebagainya, lalu menuntu agar bidang pekerjaan dan kerjaya ditambah kepada kaum anda, kerana anda merasakan yang anda lebih bertanggunjawab, lebih pemurah, lebih bermaruah,  lebih perihatin, tidak kedekut dan sebagainya dalam keluarga berbanding kaum Adam lalu Allah menganugerahkan  kepada anda kelapangan dan pekerjaan yang banyak untuk anda SEBAGAI SATU UJIAN. 

Kini dari sektor swasta sehinggalah kejabatan kerajaan anda telah Berjaya menopolinya. Akhirnya anda lupa ikrar ibu-ibu dan diri anda sendiri malahan anda tetap  tidak pernah cukup, malah berkira dan lebih kedekut dari bapak-bapak anda dahulu dan lebih teruk dari mereka kaum adam.( Kacuali Wanita-Wanit Yang Bertakwa, Itupun Jumlahnya Boleh Dihitung Dengan Jari Sahaja.)

Apabila kaum anda semakin berduyun-duyun memenuhi tangga syrie dan semakin gah berkerjaya, Anda perasan tak Apa yang kaum adam buat sedangkan mereka sedar peluang mereka semakin menipis setelah anda membelas teruk mereka ini dengan pelbagai cerita ngeri dan provokasi. Apakah yang kaum adam perkatakan ?

Anda sedar tak ketika ibu-ibu anda berleter, meroyan  dan provokasi terhadap bapa-bapa anda, apa yang bapa anda buat..?

 Anda sedar tak ketika pendapatan anda yang sememangnya lebih tinggi lalu mendesak  agar sara hidup ditingkatkan sedangkan ia diluar kemampuan pasangan anda, sedangkan anda seorang yang pemboros, Apakah yang kaum adam Buat ?

Anda sedar tak ketika bapa-bapa anda dahulu yang terpaksa menanggung anak yang ramai berderet2 sedangkan ia bekerja bersendirian berbanding anda yang hanya menyara beberapa kerat. Apakah yang bapa-bapa anda buat ?

Ketika kaum adam ditelanjangi oleh isteri-isteri dan  bekas-bekas isteri termasuk ustaz dan ustazah bahlol subahat sekutu  anda yang berat sebelah dan tidak berpandangan jauh, dan sewaktu  mereka berada  dalam kandang syrie dilibas oleh loyer-loyer syrie bahalol anda dan dalam media so-sosial bersama rakan segoblok anda sambil bersenda gurau. Apakah yang kaum Adam Buat ?

Ketika anda suka berdebat dan membesar-besarkan perkara yang kecil dan remeh sehingga berlaku bertengkar. Apakah yang kaum Adam buat ?

Kalau kami nak menyenaraikan semua ini ianya terlalu panjang dan berjela-jela, jadi anda fikirkanlah sendiri, ada mata pandang ada telinga dengar, ada dada sentap sampai kojol supaya anda tidak mengikut jejak langkah bahlol mereka, itupun sekiranya anda ada niat serupa merekala..

Apakah jawapan kaum Adam ? Kaum Adam Tetap membisu dan memendam rasa dengan kerenah-kerenah anda  yang sememangnya  rendah Akal, hanya sekali sekala sahaja  mereka mencelah itupun setelah teruk ditelanjangi, Kalau anda kena belasah pun disebabkan sudah bertan-tan ayat keramat kesat nenek lampir yang anda hamburkan, yang menyumbat benaknya sehingga pasangan anda  tidak tertahan menanggung derita otak, lalu berlakulah tindakan refleksi yang tak tersenjagakan dan dapat dikawal , tu sebab bila sekali lepas anda cedra parah kan… Selepas itu mereka datang dan memujuk rayu anda tanda menyesal bukan, tapi adakah anda menyambutnya, memaafkannya, membelainya lalu mengakui kesilapan anda atas keceluparan dan mulut lezar anda itu. Hume…  Haramm.. takda bukan. Baik repot terus  dibalai polis, selepas itu anda memanjang-manjangkan ceritanya dipejabat agama da loyer-loyer buruk syrie kan..  

Kalau setakat lakunan tv tu semua auta, kononnya perempuan tu ler yang paling penyabar paling pelembut dan paling pandai memujuk rayu kan.. kan.. kan.. Padahal pada reality kehidupan pelakun2 wanita ini pun sebijik macam perangai anda jugak bukan J  garangnya  mengalahkan singa.  Kalau adapun kaum adam ni  yang bengis, jumlahnya hanya sedikit, umpama habuk di hujung jari kelingking je.. ( err.. ya ker… rasa yalah sebab penulis pun lelaki jugak kan.. tentulah sikap orang lelaki ni selembut penulis…jugak .. err lembut ke.. cam garang jr..cam garang ger.. ) itupun anda dah canang satu dunia macamlah semua jantan-jantan ni jahat, rakus, gelojoh, zalim, bengis, buas.. tak bertanggungjawab, pemalas  dan sebagainya.

Tapi kejahatan, kegarangan  dan kezaliman kaum anda khuss semanggat lagi dahsyat  cerita pun tak guna.. ngeri…. heee.. Eleh tengok tu..  tubuh dah mula mengeletar dan  gerem sanggat  le tu…J. ( saja jw ni..  penulis  provoke…  nak buat anda marah dan geramm… psstt… kirim salam kat ustazah2 yang comel tu ye… minat bebenor penulis kat dianya ne ermmm.. J..  ) kalau terasa nak lempang lempangkan jer kt skrin tu yw…. Kalau tapak tanggan blum terasa perit tampaukan jerk kat lantai simin.. barulah betul-betul kow… wekk…. 

Pstt: mana-mana jantan yang terasa buku lima tu dah sekeras besi waja, silalah hentam penumbuk tu kat dinding kongkrit, nak lebih terer lagi lenyekkan jerk at mesyen tebu atau kat stemrool, tengok macammana berjurai-jurai tak air mata tu.. J

SIFAT MULIA KAUM ADAM.
Sifaat Mulia yang ada dalam kebanyakan diri kaum adam ini ialah, Mereka tidak akan buat lapuran perubatan palsu , Mereka tidak akan buat lapuran palsu dibalai-balai polis, Mereka tidak akan memanjat mana-mana tangga ROC untuk buka pelbagai pertubuhan dan persatuan, Mereka tidak akan memanjat tangga-tangga syrie untuk membuka pekung anda, Mereka tidak akan bersepanduk memenuhi jalanan untuk membantah anda, Mereka tetap membari laluan kepada anda dan sebagainya. Kerana Apa ? Kerana Kasih Sayang, Ehsan, Pemaaf,  Sifat Mengalah dan sebagainya walaupun mereka kelihatan kasar tetapi  keikhlasan mereka tidak sepalsu kasih sayang dan keikhlasan  anda.. J ok habis kami nak sambung sikit lagi..


JINAK

Silap anda sendiri, kerana kerana anda terlampau berlebih-lebihan dalam mengejar kemuliaan dalam pandangan manusia,  setelah islam mengangkat martabat anda ke martabat  yang paling tinggi, anda sendirilah yang memusnahkan martabat itu lalu mengembalikan martabat anda kelembah yang paling hina .Jadi sebelum terlambat berubahlah,  jadilah kaum wanita yang lembut bersopan, pemaaf, pemurah, manja  dan bijak menjaga diri serta berpandangan jauh, yang apabila terpandang sahaja kelibatnya kalbu menjadi cair,  tenteram, damai dan tenang setenang dingin di dinihari  yang  menyegarkan minda dan mengilhamkan semanggat juang yang tinggi untuk tetap terus memelihara kesucian anda.

Nak jinakan orang jantan ni supaya bertakwa dan kuat bekerja serta menyayangi anda lebih dari segala-galanya mudah sahaja, anda kenalah bertakwa kemudian  berguru dengan ibunya kerana orang jantan ini sanggup berkorban apa sahaja demi ibunya, jadi bersifat  dan bertingkah laku seperti ibunya bukan melenggok seperti ibunya ya. Adalah satu kelebihan, jika ingin menasihati nasihatilah mereka seperti ibu mereka.. atau anda belajar dari setiap penulisan mereka dan yang paling mudah anda kenalah menjadi pedengar yang setia kepadanya dan menahan diri dari sebarang amarah walaupun dada anda hampir meletup kerananya, jangan dipaksa dan di desak tetapi ambil perhatiannya agar dia bersimpati dengan anda secara natural. ( kalau rajin akan datang penulis  akan ceritakan seorang wanita cerdik walaupun  pelajarannya  tidak setinggi mana, hanya pekerja kilang, tetapi beliau  dapat membangunkan jati diri dalam diri suami yang sebelumnya tidak serupa  orang ) penulis terasa malu dan sanggat respect pada isteri beliau ini, umpama marjan dilautan lepas berkemilau tidak tertampan cahayanya.  Mungkin  satu dalam 10 juta wanita.


Siapakah Musuh Sebenar Kaum Adam
Sebab itu tiada satu surah pun dalam Al-Quran  yang mengata “ wahai isteri-isteri suami-suami dan anak anda adalah musuh bagi anda”  atau “ Jika engkau Muhammad didatangi Laki-laki muslim maka hendaklah engkau uji imannya  sedangkan aku lebih mengetahui keimanannya dan ambillah sumpah darinya yang mereka tidak mengadakan dusta antara tangan dan kakinya , tidak berzina  dan mentaati mu” ( kalau ada bermakna anda telah mencipta surah palsu )

 “Wahai orang-orang yang beriman sesungguhnya diantara isteri-isteri mu dan anak-anakmu ada yang menjadi musuh bagimu, maka berhati-hatilah kamu terhadap mereka dan jika kamu maafkan dan kamu santuni serta ampuni mereka maka sungguh  Allah maha pengampun maha penyayang, sesungguhnya hartamu dan anak-anakmu hanyalah cobaan bagimu dan disisi Allah pahala yang besar.” At-Taghaabun.


64 At Taghaabun 1, ISTERI, ANAK, HARTA MENJADI MUSUH, DIGANDAKAN HARTA UNTUK JALAN ALLAH
“Wahai nabi apabila perempuan-perempuan mukmin datang kepadamu untuk mengadakan baiah janji setia bahawa mereka tidak akan mempersekutukan sesuatu apapun dengan Allah, tidak akan mencuri, tidak akan berzina tidak akan membunuh anak-anaknya, tidak akan berbuat dusta yang mereka ada-adakan antara tanggan dan kaki mereka dan tidak akan mendurhakaimu  dalam urusan yang baik maka terimalah janji setia mereka dan mohonkanlah keampunan untuk mereka kepada Allah, sungguh Allah maha pengampun maha penyayang. Wahai orang-orang yang beriman  Janganlah kamu jadikan orang-orang yang dimurkai Allah sebagai penolongmu, sungguh mereka telah berputus asa terhadap akhirat, sebagaimana orang-orang kafir yang telah berada dalam kubur juga berputus asa. ” Al-Mumtahana
·         Setiap sistem batil yang dipertahankan bermakna mereka telah mempersekutukan Allah dengan mengadakan perundangan selainnya.            * iaini antara dosa besar yang tidak akan diampunkan sampai bila-bila*.


Akhir Kalam : 

Adam Itu Adalah Hampas Dunia ( terbina dari tanah liat hitam yang diberi bentuk seperti tembikar ), Manakala Hawa Adalah Hampas Darinya  Adam dan kita pula adalah hampas dari kedua ibubapa dari keturunan mereka, dari air  hina  yang keluar dari lubang yang hina, tetapi hampas yang hina dina  ini selalu menjadi pengkhianat kepada usul asalnya dan suka bermegah-megah dalam mencari kemulian, Sedangkan orang yang paling mulia disisi Allah ialah mereka yang paling bertakwa dan tidak mengharapkan agar dirinya dipandang mulia malah mereka malu kerananya.

Insafi diri, ingat asal usul , Ingat Allah dan Ingat Rasul. jaga keluarga dan jangan sampai bercerai berai, Jangan menghianati mereka ( anak-anak anda ), jangan menghancurkan harapan mereka, jangan hancurkan perasaan mereka, jangan menjadikan kehancuran rumahtangga sebagai budaya buat mereka anak-anak anda dan masyarakat,jangan mendera perasaan mereka dan sebagainya . Kerana anda terlalu mengikut rasa, terlalu mengikut perasaan, terlalu mengikut emosi, terlalu mencari cinta dan kasih sayang, terlalu mencari harta, terlalu mencari kepuasan dan kebahagian sendiri dan sebagainya, sehingga lalai menghayati Ayat-ayat Allah dan menjaga sesama kerabat dan keturunan . ( Mencari bahagia Akhirat itu lebih utama dari mendambakan kebahagian palsu di dunia ini ) .

NOVEL
Pstt : Kita dah tua-tua ni takusahlah disebukkan dengan membaca novel-novel cinta dan sebagainya lainlah orang muda, sedangkan yang mengarang novel tu pun masih mencari-cari kebahagiannya yang telah hilang… kemudian pembaca ditemberangi dengan alam Firdausi yang fantasi. Umur dah senja ni baik buka Al-Quran Baca Dan Hayati Maksud Ayat….serta Hadis-Hadis Soheh serta cara-cara beribadah,  Kalau Ada ustazah-ustazah anda yang temberang dalam menyampaikan yang hak.. anda masih ada benteng iman untuk  tidak terpengaruh dengan ilmu yang diselewengkan…. Maklum kita kan manusia memang cenderung untuk menyeleweng… Manusia itu memang suka yang mudah.. 

Hatta kalau disuruh pilih antara niat solat atau mendirikan solat jika dibolehkan pastinya mereka memilih niat dari mendirikan solat itu sendiri, malahan sekarang ramai yang sembahyangnya pakai niat sahaja. Kalau novel-novel  ketakwaan, hikmah-hikmah dan fadilat dalam bermadu agar kaum hawa dapat bergotong royong dan saling membahu untuk ketakwaan kan bagus jadi kena lakukan satu perubahan yang baru agar yang tak biasa jadi biasa dan tak jadi konflake dalam kehidupan serta tiada lagi menjadi kepelikan. diperbanyakkan lagi bagus.ya tak… J. Takut-takut asyik berfantasi lalu dibuai syok sendiri yang jauh dari jalan 
kebajikan/ehsan dan takwa takut-takut di Akhirat nanti kita takda pasangan, dahlah takda pasangan rupanya novel kita laro/sia-sia jadi bahan bakar api neraka. Ermm… Orang lelaki takpalah memang Allah dah janjikan bidadari dan pasangan isteri-isteri yang suci. Insa’Allah.. J

W’kafa billah hi wakilah - W’kafa billah hi na’sira - W’kafa billah hi syahida - W’kafa billah hi waliya - W’kafa billah hi hasibah - W’kafa billah hi alima  - W’kafa billah hi ilmana.


Maka mereka termasuk orang yang diseret kedalam neraka



Maaf zahir dan batin.

Salammun Salam…

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis