Rabu, 29 Mei 2013

JAKIM DAN UMMAT JANGAN SEBODOH UMNO


 
JAKIM TOLONG JANGAN SEBODOH UMNO DAN PENGIKUTNYA

 400 JUTA TAHUN TEKNOLOGI DITEMUI DI RUSSIA
 

BAGAIMANA ALLAH AKAN KURNUAKAN ILHAM YANG BAIK, SAMPURNA , LAGI DIBERKATI DAN DIRAHMATI, UNTUK MENZAHIRKAN TEKNOLOGI CANGGIH SEHINGGA TIDAK DAPAT DICAPAI OLEH TEMADUN SELAIN ISLAM.

JIKA BEGITU SEMPIT SEKALI WADAH ATAU  SEMPADAN YANG DIHUBUNGKAITKAN DENGAN PENINGGALAN MUKJIZAT TERAGUNG  DARIPADA RASULULLAH INI. YANG SENTIASA HIDUP DAN PASTINYA JAMINAN ALLAHLAH  YANG MEMELIHARA KEATASNYA SEHINGGA HARI KIAMAT.

BUKANNYA MANUSIA YANG DIDALAM DADANYA DIPENUHI  DENGAN PELBAGAI PENYAKIT  UNTUK MEMELIHARANYA. LALU MEMATIKAN DAN MEMUSNAHKAN  SEKELOMPOK YANG LAIN  APABILA TIDAK SEBULU DENGANNYA. SEDANGKAN APA YANG DI ILHAMKAN KEPADA MEREKA ITU JAUH  LEBIH BAIK DAN BERMUNAFAAT UNTUK ALAM DAN MANUSIA  DARI KELOMPOK DAN GOLONGAN KAMU SENDIRI  .

SIAPAKAH YANG MENYEMPURNAKAN ILHAM DAN ILMU KEDALAM DADA SETIAP DIRI MANUSIA YANG BENAR-BENAR BERTAKWA  SEHINGGA DAPAT DIZAHIRKAN MENJADI NYATA?

MANUSIA ITU SEDNIRIKAH ATAU JABATAN YANG MEREKA WAKILI, ATAU YANG LAIN SELAIN DARI ALLAH YANG AKAN MENYEMPURNAKANNYA DALAM SETIAP DIRI MANUSIA,YANG BENAR-BENAR BERIMAN DAN BERTAKWA DENGANNYA, TANPA MENJILIT ATAU MENINGGALKAN SATU HURUF DARI KALAMNYA.?

TOLONG JANGAN JADI SEBODOH UMNO DAN PENGIKUTNYA YANG MENGATAKAN TANPA UMNO KUCAR-KACIR DAN MUSNAHLAH NEGARA INI. SEDANGKAN DALAM MASA YANG SAMA MEREKALAH PEMUSNAH YANG SEBENAR-BENARNYA.

KERANA KERAJAAN MEREKA TIDAK MENURUT PERLEMBAGAAN YANG TELAH  ALLAH TETAPKAN . MAKA LAYAKLAH  MUSIBAH BERMAHARAJALELA  DI MANA-MANA. WALAU SEBESAR MANA PERUNTUKKAN DAN  PERBELANJAAN YANG DIKELUARKAN PASTINYA MEREKA TETAP AKAN GAGAL UNTUK MENANGANI PENYAKIT  HATI KERING YANG SEMAKIN BERCAMBAH DALAM DADA SETIAP MANUSIA.

 

BUKANKAN PERANGAI MANUSIA MASA LALU YANG DIRAKAM OLEH ALLAH ITU TIDAK SEBURUK MANUSIA MASA KINI. MALAHAN MANUSIA KINI LEBIH TERUK DAN BURUK DARIPADA MEREKA. UNTUNGNYA UMAT MUHAMMAD INI DIBERI PENANGGUHAN, JIKA TIDAK AZAB ALLAH PASTINYA AKAN MENIMPA MEREKA DENGAN  LEBIH BURUK LAGI .

MALANGNYA GOLONGAN MEREKA BERTERUSAN BERKHAYAL KOSONG TENTANG KERAHMATAN DAN KEBERKATAN TANPA MENGERTI PENANGUHAN ITU. MEMBUATKAN MEREKA SEMAKIN JAUH TERSESAT DAN MENGHAMPIRI JURANG KEHANCURAN DAN AZAB YANG PEDIH.

 

“KERANA KEBANYAKKAN MEREKA MENJADI KAFIR SESUDAH BERIMAN”

“DENGAN MENJADIKAN AYAT-AYAT ALLAH SEBAGAI SATU PERMAINAN DAN PERDAGANGAN.”

 

APAKAH RINGKASAN SEBODOH INI YANG HENDAK KAMU BAGGAKAN

Isi kandungan Al-Qur’an adalah : ( MENURUT ISTILAH JAKIM)

  Menjelaskan masalah Aqidah dan keimanan.

  Menjelaskan proses penciptaan alam dan manusia.

  Menjelaskan kisah-kisah nabi dan rasul serta umat terdahulu.

  Menjelaskan Hubungan manusia dengan manusia.

  Menjelaskan petunjuk hidup berkeluarga, bermasyarakat dan bernegara.

 
 
TIDAKKAH KAMU MENGHAYATI AL-QURAN DENGAN SEBENAR2NYA YANG MENYATAKAN UMMAT TERDAHULU ITU MEMPUNYAI TEMADUN YANG LEBIH CANGGIH DARIPADA UMAT SEKARANG.

TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI SURAH AL-ALAQ DAN KESELURUHAN KALAM ALLAH,  SIAPAKAH YANG MENGAJARKAN KESEMUANYA INI KEPADA MANUSIA.

 
 
LUBANG HITAM DI BUMI
 



TIDAKKAH MANUSIA ITU MALU KEPADA ALLAH.
 

AL-QURAN WAJIB DIHAYATI SETIAP HARI, HANYA BEKAS YANG BERSIH SAHAJA  AKAN DIKURNIAKAN ILHAM BERBENTUK ILMU  YANG TIDAK AKAN ADA HABIS-HABISNYA SEHINGGA DAPAT DIMUNAFAATKAN DAN MENAMBAH BAIKAN TEKNOLOGI YANG SEDIAADA MASA KINI  DAN AKAN DATANG.  TANPA PERLU MENAZLIMI  SERTA CANTAS-MENCANTAS SESAMA MANUSIA.
 
ATAU INGINKAH MENJADI SEORANG WANITA YANG TELAH MENGADAP TUHANNYA KINI DARI KALANGANMU YANG DIPANJANGKAN USIANYA HAMPIR 90 TAHUN, SEMATA-MATA UNTUK MEMBUAT PENYAKSIAN BAHAWA APA YANG DIPERJUANGKANNYA SELAMA INI SUDAH MENJADI KENYATAAN DAN BERJAYA. DIMANA RAMAI DIKALANGAN KAUM MEREKA / PEREMPUAN ATAU ISTERI YANG SUDAH MENJANDA SEBELUM KEMATIAN SUAMI, DAN RAMAI DIKALANGAN MEREKA YANG SUDAH TIADA DARA, TERMASUK ANAK-ANAK ZINA BAK CENDAWAN LEPAS HUJAN BERCERACAK DIMANA-MANA. TERMASUK MEREKA YANG SEDANG MENCERAIKAN SUAMI-SUAMI MEREKA DI MAHKAMAH-MAHKAMAH SYRIE AKIBAT KEBODOHAN MEREKA DARI MEMAHAMI AL-QURAN YANG SEBENAR.
 
ATAU PENGARAH PENDIDIKAN YANG LENCUN JASADNYA  MENGHADAP ILAHI, AKIBAT TERLALU TERKILAN DENGAN SISTEM PENDIDIKAN SEDIAADA YANG PUNAH RANAH.....   BUKITAKN DIMANA ANAK MELAYU ISLAM YANG TELAH BERJAYA MENEROKA TEKNOLOGI TINGGI SETELAH PELBAGAI IPT/IPTS DIPERKENAL DAN DILAKSANAKAN DENGAN PEMBAZIRAN BERBILION DAN MALAH  MEREKA PULA TERPAKSA BERHUTANG TANPA RELA SEHINGGA KEAKHIR HAYAT.  MANA PERGINYA MEREKA.....???     MANA PERGINYA MUKA-MUKA MELAYU YANG TERBUKTI  BERJAYA DENGAN SISTEM PENDIDIKAN YANG SEDIAADA SEKARANG....    MELAINKAN KEBANYAKANMEREKA HANYA MENJADI KULI DAN HANYA MAMPU MAKAN GAJI BUTA.... ??? 
 
 
TERKILAN MELIHAT BANGSANYA SENDIRI RANAP AKIBAT DIPERBODOH-BODOHKAN OLEH BANGSANYA SENDIRI.
 

 
 


 

 


 

 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis