Uploaded with ImageShack.us

Rabu, 6 Ogos 2014

munafik fasik musrik kafir syirik dan hukumannya


APABILA EMPANGAN MENJADI KERING



MIMPI:

Dua tajuk ini sudah lama berlegar-legar dalam minda “ murtad dan yusof kordawi”, tapi aku memadam dan melupakannya dari ingatan,  kerana aku bukanlah seseorang yang gemar menulis atau berbahas dan berdalil. Apabila ia hadir (gambaran) aku akan buangnya sejauh-jauh yang boleh agar tidak terjadi fitnah. Lagipun aku bukanlah seorang yang cermat dalam penulisan terutama apabila menyatakan yang hak, tentu ramai yang tersinggung dan tidak dapat menerimanya. 

Sehingga aku bermimpi lagi, berada dalam satu majlis ilmu yang dihadiri ramai orang, seseorang menghulurka borang supaya aku mengisinya dan menjadi da’ie, tetapi aku enggan, lalu aku katakana padanya “ Diriku sendiri pun tidak sampurna dan terdidik bagaimana aku mahu menyampaikannya kepada orang lain. “ Aku bangun meninggalkannya dan berlalu pergi menuju kepasar-pasar tempat orang banyak ( ramai bagi manusia ) untuk mencuci mata dan bersenang-senang.  Dalam pertengahan jalan, seorang hamba Allah yang lain  menahanku dan berpesan agar aku menasihati seseorang. Aku berpaling darinya dan berkata dalam hati “ nasehatkan diri sendiri pun tak lepas apatah lagi untuk  menasihati  orang lain “.
( sebenarnya banyak  mimpi yang sebelumnya telah di abaikan, terutama mimpi yang perlu penafsiran, ini  bertepatan dengan kehendak  Rasulullah apabila baginda melarang Aisyah dari mentafsirkan mimpi seseorang dengan  sesuka hati, tetapi Aisyah meingkari larangan baginda itu yang mengakibatkan kecelakaan telah menimpa keatas keluarga tersebut ) Anda  boleh cari dan membacanya dalam mana-mana blogger yang lain.

Jalan kepasar tidak sepertimana jalan moden yang biasa aku lalui ianya cukup asing bagiku, merupakan jalan denai yang  sukar dan banyak halangan. Aku melewati beberapa tempat yang cukup sepi sehingga nanyian unggas pun tidak kedengaran,  terdapat mayat-mayat bergelimpangan dalam pelbagai bentuk dan rupa, ada juga mayat rentung yang masih  berasap disana.  Ketika hujan mulai turun kakiku sudahpun melompat melepasi anak parit,  kedengaran sayup-sayup surah Ath-Thalaaq dan Surah Al-Mulk berkumandang.  Kawasan ini dipenuhi air yang bergenang membanjiri satu kawasan perkuburan, aku cuba melangkah merandup air tetapi tidak berupaya seolah-olah ada satu bebanan teramat berat yang sedang aku galas dan seret  melekap dipinggangku.

Untuk melangkah kehadapan aku terpaksa berpaut pada setiap batang nesan dalam pelbagai saiz  yang berceracak di permukaan air. Dengan bersusah payah akhirnya aku sampai juga ke penghujung, tahu-tahu sudah berada di halaman rumah sendiri, mataku terpaku melihat susuk tubuh yang cukup  aku kenal, bajunya lenjun dibasahi hujan sedang meninggalkan halaman rumah dengan menunggang motosikal, manakala dibelakangnya terdapat imbasan seorang wanita lesu  sedang membonceng secara menyongsang tidak seperti kelazimannya,  iaini membelakangi penunggang dengan wajah pucat kehijauan sedang merenung berat kearahku ( pakaian yang dipakainya bukan pakaian takwa ).

Apabila sampai pada ayat ini yang ertinya “ Apabila mereka dilempar ke dalamnya mereka mendengar suara neraka  yang mengerikan sedang neraka itu membara “.  “ Hampir sahaja neraka itu mledak kerana marah setiap kali ada sekumpulan orang-orang kafir dilemparkan kedalamnya, penjaga-penjaga neraka itu bertanya kepada mereka, apakah belum pernah ada seseorang yang datang  memberi peringatan  padamu ? “ penghuni neraka itu menjawab, benar sungguh seorang pemberi perinatan telah datang kepada kami, tetapi kami mendustakannya dan kami katakana kepada pemberi peringatan itu. Allah tidak menurunkan sesuatu apapun, kami sebenarnya dalam kesesatan yang besar . Al-Mulk“  Aku tersentap dan terjaga, Lalu Berastafar dan mengucap. selepas solat subuh aku mula  mengalamun, bermenung, jiwa terus mengelodak dan memberat akhirnya aku on kan pc lalu jari-jemari  menekan-nekan papan kekuncinya, kekusutan yang menyenak-nyenak di kalbu mula terlerai…

“ SETIAP SISTEM DAN CARA HIDUP, PERUNDANGAN, SIVIL/SYARIAH YANG ADA KINI SEBENARNYA TELAH TERKELUAR DARI KETETAPAN ALLAH, MEREKA SAMADA YANG MENDATANGINYA, YANG MENJAWATNYA DAN SESIAPA JUA YANG TERLIBAT SECARA LANSUNG ATAU TIDAK LALU MEMPERTAHANKANNYA. MAKA SYAHADAH MEREKA TELAH TERBATAL. WALAUPUN MEREKA SEORANG YANG DIANGGAP ULAMA BESAR, AHLI PIDATO, AHLI BERDALIH DAN BERDALIL, AHLI MEMBANTAH-BANTAH,  AHLI IBADAH DAN SEKUTU DENGANNYA”.



APA-APA  AJELAH  GERAM DAH NE.... ( blum bertukar kala jingga punn ) :

BIAR BERBILANG BUDAYA JANGAN BERBILANG IDEOLOGI,
BIAR BERBILANG USAHA JANGAN BERBILANG MATLAMAT,
BIAR BERBILANG JENAMA JANGAN BERBILANG QUALITINYA,

JANGAN JADIKAN PERSAINGAN SEBAGAI ALAT PEMBUNUH TAPI JADILAH PESAING YANG DAPAT DIMUNAFAATKAN PESAING YANG LAIN, AGAR SETIAP JENAMA DAPAT DIGILIRKAN SETIAP TAHUN TAPI MUNAFAAT, HASIL  DAN NIKMATNYA SEOLAH-OLAH MEREKA DUDUK DIBAWAH SATU BUMBUNG YANG SAMA, SALING LENGKAP-MELENGKAPI DAN DUKUNG MENDUKUNG ANTARA SATU SAMA LAIN.

AGAR MEREKA YANG DIANUGERAHI KEPINTARAN TIDAK HANYA MENGEKPLOTASI ORANG YANG DUNGGU DAN MEREKA YANG DUNGGU DAPAT DIPIMPIN TANGANNYA DAN DISEMARAKAN SEMANGGATNYA AGAR LEBIH KREATIF KERANA KREATIVITI HEBAT  HANYA AKAN MUNCUL DAN TERBIT DALAM PLATFORM YANG BERSIH DALAM SETIAP MINANNAS/INSAN YANG DIGABUNGKAN UNTUK MENCIPTA DAN MEMBANGKITKAN KREATIVITI, SALING HORMAT MENGHORMATI, HARGA-MENGHARGAI LALU BERKONGSI ILHAM YANG DIANUGERAHKAN ALLAH UNTUK PENCAPAIAN BERSAMA, MELALUINYA AKAN MELEDAKAN PELBAGAI FENOMENA YANG DILUAR JANGKAUAN AKAL  ORANG PERSEORANGAN.

UNTUK MENCAPAI MATLAMAT INI PERLU KETEGASAN DAN SISTEM PENDIDIKAN BERIDEOLOGI SAMPAH DAN ROJAK ATAU SISTEM BERKASTA SAMPAH BRITISH, YAHUDI DAN LAIN-LAINNYA  YANG JAKUNKAN KUASA, TAMAKAN HARTA, PUTAR ALAM, PUTAR BELIT, PEPAT DILUAR RENCONG DIDALAM, JAKUNKAN PANGKAT DAN SEDARAH DENGANNYA  DAPAT DIBUANG DAN DIKUBURKAN.

BILA ORANG YANG BERPENDIDIKAN BERKASTA BARAT  ATAU YAHUDI ATAU FAHAMAN ISLAM SAMPAH, DIAMBIL UNTUK MENGOLAH DAN MEROMBAK SISTEM PENDIDIKAN SAMPAH. SAMPAI KAPAN PUN BANGSA INI AKAN JADI MALUKUT DI TEPI GANTANG. UMPAMA EJUK ENAU MELEPASKAN PUCUK MASING-MASING. HARI INI TIMBUL ESOK LUSA DAN TULAT TERUS TERSUNGKUR DAN TENGGELAM DALAM PELBAGAI FALSAMPAH DAN IDEOLOGI SAMPAH. 

BAIK ANDA MENGAMBIL MEREKA YANG MENGAJAR  DI KAKI LIMA, MEREKA PUN TERPELAJAR DAN BUKAN CALANG-CALANG ORANG DAN MEREKA LEBIH JELAS APA YANG ADA DIBAWAH DARIPADA MEREKA YANG BIASA DUDUK DI ATAS, IDEA KREATIF MEREKA LEBIH MUDAH DIFAHAMI DAN DIPELAJARI  DARIPADA SI PUTAR ALAM YANG MERABAN DAN KELIRU DENGAN PELBAGAI IDEOLOGI YANG DIRI MEREKA SENDIRI PUN TAK KENAL SIAPA MEREKA, UNTUNGNYA MEREKA DIBERI JAWATAN DAN BERGAJI, CUBA LUCUT DAN LEPASKAN JAWATAN MEREKA, KITA TENGOK MACAMMANA, MAHU MACAM LAYANG-LAYANG PUTUS TALI RASANYA TU. IDEA ENTAH KEMANA, DIRI MEREKA PULA ENTAH  KEMANA, KALAU BUAT PERSEMBAHAN DI KAKI LIMA MUNGKIN LANGAU JER KOT YANG SUDI MENYAKSIKANNYA, SUDAHNYA UKUR JALAN KE HULU KE HILIR… ( ceh batang idung sendiri tu ). 

MENTERI :

TIDAKLAH PATUT DAN SUNGGUH MEMALUKAN LAGI MENJIJIKKAN APABILA SESEORANG MENTERI, SENATOR, PEGAWAI-PEGAWAI  DAN MEREKA YANG LAINNYA  SERTA MEREKA YANG DISUMBAT TEMBOLOKNYA BERASA  BESAR KEPALA, BANGGA, SOMBONG, MINTA DISANJUNG-SANJUNG, MINTA  DIHORMATI MINTA DISAMBUT, MINTA DITANDU, MINTA DIKOMPANGI PADAHAL  ANDA DUDUK BERSANTAI-SANTAI BERGOYANG-GOYANG MELABUHKAN BUAH BETIK DAN BUAHKUINI SAMBIL MENGENTEL-GENTEL BIJI KALKULATOR. SEDANGKAN GAJI DAN UNDI ANDA DISUMBANGKAN OLEH RAKYAT MISKIN YANG PAPA KEDANA INI. SEPATUTNYA ANDALAH YANG TURUN PADANG MENYANJUNGI MASYARAKAT DAN  RAKYATNYA, KERNA TANPA SUMBANGAN DAN KERINGAT SI PAPA KEDANA ITU SIAPALAH ANDA ?  

KEBIASAAN YANG TAK PELIK DAN MEMUALKAN BILA PILIHANRAYA SAMPAI, IALAH MEREKA  PANDAI BERMAIN WAYANG KULIT LALU BERATUR DI SETIAP PINTU DAN TINGKAP RUMAH SIAP JADI LANGSIR LAGI  MACAM LANGSUYUR BERGENTAYANGAN DISETIAP SUDUT RUMAH SAMPAI BILIK KECIK YANG HAMPIR ROBOH  DI TENGAH BELANTARA PUN  MEREKA SANGGUP MENYERINGAI. TU BELUM BERCERITA MENYEMBANG SAMBIL BERRAMAH MESRA DI WARUNG KOPI DENGAN ORANG-ORANG KAMPUNG YANG HAMPIR RUNTUH. BILA MEREKA MENANG BAYANG PUN TAK NAMPAK, WARUNG YANG DIHINGGAPI LANGAU PUN RUNTUH TESEMBAM KEBUMI.

BILA DAH BERKUASA, MASING-MASING TAK SABAR-SABAR BERSAING  NAK MERAMPAS KUASA PULA. KENAPA ? TAKUT ESOK MATAHARI TAK TERBIT YE. JANGAN BIMBANG MATAHARI TETAP AKUR DENGAN PENCIPTANYA. YANG PATUT BIMBANG MANUSIA NI APABILA IMAN DAH LONGGAR, KUASA PULA JADI REBUTAN. MEREKA AKAN HALALKAN APA SAHAJA, JANJI DAPAT BERKUASA. YAKINKER KALAU SIFAT SABAR TIDAK DAPAT DITONJOLKAN, BANGSANYA INI MAMPU MENGGENGAM DUNIA. KAN BAIK WAKTU-WAKTU BERTENANG BERGINI MASING-MASING KEMBALI MENGENAL DIRINYA DAN PENCIPTANYA. BUKA AL-QURAN SUPAYA KALAU DATANG SEBARANG KEMUSKILAN DAN TERPELECOK DALAM POLITIK  TAK PERLULAH ULAMA YAHUDI DIJADIKAN SANDARAN.






UNDANG-UNDANG YANG SATU SEWEL YANG SATU SESAT

ADA TOKOH YANG HEBAT, PIDATONYA MANTOP, WAWASAN BOLEH TAHAN DAN  MENJADI PUJAAN RAMAI, HAJAT DI HATI  INGIN MEMBIMBING DAN MENAWAN UMMAT SELURUH ALAM TATAPI MALANG ISTERI SEORANG PUN TAK TERBIMBING. ( nak bimbing lagu mana karang depa pakat dengan doktor, polis, loyer, saksi palsu dan hakim depa pakai undang-undang manusia bukan Al-Quran, huh !  moh aku jadi sabaruddin tukang kasut cukuplah P.Ramlee sorang je yang kena ngeri tu… malu woo satu dunia. ) YOLAH SAPA SURUH IKUT UNDANG-UNDANG / LOW  BRITISH KAN DAH SUSAH NAK KAWAL ISTERI. MAKIN NAIK TOCANG LA DEPA.

ADA BEBERAPA TOKOH PULAK YANG  TAK SABAR-SABAR NAK MONOPOLI JAWATAN MENTERI, TELAH DISEBUT-SEBUT PUN SEBAGAI PM WANITA PERTAMA MALAYSIA, TAPI SUAMI YANG ANGSORANG PUN TAK BOLEH DIPIMPIN, YANG TAK BERSUAMI LANSUNG PUN ADA SEBAB NENGERI BENO NAK MASUK MEMINANGNYA, BARU TUDING JARI DAH KECUT PERUT, BELUM LAGI DIJENGKILKAN MATA, PITAM TERUS  PAK… KALAU SETAKAT KAWIN CERAI, KEMUDIAN KAWIN SEMULA TU KIRA OK  TAPI   ADA YANG KAWIN – CERAI  KAWIN-CERAI BERKALI-KALI MACAM TUKAR BAJU HUH !!!   ADA HATI NAK MENYATUPADUKAN BANGSA KONON, BAIK SAHAJA NEGARA INI TAK USAH BUAT  APA-APA KERJA.

AJAR SAHAJA BANGSANYA ILMU PERUNDANGAN, CELIK MATA SAHAJA DUIT-DUIT, MAKLUM KALAU NAK CARI KESALAHAN ORANG, HIRUP NAFAS DI UDARA PUN ADA YANG PITAM KENA SAMAN. BAGUSLAH BIAR BANGSANYA JADI GONJENG TERUS DAN TERPELAJAR MENCARI KESALAHAN ORANG UNTUK DISAMAN DAN SAMAN MENYAMAN, BIAR MUFLIS SEMUANYA. INGATKAN MAKIN TINGGI BELAJAR MAKIN CERDIK RUPANYA SEMAKIN BODOH SAMPAI DAH HABIS TINGKAT TAK BERSISA LAGI.
SEBAB ITU BANGSANYA TIDAK KEMANA-MANA, JADI MALUKUT DITEPI GANTANG, YANG MEREKA TAHU UNTUK  MEMBUKTIKAN KEMODENAN DAN KEMAJUAN  MEREKA MENGEKSPORT APA SAHAJA DARI LUAR TIDAK KIRALAH APAPUN LENDIRNYA JANJI MALAYSIA MERIAH. ( tu lah sebabnya den malas nak menulis, bila dah terlebih menulis rupa-rupanya den pun 2x5 mereka jugak…. Huh ! )



HUKUMAN YANG WAJIB DIKENAKAN KEPADA ORANG-ORANG MUNAFIK, FASIK, MUSRIK, ZALIM DAN KAFIR ALLAH MEMBENCI MEREKA.



JANGAN WAYANG SANGGATLAH.

Sungguh memalukan apabila setiap ajaran dari ulama yahudi kini meresap kukuh dalam minda kebanyakan ulama ,ustaz,  ustazah dan bangsanya di negara ini. Apakah hati mereka sudah gelap dalam memahami Al-Quran. Sehingga menggunapaki apa jua yang terzahir dari mulut mereka ( yahudi/kafir)?
Sedangkan jika seluruh ummat ini  dibawa secara bersungguh-sungguh untuk memahami kandungan Al-Quran minda mereka mampu berkembang 10 kali ganda kekuatan dari minda mereka  ( kafir )walaupun mereka bukan seorang tahfis. Dan bangsa ini mampu  menguasai dunia 10 kali ganda lebih pantas dari mereka (kafir), Dan bangsa ini mampu berusaha bersama-sama tanpa mengenal bulu , kasta, pangkat, status, keturunan, kroni, warna kulit  dan sebagainya 1000 kaliganda lebih baik, lebih hebat dan lebih pantas dari mereka (kafir), sehingga dapat dimunafaatkan dan mendatangkan rahmat kepada jiran tetangganya.


Ulama merangkap ustazah  yahudi !!!

Anda merasa gentar dan gusar bukan sekiranya tembelang anda pecah setelah bangsa ini menguasai Al-Quran ??? Sebab itu apabila mereka digalakkan memahami makna Al-Quran, anda segera palingkan mereka kepada kitab-kitab yang lain. Memang anda ini PENJAHANAM bangsa dan agama anda sendiri.


Jangan bimbang  !!!

Anda ( yahudi/kafir)  lebih kenal bangsa ini dari diri mereka sendiri bukan !!! ejen-ejen yang mempunyai   ideologi seperti anda sudah tidak terbilang ramainya disini dan dimerata dunia.   Teruskanlah anda menginjak- injak  dan meludahi, mengencingi dan memberaki  kepala mereka, dengan ideologi-ideologi, muzik-muzik, budaya-budaya, permainan-permainan, perundangan-perundangan, sistem-sistem,  falsampah-falsampah, drama-drama, filem-filem, syair-syair, pemikiran-pemikiran dan sebagainya  Kerana sememangnya bangsa ini rela kepalanya  menjadi  alas kaki,  kesat kaki  serta mangkuk tandas buat  anda  dan Mereka rela kepala mereka  ditunjal-tunjal malah  mereka  tidak akan kemana-manapun.


MENJERIT-JERIT DEPAN SERIGALA

 Sekiranya saudara seagamanya ditindas mereka hanya mampu terjerit-jerit  sambil berselogan dan bersepanduk dengan kutuk-kutukan  di seberang tambak sahaja. Selepas itu anda ( yahudi ) boleh menganjing-anjingkan mereka (islam saduran) dengan senjata  canggih yang anda dakap  sambil menjelirkan lidah, anda tertawa terbahak-bahak kearah meraka (islam saduran)   ha.ha.ha.ha…… lalu anda katakana kepada mereka  “ teruskan kutukan itu  keatas diri anda sendiri ha.ha.ha.ha…..  selama ini andalah (islam saduran)  yang paling berbangga dan bergaya  dengan sistem yang kami bangunkan…. Ha.ha.ha.ha…..”dan anda( islam celup ) sememangnya naif untuk membangunkan sebarang sistem,  hatta seluar dalam anda sendiri pun kami (yahudi) yang membangunkannya…. 

Hum….  teringat kisah BABOON sastera tingkatan lima dahulu. Mengisahkan Seseorang yang memakai kostum beruk yang berlagak beruk tetapi sebenarnya orang . kemudian bersungguh-sungguh  berlagak orang tetapi orang tetap memandangannya beruk ( begitulah dalam beragama, walau apapun kostum yang anda pakai mereka tetap kenal siapa diri anda ). Tahniah pada penulis novel  baboon ini, malangnya bangsa anda ini masih mempunyai ideologi yang sama sepertimana zaman anda, malah kini semakin parah.


SETIAP BENUA YANG DIDALAMNYA TIADA ORANG-ORANG MUKMIN DAN ORANG-ORANG YANG SENTIASA MEMOHONKAN KEAMPUNAN, PASTI MEREKA TELAH DIHANCURKAN DENGAN PELBAGAI AZAB. KERANA ORANG-ORANG KAFIR ( BERPALING DARI AL-QURAN ) TIDAK DIPERLUKAN OLEH ALLAH UNTUK MEMAKMURKAN MUKABUMI INI.


CIRI-CIRI ORANG MUNAFIK, FASIK, MUSRIK, SYIRIK KAFIR

Tiada istilah mukmin derhaka,kerana  semakin banyak istilah yang diberikan bangsa dan ummat ini akan terus hanyut dalam kebatilan dan menjadikan TAUBAT mereka sebagai jalan permainan dan angan-angan kosong yang merugikan diri sendiri dan bangsanya.

Ada lebih beratus-ratus  ciri dan tanda-tanda orang munafik yang dinyatakan dalam Al-Quran, anda boleh melawati bloger yang lain atau anda rujuklah pada  Al-Quran sendiri , ianya lebih terperinci dan jelas. Setiap perbuatan yang sengaja di ingkari, mereka itulah golongan berdosa musyrik, munafik, fasik, syirik lagi kafir.  Golongan munafik ini  menguasai semua bidang, Terutamanya  Bidang Agama,  Pentadbiran,  Perundangan, Penghakiman,  Perdagangan,  Perbank kan,  Perubatan,  Perkahwinan / Rumahtangga, Harta Pusaka,  Jenayah,  Bersosial,  Kejiranan,  Zakat / Baitulmal dan sedekah,  Peperangan,  Beribadah / Masjid-Masjid/ Rumah Ibadah,  Tampak Berilmu dan hebat,  Tampak hebat dalam Berkebajikan,  Ketenteraan/pertahanan,  Golongan Profisional di setiap jabatan  termasuk pengarang-pengarang kitab atau ahli cerita, Bloger-bloger politik dan sebagainya. Beratus-ratus ciri munafik yang dinyatakan dalam Al-Quran  ini anda tidak diberi kuasa untuk mengambil tindakan kerana hanya Allah lah yang lebih jelas tentang kemunafikan dan kefasikan mereka .

Kebanyakan wajah mereka seperti lampu kelap kelip kekadang bercahaya kekadang malap, cahaya disini bukan bermasuk bersinar-sinar atau wajah putih  berseri-seri atau wajah yang dilumur bedak sejuk atau mereka yang mengamalkan doa agar wajah bercahaya dan berseri  atau mereka yang memakai susuk berlian,mas atau marjan atau  mereka yang mandi bunga,limau dan sebagainya atau mereka yang berada di permukaan salji dangan wajah putih berseri atau alat solek berjenama *********, cahaya ini boleh dilehat walau wajah mereka sehitam arang.



CIRI UTAMA  MUNAFIK YANG WAJIB DIHUKUM.
1.       BILA BERJANJI IA MUNGKIR
2.       BILA BERCAKAP SELALU BERDUSTA
3.       BILA DIAMANAHKAN IA KHIANAT. 


CIRI UTAMA FASIK YANG WAJIB DIHUKUM :

KALAU MEREKA MEMBANTAH HUKUM HUDUT/KISOS/PERUNDANGAN ISLAM  SILA BERAMBUS  KE SINGAPORE , ISRAEL ATAU KE ENGLAND. SINGAPORE TERGADAI PUN ATAS TANGAN POLITIK YANG TAMAK, RAKUS, GELOJOH DAN JAKUN DUNIA DARI KALANGAN ORANG-ORANG YANG JAKUN  .  DAN SUKU SAKAT MEREKA JUGAK. TAK USAHLAH NAK WAYANG SANGGAT. AKHIRNYA BANGSA MELAYU ATAU UMMAT ISLAM DISANA TAK SAMPAIPUN DAKI HITAM DI HUJUNG KUKU. KERANA APA ? KERANA TERLALU ASYIK  MEMPERTAHANKAN PERUNDANGAN SERTA SISTEM BEBAL BRITISH. AKHIRNYA ISLAM LEMAH. ( datukku, bapa saudaraku, ibu dan bapaku, begitu juga kaum kerabat ku, termasuklah diriku tetapi tidak kini kecuali u.m.n.o. kembali ISLAM dan melaksanakan perundangannya. Aku geram dan sedih kerana Ramai  diantara kaum kerabatku yang sudah pun  kembali kealam kubur sedangkan mereka tidak menyedari selama ini mereka telah memilih politik yang menghalalkan perundangan dan sistem sesat lagi kafir. ( setiap pemimpin akan dihimpunkan bersama pengikutnya di neraka dan mereka saling bertengkar, sedangkan petengkaran mereka adalah sia-sia ).

1.       MENGADAKAN SISTEM PERUNDANGAN SELAIN PERUNDANGAN ALLAH.
2.       MENGADAKAN KETETAPAN DAN ATURAN HIDUP SELAIN AL-QURAN.
3.       KERAS KEPALA, BERSIKAP KASAR, SUKA BERTENGKAR  DALAM MEMPERTAHANKAN  KEBATILAN.
4.       KERAS HATI, TIDAK TAAT ,SUKA BERDALIH  DAN BERPALING DARI YANG HAK DAN KEBENARAN.
5.       GEMAR BERHUJAH DAN BERDALIL SELAIN AL-QURAN DAN SUNNAH RASUL.
6.       SUKA BERSEMBANG ATAU BERCAKAP MENGENAI PERKARA MAKSIAT DAN TIDAK BERMUNAFAAT.
7.       GEMAR BERBANTAH-BANTAH, KUFUR NIKMAT, TIDAK TAHU BERSYUKUR DAN BERSABAR.
8.       GEMAR PROVOKASI DAN MELOBI UNTUK KEKAL BERKUASA DENGAN MENAKUT-NAKUTKAN BANGSANYA AKAN TERHAKIS, SEDANGKAN BANGSA DAN NEGARANYA TERGADAI PUN ATAS PERBUATAN, KERAKUSAN  DAN KETAMAKAN MEREKA SENDIRI.
9.       MENJADIKAN AGAMANYA SEBAGAI BAHAN DAGANGAN DAN SENDA GURAU.
10.   GEMAR MENGGUNAKAN TANGAN KIRI DAN KAKI KIRI DALAM PERKARA YANG BAIK SEPERTI MENYUAP MAKANAN, MEMULAKAN PERJALANAN, MASUK RUMAH , MASJID DAN SEBAGAINYA DARIPADA YANG KANAN  (kecuali yang cacat atau oku ). Sila semak diri anda dan pelajari tentang adab-adab  anggota tubuh yang kanan dengan yang kiri. Biar tak Nampak hodoh dan bodoh walau anda jelita dan hensome. Kebanyakan golongan ini cukup liat untuk bersolat dan mentaati agama.
11.   MENGHALALKAN  YANG HARAM DAN MENGHARAMKAN YANG HALAL (spt :  menyentuh perempuan dan lelaki,  pemakanan yang diawet dengan babi,  mendedahkan aurat  kepada ipar duai dan orang ramai ( kecuali yang belum islam, anak keturunan dan orang tua yang dipandang seperti kain buruk dan tidak menyelerakan )  penyembelihan yang diselanggara orang munafik, fasik lagi kafir,  bercampur aduk antara lelaki dan perempuan yang bukan mahram, pernikahan haram yang semakin berleluasa akibat fatwa JAKIM yang sesat. )


MUNAFIK/Fasik/musrik,zalim itulah kafir

Orang-orang munafik ini mempunyai ilmu tingkat tinggi di dalam pelbagai bidang intelek, golongan ini ramai yang berharta dan kaya raya dan ramai juga yang miskin tapi kurang yang papa kedana. Kebanyakan mereka juga mahir dalam ilmu agama termasuklah ilmu ayat mengayat yang power rangers. Sifat serta perwatakan mereka memang sukar untuk dikesan dan teramatlah sukar untuk dijangka, keindahan mengawal wajah serta lengok bahasa  tubuhnya  bak pelangi pagi di langit tinggi dilautan biru  selepas hujan dinihari. Kalau Dalam Quran disebut kayu yang tersandar, tanpak aman, kemas  tenang, damai tidak mengancam dan cukup meyakinkanterutama  jika hendak dijadikan  tempat berlindung untuk mempertahankan diri dan bergantung harapan. ( kebanyakan mereka berhujah pakai akal, atau memutarbalikkan ayat-ayat Allah. bila mereka tahu sedikit ayat-ayat Allah mereka jadikan modal untuk berbahas dengan cara yang tak adil walaupun susunan bahasanya tanpak  indah, halus berhias siap dengan gurindam seloka menjerat jiwa. Tapi cukup memualkan, memalukan dan menjijikan terutama bagi  mereka  yang rajin  menghayati Al-Quraan. Apabila mendengar setiap ungkapa dan pidato mereka yang menghalalkan kebatilan. “ISLAM ROJAK” )

Buah tutur bicaranya  cukup indah,  petah,  kemas,  teratur,  lunak,  mengasyikan lagi menghayalkan kepada  sesiapa jua yang mendengarkannya adalah eset dan bodal terhebat mereka. Sanggat Pakar dalam ilmu jiwa sehingga  pujuk rayu dalam bicara hatinya cukup memukau, cukup menawan, cukup menggetarkan dan mencairkan  kalbu  Sehingga jiwa bergurindam dan berdondang sayang kerananya.  Rasulullah sendiri pun  terpesona kerananya, apatah lagi kita yang tebal imannya tak sampaipun tiga suku  kulit bawang , tentu dah ramai dari kalangan kita yang menjadi patung lilin yang  cair kepanasan tapi buat-buat dingin  kerananya.
Mereka cukup kreatif dalam mencipta dan mereka-reka cerita palsu syahdu lagi menyayat hati ,  lengok Bahasa tubuh yang dilonglaikan  beserta Kolam mata yang bersemburan  air mata bercahaya lampu limpah  bak air terjun Niagara ( maklum orang munafik air matanya pun cantik  berwarna warni juga.) pun dah menyebabkan air mata kita tergenang  di kelopak mata. Belum lagi dipautnya lengan kita lalu meleleh pula  airmatanya di bahu kita, lagi hilang akal kita dibuatnya terus  rela jadi lantai air terjun Niagara lemas pun lemaslah takpa asal si munafik bahagia.

Ada  tips yang Allah ajarkan kepada Rasulullah melalui Al-Quran yang wajib kita ikuti  supaya kita tidak terjerumus lalu terjun  menjadi munafik seperti mereka, Sebagai syariat yang wajib untuk mengajar golongan munafik yang sememangnya ramai dalam Negara ini agar orang lain tidak meniru ideologinya dan menyusahkan orang lain termasuklah mereka yang suka mereka-reka cerita serta gossip fitnah  tanpa bukti dan asas yang kukuh  serta mengubah suai wajah para pemimpin atau orang yang mereka benci, mengorek-ngorek kisah silam yang sudahpun dilupakan , ( kecualilah jika mereka dan kerabatnya yang memuat naik kenyataan  dan mereka pun berbangga kerananya dan sememangnya nyata kesalahan dan perbuatannya di pandang mata wajib dinyatakan), melaga-lagakan antara satu samalain dengan apa yang mereka sendiri tidak lakukan serta perkatakan dan sebagainya. Dengan niat untuk menjatuhkan antara satu sama lain dan mengaibkan mereka, yang dewasa ini sungguh melampauai batas, sehingga ada yang bercerai berai dan bermusuhan  kerananya.

HUKUMAN: MUSRIK, MUNAFIK, FASIK DAN  ZALIM:  

1.       WAJIB BERPALING  DAN MENINGGALKAN MEREKA.
2.       JANGAN DUDUK SEBUMBUNG DALAM JABATAN  ATAU SATU PARTI POLITIK ATAU KESATUAN DENGAN MEREKA .
3.       JANGAN SEKALI-KALI DUDUK BERSAMA MEREKA ATAU BERGAUL DAN BERURUSAN BERSAMA MEREKA .
4.       JANGAN SEKALI-KALI MEMILIH MEREKA SEBAGAI PEMIMPIN (  Allah memberi peringatan setiap pengikut akan dihimpunkan bersama pemimpinnya di akhirat kelak,  walau pelbagai alasan yang dikemukakan  mereka tetap mendapat bahagian yang sama.  kewarakan, kealim, amal jariah  dan keilmuan yang  mereka curahkan tidak berguna dan sia-sia di akhirat, selagi mereka tidak mufarakah dan bertegas kepada yang hak. )
5.       SOLAT JENAZAH KEATAS MAYATNYA DIHARAMKAN ( termasuk mereka yang mengamalkan cara hidup, budaya, berpakaian jahiliyah dan mendedahkan aurat, perundangan, peraturan pentadbiran  fasik ).
6.       BERDIRI ATAS KUBURNYA UNTUK DOA KEAMPUNAN DAN  BERTALKIN DIHARAMKAN.
7.       MENDOAKAN KEAMPUNAN BAGI DOSA-DOSA MEREKA JUGA DIHARAMKAN.
8.       WAJIB MENGUBURKAN MEREKA SEPERTI MENANAM BANGKAI HAIWAN TERNAKAN YANG MATI SAHAJA, KERANA AMALAN MEREKA LEBIH NAJIS DARI BABI.
 ( kecuali jika mereka  bertaubat dengan sebenar-benar taubat dan memperbaiki diri serta tidak mengulangi perbuatan lalu serta berusaha dan berfisabilillah dengan Al-Quran  barsungguh-sungguh. )

Moral  Berguna Dari Jepun :

Ada pelajar muslim kita yang belajar di Jepun, seorang menjaga batas agamanya seorang lagi perbuat sesukahati kerana berada  jauh di perantauan dan tiada siapa yang mengambil tahu dan memerhatikannya.  Ketika diadakan jamuan/pesta. Pelajar muslim yang seorang ini menjaga batas agamanya dan tidak minum arak sambil  menolaknya dengan baik sambil berkata kepada pelayan tersebut   “ agama kami melarang kami dari minum arak “, manakala seorang lagi pelajar muslim menyambutnya dengan bersahaja lalu meminumnya. Akhirnya apabila terlalu kerap meminumnya pelajar tersebut jatuh sakit lalu  beliau  bertaubat,  Apabila sembuh beliau menyertai semula parti/pesta Cuma kali ini apabila disuakan arak oleh pelayan yang sama  kepada  beliau . Beliau mengatakan   “ minuman ini diharamkan dalam islam “ .

Anda tahu apa yang pelayan ini lakukan pada pelaja tersebut ? Nama pelajar tersebut diserahkan kepada kedutaan dan menyatakan pelajar tersebut tidak sesuai tinggal di jepun. Akibatnya pelajar ini dihantar pulang ke negaranya dan pihak keluarganya terpaksa menangung rugi yuran pendidikannya.

Penipuan, pembohongan, munafik, fasik adalah sifat yang merugikan bangsanya. Dan di Negara ini sifat-sifat tersebut telah menguasai minda bangsanya sehingga Ayat-ayat Allah pun diputar belitkan demi menghalalkan perbuatan mereka. Tahukah anda 95% bangsa ini adalah pendusta dan menghkhianati amanah. Sebab itu selepas zaman al-farabi, ibnu sina dan lainnya. Tiada lagi bangsa islam yang maju, yang kental jiwanya, fisabilillah semata-mata kerana Allah. Lantaran ulama yahudi telah Berjaya menguasi semua pusat pengajian agama di  dunia dan hanya menggalakan pelajarnya menurut dan mematuhi apa yang telah ditafsirkannya sahaja. Sebab itu otak  block dalam minda umat islam terlalu menebal, fikiran mereka telah diracuni dengan penafsiran menyeleweng sehingga apabila mereka menghayati al-quran bayangan dari apa yang telah  mereka tafsirkan dari ulama-ulama yahudi  itu telah  memerangkap dirinya sendiri dan minda mereka tidak berkembang dan ISLAM GAGAL MEMBANGUNKAN SEBARANG TEKNOLOGI PUN.



HIKMAH DISEBALIK PENEGASAN HUKUM :

                Sebab itu hikmah bukan dicari selepas laknat, musibah, azab dan tulah yang menimpa dirinya atau ummatnya atau bangsanya . Tetapi HIKMAH wajib dicari dan menjaga ketetapan Allah dengan bersungguh-sungguh sebelum berlakunya sesuatu ketetapan azab. Agar gambaran dan sifat-sifat ahli syurga dapat dizahirkan sebelum kebangkitan semula kiamat, golongan inilah yang sebenarnya berhak mentadbir dunia.  Bukan golongan penipu, pendusta, pengkhianat, zalim, munafik, fasik, musrik lagi kafir. Setiap kebohongan dan penghianatan wajib dipinggirkan dan mereka perlu disita, dipinggirkan, diasingkan, dipulaukan sehingga apa jua urusan jangan melibatkan mereka lansung, supaya budaya penipu,pembohong,munafik,fasik lagi kafir ini  tidak menjadi kebiasaan dan pembudayaan bangsanya.


CIRI-CIRI GOLONGAN  FASIK ADALAH SAMA DENGAN GOLONGAN MUNAFIK.

Mereka merupakan golongan yang faham agama, dan dari keturunan orang-orang agama tapi  dirinya terpesona dengan tipudaya dunia akhirnya menjadikan agamanya di perdagangkan, agamanya dijadikan senda gurau dan permainan, agamanya jadi bingkang-bengkok, agamanya jadi hina, agamanya dijadikan flatform politik palsu lagi munafik, agamanya tidak menjadikan penganutnya mulia di sisi Allah dan hina pula  pada pandangan penganut agama lain, menjadikan agamanya hanya  sebagai istiadat dan budaya untuk majelis-majelis tertentu seperti kematian dan pernikahan sahaja. Menjadikan golongn yang suam-suam kuku agamanya ( Pak Turut )  sebagai kaldai tunggangan untuk menjerit dan melalak tanpa ilmu , mengampu  para  pemimpin berkepentingan mereka. Menyebabkan mereka semakin jauh tersesat.

Oleh kerana masa lama berlalu dan mereka terlalu menyebukan hal-hal keduniaan  menjadikan mereka  jakun dan terpesona dengn tipudayanya lalu mengabaikan Akhirat, akhirnya mereka menjadi golongan Fasik,  ciri mereka serupa orang munafik, Cuma mereka agak kasar dan mudah dikesan kefasikannya, jika tidak bertaubat matinya adalah kafir : Ramai dari golongan mereka yang kaya raya, miskin dan papa kedana, kebanyakan bayangan wajahnya seperti berdebu hitam  dan tidak bercahaya, berbeza dan tidak sama  seperti wajah orang mukmin yang papa kedana serta melarat yang sabar dan redo.

EHSAN / KEBAJIKAN.

Golongan Islam sampah, munafik dan fasik  akan mengariskan 3 struktur asas sebagai perinsip dalam beragama iaitu .  
1.       ISLAM.
2.        IMAN
3.        EHSAN / KEBAJIKAN.
 Inilah  yang selalu diungkapkan dan didukung oleh ulama-ulama, ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah  yahudi  sejak berkurun lampau. Ulama-ulama  yahudi Berjaya mengembangkan dan  memesongkan otak mereka  ke kiblat mereka.  Menyebabkan mereka dan bangsanya tersesat jauh  lalu kafir setelah beriman. Mereka dan golongan mereka  tetap akan mempertahankan prinsip atau cogankata ini sampai liang lahad. tidak percaya anda lihat dan tengoklah sendiri . Walaupun sudah ditegur  dan di ingatkan berkali-kali mereka tetap mempertahankannya, inilah hakikat kemunafikan dan kefasikan  mereka. Sebab itu jangan beralasan apabila azab menimpa mereka mengatakan kami belum diberi peringatan.)



SEPATUTNYA DIUBAH KEPADA.

1.       ISLAM .  / ANUTAN AGAMA ( yang diberi jenama oleh Allah agar agama Islam mengunguli dari setiap agama  dari langgit dan dari bumi / agama ciptaan manusia  )
2.       IMAN . / SEPENUHNYA DENGAN Al-QURAN DAN SUNNAH RASUL BUKAN KITAB POLITIK ATAU KITAB    YAHUDI ( kerana andalah yang menguasai kerajaan sekarang ).
3.       AMAL . / PELAKSANA ( melaksanakan  apa yang dituntut oleh Allah agar ianya dilaksanakan dan diamalkan dalam kehidupan seharian menurut Al-Quran dan sunnah rasul,  bukan hanya bercakap PASAL ISLAM atau berceramah sepanjang hayat,  tapi pelaksanaannya menyongsang  menurut kitab POLITIK atau YAHUDI atau perundangan SIVIL / SEWEL  BARAT  yang “ BODOH ” ) ( kerana andalah yang menguasai kerajaan sekarang ).
4.       TAKWA ( tunduk, patuh, taat, takut, malu, cinta Allah  dan melaksanakan semua perintahnya tanpa banyak cekadak dan berbantah-bantahan. )
5.       EHSAN / BERKEBAJIKAN (  iaini mendahului kebajikan dan ehsan  dalam Agamanya atau beragama iaini  mendahului dalam mentaati kebajikan  perundangan syariahnynya, kebajikan  peraturan saraknya, kebajikan perdagangannya, kebajikan pentadbirannya, kebajikan dalam perlaksanaannya, kebajikan dalam teknologinya dan sebagainya menurut Al-Quran dan Sunnah Rasulnya, bukan kebajikan menurut dan mendahului  kitab POLITIK atau YAHUDI ( kerana andalah yang menguasai kerajaan sekarang ). atau kebajikan dalam peraturan tagot atau perundangan yahudi dan barat  yang “ BEBAL “  dan jauh tersesat itu. Jika orang islam tidak mejaga dan mendahului kebajikan dalam agamanya siapa lagi yang nak diharapkan. Takan nak suruh orang nasrani, buddah, hindu  dan yahudi melaksanakan peraturan syariah  islam.

Setiap kebajikan yang dilaksanakan seperti menderma, bersedekah, berzakat, bersolat, haji  dan sebagainya tidak akan diterima Allah dan mereka tidak dianggap orang-orang beriman dan beragama selagi mereka tidak menjaga dan melaksanakan  kebajikan Agamanya ( peraturan dan hukum hakam ) berpanduakn Al-Quran dan sunnah rasulnya. “ MELAKSANAKAN UNDANG-UNDANG HUDUT ADALAH KEBAJIKAN DALAM BERAGAMA, MENGHARAMKAN RIBA DAN MENGHAPUSKANNYA ADALAH KEBAJIKAN DALAM BERAGAMA.  “ MENGHAPUSKAN UNDANG-UNDANG SEWEL/SIVIL dan SYARIAH SYAITON ADALAH BERKEBAJIKAN DALAM BERAGAMA “. Dan lain-lain lagi  yang menyempang jauh dari Al-Quran“
Barulah mereka termasuk dalam golongan hamba-hambanya yang  mukmin.



ORANG MUNAFIK MEMOHON CAHAYA DARI ORANG MUKMIN





CAHAYA DI WAJAH:

Sila perhatikan wajah anda sendiri di kaca cermin, anda akan melihat 2 bayang di sebalik kulit, jika gagal mengesan cahayanya sila  buat latihan selalu, Insyaalah anda akan dapat melihat cahaya itu  dan dapat pula membezakan antara orang mukmin, munafik dan fasik ( baik dilihat untuk wajah sendiri, apabila terlihat pada wajah orang lain tolong jangan menyebuk dan memandai-mandai. Untuk pengetahuan dan panduan diri sendiri sudahlah. ) Setiap titik maksiat akan menghapuskan cahaya di wajahnya serta tehapus  hijab dari hatinya dari memahami ayat-ayat Allah, selama 40 hari dan dosa besar pula selama 40 tahun ( walau apapun jenis warna kulitnya anda tetap dapat mengesannya ). Sekiranya ini terjadi bermakna anda berada dalam keadaan fasik dan amalan kebajikan anda tertolak walaupun anda seorang yang menjaga solat.  Sekiranya tidak bertaubat dan mati pula pada hari itu, maka matinya adalah dalam keadaan kafir.) Sebab itu orang-orang yang kerap melakukan dosa besar tidak dapat bertahan dengan taubatnya kecuali setelah tubuh jadi lemah akibat pelbagai jenis penyakit yang  bersarang dalam tubuhnya.

APA FUNGSI CAHAYA INI DI MAHSYAR ?

Cahaya orang-orang islam dan mukmin sahaja akan kekal. Apabila mereka diseru oleh malaikat penyeru setelah dibangkitkan dari kubu untuk menuju mizan keadilan  Allah untuk dibicarakan, orang-orang mukmin, orang munafik, orang fasik yang saling mengenali sewaktu di dunia, akan ditemani cahaya dihadapan dan di samping kanannya sehingga cahayanya dapat menerangi jalan yang dilalui menuju tuhannya sambil berdoa dan berharap kepada Allah agar cahaya itu tidak terpadam dan dikekalkan sehingga mereka menemui tuhannya dan terhindar dari azab ( dari surah yang lain ) .  

Sebenarnya cahaya terang ini semakin lama akan semakin pudar, malap dan terpadam sepertimana cahaya lampu limpah yang bergantung pada kekuatan hayat  baterinya. Cahaya di hadapan dan di sampingnya juga  bergantung kepada amalan yang dibuatnya, semakin banyak amalan maka semakin panjanglah hayat cahayanya, semakin sikit amalannya maka padamlah cahayanya. Apabila terpadamnya cahaya,  Malaikat akan memasang dinding atau sekat dimana yang di luar ada azab dan di dalam ada rahmat, mana-mana cahaya yang terpadam mereka akan melalui laluan azab dan terhalang perjalanannya akibat kegelapan yang amat sanggat.

Manakala yang masih terang cahayanya akan meneruskan perjalanan.  Ketika ini orang-orang munafik laki-laki dan perempuan  yang cahayanya semakin malap dan pudar sedangkan perjalanan yang mereka  tempuhi masih terlalu  jauh,  akan menyeru dan merayu kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan yang sememangnya mereka kenali sewaktu di dunia sammada mereka dari kaum kerabat, anak ister, adik beradik, sahabat handai dan sebagainya akan berkata .   “ tunggulah kami,  kami ingin mengambil  cahayamu “.  Lalu dijawab oleh orang-orang mukmin  “ kembalilah kamu kebelakang dan carilah sendiri cahayamu untukmu “. Lalu orang-orang munafik laki-laki dan perempuan berkata lagi  “ bukankah kami dahulu  bersama bersama kamu “ . Lalu dijawab orang-orang mukmin “ benar tetapi kamu mencelakakan dirimu sendiri dan kamu hanya menunggu meragukan janji Allah dan ditipu oleh angan-angan kosong sampai datang ketetapan Allah dan penipu syaiton dating menipudaya kamu tentang Allah “   al-hadiid.  
1.       Pengkhianat dan suka mengkianati.
2.       Pembohong / pendusta.
3.       Tidak dapat membezakan mana ayat mutasahihah dan muhkamat.
4.       Melanggar hukum yang mutlak.
5.       Suka Berbantah dengan agama Allah .
6.       Hobinya menyakiti hati orang mukmin dengan perkara batil.
7.       Berlaku curang dalam pelbagai bidang kerjaya, sosial  dan perkahwinan.
8.       Banyak Alasan dan suka mencipta pelbagai alasan batil.
9.       Tidak dapat memahami ayat-ayat Allah walau diulang-ulang baca.
10.   Merasa rimas bila ayat-ayat Allah dibacakan.
11.   Menyamakan riba dengan jual beli.
12.   Ahli-ahli pereka  cerita.
13.   Bermuka-muka.
14.   Mengadu Domba.
15.   Enggan membuat kebajikan kecuali untuk menunjuk-nunjuk.
16.   Menipu dalam perjanjian jual beli atau perjanjian berat sebelah.
17.   Memalsukan dokumen dan surat perjanjian.
18.   Memakan sisa riba malah menghalalkannya sehingga tidak pernah susut.
19.   Menunjuk-nunjuk ketika berbuat kebajikan.
20.   Suka mengungkit dengan kebajikan dan bakti yang telah diperbuat.
21.   Menghalalkan sisa ribak.
22.   Benci kepada orang mukmin tetapi cinta kepada orang kafir.
23.   Cintakan kemuliaan diri, pangkat, nama, gelaran dan sebagainya.
24.   Sombong, ego  dan angkuh.
25.   Tamakan kuasa.
26.   Perasan Bila diberi kemewahan bahawa Allah telah memuliakannya.
27.   Selalu kufur kikir  dan berpaling setelah doanya dimakbulkan.
28.   Minum arak.
29.   Berjudi.
30.   Tikam no ekor, toto, 4d, cabutan bertuah di bank-bank, koprat dan sebagainya.
31.   Membalas sesuatu hukuman dengan zalim.
32.   Berbangga dengan maksiat yang dilakukan.
33.   Suka berhibur dan berpista.
34.   Meninggalkan solat.
35.   Meninggalkan puasa.
36.   Mempertikan nabi-nabi terdahulu.
37.   Menjadikan agamanya sebagai bahan ejekkan dan permainan.
38.   Tidak membayar zakat.
39.   Berzina.
40.   Meliwat.
41.   Mengada-adakan system yang menyebabkan terputusnya silatulrahim.
42.   Mencintai orang-orang musrik.
43.   Mencintai perundangan tagot/syaiton iaini perundangan sivil atau sewel.
44.   Suka Merosakkan Mukabumi Atas Alasan Pembangunan.
45.   Banyak mendirikan tempat-tempat hiburan, perjudian,arak dan sebagainya.
46.   Bila di minta tinggalkan maksiat malah mereka semakin banyak bermaksiat dengan sombong.
47.   Suka mencabar Allah dan peraturannya.
48.   Suka mengejek-ejek orang-orang mukmin.
49.   Menghalang dan menangguh pelaksanaan hukum islam.
50.   Menghalang dari memasuki masjidil haram,
51.   Menghalag orang dari mengamalkan syariat islam.
52.   Sentiasa mengharapkan penganut islam sentiasa bengkok dari jalannya.
53.   Suka membengkok-bengkokan agama dari jalannya.
54.   Berperang dalam bulan-bulan haram.
55.   Menjadi ejen dan dalang dalam pemutusan silatulrahim.
56.   Gembira bila melihat orang didalam penderitaan.
57.   Benci bila melihat orang dalam kebahagiaan.
58.   Menunjuk-nunjuk dalam solat.
59.   Menunjuk-nunjuk dalam beramal dan bersedekah.
60.   Mengotorkan tempat ibadah.
61.   Membuat bising ketika azan atau ketika ceramah agama.
62.   Suka menghentakan kaki bila berjalan.
63.   Suka menunjuk-nunjuk perhiasan yang dipakainya.
64.   Tamak dan haloba.
65.   Kikir dan kedekut lalu menghasut orang lain juga perbuat kikir.
66.   Suka makan riba.
67.   Suka makan rasuah.
68.   Suka memberi rasuah.
69.   Suka dipuji-puji.
70.   Ibadah bertambah bila dipuji dan berkurang bila dikeji.
71.   Beribadah seperti perdagangan dengan mencari fadilat atau ganjarannya.
72.   Suka bersumpah atas nama Allah.
73.   Suka berleter yang tak tentu biji butir.
74.   Suka bercerai berai.
75.   Anggkuh bila dinasihati, atau benci bila dinasihati.
76.   Menyembelih binatang tidak menyebut nama Allah.
77.   Mengambil kembali hak isteri setelah diceraikan.
78.   Isteri yang bernikah lain sedangkan  suaminya telah rujuk dalam waktu eddah.
79.   Isteri yang bernikah lain sebelum membayar tebus talak dari bekas suami.
80.   Becerai berai kerana perkara remeh dan bukannya hendak menjaga hukum Allah.
81.   Berlebih-lebihan dalam timbangan dan sukatan.
82.   Peras Ugut.
83.   Suka berhutang keliling pinggan.
84.   Hak dia hak dia hak orang pun dia punya.
85.   Mengumpat, mencela, memakihamun.
86.   Gemar berfesyen dan bersolek seperti orang jahiliyah.
87.   Mengubah ciptaan Allah dalam dirinya dan orang lain.
88.   Memakai sutera dan perhiasan emas dan perak bagi yang lelaki.
89.   Boros atau suka membazir.
90.   Suka memakai tangkal.
91.   Suka Mengamalkan sihir.
92.   Pengotor.
93.   Penghakiman yang zalim.
94.   Menganggap kekayaan itulah kemuliaan.
95.   Mengada-adakan sistem berkasta.
96.   Membiarkan jiran tetangga hidup melarat sedangkan dia mampu.
97.   Suka mencipta kepalsuan  sebagai saksi, hadis nabi, mengikut budaya serta jejak nenek moyang yang bercampur adik antar yang hak dengan batil dan sebagainya.
98.   Suka mencari kelemahan Allah dengan mengadakan pelbagai tandingan, seperti beranak, beristeri, anak perempuan dari malaikat dan sebagainya.
99.   Apabila diseru kejalan yang hak mereka segera berpaling dan mengada-adakan perbandingan yang lain untuk menghalalkan perbuatan mereka.
100.                        Enggan membaca dan menurut apa jua ketetapan Allah kerana diri terasa mulia dan berilmu.
101.                        Benci kepada kebenaran.
102.                        Tidak beriman dan mentaati perintah Allah.
103.                        Apabila dibacakan ayat-ayat Allah mereka bermain-main.
104.                        Suka mengada-adakan dan mencipta kebohongan.
105.                        Mudah berputus asa.
106.                        Suka bersumpah.
107.                        Nikah batin.
108.                        Bukan seorang yang penyabar.
109.                        Nikah Kontrak.
110.                        Mengadakan sesembahan kepada dewa-dewa , jin dan syaiton.
111.                        Menghimpunkan pengikut untuk menyembah dirinya.
112.                        Memperdagangkan orang seperti ibu atau bapa ayam.
113.                        Suka Mengambil kesempatan atas kelemahan dan kebodohan orang lain.
114.                        Mengada-adakan bulan selain bulan islam.
115.                        Bercinta dengan isteri orang.
116.                        Suka membuat kerosakan pada harta benda awam.
117.                        Memakan harta wakaf wajib.
118.                        Memakan harta anak yatim.
119.                        Bersetubuh dalam bulan haram ( Haji ) dengan sengaja dan siang hari di bulan puasa.
120.                        Tidak menggantikan puasa dan solat  yang ditinggalkan dengan sengaja.
121.                        Sengaja Meninggalkan solat jumaat.
122.                        Membahagikan harta puasaka tidak mengikut kaedah faraid yang telah ditetapkan.
123.                        Mengubah system perundangan tidak mengikut Ketetapan Allah.
124.                        Mengada-adakan ketetapan selain ketetapan Allah.
125.                        Mendedahkan aurat kepada yang bukan mahram.
126.                        Mengahwini isteri orang sebelum tempoh edah. Cerai mati atau hidup.
127.                        Menetapkan akad nikah sebelum habis edah. Cerai mati atau hidup.
128.                        Membuat perjanjian perkahwinan dalam tempoh edah.
129.                        Enggan membayar atau memulangkan mahar yang diwajibkan kepada bekas suami atau isteri.
130.                        Tidak mentaati suami dalam perkara agama atau kebaikan.
131.                        Isteri yang sengaja mencari jalan untuk menyakiti hati suaminya dengan sengaja.
132.                        Membiarkan perbuatan nyusus isteri demi mencari keredhaan isteri.
133.                        Enggan member nafkah kepada isteri yang tidak bekerja.
134.                        Enggan membayar upah kepada orang yang menyusukan anaknya.
135.                        Menziharkan ( menyamakan ) isteri dengan ibu atau saudaranya sendiri.
136.                        Bersyair dan bergurindam yang tidak mengikut syarak.
137.                        Anak angkat dan anak tiri di binti atau binkan atas namanya.
138.                        Suka bertengkar kepada perkara-perkara remeh dan batil.
139.                        Suka memandai-mandai dengan dalil yang diada-adakan.
140.                        Suka berbantah-bantah walaupun tahu perkara itu salah.
141.                        Kufur nikmat atau tidak pernah bersukur dengan apa yang ada.
142.                        Suka memanjang-manjangkan sesuatu isu walaupun remeh.
143.                        Suka mencari musuh dan bermusuhan,
144.                        Lebih gemar berbahas dan bertengkar mengikut logik akal tentang sesuatu hokum.
145.                        Suka bercerita perkara laro, dusta  atau sia-sia.
146.                        Cenderung kepada gossip, mengumpat, memfitnah dan sekutunya.
147.                        Menjadi pakar dalam batuapi, irihati, hasad dengki, pendendam, suka cari pasal dan tidak suka memaafkan,
148.                        Cakap tak serupa bikin.
149.                        Meminta orang lain perbuat kebajikan tetapi dirinya mengabaikannya.
150.                        Golongan yang terlebih pandai agama daripada golongan agama.
151.                        Panas baran tak bertempat.
152.                        Suka terjerit-jerit tidak kira waktu yang disengajakan .
153.                        Pakar dalam mengexplotasi orang lain.
154.                        Pakar dalam berdalil untuk menunjukkan dirinya hebat dalam agama.
155.                        Pakar belit dan putar alam juga.
156.                        Menghalalkan apa yang diharamkan dan mengharamkan apa yang telah dihalalkan Allah.
157.                        Mengambil orang kafir sebagai teman setia dan rakan karib yang mengusir orang-orang islam.
158.                        Meminta nasiha hal ehwal agama kepada orang kafir.
159.                        Mengeluarkan fatwa tidak berpandukan Al-Quran dan sunnah.
160.                        Menyerahkan urusan hal ehwal orang islam kepada orang kafir.
161.                        Menjadikan orang kafir sebagai pemimpin.
162.                        Mempercayai orang kafir dalam penyediaan keperluan untuk orang islam ( makanan dan peralatan ).
163.                        Membunuh atau mencederakan orang islam atau orang kafir zimmi.
164.                        Menjual barangan orang kafir yang memerangi islam.
165.                        Tukang cerita yang mengubah fakta sebenarnya.
166.                        Melobi dengan ayat-ayat Allah tanpa haknya, walaupun tahu yang debela itu zalim.
167.                        Berdebat dengan menggunakan ayat-ayat Allah tanpa hak yang benar.
168.                        Tidak membesarkan Allah dalam setiap peristiwa atau bencana.
169.                        Mereka cipta  permainan yang menghayalkan.
170.                        Ciri-ciri munafik dekat kepada fasik ada beratus-ratus sifatnya dalam Al-Quran.
171.                        Pendek kata golongan ini walaupun mereka tahu ianya salah disisi agama, mereka tetap mempertahankan ideologinya sehingga sanggup mengubah ferman Allah dari tempatnya, lalu berdalil dengan yang lain.Memandang  lojik pada apa yang dipandang sehingga pada pandangan golongan mereka itulah yang benar.
172.                        Selebihnya anda Galilah dari Al-Quran, agar anda rajin menghayatinya dan tidak menyerahkan urusan agamnanya serta nasib anda  keatas tangan ulama-ulama dan ustazah-ustazah yahudi.

Golongan ini paling banyak menguasi bidang Politik,  Perdagangan,   Broker-broker hartanah dan distributer,   Perundangan,  Loyer-loyer peguam cara atau peguam bela ,  Penguat kuasa,  Bloger-Bloger Politik,  Hakim-hakim,  remaizer,  barua-barua politik,  ahli musyarat tingkap/kedai kopi, Ahli  Kebudayaan,  Perseorangan,  Perompak atau ahli kongsi gelap dan sebagainya. ( jangan-jangan kita pun tak lepas kod )

SEBAB ITU ALLAH MENYATAKAN  ORANG-ORANG, MUNAFIK, MURTAD, FASIK, MUSRIK, SYIRIK ITULAH ORANG-ORANG KAFIR. ( selagi mereka tidak bertaubat dan memperbaiki diri )

BERTEGASLAH TERHADAP DRAMA TV DAN FILEM SERTA PELAKUAN-PELAKUAN YANG BODOH, BEBAL LAGI BAHLOL DI KACA TV DAN SEBAGAINYA KHUSUS MEREKA YANG BERJENAMA  ISLAM.

SETIAP BANGSA  MUSTAHIL BOLEH BERDIRI DENGAN SENDIRINYA TANPA SATU SISTEM DAN PERATURAN CANGGIH  YAND DAPAT DIPATUHI DAN DITAATI OLEH MEREKA DAN KEPIMPINAN MEREKA SENDIRI. KEPMPINAN BUKAN PENENTU KEJAYAAN SESEBUAH NEGARA SELAGI MEREKA TIDAK MEMATUHI KEPIMPIAN TERTINGGI DI ATAS MEREKA ( ALLAH ) MALAH MEREKA DIGELAR PENGKHIANAT PULA.

RAMAI BANGSA YANG BERJAYA DI DUNIA INI BUKAN KERANA KEPIMPINAN MEREKA TETAPI KERANA SISTEM YANG MEREKA JAGA, TAAT  DAN PATUHI  MEMBOLEHKAN MEREKA MUNCUL SEBAGAI BANGSA UNGGUL UNTUK SALING HORMAT-MENGHORMATI, HARGA-MENGHARGAI DAN SALING MELENGKAPI ANTARA SATU SAMA LAIN.

TELAH TERBUKTI DI NEGARA JIRAN TETANGGA KITA WALAUPUN MEREKA BERPELUANG BERKUASA  HANYA BEBERAPA KETIKA BANGSANYA TETAP MAJUJAYA.

Psst: tiada satu bangsapun yang Berjaya di dunia ini. Melainkan mereka berbangga dan mempertahankan bahasa kebangsaannya. bukan seperti bangsa kita semua dirojakkannya. Akhirnya hanya berbangga menguasai pelbagai bahasa, diri bangsanya tidak kemana-mana jugak.

Ku susun jari dari hujung lengan sampailah hujung kaki , dari hujung rambut sampai hujung kalbu yang paling dasar, mohon ampun lahir (yang nyata)  dan batin ( fitnah didalam dada ) kepada semua yang terasa dan  pedih hulu  hatinya termasuklah diriku sendiri.

Moga Bangsa Ini Menjadi Bangsa Berjaya,Bangsa Terpercaya, Bangsa Tauladan, Bangsa Yang Di ikuti, Bangsa Yang Disegani Dan Bangsa Yang Dirahmati Lalu Menjadi Penawar, Penyejuk Matahati Dari Setiap Ummat.

Salammun Alaikum......


0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis