Rabu, 9 April 2014

Harnez Suraya Dilempar Penampar








Hanez Suraya Abdul Aziz

Malas sebenarnya nak duduk sekapal dengan pakar-pakar gossip ni, apatah lagi nak menyebuk urusan orang lain, Tapi bila harini  selak akhbar rupanya  tak habis-habis lagi kisah mereka ni. Akhirnya  terjebaklah  pulak nak mengondem. Masuk ni mungkin kali ke empat  atau kelima saya nak melatah pasal artis.

Bukan nak jadi batuapi, Tapi kalau nk digelar batu api hantam sajalah labu, mat tak kisah… janji  hangpa puashati…  takda makna dan faedahnya gosip-gosip ni.

Mengenai gosip Hanez Suraya, Saya nak bersuara  dari sudut pandangan  seorang lelaki. Maklum saya lelaki, lainlah kalau saya perempuan, mungkin berbeza pandangannya. Ada juga lelaki yang terjebak dalam pemikiran wanita, yang tu kita panggil dua alam atau baboon.

Ringkasnya : ( Mengajak akal supaya berfikir dan hati memahami ayat2 Allah )
Kembali kepada fitrah asal manusia , Asal kejadian adam ( lelaki ) tidak berayah dan beribu, Asas pemikirannya pula ketaatan, ingin membelai dan dibelai . Tidak pernah menyeleweng pemikirannya  kecuali setelah hadirnya hawa. ( cari kisah mereka di web atau blog yang menyebabkan adam tercampak kedunia dan hikmah dunia itu sendiri )

Hawa pula tidak beribu tetapi berbapa iaini adam. Maksud ferman Allah “ Hawa itu dijadikan dari diri yang satu, Adam.” ( diambil dari tulang selangka ).  Ramai dari kalangan bijak pandai wanita menyangkal, yang hawa kononnya dibena dari tulang selangka adam . Mereka beralasan tidak menjumpai dalil nya lalu berdebad mengenainya demi menegakan prinsip, tu memang perangai perempuan bukan Hawa.Untuk jawapan ini carilah Dalilnya dalam Hadis Nabi, kalau tk jumpa carilah dalilnya dalam tulang selangka adam tu sendiri. Kalau tak jumpa juga memang sah buta mata hati dan pancainderanya.

Dari sudut kesaufian, keegoan lelaki hanya satu tetapi bagi wanita ia memiliki 10 kali ganda kegonya. Jadi sologan sampah yang mengatakan ego lelaki itu lebih tinggi dari wanita memang jelas mereka berfikiran sampah.

Dalil paling mudah, hayati Al-Quran dan Sunnah rasul, golongan hawa ini paling banyak disebut dan berulang2 hampir setiap surah tentang ancamannya, ermmm bahayakan bahana yang  mereka bawa. Paling mudah kalau nak tengok ego mereka ada dalam Fbook. Mereka selalu memasang prangkap dengan mempamirkan serta kemas kini wajah mereka disana J ditambah lagi dengan keluhan-keluhan kufur.

Hanez Suraya Abdul Aziz Bukan Nak Membela Tapi Tulah Kenyatannya

Berbalik kita kepada apa yang berlaku pada hanez dan pasangannya. Rasanya kedua2 pasangan ni dah menjelaskan kedudukan perkara yang sebenar ( lihat video di atas ) dan mereka dah berulang2 kali memohon maaf.
Malangnya masyarakat kita sebagai orang luar pula yang melebih-lebih, lalu memasang jerangkap samar di sana sini akhirnya merosakan diri sendiri dan masyarakat. Sedangkan mereka ( masyarakat gossip / fitnah / pengumpat ) tidak menyaksikan dan berada dalam setuasi sebenar.

Mereka hanya dengar cakap, sambung cakap di adun pula dengan pelbagai perisa  kemudian terus jatuhkan hukum beramai-ramai  ( memag bahan bakar tk mencukupi tu yang mereka sebuk berlumba-lumba dan berebut siapa paling canggih jadi batu apinya tu  . Neraka).  Jadi selama ini anugerah akal yang dikurniakan Allah hanya diletakkan di tumit kaki atau di tempurung lutut dan siku ( tu yang selalu gatal nak menyiku, menyepak, baling selipar, tomahan dan sebagainya ye )

BEKAS ISTERI  “R”
Tak sampai hati nak pamirkan wajahnya di sini. Orangnya manis, lembut dan bertudung, nak salahkan awak 100% pun tak boleh juga, Tetapi dalam hati kecil awak memang dah terpasang niat untuk berpisah kan, kalau tak takan awak berpenat lelah turun naik pejabat agama siap lantik loya bagai, dah jelaskan niat yang tak baik tu kan. Apa yang terlepas cakap yang tidak disengajakan belum dianggap berdosa oleh Allah, tetapi tetap berdosa apa yang di niatkan dalam hati. Akhirnya Allah zahirkannya. Tapi bila dah dizahirkan kenapa pulak nak melatah sepatutnya bersyukur kerana impian dan cita-cita awak dah terlaksana. Apa nak membabitkan masyarakat untuk turut berdosa tentang dosa yang awak sengaja buat sendiri.

Sebab itu Allah ada menyatakan, supaya kita melantik dari kalangan ahli keluarga yang baik ( bukan batu api )  sekiranya kita menghadapi sesuatu masalah. Apabila niat kita ingin kebaikan nescaya Allah akan memberi ilhaM dan jalan keluar terbaik melalui diri kita dan orang yang menjadi wakil kepada kita.

Tapi malang berjuta kali malang, awak salah mengambil tempat untuk menerima nasihat, Bukankan loya-loya ni macam buaya, apa bangkai pun dibedalnya ..!!!
“ Rumahtangga hang nk runtuh lantak hanglah.. janji aku masyukkkkkkk…………”

Sebab itu pembayaran kepada hakim atau loya diharamkan Allah. Mereka yang dibayar ini akan bermati-matian membuat pembela walaupun tau perbuatan kita salah. Lagipula perundangan syariah malaysia itu haram digunapakai, kerana jelas dan nyata disadur dan dicetak dari perundangan barat.

Jadi buat wanita-wanita tahniahlah dengan adanya badan ini, merangkap Abang Besar Dan Mak besar memudahkan anda mengugut suami-suami anda disana. Jadikanlah ianya sebagai satu platform yang cukup berjaya untuk menunjukkan kejaguhan, kesombongan, kemafia an dan ketereraan yang ada dalam diri anda di sebalik kelembutan.   Jadi gunakanlah flatfom ini dengan bijaksana, kerana ianya berkesan untuk menikuskan suami.

KESAN :
Natijah dari perbuatan anda dan golongan anda akan menyebabkan hati lelaki atau suami MATI dan fobia dengan kecanggihan yang anda miliki. Untuk pengetahuan anda Hati lelaki itu kebal dan tetap mengasihi anda walau apa jua rintangannya , Kecuali apabila mereka telah di aibkan, diabaikan, ditelanjangkan di khalayak ramai. Kerana anda adalah orang yang paling dipercayai suami untuk menyimpan rahsia tapi malangnya ramai golongan anda yang mengkhianatinya.

Tamat :
Apa yang paling baik bagi masyarakat ialah sentiasa mendoakan agar pasangan ini berjaya membena mahligainya dan kekal sehingga keanak cucu. Perkara yang lalu jadikan pengajaran dan peringatan, sekiranya menemui jodoh yang lain, jangan diulang-ulang kebodohannya.

Untuk “R”
Biar tak maco tapi hensem dalam beragama, Jangan bercakap perkara agama kerana mahir dengan ilmunya menyebabkan orang lain lunak mendengarnya, Tapi zahir Masyallah hancur.  Apa yang ada dalam batin itulah yang terzahir itulah takwa.
Rantai leher tu, awak armi ke polis eh ( kalau mereka takplah sbb pengenalan).  Macam rantai beruk dan anjing jer. Tu lutut terselak kan aurat tu..  Biar cakap agama walau tak banyak tapi serupa bikin jangan macam langau.

TAHNIAH :
SELAMAT PENGANTIN BARU DAN SELAMAT BERBAHAGIA SEHINGGA KE ANAK CUCU SAMPAI KE JANNAH. JADILAH IMAM YANG BAIK BUAT ISTERI DAN DIDIKLAH DIRI DAN DIA KEJALAN YANG BENAR.




Faham ke tak apa yang ditulis J, Kalau tak faham IQ  pringkat tinggi tu, turunkan balik ke darjah  6 merah..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis