Isnin, 23 Jun 2014

ISIS , ISIL MURTAD WAR


MURTAD WAR 



Untuk mengetahui rahsia perjuangan mereka boleh boleh
lawati mana-mana blog dan web yang berkenaan. Berhati-hati dengan mana-mana batu api yang memburuk-burukan perjuangan mereka atau kelompok mereka.

Allah menyatakan, apabila manusia semakin ramai yang bergelumang dalam perkara yang batil, musrik, fasik, munafik, murtad dan kafir, lalu menyangka-nyangka  yang batil itulah yang hak dan benar kerana sangking terlalu ramainya yang berfahaman begini, sehingga melihat manusia yang hak itulah yang sesat dan batil kerana terlalu sedikitnya golongan ini.  

Maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang tidak menghiraukan celaan dan cercaan yang bersikap lemah lembuat terhadap orang-orang beriman dan bersikap keras terhadap orang-orang kafir. ( hayati ayat diatas berulang-ulang kali)

Peringatan untuk setiap diri. 

1.   Setiapdiri wajib menghayati Al-Quran dan Sunnah Rasul secara berulang-ulang.

2.   Allah mengurniakan setiap diri dengan hati dan akal, kedua-duanya adalah berbeza. Hati adalah tempat untuk setiap diri  memahami ayat-ayatnya, manakala Akal sihat berperanan untuk memikirkannya akan kebesaran Allah agar tidak tersasar dari apa yang sudah difahami dalam tindak tanduk, pemahaman, tingkah laku, perdagangan,pentadbiran, perundangan dan perjuangannya.

3.   Kemudian Perhatikan dalam diri adakah kita benar-benar ISLAM sejati atau berpegang teguh pada Ahli Sunnah / siyah dengan sebenar-benarnya. Ataukah kita hanya menyangka-nyangka hanya mengikut akal atau dari perkataan guru-guru yang tersasar dalam memahami  Al- Quran dan ahli sunnah / siyah sebenar ketika menyampaikannya. 

4.   Berhati-hati dengan setiap guru-guru yang bersikap Batu Api lalu menanamkan rasa kebencian, menabur fitnah, berlebih-lebihan dalam permusuhan, antara puak atau fahaman terutama sunni dan siyah, lalu kita menyertai mereka dalam berlebih-lebihan menjadi batu api dan menghasut orang ramai, dengan menambah-nambah resepi kebencian, dendam, permusuhan dan sebagainya, sedangkan beliau dan kita sendiri tiada dalam setuasi sebenar, hanya mendapat pekabaran atau maklumat, serta video yang disampaikan dari mulut kemulut, tanggan ke tangan dan sebagainya. Sedangkan kita bukanlah orang yang menyaksikannya sendiri.

5.   Jangan membuat sebarang rumusan,menjatuhkan hukum, fatwa, hasutan, gossip dan sebagainya selagi setiap diri belum menghayati Al-Quran dengan sebenar-benarnya. Hanya dengan bersandarkan perkataan ulama yang berpenyakit di dalam hatinya atau menggunakan akal semata-mata. Lalu kita mentaksubi dan mengikuti mereka secara membuta tuli sebelum kita benar-benar kembali kepada Al-Quran. Akhirnya kita bergaduh sesama sendiri tentang apa yang kita sendiri tidak faham ilmunya. 

6.    Jangan hanya kita bergelar ulama atau kita hanya mengayati makna Al-Quran dalam setahun hanya beberapa kali, atau terasa betapa hebatnya akal kita berhujah dengan cara mengakal tanpa ilmu, tanpa petunjuk dari kitab Al-Quran lita sudah menjadi batu api tanpa had yang benar. 

7.   Mahirkanlah Al-Quran, hayatilah setiap hari kemudian berhujahlah dengannya, agar setiap diri tampak jelas, yang mana satu jalan yang lurus dan yang mana satu jalan yang bengkok. 

8.    Apabila Allah telah teghukan tapaknya dengan islam, maka teguhlah pendiriannya maka terzahirlah dengan jelas di hadapannya mana satu yang hak dan mana satu yang batil. Tanpa perlu mendengar hujah dan hasutan dari orang lain. 

9.   Berjuanglah dengan bersungguh-sungguh melalui Al-Quran dan Sunnah Rasul. Jangan diambil selain dari itu nescaya kita akan tersesat jauh sejauh-jauhnya nya.



Salamun…. Salam…






0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis