Uploaded with ImageShack.us

Selasa, 8 April 2014

Filem Noh Haram Kenapa



Kenapa Filem Noah Haram. Wajib Baca.



Antara yang sempat dinukilkan, selebihnya anda cari sendiri melalui petunjuk Al-Quran dan Sunnah Rasul.
1. Mereka tidak menghormati wajah para nabi dan rasul.
2. Pembikinannya hanya Merujuk kepada kitab baibel yang telah diselewengkan. Serta kitab-kitab yang dikarang oleh tangan-tangan manusia yang syok sendiri.
3. Allah tidak berkata2 terus kepada nabi Noh melalui pendengaran telinganya, sepertimana yang mereka gambarkan. Allah hanya mengilhamkan wahyu tanpa lisan yang difahami dalam pembenaan kapal (mengajar).
4. Pembenaan kapal tidak disertai oleh anak dan isteri malah mereka menyertai penduduk memperlekehkan usaha Nabi Noh. Tidak sepertimana digambarkan dalam file mini.
5. Isteri dan anak-anak antara yang ditenggelamkan bukan yang bersama-sama Nabi Noh dalam kapal. ( Walaupun mereka dari keturunan hamba yang solleh, oleh kerana sombong dan terasa diri pandai dan berpaling dari kitab2 Allah akhirnya mereka menjadi manusia celaka. )
6. Tiada kapal kecil di tengah-tengah bah besar yang berjumpa dengan Nabi nuh. Sepertimana yang digambarkan dalam file mini.
7. Ummat manusia serta haiwan-haiwan pada hari ini adalah dari keturunan mereka yang menyertai Nabi Noh . Tiada manusia dan haiwan yang terselamat pada ketika itu, melainkan mereka yang menyertai noh.
8. Manusia-manusia yang menyertai noh adalah Hamba-hamba Allah yang beriman dan bertakwa. Tetapi sayang kini ramai keturunan mereka tersesat kerana sombong dan berpalin apabila Ayat-ayat Allah dibacakan dan diperdengarkan.
9. Setiap kalam Allah wajib dihayati, Keingkaran dan menunjuk rasa sombong hanya keran terkena batang hidung akan mematikan hati dan hidup dalam kejahilan.
10. Biar bodoh, Biar hodoh,biar hina, biar miskin, biar anda dipandang maksiat dimata manusia. Tetapi Allah tetap memandang anda tinggi selagi memperdengarkan ayat-ayat Allah.
11. Jadilah manusia yang berakal waras melalui petunjuk Allah. Bukan manusia yang perasan waras, rupa-rupanya rendah akal yang dibutakan serta dimatikan hatinya dari memahami ayat-ayat Allah.
12. Jangan jadi manusia yang mengejar glamer tapi tidak bermunafaat di pandangan Allah, Selagi mereka tidak memartabatkan Kalam dan hak-hak Allah. hanya berpandukan akal dan hawa nafsu sendiri.
Antara nabi solleh yang berdakwah hampir seribu tahun, tetapi hanya mempunyai pengikut tak sampaipun seratus orang, Malah isteri dan anak-anak menghianatinya, Akhirnya mereka celaka di dunia dan celaka di akhirat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis