Isnin, 3 Jun 2013

KENAPA BODOH DAN BAHLOL SANGAT ORANG NI...






TOLONG JANGAN JADI BATU API YANG BODOH DAN BAHALOL YANG MELAGA-LAGAKAN DIANTARA PARA ALIM ULAMA. JIKA DIRI TIDAK POPULAR HARUS BERSYUKUR KERANA ANDA TIDAK PERLU MEMIKUL BEBAN UNTUK MENGGALAS DOSA-DOSA MEREKA SERTA UMMAT  DI AKHIRAT SANA.

TOLONG JANGAN JADI ULAMA KAKI KIPAS KAKI AMPU, MATA DUITAN  SEHINGGA SANGGUP MENYEMBUNYIKAN HAK-HAK ALLAH DAN RASULNYA.


 Al-Quran diturunkan sebagai rahmat kepada SEKELIAN ALAM. orang-orang kafir. mereka perlu difahami dan dinasihati dengan cara yang lunak. Semak dalam surah Al-maidah.
TETAPI SIAPAKAH ORANG-ORANG KAFIR YANG SEBENAR-BENARNYA. IAITU MEREKA YANG KAFIR SESUDAH BERIMAN. INILAH MAKHLUK YANG PLING DIBENCI ALLAH. " BARANG SIAPA YANG TIDAK MELAKSANAKAN SEPERTIMANA YANG AKU TURUNKAN MAKA KAFIRLAH DIA." semangkin banyak kitab yang dibaca semangkin jauh pula  kekeliruan mereka.

Fokoskan bagaimana untuk mendesak pemimpin atau kerajaan sediaada agar terlaksananya islam sejati. kerana kerajaan sediaada lebih besar fitnah serta maksiatnya FAHAMAN YANG DIBENTANGKAN merosakkan minda. bukan untuk mengulingkan mereka, atau membuat huruhara dijalanan dan sebagainya .sekadar pendesak atas dasar sesama islam.
APATAH LAGI BILA MEREKA MENGAKU KERAJAAN ISLAM. 

JANGAN JADIKAN ANTARA ULAMA SEBAGAI JALAN MEMECAHBELAH kefahaman . SEMUA ULAMAK WAJIB FOKOS MEMPERJUANGKAN AGAR AL-QURAN DAN AS-SUNNAH TERLAKSANA. BUKAN MNGHENTAM SESAMA ULAMAK.... JANGAN MEMPERBODOHKAN MEREKA DAN DIRI SENDIRI SERTA ORANG AWAM YANG SEDIA BODOH/JAHIL.....

JANGAN JADI KALDAI YANG MEMIKUL KITAB YANG TEBAL-TEBAL TETAPI TETAP BEBAL.

AKU TIDAK MENGIRA WALAU BERAPA RIBU  TINGGKAT PUN PENDIDIKANNYA, WALAU BERAPA RIBU TAHUN PUN PEMBELAJARANNYANYA, WALAU DIBENUA MANAPUN MEREKA MENDALAMI ILMU, HATTA SAMPAI KELANGGIT KETUJUH PUN KEILMUAN MEREKA, AKU TETAP  TIDAK AKAN  GENTAR UNTUK BERDEBAT DAN BERBAHAS DENGAN MEREKA ... DENGAN SYARAT MEREKA MEYAKINI ILMU TIDAK MEMBERI BEKAS KEPADA MAHLUK TANPA IZIN ALLAH..  



TETAPI ORANG-ORANG YANG PALING AKU GENTAR DAN PALI AKU BENCI UNTUK BERDEBAT DENGAN MEREKA IALAH ORANG-OANG YANG TETAP BODOH DAN TETAP BEBAL SERTA KERAS HATI, WALAU AYAT-AYAT ALLAH TELAH DIPERDENGARKAN BERULANG-ULANG KALI KEPADANYA.  

KERAN AKU TIDAK MENAFIKAN SYARIAT YANG DIBAWA DAN DIAMANAHKAN KPADA NABI ALLAH KHIDIR SEHINGGA NABI ALLAH MUSA TIDAK DAPAT MEMAHAMI DAN  MENAHAN SABAR DENGANNYA, BAHKAN AKU BENAR-BENAR BERIMAN KEPADANYA.

AKU  BERIMAN DENGAN SEBENAR-BENARNYA KEPADA  SEMUA KITAB-KITAB YANG TELAH DITURUNKAN OLEH ALLAH  KEPADA PARA RASUL.

AKUPULA TIDAK MENGATAKAN BAHAWA AKU MENGETAHUI HAL-HAL YANG GAIB DAN TIDAK PULA MENGATAKAN ORANG-ORANG YANG BERDOSA ITU TIDAK DIAMPUNKAN DOSANYA OLEH ALLAH.

TETAPI SETIAP MANUSIA DIWAJIBKAN MENURUTI KEHENDAK AL-QURAN DAN AS-SUNNAH... KERANA DISITULAH JALAN YANG LURUS.

APAKAH ORANG-ORANG YANG SUDAH SEMEMANGNYA BODOH DAN BEBAL MALAHAN MEREKA DENGAN JELAS MENGERTI TENTANG APA YANG TELAH ALLAH PERINTAHKAN, MALAH DENGAN SENGAJA MENGERASKAN HATI, SEDANGKAN SUDAH BERPULUH TAHUN,  MALAH  SILIH BERGANTI ULAMA YANG SENTIASA BERDAMPINGAN SERTA MENASIHATINYA. MUSTAHIL PARA PEMIMPIN NEGARA MASIH KEKAL BODOH, BEBAL DAN TIDAK MENGERTI.



ALLAH TIDAK MEMINTA MANUSIA MENGKFIRKAN SESAMA MANUSIA KERANA IA HAK MUTLAK ALLAH.
T E T A P I  WAJIB SEKELIAN UMAT YANG BERILMU DAN SUDAH PUAS MENDATANGKAN PESAN KEPADA MEREKA . TETAPI MEREKA TETAP TERUS BEBAL, INGKAR, DEGIL DAN KERAS HATI DAN KEPALA.

 MAKA WAJIB MUFARAKAH DAN MENJAUHKAN DIRI DARIPADA MEREKA. SEHINGGA MEREKA KEMBALI KEPADA AL-QURAN DAN SUNNAH.

TOLONG JANGAN JADI ULAMA BEBAL DAN MNUSIA BAHALOL YANG SENGAJA MELAGA-LAGAKAN DIANTARA ILMUAN DAN  ALIM ULAMA SEMATA-MATA KEPENTINGAN SENDIRI DAN SUKA MELIHAT ORANG AWAM YANG SEDIA JAHIL INI TERUS SESAT.

PERCAYA KEPADA KITAB/AL-QURAN ADALAH RUKUN IMAN. MEMPERSENDAKAN SATU AYAT DARIPADANYA MAKA BATAL SYAHADAH. JADILAH MEREKA ORANG KAFIR SESUDH BERIMAN, YANG PALING DIBENCI OLEH ALLAH.

SEMUA ILMUAN DAN PARA ULAMA ANDA WAJIB BERSATU KEKURANGAN DAN KELEBIHAN DIANTRA KALIAN ADALAH SATU RAHMAT MALAHAN MEJADI  PELENGKAP DALAM PERJUANGAN AGAR NEGARA YANG PENUH DENGAN FITNAH DAN MAKSIAT INI KEMBALI KEPANGKAL JALAN.


 PENTING :  TOLONG JANGAN MELAYANI SOALAN-SOALAN  PERANGKAP YANG  SENGAJA DIUTARAKAN OLEH PUAK-PUAK BAHALOL INI. MERKA HANYA INGINKAN KEMUSNAHAN DAN PERPECAHAN DIKALANGAN ULAMA...

KEPADA GOLONGAN ULAMA KAKI KIPAS,AMPU DAN PANGKAT SERTA HARTA HENTIKANLAH...   MEREKA SEMUA SUDAH BEBAL, BERKARAT DAN TIDAK BOLEH DISELAMATKAN LAGI... UMPAMA MENCURAHKAN AIR DI DAUN KELADI.  BAIK CURAH TENAGA DAN ILMU KEPADA MEREKA YANG BENAR2 IKHLAS MENERIMANYA DENGAN PATUH TERUTAMANYA JENERASI  MUDA DAN MEREKA YANG MASIH KAFIR.KERANA MEREKALAH PENERAJU NEGARA ISLAM INI  PADA MASA HADAPAN.


SEMUA ILMUAN BERSATULAH DAN SEPAKATLAH KEMBALI KEPADA AL-QURAN DAN AS-SUNNAH SEBENAR. SEKIRANYA PERBAHASAN YANG DICEDUK DAN DIRUNGKAI  DARI SEGALA KITAB-KITAB LAMA  KARANGAN ULAMA-ULAMA YANG TERDAHULU MENGAKIBATKAN PERPECAHAN . TUTUPLAH KITAB ITU DAN ABAIKANNYA.  

KERANA ANDA SEMUA ADALAH IDOLA KU.
PEWARIS RASULULLAH.
PERINTAHLAH NEGARA INI SEPERTIMANA RASULULLAH MENTADBIR PEMERINTAHANNYA.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis