Uploaded with ImageShack.us

Jumaat, 17 Mei 2013

Afiq Muiz Vs kia Propa vs Ibu Afik kenapa memilih jalan bodoh di TV.

APABILA MEREKA SUDAH MENONJOLKAN DIRI MEREKA BERTANGGUNGJAWAB DENGAN APA YANG MEREKA KERJAKAN

Ucapan nabi Noh dan Musa,  "Aku tidak mengatakan bahawa aku mengetahui tentang perkara-perkara yang ghaib,Dan aku pula tidak mengatakan bahawa orang-orang yang berdosa itu tidak diampunkan dosanya oleh Allah". Tetapi aku diperintahkan oleh Allah untuk menyampaikan apa yang diwahyukan kepadaku atas jalan kebenaran. melalui kitabnya, kerana disitulah jalan yang lurus.


 
(Oleh kerana kamu terlalu berlebihan dalam menonjolkan diri, kamu harus bertanggungjawab tentang apa yang telah kamu kerjakan, Walau suatu masa nanti apabila kulit semakin luruh dan kamu sudah berubah, tetapi kesan yang meresap dalam jiwa umat manusia  akan terus berkekalan.. Apakah kamu mampu memberi syafaat kepada mereka atau memikul dosa-dosa mereka yang menjadikan kamu sebagai ikon mereka.? )
 
 
 


 





Pertikaian dalam sesebuah kerajaan kekeluargan adalah rutin biasa dalam sesebuah kehidupan berkeluarga, ianya menjadi rutin dan sentiasa berlaku dalam setiap keluarga sama ada mereka yang ternama atau yang namanya tidak tertera lansung dalam my kad.
 
Ujian dari Allah akan hadir tanpa disangka dan diduga kepada hamba-hambanya yang solleh, Ianya hadir untuk menguji dan meningkatan ketakwaan,sekiranya bersabar dan terus berharap kepada Allah nescaya di angkat martabatnya ketingkatan yang lebih tinggi tanpa diri sendiri menyedari dan mengetahuinya .

 
walaupun pada pandangan masyarakat kebanyakan yang kurang cerdik atau gelap hatinya. Ianya merupakan satu kegagalan, keaifan atau kifarah dan bencana.Tetapi tidak bagi Allah.. ianya adalah satu martabat tertinggi yang dikurniakan olehnya kepada hamba-hambanya yang dikasihi. 
 
Berbeza pula dengan orang-orang yang hanya mengunakan akal dan nafsunya atas dasar menduga-duga, malahan kebanyakan dari kita memilih jalan yang sememangnya mengundang fitnah, atas kecuaian diri sendiri dalam memahami Al-Quran dan As-sunnah sebagai pegangan dan amalan hidup.
 
 Kerana, Kebanyakan kita terlalu taksub dan bersikap keras kepala dan angkuh dalam mengejar glamour, nama, hartabenda, pangkat, keturunan dan anak penak.
 
Sewaktu hidup di dunia.mereka ngeri dengan kemiskinan sehingga sanggup menghalalkan apa jua cara demi matlamat hidup. ORANG-ORANG FASIK DAN MUNAFIK ITU MEMANG INDAH DAN MANIS KATA-KATANYA SEHINGGA RASULULLAH SENDIRI HAMPIR TENGGELAM KERANANYA. ( sila rujuk dalam surah Al-Bakarah dan hayati dengan baik )


 
Setiap manusia telah disediakan jalan untuk mereka turuti, Malangnya manusia lebih gemar menurut kata manusia, malah bergantung penuh kepada mereka pula. Akhirnya Allah meninggalkan mereka dan menyerahkan nasib mereka keatas apa yang telah mereka yakini dan kepada makhluk manusia itu sendiri.
 
Akhirnya mereka membuka pekung mereka sendiri yang selama ini Allah sembunyikan. Adakah patut mereka menyerahkan nasib mereka kepada orang-orang fasik untuk memutuskan keputusan diantara mereka. Atau meminta pendapat mereka untuk menyelesaikan masalah. Bukankah kebanyakan orang-orang fasik lebih gemar mengambil kesempatan untuk membuka aib dan pekungnya demi untuk Keuntungan rancangan yang dikendalikannya.
 
 
Sebagai Pengajaran Untuk Semua. Jangan Sekali-Kali Menjadikan Orang-Orang yang fasik sebagai perantara dan tempat rujukkan untuk meminta pendapat dan nasihat. Kerana  Akhirnya mereka akan menjaja dan membuka pekung anda semua.malah akan meninggalkan kesan keaiban yang amat mendalam sehingga beratus-ratus keturunan anda nanti. Kerana merekalah sebenar-benarnya batu api dan pendusta dan keras kepala.
 
Di Dunia Merek Dihinakan, Di Akhirat Mereka Menerima Azab Yang Pedih.


Kepada ibu afik dan Afik. perkara ini terlalu remeh dan kecil untuk diperbesar-besarkan. Semua manusia pun akan mengalaminya dengan tekanan perasaan yang sama walaupun perkara yang mereka lalui berbeza. Atasinyalah dengan bijak melalu petunjuk Allah dan sunnah rasulnya. Apakah dikalangan jiran-jiran anda sudah tiada lagi alim ulama dan Ahli agama. Ataupun sebenarnya Anda sendiri yang besar dan keras kepala.kerana anda merasa diri sudah cukup ilmu dan alim tanpa perlu merujuk kepada mereka. Sehinggakan anda terpaksa merujuk perekara seremeh ini kepada golongan fasik.

 Banyak lagi perkara besar yang perlu difikirkan untuk Negara dan anak bangsa. Tidak perlulah lagi isu-isu seremah ini diperbesar-besarkan di kaca televisyen dan majalah ianya memalukan dan Nampak sanggat yang bangsa melayu ini kurang akal. 
 

BARANG SIAPA TIDAK MEMUTUSKAN DENGAN APA YANG DITURUNKAN ALLAH MAKA MEREKA ITULAH ORANG-ORANG KAFIR.

SIKAP BESAR DAN KERAS KEPALA, SERTA TALAM BERMUKA-MUKA. MEREKA SANGGUP MENDEDAHKAN AURAT, SEDANGKAN MEREKA SEDAR IANYA PERINTAH ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS ORANG-ORANG ISLAM.


0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis