Jumaat, 5 April 2013

AL-ARQAM LEBIH BERKARISMA DARI MAHATHIR siri 1


 AL-ARQAM LEBIH BERKARISMA DARI MAHATHIR   siri 1




Assalammualaikum.

Ketika ini Allahyarham Ustaz Ashari ,pengasas Al-Arqam , Sudah lama meninggalkan perjuangannya , jemaahnya,kumpulannya dan dunia fana  yang penuh dengan ranjau berduri, debu tipudaya, fitna, hasad dengki dan tamak haloba serta gila kuasa yang tiada bepenghujungnya.

 Moga Allah mengampuninya serta dicucuri rahmat keatas rohnya dan ditempatkan bersama-sama hambanya yang solleh lagi diberkati Insyallah.

 Sepanjang sainbaranya di atas mukabumi ini. Kita menyaksikan begitu hebat sekali serangan tekanan,cabaran dan fitnah yang diterimanya. Tekanan datang dari pelbagai tingkatan, peringkat dan setiap sudut dari teman dan taulannya, dari musuh dalam selimutnya, terutama dari seteru utama beliau iaitu pemimpin Negara pada ketika itu , Mahathir Muhammad yang sempat menarik nafas lega. Semuanya  kerana habuan dan merangkap juak-juak jakun dunia, yang merasakan ideologi yang mereka ingin kembangkan mula tercabar.

Bukan sahaja Al-Arqam yang menjadi mangsa beliau, Ibrahim Libya juga terkorban kerananya, dan yang terkini pertelingkahan tanpa henti dengan saudara Anuar Ibrahim pula.

Semua orang tau apa sebenarnya yang paling ditakuti oleh Mahathir dan puak-puak UMNO terhadap saudara Anuar.
Ya semuanya kerana gara-gara gila dan tamakkan habuan dunia agar tidak terlepas dari pegangan dan cengkamannya.

Ideologi pandang ketimur yang cuba diserapkan ala-ala Mustaffa Kamal Altatuk, yang akhirnya Mustafa kamal juga gagal menjadikan rakyatnya pengiat teknologi, kini menampakkan hasil. 

Hasilnya minda melayu mula menyerap pelbagai fahaman dan ideology dari pelbagai budaya songsang dari timur sampailah kebarat sehingga pemikiran mereka dipenuhi sampah sarap. Lalu menjadikan mufti dan pentadbir  jabatan agama buta dengan kesesatan yang mereka dokong selama ini.tetapi Nampak pula kesesatan orang lain. Ini kerana ideologi Mahadir benar2 meresap masuk jauh kedalam minda mereka.

Malang beribu kali malang Mahadir hanya membazirkan masa orang-orang melayu dan bangsa Malaysia, yang sepatutnya mereka telahpun Berjaya mencipta dan membangunkan teknologi tinggi umpama roket yang membelah angkasa sebelum Cina.
Ketika dua seteru utamanya sudah lama menghadap Ilahi, Mahadir masih lagi diberi peluang menyambung nafas dan menghirup udara fitnah di bumi Allah ini tanpa rasa malu dan sesal.  Sedangkan ramai teman taulan yang senasib di  IJN  telah lama pergi. Allah masih saying kan mu dan berharap Saudara Mahadir sempat kembali kepangkal jalan dan muhasabah diri. 

Boleh jadi  juga Allah nak beri peluang dan kesempatan agar anda dapat  menyaksikan  temadun ideologi pelbagai warna  yang anda bena selama ini hancur musnah.

Tidakkah kita lihat tiada satu pun flatform yang Berjaya membela nasib bangsa yang sama kulit dengan UMNO sehingga mereka Berjaya membena teknologi tinggi, sedangkan bangsa ini cukup kreatif, kenapa kehebatan mereka dibiarkan berlalu dengan sia-sia tanpa perhatian. Kerana pegawai yang dilantik mencontohi boss mereka yang jakun rasuah dan rosak mantel serta “ZERO” OTAK.

Tidakkah saban hari kita mengira bangunan tinggi atau kedai sederet yang nama dan kulitnya mirip dengan UMNO tapi jumlahnya tak habis dikira dengan 3 jari. Maknya mereka tidak perbuat apa-apa untuk  bangsanya. Apatahlagi bangsanya yang papakedana dan tidak mengembungkan pokitnya pasti tidak dijelingnya. Hebat UMNO kerana Berjaya melahirkan jenerasi melayu berfikiran sampah.

Kalau UMNO tidak Berjaya untuk menyusun ekonomi melayu, jangan menyekat formula atau dana atau mengharamkan sesuatu petubuhan yang nyata mereka lebih berkebolihan mencipta formula untuk ekonomi bangsa UMNO dari UMNO itu sendiri.

Apa hebatnya kalau setakat berbangga dan mendabik dada Akulah UMNO yang membangunkan daerah ini, Bangsa ini kalau tanpa aku akan kolot terus  selama-lamanya. Kalaulah dia sendiripun masih berniaga diatas longkang, dan peniaga melayu dibawah payung using.??? Kerana Sombong Bodoh itulah yang menyusahkan bangsanya sendiri.  

0 ulasan:

Catat Ulasan

Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

munafik, fasik, syirik dan hukumnya

Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

JAKIM OH JAKUN

JAKIM OH JAKUN
JAKIM OH JAKUN

Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

Halal Yang Diazab

Rujuk Talak Pembetulan

Bertengkar dengan pemimpin di neraka

Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

Sumpahan Kera

Parlimen Kaldai

Mufti perasan wali rupanya kuali

Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

Ulama Kepala Keras

Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

Hari wanita fasik

Doa Yang Diazab

Teknologi Berusia 400 juta tahun

Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis