Isnin, 26 November 2012

UMNO doa mustajab pas


Doa Kehancuran orang kafir



Sungguh orang-orang fasik / kafir sesudah beriman itu lebih merbahaya dari orang-orang kafir itu sendiri, Kerana merekalah yang menyebabkan keindahan ISLAM itu hilang dan lenyap daripada pandangan mata mereka yang tersedia kafir.

Beberapa Hari lalu terbaca artikel mengenai perbalahan dua kelompok terbesar dalam negara ini yang berbeza pahaman serta perjuangannya,Di mana Satu kelompok mendoakan agar satu kelompok lagi ditimpa laknat, Lalu ianya dijadikan isu, sehingga kelompok yang satu lagi terdesak lalu terdorong menyemak semula helaian-helaian Al-Quran mencari-cari takwil dan dalil. Oleh kerana nafsu tercabar dan terasa diri cukup alim dan pandai, kelompok ini mengeluarkan kenyataan lalu disiarkan dalam akhbar mengatakan mereka tidak menjumpai satupun dalil-dalil yang tersebut.



BERPESANLAH KEPADA PERKARA YANG HAK WALAU IA MENYAKITKAN

"Dan (ingatlah) ketika suatu umat diantara mereka berkata: "Mengapa kamu menasehati kaum yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazab dengan azab yang amat keras?" (mereka menjawab)Agar kami mempunyai alasan (pelepas tanggung jawab) kepada Rabbmu , dan supaya mereka bertaqwa". (QS. 7:164)

Maksudnya:

Manusia diwajibkan pesan memesan atas perkara kebenaran yang hak bukan menurut sangkaan akal serta memandai-mandai. Jangan membiarkan diri termasuk golongan pandai tak boleh di ikut dan Bodoh/jahil tak makan ajar. Tetapi hanya memandai-mandai lalu sesat lagi menyesatkan dan supaya manusia sentiasa bertakwa.

1.     Maka tatkala mereka melupakan apa yang diperingatkan kepada mereka, Kami selamatkan orang-orang yang melarang dari perbuatan jahat dan Kami timpakan kepada orang-orang yang zalim siksaan yang keras, disebabkan mereka selalu berbuat fasik. (QS. 7:165)

2.     Maka tatkala mereka bersikap sombong terhadap apa yang mereka dilarang mengerjakannya, Kami katakan kepadanya: "Jadilah kamu kera yang hina.
( walaupun tidak bertubuh kera perangainya sebiji macam kera, Hak Orang aku punya, hak aku pun aku yang punya )

3.     Dan barangsiapa yang mendurhakai Allah dan rasul-Nya dan melanggar ketentuan-ketentuan-Nya, niscaya Allah memasukkannya ke dalam api neraka sedang ia kekal di dalamnya; dan baginya siksa yang menghinakan. (QS. 4:14)"




Siapakah mereka itu? Merekalah orang-orang yang dibutakan mata hatinya, membaca dan cuba memahami makna Firman Allah dengan gopoh, Ingin mencari-cari nama laksana orang bijak tak terperi  ingin menegakkan hujjah sedangkan mereka sedar apa yang mereka cuba pertahankan adalah perkara yang batil dan bukan hak yang sebenar. 

Jangan menonjolkan kebodohan/jahil diri sendiri lalu memperbodoh-bodohkan orang yang sedia bodoh/jahil.

Jangan jadikan gelaran, Master, PHD, Dat'o, Datin, Tan Seri, Puan Seri, O lavel dan seumpamanya untuk tiket menonjolkan kebodohan/kejahilan berganda sepertimana gelaran yang tuan-tuan pakai,atau semakin tinggi bertingkat pendidikan semakin tinggi dan bertingkat pula kebodohannya/jahil.

Tidak kiralah apa jua latar belakang kehidupannya atau pendidikannya, pencuri ke, pelacur ke, kutu rayau ke, perdengarkan makna Ferman Allah setiap hari. Barulah kita tergolong orang-orang yang diberi ilmu, bukan sijil, bukan iso, bukan topi buku atau baju kepak kelawar yg berwarna warni, tapi bodoh dan bangangnya masih tetap berganda.

Nyatakanlah yang hak serta tegas dari perintah-perintah Allah walaupun kita tergolong dari golongan orang-orang yang bercakap tidak serupa bikin,satu sifat yang dibenci oleh Allah, tetapi itu lebih mulia dari orang-orang yang memutar-mutarkan lidahnya apabila membaca kalam Allah. Hak allah wajib disampaikan kebenarannya dengan hak, walau yang menyampaikannya itu perampok atau pelacur sekalipun.

.
maksud  Firman Allah " Barang siapa yang berdebat dengan ayat-ayatku 
demi untuk keuntungan yang sedikit (kepentingan sendiri) tanpa hak yang sebenarnya maka kafirlah ia "




Siapakah Golongan yang kafir itu ?

Sesungguhnya orang-orang yang ingkar kepada Allah dan rasul-rasul-Nya, dan bermaksud memperbedakan  antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasul-Nya, dengan mengatakan: "Kami beriman kepada yang sebagian dan mengingkari  terhadap sebagian (yang lain)", serta bermaksud (dengan perkataan itu) mengambil jalan (tengah) di antara yang demikian (iman atau kafir), (QS. 4:150). merekalah orang-orang  kafir yang sebenarnya. Kami telah menyediakan untuk orang-orang yang kafir itu siksaan yang menghinakan. (QS. 4:151)


Maksudnya :

Orang-orang perempuan dan lelaki yang menduga-duga mereka ISLAM dan BERIMAN tetapi masih tetap mendedahkan aurat serta tidak beriman dan mengamalkan apa yang dilarang dan apa yang ditegah dari syariat Allah dan Sunnah rasulnya serta masih duduk bersama-sama dengan kelompok yang mencampuradukkan yang hak dengan yang batil sedangkan mereka sudah diperingatkan dengan segala Ilmunya dari perintah Allah. Mereka itulah orang-orang  kafir yang sebenarnya.

“ Orang-orang yang fasik itulah orang-orang Munafik “  iaitu mereka yang ingkar serta bermain-main dan mempermudah-mudahkan apa yang telah Allah dan sunnah Rasulnya disyariatkan keatasnya, walaupun dengan satu ayat.



Doa Nabi Allah Nuh Keatas Orang-orang kafir

  1. Nuh berkata: "Ya Rabbku, sesungguhnya mereka telah mendurhakaiku, dan telah mengikuti orang-orang yang harta dan anak-anaknya tidak menambah kepadanya melainkan kerugian belaka, 

    1. Dan melakukan tipu-daya yang amat besar". 

      1. Dan mereka berkata: "Jangan sekali-kali kamu meninggalkan (penyembahan) ilah-ilah kamu dan jangan pula sekali-kali kamu meninggalkan (penyembahan) Wadd, dan jangan pula Suwaa', Yaghuts, Ya'uq dan Nasr ", 

        1. Dan sesudahnya mereka telah menyesatkan kebanyakan (manusia); dan janganlah Engkau tambahkan bagi orang-orang yang zalim itu selain kesesatan. 

          1. Disebabkan kesalahan-kesalahan mereka, mereka ditenggelamkan lalu dimasukkan ke neraka, maka mereka tidak mendapat penolong-penolong bagi mereka selain dari Allah . 

            1. Nuh berkata: "Ya Rabbku, janganlah Engkau biarkan seorangpun di antara orang-orang kafir itu tinggal di atas bumi. 

              1. Sesungguhnya jika Engkau biarkan mereka tinggal, niscaya mereka akan menyesatkan hamba-hamba-Mu, dan mereka tidak akan melahirkan selain anak yang berbuat ma'siat lagi sangat kafir. 

              2. Ya Rabbku! Ampunilah aku, ibu bapakku, orang yang masuk ke rumahku dengan beriman dan semua orang yang beriman laki-laki dan perempuan. Dan janganlah Engkau tambahkan bagi orang-orang yang zalim itu selain kebinasaan". (QS. 71:28)


                Hasil buah tangan, pendidikan yang cemerlang di MALAYSIA.





                Mereka itu adalah orang-orang( fasik ) yang Allah mengetahui apa yang ada di dalam hati mereka. Karena itu berpalinglah ( meninggalkan ) kamu dari mereka, dan berilah mereka pelajaran, dan katakanlah kepada mereka perkataan yang berbekas pada jiwa mereka. (QS. 4:63)”


                  Sesungguhnya orang-orang yang beriman kemudian kafir, kemudian beriman (pula), kemudian kafir lagi, kemudian bertambah kekafirannya , maka sekali-kali Allah tidak akan memberi ampunan kepada mereka, dan tidak (pula) menunjuki mereka kepada jalan yanglurus. (QS. 4:137)


                  Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Qur'an bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang (yang ingkar), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam, (QS. 4:140)










                Cina dan Korea mereka dahulu ketinggalan 10 tahun kebelakang daripada negara kita, Kini mereka mendahului 20 tahun kehadapan daripada kita. Bijak sungguh pemimpin kita menggelapkan kepala otak dan masa depan jenerasi kita demi kepentingan kepimpinan mereka. Kenapa tak diracun kesemuanya dengan dadah sahaja, kan senang mereka nak di jadikan pak turut dan pak sanggup tidak perlu diupah pun sogokkan aje dengan benda tu sattel dan sattel.

                Umpama si tahfis yang dahulu hafal 30 juzuk Al-Quran akhirnya otak mereka menjadi gelap kerana tidak menjaga pandangan mata.


                BAGUSLAH TERUSKAN DAN AMALKAN BAGUS !

                 BAGUS ! BAGUS !!!


                0 ulasan:

                Catat Ulasan

                Neraka Di Telapak Kaki Ibu, Aduhai Apam 1 Malaysia 18sx

                munafik, fasik, syirik dan hukumnya

                Yusf al Qaradawi Fatwa Anda Menyesatkan

                JAKIM OH JAKUN

                JAKIM OH JAKUN
                JAKIM OH JAKUN

                Tuhan-tuhan Manusia Yang Wajib Diketahui

                Halal Yang Diazab

                Rujuk Talak Pembetulan

                Bertengkar dengan pemimpin di neraka

                Kemewahan Bukan Tanda Dimuliakan

                Sumpahan Kera

                Parlimen Kaldai

                Mufti perasan wali rupanya kuali

                Perkahwinan Dan lawyer yang diazab

                Ulama Kepala Keras

                Kehakiman Bodoh Mengundang Bencana

                Hari wanita fasik

                Doa Yang Diazab

                Teknologi Berusia 400 juta tahun

                Israel Menang Dua Kali Di Baitulmukkadis